Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powoli chce zabrać się za wyminę uszczelki pod pokrywą zaworów. Cieknie od strony kabiny. Wiem że potrzebuje:

- uszczelkę zgodnie z moim VIN-em E61 530d 218KM 2004r.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ71-EUR-04-2004-E61-BMW-530d&diagId=11_3935 część nr 2

- pierścienie uszczelniające miedziane w ilości 6 sztuk

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ71-EUR-04-2004-E61-BMW-530d&diagId=13_0985 część nr 11

- o-ring pod wtryski w ilości 6 sztuk

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NJ71-EUR-04-2004-E61-BMW-530d&diagId=13_0985 część nr 10

 

Pytanie czy ktoś to robił w tym silniku? Wiem że w wersjach wcześniejszych mógł być duży problem w wyciągnięciem wtrysków z racji nie zastosowania podkładek miedzianych. A jak jest tutaj? Nie znalazłem opisu wymiany w tym silniku na forum ale w sieci jest opisana ze zdjęciami w E39 193KM. Czy te o-ringi koniecznie trzeba wymienić? Czy zakładać uszczelkę samą czy stosować jakieś uszczelnienia? Czy po złożeniu wszystkiego jakiś problem z odpowietrzeniem będzie?

Opublikowano

Witam!

 

Wymieniałem uszczelkę w e53 3.0d 184 km. To co mogę Ci podpowiedzieć:

 

- Na tyle co wiem podkładki miedziane są stosowane w tych silnikach od zawsze ( ale mogę się mylić ). Problemem jest tu raczej woda/ciecz, która może dostać się od góry wtrysków, powodując korozję i problemu z wyjęciem. Generalnie nie stwierdzisz tego jak się za to nie zabierzesz.

- Uszczelkę pokrywy montowałem dając sylikon tylko na miejscach gdzie uszczelka skręcała.

- Oringów na wtryskach nie zmieniałem, podkładki oczywiście tak. Czy znasz technikę wymiany tych podkładek?

- Przy okazji takiej ingerencji warto wymienić odmę. Ja ostatnio przy demontażu kolektora również wymieniłem wszystkie uszczelki kolektora, ale tu ocenisz sam czy już przepuszczają.

- Po tej operacji nic nie odpowietrzasz, chyba, że będziesz coś grzebał przy układzie chłodzenia (Nie pamiętam czy jest taka potrzeba przy wymianie uszczelki).

 

Pozdr. Emil.

Diagnostyka. Naprawy elektroniki i elektryki. Nawigacje, mapy, język polski. Doposażenia. Specjalizacja seria E.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Operacja jest prosta, jedynie czasochłonna. Dużo się nakręcisz. Problemy z wyjęciem wtrysków zdarzają się bardzo rzadko, tylko jeśli ktoś wcześniej je wyjmował i źle, trochę krzywo włożył (wierzcie, da się), albo jak pisał kolega powyżej, dostanie się wilgoć i wda się gangrena. Wymień podkładki miedziane, kosztują 2zł i oringi, chyba 10zł za komplet, śmieszne ceny. Przynajmniej podkładki powinno się wymieniać przy każdym wyjęciu wtrysku. Schodzą i nakładają się bez problemu, nic się nie martw. Ważne, to dokładnie wyczyścić gniazda wtrysków, żeby podkładka dobrze dolegała do głowicy, bo inaczej będą przedmuchy i paliwo będzie wyciekało wokół wtrysku. Uszczelkę powinno się montować bez użycia jakichkolwiek silikonów itp..Ważne, żeby bardzo dobrze oczyścić miejsce styku uszczelki z głowicą i pokrywą, ale chyba o tym nie trzeba nikomu mówić. Podpowiem, że jak już będziesz miał zdjęty kolektor dolotowy, to warto ten kolektor wyczyścić z nagaru, a wierz mi, że zbiera się go bardzo dużo wewnątrz. Oczywiście zawór EGR i klapę gaszącą również, o zajęciu się feralnymi klapkami w kolektorze nie wspomnę, wyrzucić i założyć zaślepki.

 

PS. Nie żeby Cię straszyć, ale taki o to filmik, jak wtrysk może stawiać opór :mrgreen:

 

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Dzięki za pomoc coraz mniej się obawiam tej wymiany. Tylko ceny tych podkładek i o-ringów w BMW Katowice życzą sobie 20,14zł brutto za sztukę!!! Panowie no bez jaj. Pisać gdzieś indziej? Takie różnice w cenie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupowałem w intercarsie i tak jak pisałem, za podkładki płaciłem 2zł za sztukę, a komplet oringów (4szt, bo do 2.0d) 10 zł.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Robiłem taką wyminę w e39 530d i e61 535d. W e39 2 wtryski mocniej siedziały (wyszły z pomocą ściągacza bezwładnościowego) - e39 nie ma oringów na wtryskach i trochę syfu tam siedziało.

W 535d wtryski wyszły palcami praktycznie, no może wystarczyło podważyć śrubokrętem.

