Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałem zapytać czy warto zmienić bixenony na ledy?

Czy ktoś już to robił może?

Ciekaw jestem, jak mam bixenony skrętne (335xi 2014), to czy zmiana na lampy led będzie tylko obejmować zmianę lamp czy trzeba dokonać jakieś zmiany mechaniczne, elektryczne czy komputerowe kodowanie?

Muszę kupić 2 nowe lampy bixenon, patrzyłem na bmwstore.pl że cena led i bixenon jest "chyba" porównywalna więc narodził się pomysł udoskonalenia samochodziku.

Co tym sądzicie?

Opublikowano
Ledy świecą gorzej niż ksenony (przynajmniej w F30 a także jeździłem Passatem B8 z ledami). Nie warto. Producenci je wdrażają, bo muszą (normy spalania, wymogi).
Opublikowano

Nie podzielam na bazie doświadczeń z Peugeot 508 i Mazda 6 ( oba skrętne ). Były OK ale barwa z LED jest dla mnie osobiście lepsza. Zgadzam się natomiast do odznaczania na drodze, nie prowadzą konturu tak precyzyjnie jak Xenony.

Co do powodów, są one prozaiczne. LEDY są dużo tańsze w produkcji a płacimy tyle samo. Dlatego właśnie tak błyskawiczna transformacja z X na L.

Opublikowano
Ledy świecą gorzej niż ksenony (przynajmniej w F30 a także jeździłem Passatem B8 z ledami). Nie warto. Producenci je wdrażają, bo muszą (normy spalania, wymogi).

 

 

:duh: :duh: Nie prawda.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Gorzej świecą jedynie budżetowe ledy bez spryskiwaczy np w nowym

Leonie.

Opublikowano

Dokładnie... jeżeli nie ma spryskiwaczy to masz poniższej 2000 lumenów na lampę... ponieważ homologacja wymaga ich montażu jeżeli jest więcej... oczywiście chodzi o koszta.

 

Mam LED zarówno w f30 i f20 i robią robotę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ktoś się orientuje ile jest lumenów w f30 bixenon vs adaptacyjny Led?

Ledy bez spryskiwaczy są do d.... Ładnie to wygląda ( kolega ma nowego Seata) ale świeci słabo...

male-bmw-2.png
Opublikowano
Czyli z tego co czytam, to od Seata mam nie zakładać Ledów :) Z drugiej strony trzeba dołożyć wiązkę elektryczną, której ceny na razie jeszcze nie mam, ale i tak widzę, że te LEDy d... nie urywają bo nie widzę wybuchu euforii w Waszych komentarzach :/ Myślałem, że padną komentarze: "Stary, jak masz kupić nowe lampy to bierz Ledy bo wyjeb...., kozackie, możesz jechać z zamkniętymi oczami a i tak wszystko widać na drodze..." a dodatkowo jest to jakiś przełom w komforcie jazdy i oświetleniu drogi, i sprawi, że samochód będzie "fajniejszy" a tu klops.
Opublikowano

Tak widziałem, dzięki wielkie. Tylko cena mi się nie wyświetla i jest jako niedostępne, to samo również na innych portalach i w związku z tym przedzwonię do salony w pon z zapytaniem o cenę i czas realizacji.

Zastanowię się jeszcze, może przejadę się jakąś betunią z Ledami i sam ocenię.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak przekładałem lampy tył to tez było "niedostępne" ale w salonie dostałem ofertę bez problemu także powinno być OK.
Opublikowano
Nie ukrywam, że pisząc ten temat czekałem po części na Twoją opinię, bo kiedyś natrafiłem na temat, że zmieniałeś w swoim tylne lampy i uznałem, że modernizujesz swoją betunię nie szczędząc kaski i w związku z tym dasz argument z powodu którego jeszcze w swoim nie zmieniłeś przednich na LED hehe :P
  • Moderatorzy
Opublikowano

Trochę nawiązując do tematu, przypomniał mi się tegoroczny ranking IIHS lamp przednich w różnych autach. W F30 z LEDami nie jest kolorowo...

 

http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/51/3/1

 

http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/bmw/3-series-4-door-sedan/2016

 

Sam też odnoszę podobne wrażenie. O ile na drogowych światłach robi sie jasno jak w dzień, to jak dla mnie światła mijania mogłyby mieć więszky zasięg. Jeździłem F32 z biksenonami i barwa LEDów faktycznie wydaje się lepsza, różnic w zasięgu i widoczności nie zauważyłem. Więc wracając do tematu, żal by mi było kasy na zwykłe LED. Rozważyłbym to tylko jeśli bym nie miał adaptacyjnych świateł, a mógłbym zmienić na AdaptiveLED, chociaż jak się domyślam koszt byłby kosmiczny.

Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Przejrzałem test i rzeczywiście jest słabiutko... ale w wielu innych markach też słabawo - Audi, mercedes, lexus...

 

LED bez adaptive też słabo wypadł z tego co widzę, a halogen w BMW3 najgorzej spośród wszystkich testowanych aut...

Opublikowano

jeszcze jedna kwestia

mijałem się wczoraj z F30 z ledami i pierwsza myśl w mojej subiektywnej opinii - z perspektywy kierowcy na przeciwko ładniej wyglądają ksenony niż te nowe ledy

Opublikowano

mijałem się wczoraj z F30 z ledami i pierwsza myśl w mojej subiektywnej opinii - z perspektywy kierowcy na przeciwko ładniej wyglądają ksenony niż te nowe ledy

ale ledy, w odróżnieniu od ksenonów, pewnie wytrzymają bez konieczności wymiany do końca życia beemki...

f30 320i xd automat LCI
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie ma jeszcze testów jak spisują się po paru latach ledy.

Xenon można wymienić a co LED? Tylko całą lampę?

Jak widzę jakie są problemy ze światłami tylnymi w ledach to może jednak zostanę przy xenonie, przez najbliższe parę lat.

 

With mobilephone sent.

Opublikowano
jeszcze jedna kwestia

mijałem się wczoraj z F30 z ledami i pierwsza myśl w mojej subiektywnej opinii - z perspektywy kierowcy na przeciwko ładniej wyglądają ksenony niż te nowe ledy

...i to była główna kwestia która wpłynęła na moją decyzję pozostania przy xenonie :)

Niestety nie ma jeszcze testów jak spisują się po paru latach ledy.

Xenon można wymienić a co LED? Tylko całą lampę?

Jak widzę jakie są problemy ze światłami tylnymi w ledach to może jednak zostanę przy xenonie, przez najbliższe parę lat.

a co dopiero będzie z laserowymi z przodu

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wracając do tematu słabych LEDów... Pojeździłem wczoraj sporo w nocy po nieznanych mi wcześniej drogach i jestem w szoku - światła mijania mają naprawdę fatalny zasięg :/ Słyszał ktoś może o jakimś patencie na poprawienie tego? Zostaje tylko manualna regulacja przy lampie czy ewentualnie w ASO zgłosić problem?
Instagram: @kolczasty
Opublikowano

Chyba tylko manualna regulacja przy lampie... podjedź może na dobrą stację kontroli pojazdów miech sprawdzą jak świecą...

PS masz "zwykłe LEDy" czy adaptive LED?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przy adaptacyjnych jest różnica??
male-bmw-2.png
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Tak w skrócie... W zasięgu świateł mijania nie, ale z racji tego że AdaptiveLED działają tak

to widać więcej. Przy zwykłych LEDach z asystentem świateł przerzuca tylko mijania na długie w zależności od ruchu przed autem. Co sprowadza się do tego, że przy jeździe za jakimś samochodem, nawet w odległości 300-400 m za nim, nie włączy już długich. Tak samo gdy z naprzeciwka pojawi sie auto, automatycznie przełącza na światła mijania. I to jest logiczne i w porządku. Z tym że zasięg mijanek jest słaby. Bardzo, jak dla mnie, bo nie jeżdżę wolno. Więc przez to muszę automatycznie zwalniać, żeby nie przejechać psów, kotów czy pijanych rowerzystów, którzy nie są dobrze wtedy widoczni na nieoświetlonych drogach. Z jednej strony to dobrze, bo nie zarobię mandatów :lol:

 

A no i muszę tu wspomnieć o jednej wadzie asystenta świateł. Jeśli z naprzeciwka, zza górki, wyjeżdża ciężarówka, to nie ma opcji żeby asystent to od razu wychwycił, bo te światełka na dachu TIRy mają dość słabe. Co skutkuje tym, że jak się nie zreflektujemy i w porę nie wyłączymy świateł drogowych to dostajemy wiązką długich od wesołych panów* z TIRów.

 

Następne auto na pewno zamówię z AdaptiveLED, trudno.

Edytowane przez vulnerarius
Instagram: @kolczasty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.