Skocz do zawartości

[F10] 535d Problem z bijącymi tarczami


_BBoyOne_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Proszę o pomoc osoby, które miały ten sam problem co ja i rozwiązały go. Robię spore przebiegi więc proszę się nie dziwić, że byłem już w tym roku sporo razy w serwisie. Od zakupu auta (Kwiecień 2016r.) zrobiłem 40 tys. Problem dotyczy kolejnego oryginalnego zestawu tarcz, który znów zaczyna lekko bić przy hamowaniu. Poniżej podaję kolejność wymian (oczywiście części oryginalne)

 

Maj 2016r. - wymiana klocków P+T

Lipiec 2016r. - wymiana tarcz PRZÓD + klocków PRZÓD + łożysk (wiem, że powinni mi powiedzieć w Maju, że tarcze się kończą i od razu wymienić z klockami, jedna tarcza zaczęła bić, dlatego też zdecydowałem się na wymianę, ale wiadome było, że też się kończą)

Wrzesień 2016r. - reklamacja i wymiana tarcz PRZÓD ponieważ zaczęła bić (tutaj muszę dopytać czy założyli mi tak samo nowe klocki do tych tarcz, rozumiem, że tak powinno być ?)

7 Listopad 2016r. - nie ma to raczej związku z tym, że byłem w TC-Performance na chipie i zwiększyli mi moc, jednak w drodze powrotnej czuję znów lekkie bicie przy hamowaniu. Nie takie jak wcześniejsze, tylko jakby drżały obie tarcze przednie.

 

- Zastanawia mnie czy reklamowane tarcze we Wrześniu powinny mieć też do tego nowe klocki? Bo skoro tarcza była pogięta to klocek, źle starty. Dobrze myślę ?

- Tak jeżdżę 200 i są hamowania, ale takie, które mogłyby pokrzywić tarcze, czy po prostu ori tarcze nie wytrzymują ?

- Co robić ? Nie widzi mi się zakładać tarcz od M5. Jestem zdania, że skoro fabryka daje takie auto to liczy się z tym, że nie będzie ktoś jeździł 100 km/h. Gdzie leży problem ?

 

Dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety też mam lekki problem, ale niestety nie rozwiązałem tematu. Na co dzień nie przeszkadza, ale uciążliwe w trasie.

 

Auto kupione jako PS, rocznik 2015, odbiór styczeń 2016 z przebiegiem 25kkm na nowych, zimowych kołach. Nie odczuwałem wibracji.

Po zmianie kół na letnie (używane, nie przeze mnie), zauważyłem lekkie bicie przy hamowaniu. Zgłosiłem się do serwisu, przebieg był ok. 35kkm. Serwis stwierdził, że winne są tarcze, zaproponował wymianę za $$ lub też w ramach BSI plus, ale gdy przebieg do wymiany klocków spadnie do 2kkm. W czasie wizyty komputer pokazywał 5kkm do wymiany klocków.

Mimo przejechania 10kkm, nadal pokazuje 5kkm do wymiany klocków przód, więc temat się wciąż odsuwa, a nie boli mnie na tyle aby wyłożyć 3000zł+.

 

@_BBoyOne_, czy płaciłeś za te wszystkie wymiany tarcz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 535d co prawda mam 30tys km nalatane ale z hamulcami nie mam żadnych ale to absolutnie żadnych problemów (a niczego jeszcze nie wymieniałem od nowości czyli od 1.5 roku). Zdarzały mi się odhamowania z 220kmh, miałem też opony do wymiany z nowego kompletu bo miały 150Nm bicia i przejeździłem na nich chwile i też nic nie zaczęło bić.

 

Tak - zgodnie ze sztuką, zaleca się aby z każdą wymianą tarcz wymienić klocki. Dlaczego czasami nawet mówi się żeby jeszcze chwilę pojeździć, bo trochę klocków jest, żeby dojechać tarcze. Można też wyciągnąć klocki i sprawdzić czy ich stan jest OK zetrzeć trochę papierem i jak są równe to je założyć, ale ja to uważam trochę za druciarstwo a już na pewno nie w nowym BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to nie tarcze to tuleje na wahaczach dają takie efekty oczywiście zakładając że pomiar bicia piasty i tarczy ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
to nie tarcze to tuleje na wahaczach dają takie efekty oczywiście zakładając że pomiar bicia piasty i tarczy ok

Dokładnie jak gorik pisze, to tuleje wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2,3 lata albo lepsza dziura i po tulejach, w x-drive szybciej lecą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
na szarpakach może nie wyjść, trzeba sprawdzić czy nie są pęknięte, twardość i czy nie wylał się z nich płyn hydrauliczny, przede wszystkim pomiar bicia tarcz był robiony ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie tarcze to tuleje na wahaczach dają takie efekty oczywiście zakładając że pomiar bicia piasty i tarczy ok

na których wahaczach?

i tylko przy hamowaniu te objawy? przy jeździe zero objawów stuków puków itp?

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
  • 2 tygodnie później...

Przyczyna znaleziona :) Smorawiński / Poznań

 

Zakładali mi lewą tarczę na prawą stronę, a prawą tarczę na lewą :) Podobno nie ma wtedy chłodzenia bo tarcza obraca się nie w tą stronę. Co prawda założyli mi prawidłowo i myśleli, że nie pogięły się, jednak dopiero w przyszłym tyg będzie gwarancja uznana i wymiana na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna znaleziona :) Smorawiński / Poznań

 

Zakładali mi lewą tarczę na prawą stronę, a prawą tarczę na lewą :) Podobno nie ma wtedy chłodzenia bo tarcza obraca się nie w tą stronę. Co prawda założyli mi prawidłowo i myśleli, że nie pogięły się, jednak dopiero w przyszłym tyg będzie gwarancja uznana i wymiana na nowe.

Ou dzizas...

Kolejny post pod tytulem "i wszystko w temacie ASO!!!" :mad2:

 

Ja swoje tarcze rowniez wymienialem w ASO - wchodze na hale, auto prawie do odbioru, wszystko skrecone.

Przygladam sie nowym tarczom i co widze?

Obie strony umazane (grubo) jakims smarem i tak zostawione! :duh:

Dla mnie, takie cos (nie wspominam o Twoim przypadku!!!), to dyskwalifikacja dozywotnia.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna znaleziona :) Smorawiński / Poznań

 

Zakładali mi lewą tarczę na prawą stronę, a prawą tarczę na lewą :) Podobno nie ma wtedy chłodzenia bo tarcza obraca się nie w tą stronę. Co prawda założyli mi prawidłowo i myśleli, że nie pogięły się, jednak dopiero w przyszłym tyg będzie gwarancja uznana i wymiana na nowe.

Nie wiem jak w większych silnikach ale tarcze do 520d są dwie takie same nie ma prawej i lewej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.