Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,pacjent to BMW E60 M54 2003r. Założyłem nowy temat gdyZ nie znalazłem takiego przypadku jak mój , ale do rzeczy... 3 tygodnie temu poszedłem do auta i tu niespodzianka - zero reakcji na kluczyk - sprawdziłem napięcie i 5,6V. Myślałem , że może z ładowaniem coś - sprawdziłem ładowanie z włączoną klimą radiem 14,5V/. Zaprowadziłem auto do mechaników ci zostawili je zgaszone i zamknięte i po 2 h napięcie na kwasie spadło z 12.5 V do 7,8V :shock:

Zostawiłem im je do diagnozy, mijają 2 tygodnie i nie wiemy co tak pobiera prąd (ok 3A) wszystkie bezpieczniki wyjmowali , moduł mpm z bagażnika tez (bagażnik suchy), podmieniali klemy ibs, moduł mpm i nic dopiero po odpięciu modułu CAS pobór spada do 0,01A ....

podłączali się disem i inpa i auto po uśpieniu inpą tak jakby nie wchodziło w ten stan tzn- pokazuj komunikat DONE a i tak slychaś szum w głośnikach, podświetlone są guziki od szyb, jak wciska się pedał gazu to sa zmiany parametrów napecia, krokowiec pracuje cały czas-buczy - tak jakby sterowniki były cały czas wzbudzone i teraz pytanie mam niby trop

Za co odpowiada moduł CAS i - dzwoniliśmy do gościa z serwisu BMW znajomego i kazał nam wyjąc jeden przewód z tego modułu ale nic to nie dało , po po podłączeniu modułu przy wyjętym przewodzie pobór prądu jest dalej.

 

1. w module ZGM jest błąd 932F pt-can wake - info difference i może to jest jakiś trop ,,,

2. dodatkowo w modele DME sa dwa błędy 29AF 29AF Telegram and Signal Monitoring KL.15 i 299D Battery Sensor: Data Transmission ale nie wiemy czy to się nie tyczy adaptacji na nowo klemy IBS.

3. Gdzie szukać modułu fizycznie ZGM oraz DSC

Czy ktos z WAS miał do czynienia z takimi błędami???

 

 

Generalnie już sę kończą pomysły - auto stoi i nie ma konkretnej diagnozy :dobani:

Czekam na jakieś sugestie i z góry dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbuj po prostu podrzucić inny CAS, i zobacz, co się zmieni . Rozumiem, że auto klucz nie przyjmie , ale zobaczysz czy będzie wyciek prądu, czy nie . Jeśli upływu prądu nie będzie , to za pomocą programatora trzeba będzie przenieść eeprom i flash z twojego fabrycznego w nowy-uzywany . CAS drogo nie kosztuje .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedy podrzucisz inny cas, to maszyna twój klucz nie będzie przyjmować. Ten problem z wyciekiem prądu z powodu CAS bardzo częsty problem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym się najpierw skoncentrować na diagnostyce a nie wymianie w ciemno podzespołów.

 

To że po odłączenie CAS nie ma poboru prądu to nic dziwnego ponieważ to tylko on jest odpowiedzialny za wybudzanie samochodu!

 

Zacznij od zrobienia diagnozy przez ISTA D (Rheingold)

Jeśli masz kabel to resztę dostaniesz ode mnie.

Robisz diagnozę poboru prądu i będziesz wiedział który moduł wybudzanie samochód.

 

To że ZMG nie może dokładnie określić błędu to nic dziwnego. Widzi tylko że coś wybudzanie samochód na lini CAN.

To może być wszystko od walnietego modułu po spiecie w kablach. Tu najczęściej przejście z klapy bagażnika.

 

Działa wszystko u ciebie w samochodzie bo w ten sposób można by było szybko i łatwo zlokalizować problem.

 

Masz alarm. Dokładaleś gaz ???

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
hej, tak wszystko było sprawne , gazu nie mam a mechanik znalazł pod kierownicą , że musiał być kiedyś alarm ale ktoś go wymontował go :shock: i tylko kable po nim zostały.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pod kierownica nie ma alarmu. Jedynie dwa kabele mógły tam wisieć.

Musiał byś mieć czujnik pod maską przy prawym filtrze powietrza (str. Pasażera)

 

Proponuję kupić ci kabel K+Dcan lub k-Line i zrobić diagnozę poboru prądu.

 

Światła w klapie też wszystkie działają?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Cas podmieniliśmy i dalej to samo...może jeszcze kogoś to naprowadzi że przed awaria kilka razy pojawił sie komunikat RESTRAINT SYSTEM FAULTY i zazwyczaj pomagało przekręcenie kluczyka i ponownie na zapłon i juz błędu nie bylo...podmieniliśmy tez klemę ibs i też to samo ....( klema była od e90)....juz powoli koncepcji brakuje
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kup sobie kabel za 100zł zainstaluj programy i ktoś na pewno zrobi Ci diagnozę zdalnie tylko poczytaj kto się takimi rzeczami zajmuje.

