Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tez mam problem z biciem przy hamowaniu z duzych predkosci >120 km/h. Zaczelo sie to odkad jezdze dlugie trasy autostradowe i paru Niemcow mi piekno zajechalo droge. Tylko nie wiem dlaczego przy mniejszych predkosciach tych wibracji/drgan nie ma. Moze faktycznie to nie tarcze a luzy na sworzniach wahaczy?
Opublikowano
Tez mam problem z biciem przy hamowaniu z duzych predkosci >120 km/h. Zaczelo sie to odkad jezdze dlugie trasy autostradowe i paru Niemcow mi piekno zajechalo droge. Tylko nie wiem dlaczego przy mniejszych predkosciach tych wibracji/drgan nie ma. Moze faktycznie to nie tarcze a luzy na sworzniach wahaczy?

Ja miałem dokładnie takie same objawy jak ty ,przy dużej prędkości biły a przy małej nie i jak hamulec naciskałem na dwa razy to bicie tez było minimalne i okazało się ze tarcze maja bicie Musisz podjechać do mechanika i ci sprawdzi czy masz bicie na tarczy jak nie ma to wahacz do wymiany

Opublikowano
rowniez mi bije przy 120 km/h, przy hamowaniu wibracje sie nasilaja, tarcze byly ori, pozniej trw a teraz brembo i po kilku tys km bicie powraca, sprawdze wachacze ale niesadze by to byla ich wina
Opublikowano
Dzisiaj podjechalem do warsztatu specj. sie w BMW i twierdza, ze na 100% to tuleje wahacza. Jednak diagnosta na stacji kontroli nie widzi luzow i twierdzi, ze to tarcze :). Hmm...., nie wiem czy umawiac sie na wymiane wahaczy czy na przetoczenie tarcz.
Opublikowano
Zapewne wróżenie, bo kto z warsztatowców ma przyrządy profesjonalne(!) do pomiaru bicia i wie jakie wartości są w normie, a jakie nie oraz że w ogóle koniecznie należy wykonywać pewne pomiary? To co producenci nazywają dopuszczalną normą to należy włożyć między bajki w przypadku nowoczesnych aut i dużych średnic. Norma dopuszczalna o biciu 0.1mm to chyba dla golfa 2.
Opublikowano

w moim przypadku tarcze nie mierzone ale wiem ze to nie one

wydaje mi sie ze znalazlem przyczyne w moim aucie, mam delikatny luz w przednich kolach na sworzniu dolnego tylnego wahacza, niestety jest zintegrowany z wahaczem wiec koszty rosna

Opublikowano
Wlasnie powrocilem z jazdy testowej po zmianie wahaczy, efekt bijacych tarcz minol, stary zawias wyglada z pozoru na zdrowy, na swozniu luz wyczuwalny byl tylko na podniesionym kole. Przed wakacjami bylem na szarpakach ale nie wykszaly zadnych lozow. W moim przypadku pierwsze wymienione elementy zawieszenia, przebieg 240k
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ja mialem dzisiaj wymienione wahacze poniewaz warsztat twiedzil, ze to ich wina. Niestety nie pomoglo :(. Tak wiec wiec oryg wahacze BMW spokojnie wytrzymaly 195 tys i pojezdzilyby jeszcze wiecej.
Opublikowano
Ja mialem dzisiaj wymienione wahacze poniewaz warsztat twiedzil, ze to ich wina. Niestety nie pomoglo :(. Tak wiec wiec oryg wahacze BMW spokojnie wytrzymaly 195 tys i pojezdzilyby jeszcze wiecej.

