Skocz do zawartości

E61 2.0 Diesel - stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Problem jak w tytule. Odgłos pochodzi z głowicy na zakresie ok 1,8 - 2 tys. obrotów. Na wolnych obrotach nic i na wysokich tez nic. Silnik 163ps rok 2006. Na moje oko to zawory chociaż zawory raczej cykaja a to jest stuk. Wie ktoś co to może być?
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może to być pompa vacum.... może..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Czy wjazd na kompa pokaże co jest walnięte? Dadam, że jakieś 2 miesiace temu zauważyłem ze stojąc na światłach silnik nierówno pracuje. Wskazówka od obrotomierza lekko drgala. Auto pali normalnie, ma moc i nie kopci. Tylko ten stukot. A ta pompa vacum to w głowicy jest? Obecnie jestem za granicą i musze tym autem 2 tys. km jeszcze zrobić. Obawiam się, żeby coś gorzej nie padło.
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na zdjęciu masz zaznaczoną pompę vacum, zdarza się, że ona hałasuje

http://images83.fotosik.pl/162/30747652fd7110e1med.jpg

 

Może to być również koło pasowe, to główne. Zobacz, czy nie ma dużych luzów, złap ręką i poruszaj. Powinno być sztywne, ale jak ręką bez problemu poruszysz je do do przodu i do tyłu, to może być do wymiany. Niby koło do głowicy ma daleko, ale odgłos przenosi się po całej komorze i niejednego już zmyliło. Miałem podobnie jakiś czas temu, właśnie dziwny stukot w tym zakresie obrotów.

Wszystko co tu piszę, to oczywiście domysły, nagraj jakiś filmik i tu wklej.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ok. Dzieki za podpowiedzi. Dzisiaj nagram filmik i wstawię. Nie wiem czemu ale obstawiam na wtrysk. Czy te kolo albo vacum po wjechaniu na kompa pokaże jakieś błędy? Z uszkodzonym wtryskiem o tyle jest problem ze paliwo może wypalic tlok i dostać się do oleju. A czy z uszkodzonym kołem czy vacum można jeździć? Mam utrudnione zadanie bo jestem za granicą a autem codziennie jeżdżę do pracy. Garażu brak żeby coś pogrzebać.
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtrysk "cyka" i to przy każdym zakresie obrotów, ale mogę się mylić.

Koło pasowe i pompa vacum na kompie nie wyjdzie, to urządzenia w pełni mechaniczne napędzane wprost z silnika bez elektroniki.

Czy można z tym jeździć.... póki nie padnie na amen.. Jak rozleci się koło, to nie będzie, ładowania, chłodzenia, wspomagania. Jak padnie pompa vacum, to co najważniejsze, skończą Ci się hamulce.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

To są filmiki jak pracuje motor. Martwi mnie chlapiacy olej po odkreceniu korka i czy to koło powinno się tak ruszać?

 

 

 

 

Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koło pasowe do wymiany, miałem ten sam dźwięk.

Nie powinno się tak ruszać i drgać podczas pracy.

Chlapiący olej to norma, bo tuż pod korkiem masz łańcuszek rozrządu i to z niego chlapie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Jesteś pewny ze to koło a nie wtrysk? Auto 2 miesiace temu chodziło lekko nierówno. Wskazówka od obrotomierza pulsowala. Teraz jest ok ale pojawił się ten stukot. To koło pasowe nie powinno mieć takiego luzu żeby tłumic drgania? Po przejechaniu 10km jest trochę ciszej. Wydaje mi się ze trochę więcej pali ale może być przez niska temperaturę.
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 99% procent jestem pewny, że to koło, miałem kilka miesięcy tak samo, identyczny dźwięk, który znikał jak się silnik troszkę rozgrzał. Koło powinno chodzić sztywno, a już na pewno nie ruszyłbyś tak go ręką.

Tu proszę moja przygoda: viewtopic.php?f=155&t=261808&start=165

 

I filmik, jak koło chodzi u mnie, po wymianie oczywiście: https://www.youtube.com/watch?v=BtbM7pjQv7Q

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdejmij paski i odpal,będziesz wiedzieć czy to koło czy coś innego.Ja obstawiam koło.
Opublikowano
Ok panowie. A dużo zabawy z wyjęciem tego kola? Chodzi mi o to czy jakoś ściągacz trzeba mieć. I jak się domyślam 2 naciagacze odkręcić, tak? Jakieś specjalne klucze patentowe? Nie dysponuje nawet garażem a moje narzędzia to kilka podstawowych kluczy i śrubokrętów. I na ebayu widziałem kilka modeli tego kola (cena ok 90€). Mocowane na jedną dużą śrubę i na 4 małe. Mój silnik to 163KM i jak się domyślam to do 2,5 i 3,0 koło jest inne.
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Koła pasowego samemu nie wymienisz tymi kilkoma śrubokrętami :mrgreen:

Musisz znaleźć jakiś dobry warsztat, bo tak łatwo nie będzie.