 

Jedni biorą kasę inni robią za free .

 

Moszukaj też kogoś z twojej okolicy.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jedni biorą kasę inni robią za free .

Speed, nikt taki naprawy za darmo robić nie będzie, ponieważ rozwiązanie takich problemów jest warte wysiłku i pomysłowości, ten problem - swoisty rebus.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak bym miał czas to bym zrobił :mrgreen:

Poza tym jest dużo kolegów na forum którzy pomagają żeby pomóc a nie zarobić inaczej była by tu jedna wielka giełda.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
witam ściągnąłem Rheingold 3.45.40 ( 10 Gb) i zainstalowaliśmy na kompie..niby śmiga a kabel mruga , że chce sie połączyć ale się nie łączy :mad2: jak sie pieprzy to wszystko...może inną wersję mam zassać ? Ewentualnie jaką polecacie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz zainstalowany standard Tool (pakiet z inpa)?

Kabel dobrze skonfigurowany? Ustawienia połączenia w rheingoldzie masz ustawione na edibas?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
PORT ustawiony na com9 i w ediabas z standard tools i w ediabas w ista i w menadżer urządzeń. W ista w ustawieniach ustawiony na ediabas. W inpa połączenie z autem jest. Ista włącza się bez błędów ale podczas wyszukiwania sterowników wyskakuje błąd, że nie można wyszukać pojazdu i żeby sprawdzić połączenie z kablem lub czy jest włączony zapłon. Podczas klikania na test vehicle adapter k_dcan mruga przez chwile. Ale połączenia nie ma. Pliki ediabas.ini i obd.ini ustawione tak jak wszędzie piszą.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To może port USB odcinamy ci napięcie. Inpą możesz normalnie zczytać błędy?

Inpa jest też zamknięta jak masz włączonego rheingold-a

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Inpe mam surową z standard tools i nie mam możliwości bezpośredniej komunikacji ale jak włączam to i battery i ignition jest na ON. Przy próbie odpalenia isty oczywiście inpe zamykam.

ediabas.ini

Interface: STD:OBD

RemoteHost = 192.168.68.40

Port= 6801

 

obd.ini

Port = com9

Hardware= obd

Retry= ON

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Diagnoza energii

Funktionsstruktur > 03 Karosserie > Spannungsversorgung > Energiediagnose

 

Prąd po uśpienia

- E60, E61, E63, E64, E70, E71, E72, E81, E82, E84, E87, - ---- E88, E89, E90, E91, E92, E93,

- F-modele od F01,

- BMW i

- MINI od R55,

- RR04,

 

Pfad: Servicefunktionen > Karosserie > Spannungsversorgung > Ruhestrom

 

 

 

Tu sprawdzasz generator ale to tak przy okazji możesz zrobić

Gesamtfahrzeug > Antrieb > Spannungs- und Stromregelung >Spannungs- und Stromerzeugung

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Pobór prądu po ponad 60 min po uśpieniu 3,5 ampera mierzone miernikiem

 

 

Dobra ogarnęliśmy energodiagnoze, pokazał ze jest usterka między modułami DME i DSC...albo ze cos z nimi jest... Wypinaliśmy te moduły pojedynczo i pobór nie spadał ale teraz wypięliśmy je oba razem i zobaczymy co pokaze po 60 minutach. Z ciekawostek po zamknięciu pojazdu i włączeniu centralnego palą się podświetlenia paneli od otwierania szyb ale tylko w drzwiach przednich. ( to auto juz noe przestanie mnie zadziwiać)

 

Nic nie dało wypięcie ich razem... :cry:

 

Niestety ale będę musial oddać auto w inne ręce..znalazłem warsztat w Szczecinie, który rzekomo zajmuje sie marką bmw, ..mam nadzieję ze nie skończy sie na tekstach typu trzeba podmieniać moduły i sprawdzać tylko ogarną konkretna diagnozę co trzeba wymienić....

Dziękuję za wskazówki i porady

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

auto juz 8 tydzień niesprawne, drugi warsztat nieautoryzowany serwis bmw w szczecinie i dalej brak konkretnej diagnozy :mad2: :mad2: ostatnio dostałem taka odpowiedź od nich

 

Witam serdecznie.

Prace trwają auto jest częściowo rozdemontowane w bagażniku mamy moduł dokładany prawdopodobnie haka w chwili gdy jest rozpięty można resetować błąd klemy IBS i akumulator po 16 H jest gotowy załączać proces ładowania prostownikiem gdy spadek jest poniżej 9 v już takie urządzenia przestają reagować na próbę reanimacji. W skrzynce sterowników silnika wtyczki są zalane olejem ( chyba silnikowym,). Stabilizator wolnych obrotów stale pracuje i nawet po rozłączeniu wszystkich ( bez oczywiście sterownika DME) modułów auta on dalej brzęczy. Dzisiaj badamy zwarcie silnikowej magistrali BDS ( linia generator, czujnik termiczny poziomu i stabilizator.) O wyniku powiadomię .

Pozdrawiam

 

BMW TOP SERVICE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.