Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzis podczas jazdy autostrada nagle zaczela zapalac sie, migac i gasnac kontrolka od DTC (ta z wykrzyknikiem w trojkacie i strzalka w kolo nich). Do tego pedal gazu przestal funkcjonowac, ale moglem kontynuowac jazde do zjazdu i predkosc tak w okolicach 60 km\h sie utrzymywala. Nastepnie gdy szukalem miejsca na parkingu jakby na zakretach tez go przyduszalo, ale tak jakby to komputer cos blokowal, bo silnik jak naprzyklad stanalem bez problemu. Na postoju bez problemu wkrecal sie na obroty. W drodze powrotnej po kilkunastu km autostrado powtorka.

Prosze o podpowiedz

Opublikowano
Podepnij pod komputer, spr bledy, spr obroty kol moze byc walniety czujnik w ktoryms kole albo ktoras pol os, lub pompa abs, wylaczajac esp szarpac juz nie bedzie.
Opublikowano
Podepnij pod komputer, spr bledy, spr obroty kol moze byc walniety czujnik w ktoryms kole albo ktoras pol os, lub pompa abs, wylaczajac esp szarpac juz nie bedzie.

 

 

To prawda jak wylaczylem ESP uspokajalo sie.

Opublikowano

Spr obroty kol, jak na jednym kole pokaze predkosc rozna od rzeczywistej to mozliwe ze czujnik abs, jak sie okaze ze ktores kola ma inne obroty wypnij w tym kole czujnik i spr omomierzem czy sprawny.

 

PS: rozumiem ze takie podstawowe rzeczy jak cisnienie w oponach tez sprawdzales.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A przy okazji przemyj czujnik - moze byc zagnojony czyms co zakluca pole magnetyczne i luknij czy jakies zeby pierscienia nie sa uszkodzone
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po wymianie na zimowki trzeba zrobic RESET czujnikow opon.

Info jest na slupku kierowcy.

To dotyczy tylko tych co maja na wypasie nawigacje.

Prosze mi podpowiedziec jak mierzycie ta predkosc obrotowa kol??

to robia czujniki abs ty tego nie zmierzysz.

skup sie na czujniku abs oraz zebach pierscienia czy sa cale zabki i czy pracuja w osi

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta, bo auto z powodu mojej choroby dalej nie zrobione.

 

Dzisiaj podpialem sie pod lepsze uzadzenie OBD, 5DB2 i 5DB1 czyli czujnik obr. kol lewy tyl. Rozebralem kolo, zciagnalem czujnik abs i wyczyscilem. Pierscien w kilku miejscach poprzecierany, widac ze ociera sie o czujnik. Na prawej stronie piercien nie jest poprzecierany. Do tego mierzylem ta predkosc obrotowa kol tym urzadzeniem OBD i na malej predkosci na parkingu pokazuje taka sama mniej wiecej na wszystkich kolach.

 

Moje pytanie to czy wymieniac ten pierscien z lewej strony czy to jakas grubsza sprawa? pozdrawiam

Opublikowano
Skoro masz pierscien przetarty to do wymiany pol os i czujnik.

 

 

Dzieki kolego, ale polos tez? Masakra...

Moze ktos jeszcze cos w temacie powie? dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz czy jest do kupienia sama zebatka-jesli kupisz to wymienia sie ja na goraco.

Sprawdz lozyska bo pewnie one sa przyczyna ocierania zebatki

Opublikowano
Sprawdz czy jest do kupienia sama zebatka-jesli kupisz to wymienia sie ja na goraco.

Sprawdz lozyska bo pewnie one sa przyczyna ocierania zebatki

 

Tak jest mozliwosc zamowienia samej zebatki, sa tez filmiki na youtube jak je zalozyc. Co do lozysk to napewno ich nie slychac. Luzu tez nie wyczulem.

Zastanawia mnie rowniez tresc bledu jaki zczytalem. Po niemiecku Radrehzahlsensor - Czujnik prędkości koła, czy tu nie chodzi po prostu o sam czujnik Abs?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po niemiecku Radrehzahlsensor - Czujnik prędkości koła, czy tu nie chodzi po prostu o sam czujnik Abs?

Dokladnie tak

Co do lozysk to napewno ich nie slychac. Luzu tez nie wyczulem.

Wiec co jest powodem ze pierscien nie pracowal osiowo?

Najpierw usun przyczyne bo z nowym pierscieniem stanie sie dokladnie to samo a czujnik pewnie tez ucierpial...

Opublikowano
Sprawdz czy jest do kupienia sama zebatka-jesli kupisz to wymienia sie ja na goraco.

Sprawdz lozyska bo pewnie one sa przyczyna ocierania zebatki

 

Tak jest mozliwosc zamowienia samej zebatki, sa tez filmiki na youtube jak je zalozyc. Co do lozysk to napewno ich nie slychac. Luzu tez nie wyczulem.

Zastanawia mnie rowniez tresc bledu jaki zczytalem. Po niemiecku Radrehzahlsensor - Czujnik prędkości koła, czy tu nie chodzi po prostu o sam czujnik Abs?

W takim razie bylem w bledzie, u mnie powodem bylo uderzenie w kraweznik i po jakis 3 miesiacach wyszly problemy, tak jak koledzy pisza znajdz przyczyne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.