Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Mam problem z mocą w moim e61, 520D, 163 km. Autko na 4/5/6 biegu słabo ciągnie, a powyżej 3 tyś obr na tych biegach jest jakby odciecie mocy i jakby brak reakcji na pedał gazu. Obroty stoją w miejscu....nie przekraczają 3-3,5 tyś, ekonimizer z 20 l (jak auto ciągnie) spada do ok 12-13 i auto prawie w ogole nie przyspiesza (no chyba, że z górki)...na 1-2-3 biegu nie ma tego efektu. Chociaż też wydaje mi się, że nie jest tak jak być powinno (auto ma chip 200km, usuniety DPF). Podejrzewałem przepływkę, ale to nie ona jest winowajcą bo podłożyłem inną i to samo. Auto nie dymi, turbo jest OK, tez było sprawdzane, nie ma luzów. EGR wyczyszczony, też nie pomogło. Auto łapie jakiś błąd chyba od powietrza, ale niestety nie spisałem numeru tego błędu. Jak będę miał nr to uzupełnię.

Ktoś ma pomysł co to może być? Dodam jeszcze, że niedawno usuwałem klapki wirowe, są wstawione zaślepki, ale to chyba nie ma powiązania?

Opublikowano

Witam, kod błędu to: 004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation.

Autko na trzecim biegu kreci tylko do 3,5 obr/min na czwartym biegu do 3 a na piatym biegu do 2,5.

 

Zaworki? Jakie konkretnie zaworki masz na myśli?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaworki... :cool2:

Nie bądź taki tajemniczy, o jakich zaworkach mówisz?

Miałem kiedyś identycznie, ale winą był dpf, którego, jak twierdzi kolega, już nie ma..ale o zaworkach nigdy nie słyszałem..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Filtr paliwa wymieniales? Skoro nie dymi i w ukladzie dolotowym niby wszystko gra to czas uwage zwrocic na uklad paliwowy. Moze byc niewydolny. Widzialem to juz w kilku autach. W automacie prawdopodobnie nie wrzucilby wyzszego biegu.
Opublikowano
pembuk, filtr paliwa był wymieniany w czerwcu tego roku. Filtr powietrza teraz razem z podmianą przepływki i przy okazji czyszczenia EGRu. Auto po przekroczeniu tych magicznych 3 tys na 4 biegu łapie ten sam błąd 004530 DDE: Charge-air pressure control, control deviation. Rozpędza się max do 160 km/h... Czyli wygląda na to, że to jednak coś z Turbem...może to sterowanie turbiną? da się to jakoś sprawdzić bez demontowania całej sprężarki? A jeżeli nie to czy można podmienić nastawnik turbiny od innej 520d? Ustawienia tego sterownika są uniwersalne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Elektrozawory do sterowania turbiną :)

Turbina sterowana jest elektronicznie nie ma żadnych zaworków.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
kolego poradziles sobie z tym problemem? co bylo problemem? pozdrawiam
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ambr, auto zamuliło się od jazdy w mieście. Ewidentnie problem tkwił w turbo. Dwie opcje albo ten sterownik turbiny albo zmienna geometria. Mój problem rozwiązał się tak, że w weekend zrobiłem 600 km autostradą i auto samo się 'odblokowało'. Jadąc z górki wciskałem auto na wyższe obroty i w ten sposób na 4-5 biegu auto zaczęło kręcić się coraz wyżej. Jak ekonomizer spadał to odpuszczałem gaz i znowu pompowalem do momentu aż odpuszczał. Mniej więcej w połowie drogi auto przy takim traktowaniu wróciło do normalnej pracy. Dodam, że to na pewno nie była przepływka czy też zapchany DPF bo pozbyłem się już tego ustrojstwa ;)

Ale mimo to widzę, że problem nie został wyeliminowany na stałe, zauważam, że po zrobieniu ok 1000 km w mieście auto znowu traci wigor. Kręci się wyżej ale to i tak nie jest to samo...więc pewnie przydało by się sprawdzić to sterowanie turbem albo zmienną geometrię.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

ambr, mój problem został dzisiaj rozwiązany!

Podejrzewałem nastawnik turbo albo zacinającą się zmienną geometrię. Nastawnik sprawdzony - jest OK. Geometrii nie sprawdzałem, bo problem rozwiązał się wcześniej w inny sposób :)

Mianowicie, umówiłem się dzisiaj na wymianę złącza elastycznego tego za katalizatorem, bo zrobiła się jakaś nieszczelność. Mechanik zdemontował cały wydech a tu niespodzianka! DPF, którego nie powinno być fizycznie ( bo programowo jest już dawno usunięty ) nie został w całości usunięty mechanicznie!!!! przez to auto nie wkręcało się na wyższe obroty. Co więcej wydaje mi się dość prawdopodobne, ze druga bolączka jaką miała moja 520d (gaśnięcie podczas jazdy, a częściej na wolnych obrotach w korku) może mieć z tym powiązanie! W celu wyeliminowania tego gaśnięcia został wymieniony jeszcze profilaktycznie czujnik położenia wału, póki co (od ok 1000 km) auto nie zgasło więc jestem przy nadziei, że to już koniec przygód z tymi dwoma zmorami!

W każdym razie, po udrożnieniu wydechu auto jak nie to! Radość z jazdy jak nigdy!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.