Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich mam problem z moim E36 w compacie z motorem 1,6 m43 96r. Mianowicie dziś rano chciałem podjechać sobie do sklepu, a tu samochód nie odpala, pompka wogóe się nie odzywa. Podłączyłem ją na ostro pod rozrusznik i kręci ale nie odpala, odłączałem akumulator, łączyłem klemy i nic nie pomogło. Dodam że czasami samochód miał coś takiego że przekręcałem kluczyk i po chwili dopiero jakieś 10-15 sekund trzasną jakiś przekaźnik i samochód odpalał. Ale to działo się naprawdę rzadko, może z raz na 100 odpaleń. Samochód wczorajszego dnia normalnie jeździł i odpalał. Gdzie szukać przyczyny?
Opublikowano

albo nie ma iskry albo paliwa

sprawdź czy masz paliwo w listwie, pompka może chodzić, ale jak umiera to będzie za niskie ciśnienie

na listwie paliwowej masz odpowietrznik wciśnij go śrubokrętem, powinno zdrowo chlusnąć na pół metra albo więcej

jak się trochę poleje tylko to pompka zdechła

 

w bmce są chyba dwie pompki, może być jeszcze tak że jedna zdechła i w komorze z której bierzesz paliwo jest pusto

więc na początek możesz też dolać paliwa do baku, ale nie wiem ile trzeba, pewnie z pół zbiornika

Opublikowano
Bmw mają jedną pompkę w zbiorniku, z drugiej strony jest tylko czujnik paliwa. Pompka po przekręceniu kluczyka wogóle się nie odzywa, tak samo jak rozrusznik. Kręcąc na ostro iskry też nie ma, więc można wykluczyć awarię rozrusznika. Mi to wygląda na awarię EWS-a, tylko czy ktoś z was miał już taki przypadek?
Opublikowano
Mała aktualizacja. Po podłączeniu rozrusznika na ostro pod akumulator, kręci ale nie zapala, sprawdziłem cewkę i okazało się że wogóle nie ma iskry. Popka jak nie odzywała się, tak się nie odzywa. Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, nie słychać "bzyknięcia" w baku. Inpa nie łączy się z komputerem silnika (moduł poduszek i abs dają się bezproblemowo odczytać) wyjmowałem go, sprawdzałem czy nie zalany, nic w nim nie widać, żeby było uszkodzone. Ktoś już miał taki przypadek?
Opublikowano

połącz sie z EWS zobacz co zgłasza

sprawdź piny na wtyczce ECU w kolejności masa, zasilanie, diagnostyka i can (chyba od ~97 w compact jest)

który to rocznik ?

Opublikowano
Niestety błędy wracają. Brak zasilania w gnieździe ECU raczej rzadko się przytrafia. A gdyby padł ECU możliwe by to było że odłączy wszystkie elementy rozruchowe (rozrusznik, pompka paliwa, cewka)?
Opublikowano

ecu nimi steruje

sprawdź zasilanie bo zajmie CI to chwile a rozwieje wątpliwosci

ewentualnie zrób prosty test, spróbuj odpalić bez wpiętego ecu i zobacz jak sie zachwouje i jakimi błędami sypie wtedy ews

Opublikowano

Mam ale nie jestem przy komputerze, jak będę to Ci wyślę

Mozesz wziąć opis z dowolnego podobnego motronica np 5.2

Opublikowano
Wszystko posprawdzałem. Zasilanie dochodzi, Problemem okazał się padnięty ECU. Kupiłem cały zestaw z immo wymieniłem i śmiga. Tak z ciekawości zapytam, może ktoś orientuje się czy do silnika M43 wychodziły ECU bez immo? Coś słyszałem, że takowe były montowane przed 95 rokiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.