Twoje koło jest na jedną śrubę, na 4 są do poliftów. No i nie ważne 2.0, 2.5 3.0 D, koło pasuje do wszystkich tych silników, najlepiej firmy corteco.

Tak jak kolega podpowiedział, możesz zdjąć paski i posłuchać. Zobaczysz też jaki będzie luz, jak będzie się ruszać na boki.

Mały pasek się rozciąga, nie ma napinacza, więc musisz trochę się postarać, nie używaj śrubokrętów do podważania, bo możesz pożegnać się z paskiem.

Duży pasek ściąga się prościej, nałóż klucz na śrubę na napinaczu, spróbuj tak jakby odkręcić lub dokręcić tą śrubę (już nie pamiętam która opcja, ale to nieważne), a cały napinacz się przesunie i pasek się zluzuje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Widac na filmie jak bije,kolo do wymiany.MAsz na jedna srube potrzebny dobry klucz a pozniej odpowiedni moment dokrecenia.
Opublikowano
Ok. Dzieki chłopaki. Mam nadzieje ze to będzie strzał na 100% bo za granicą trochę ciężko samemu to ogarnąć. Dzwoniłem dzisiaj do mechanika i jutro będę wiedział za ile mi to zrobi. Prawdopodobnie w czwartek bedzie mial te kolo juz u siebie a na sobotę odstawie mu auto. Napisze w niedziele czy wymiana pomogła. Mam rozumieć to mój silnik to n47?
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M47N2 !! Numer części (koła) 11237805696

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

No i po sprawie. To było kolo pasowe jednak. Dla zainteresowanych wymiana w hamburgu w cenie 150€ (kolo + wymiana). Auto oddałem wczoraj o godzinie 23 do mechanika a dzisiaj o 10 rano przywiózł mi zrobione do domu. Dzięki dla wszystkich co naprowadzili mnie na ten trop. Bylem w 90% przekonany że to wtryski. Pozdrawiam kolegów z forum i przesyłam zdjęcia uszkodzonej części.

 

https://zapodaj.net/ceccb034aca7c.jpg.html

 

https://zapodaj.net/1a9c7744054f2.jpg.html

Bardzo Miły Wóz
Opublikowano
Kolo wymienione w ostatnim momencie,ale popelniles duzy bład zakladając jakis badziew.Tylko firma coteco ma patent na te koloa i robi je na pierwszy montaz,takze czeka Ciebie kolejna wymiana.Na tym bedziesz mial drgania paska
Opublikowano
Te kolo kupował mechanik. Miało być febi ale trafiło się to. Pasek faktycznie drga ale jakie to może mieć skutki? To które mam założone teraz rozpadnie się w najbliższym czasie tak jak to stare czy jakiś czas polata?
Bardzo Miły Wóz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To koło pasowe ma jeszcze inną nazwę: "tłumik drgań". Ma za zadanie nie przenosić drgań wału na osprzęt (sprężarkę klimy, alternator itp), żeby tych elementów nie uszkodzić, oraz w drugą stronę, żeby z osprzętu nie przenosić drgań na wał, żeby go nie uszkodzić..

Pytanie, nie ile "polata", ale czy podczas tego "latania" nie uszkodzi czegoś przy okazji?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem czy to wczesna pora dnia i zaspane oczy, czy brud na Twoim kole, ale patrząc na Twój filmik i mój, to u Ciebie widać drgania..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
A jutro dokładnie sprawdzę. Sam miałem takie wrażenie jakby lekkie bicie było. Auto chodzi normalnie ale zmieniło się jedno. Mianowicie podczas gaszenia auta silnik zatrzymuje się momentalnie. Wcześniej jeszcze ułamek sekundy wal silnika odskakiwal na boki. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć. Dodatkową sprawa jest to ze zanim auto się nie rozgrzeje do konca auto na wolnych obrotach ma lekko falujace obroty. O tym pisałem już wcześniej. Wiem ze to nie temat o tym ale jakby ktoś wiedział co to może być to może napisać na priv. Podejrzewam świece.
Bardzo Miły Wóz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.