Ważne a nikt o tym nie wspomniał jest zaopatrzyć się od razu w nowy oring pod pompę vacum bo tam też z czasem się poci. Poza tym dekiel od zaworów dociskany jest bezpośrednio przez gumowe tulejki znajdujące się na śrubach. Z biegiem czasu te tulejki się niestety "ściskają" i może się okazać, że na nowej uszczelce zacznie się szybko znów pocić.

 

http://bmwcentrum.pl/img/products/58/58/1_max.jpg

 

Na foto brakuje jeszcze szpilek od wtrysków - one też mają takie tulejki dociskowe.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
A dokręcanie tych śrub to z jaką siłą? Mają ograniczniki gumowe wystarczy to zrobić z wyczuciem czy koniecznie klucz dynamometryczny?
  • 1 rok później...
Opublikowano

tu lepszy filmik z wyciągania wtrysków z m57 z e39




Myślę, że ktoś nieźle lał wodę latami na klawiaturę, że tak wtryski się zapiekły, albo auto po powodzi...

  • 3 lata później...
Opublikowano

Siema wszystkim !

Może uda mi się komuś pomóc albo powielę temat.

Generalnie jak bym zabierał się ponownie za uszczelkę przygotował bym się do tematu troszkę bardziej (większość zrobiłem ale zawsze można coś lepiej). Temat nie zamknięty u mnie jeszcze ale w trakcie. Wiec może zrobię jeszcze update posta.

Co widzę ze warto zrobić przy tej akcji:

Wszystko jest do ogarnięcia jak nie macie zajechanie go sztrucla.

Dodatkowo po za uszczelką co ja widzę co bym jeszcze robił jak bym był świadomy

-Kolektor wydechowy mam stalowy widać sadzę czyli jest pęknięty

-Uszczelki przy wężach turbo” intercooler” tam też się leje podejrzewam że w każdej.

-Sterownik świec bo dojście przy tej pracy do niego jest super

-Odma u mnie ona narobiła prawdopodobnie problemu( wywalony dolej do dolotu i do turbo i pod uszczelką) wymieniłem po zakupie i zrobiłem na niej jakieś 60 k.

-Uszczelki pod kolektorem

-Uszczelka między kolektorem a EGR

- Jak ktoś jeszcze ma to klapki na kolektorze

- Zaślepienie egr

-i czyszczenie kolektora (dużo płynu do mycia silnika około 1L )

- filtr powietrza (u mnie akurat jest miesięczny)

Podsumowując zakupy :

Uszczelka głowicy z śrubami zewnętrzy mi i wewnętrznymi (kupiłem zestaw erling za 320 zl

Kolektor (nie kupiłem około 300 zł )

Podkładki na wtryski (około 24 zł)

Uszczelki kolektora i egr (około 100zł )

Zestaw uszczelek intercooler (około100 zł)

Sterownik świec (teraz około 700 zł)

Odma zawór odpowietrzający (157 kupiłem vaico zł)

Zaślepki klapek (około 100 już mam zrobione)

I coś do mycia silnika nieważne w sumie :P

-dirko (na łuki bloku żeby wzmocnić uszczelkę koszt około 23 zł)

Opis rozbierania na forum jest generalnie dużo pierdolenia i kręcenia. Tłumienie silnika, pedologia z filtrami i usztywnieniem komory, kolektor z egr , filtr powietrza z przepływomierzem. Dla mnie największy stres to demontaż / montaż wtrysków, nie wiem czemu tego się bałem ale poszło nieźle, przy montażu nowe podkładki i zadbać o czystość miejsc gdzie ona spotykają się z blokiem i z wtryskiem a i w mojej sztuce była wiązka (od strony grodzi) która szła od komputera z komory silnika do auta albo do silnika skubana była przykręcona do pokrywy zaworów walczyłem żeby nie połamać i kluczem 5 odkręciłem caly zatrzask po czym zdemontowałem pokrywę i go dopiero zdemontowałem ją z przewodu (massssakra) :P udało mi się wczoraj założyć pokrywę i wtryski czekam za resztą gratów i działam dalej poniżej kilka zdjęć.

Powodzenia !!

20220104_213331.jpg

20220104_213305.jpg

20220104_213342.jpg

20220104_194701.jpg

20220104_213302.jpg

20220104_194650.jpg



https://files.fm/u/q7qmxww5j

https://files.fm/u/q7qmxww5j

https://files.fm/f/5v3z62ymr

https://files.fm/f/x6dpwffs3

https://files.fm/f/5kc28s6yn

https://files.fm/f/4hu3vacp8

https://files.fm/f/5dasaznby

https://files.fm/f/2kvgg3w25

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Foty wkleiłem ci na mój hosting zdjęć i wkleiłem do twojego tematu :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
A dokręcanie tych śrub to z jaką siłą? Mają ograniczniki gumowe wystarczy to zrobić z wyczuciem czy koniecznie klucz dynamometryczny?

 

Też z chęcią bym się dowiedzieć chciał z jaką siłą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.