Tak się ostatnio zastanawiałem czy czasem nie jest tak że, bijące tarcze nie wykańczają wahacz :roll: i czy w niektórych przypadkach nie jest wskazana wymiany wahacza i tarczy ?bo jak wymienimy tylko jedno z tych dwóch rzeczy problem lubi powracać szybko :roll:

Opublikowano
o ile to bijace tarcze to wibracje powinny nasilac sie podczas hamowania, przy okazji wypadu w PL odwiedzilem kuzyna wulkanizatora i okazalo sie ze ma 3 owalne felgi, na szczescie od strony wewnetrznej wiec do wyprostowania, na holenderskiej autostradzie wyczuwalem delikatne bicie mimo prostych felg, wlasciwego wywazenia, nowych wahaczy prawie nowych tarcz (proste) i niewiem gdzie dalej szukac problemu, drgania nie sa wyczuwalne na przecietnej drodze, musi byc idealny asfalt. Po wszystkich zabiegach jakie przeprowadzilem mam wibracje w zakresie 110-130km/h, najdziwniejsze jest to ze 2 sekundy trzesie po czym na okolo sekunde przestaje, na ostrzejszych lukach sie uspokaja
Opublikowano
o ile to bijace tarcze to wibracje powinny nasilac sie podczas hamowania, przy okazji wypadu w PL odwiedzilem kuzyna wulkanizatora i okazalo sie ze ma 3 owalne felgi, na szczescie od strony wewnetrznej wiec do wyprostowania, na holenderskiej autostradzie wyczuwalem delikatne bicie mimo prostych felg, wlasciwego wywazenia, nowych wahaczy prawie nowych tarcz (proste) i niewiem gdzie dalej szukac problemu, drgania nie sa wyczuwalne na przecietnej drodze, musi byc idealny asfalt. Po wszystkich zabiegach jakie przeprowadzilem mam wibracje w zakresie 110-130km/h, najdziwniejsze jest to ze 2 sekundy trzesie po czym na okolo sekunde przestaje, na ostrzejszych lukach sie uspokaja

 

Moze chlopaki to sa drgania z walu, poduszek silnika lub samego silnika (wtryski)? Tak sobie strzelam. Ja tez wyczuwam delikatne drgania przy jezdzie na autostradzie miedzy predkosciami 100-130. Duze lepiej jest o dziwo okolo 170-180 :). Ja akurat mam padajacy jeden wtrysk bo trekotal na zimnym i przy rozruchu silnika delikatnie rzucalo silnikiem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Też miałem takie drgania w przedziale 100-130 km/h i dalej im szybciej tym były mniejsze. Była to wina opon.

Rozwiązaniem okazało się zrobienie testu drogowego na Hunterze, i optymalizacja, czyli odpowiednie ułożenie opony na feldze. Po takim zabiegu zero wibracji.

W tym teście można dowiedzieć się jakie wibracje generuje całe koło.

Może być też tak, że przy hamowaniu gdy opona jest dociskana wibracje się zwiększają.

Z ciekawostki, ostatnio wyważałem opony i gościu zrobił zwykłe wyważenie na Hunterze bez testu drogowego i należało nakleic odwazniki 50 i 60, jednak po zrobieniu testu wystarczył tylko jeden odważnik 10 z jednej strony.

Film z taką maszynka

Edytowane przez maciekszz
Opublikowano
Dzieki za linka. Nawet nie wiedzialem, ze mamy w Bydgoszczy takie cuda. Na wiosne skorzystam. Ile sobie licza za taka usluge?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Korzystałem w W-wie przy okazji malowania felg więc miałem w cenie a wcześniej to nie pamiętam ale pewnie ok 150 z optymalizacja (jednak muszą częściowo zdejmować oponę)
Opublikowano
A gdzie jeszcze w PL są takie pełne linie do wyważania? Z filmu wynika, że są 4 miejsca. Chętnie pojechałbym z letnimi oponami.
Opublikowano

Huntera masz na fabrycznej u gibałki (od Kościuszki też jest wjazd - taki duży serwis - autoryzacja michelina), w bomie ( chyba pierwsi mięli na Śląsku bo reklamacje sami rozpatrywali- ale moim zdaniem słabe u nich efekty optymalizacji) , w bawarii nówka od zeszłego roku :mrgreen: - jak dostałem ofertę na przekładkę opon z optymalizacją to prawie zemdlałem :mrgreen:

Jest też w Tychach na terenach przemysłowych. Trochę tego jest...

Opublikowano

Odnosnie ceny za Huntera w Bydgoszczy:

'Wyważenie z testem drogowym 249zł chyba że trzeba będzie przekładać opony to dodatkowo 50zł.za koło'

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.