Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie !

 

Jestem w trakcie poszukiwania nowej E46 320d po lifcie ( do niedawna miałem tą przed liftingiem )

Czesto zauwazam iz w oferowanych samochodach jest hak holowniczy, szczegółnie w tych z max. wyposazeniem, bo takiego tez szukam.

Czy takie haki sa montowane fabrycznie, czy tez ktos sobie go zamontowal juz po kupnie w celu holowania jakiejs przyczepy ?

Słyszalem glosy znajomych abym wystrzegał sie takiego samoch. z uwagi na katorgi jakie przezywa autko ciagnace "COŚ" za soba...

Co o tym myslicie, warto kupic taką bunie ?

Ostatnio odpusciem sobie takie dwie z przebiegiem 150tyś. oczywiscie w niemczech bo tam tez bede kupował !

Bardzo prosze o jakies rady abym sie nie wpakował w maliny tak jak z popszednia bunia, ale to juz historia...

 

POZDRAWIAM

  • Odpowiedzi 111
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Westfalia montowana jest fabrycznie, wówczas wzmocnione jest także tylne zawieszenie. Montaż jest fachowy, nie ma tam żadnych kombinacji, wszystko ładnie pochowane, praktycznie poza zaślepką w zderzaku nic nie widać. Jak ktoś sobie dołożył hak później, to już inna sprawa. Mam takie auto, nie stanowiło to dla mnie żadnych przeciwwskazań przy zakupie, tym bardziej, że mój hak wygląda jak nowy, może był założony kilka razy.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Ja tez mam orginalny hak z tym, ze w touringu. Demontowalny, normalnie schowany w bagazniku i autem raz ciaglem przyczepke z kanapa :wink:
Opublikowano

Hej :D

Ja tez mam turinga z hakiem (nie wiem czy fabryczny) i moim zdaniem nie ma co sie tym przejmowac tzn chodzi mi o to ze nie ma reguły np ja ze swojego korzystam pare razy do roku i to jak woze male drzewka do posadzenia na dzialke - wiec obciazenie zadne i jesli ktos mial hak nie znaczy ze odrazu musial wozic 500kg kamienia w przyczepie

ale jesli jest to dla ciebie jakims przeciwskazaniem to najlepiej zobaczyc na stan haka tzn czy jest poobijany , zardzewialy itp. wtedy przynajmniej teoretycznie bedziesz wiedzial ile ktos z niego korzystal :wink:

Opublikowano
Hej :D

Ja tez mam turinga z hakiem (nie wiem czy fabryczny) i moim zdaniem nie ma co sie tym przejmowac tzn chodzi mi o to ze nie ma reguły np ja ze swojego korzystam pare razy do roku i to jak woze male drzewka do posadzenia na dzialke - wiec obciazenie zadne i jesli ktos mial hak nie znaczy ze odrazu musial wozic 500kg kamienia w przyczepie

ale jesli jest to dla ciebie jakims przeciwskazaniem to najlepiej zobaczyc na stan haka tzn czy jest poobijany , zardzewialy itp. wtedy przynajmniej teoretycznie bedziesz wiedzial ile ktos z niego korzystal :wink:

a co to jest 500 kg na przyczepce ......? a jak ktoś jeździ autem w 5 dorosłych osób to obciążenie do przyczepki 500 kg zbliżone i co takiego auta też nie kupisz? grzej jak ktoś lawetę targał dwa razy w tygodniu to już problem !!!! ale taki gość na pewno to dobrze zakamufluje... :(

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam koledzy!

 

Posiadam Bmw E46 Kombi z roku 2002. Ostatnio zakupiłem okazyjnie oryginalny hak Westfalii do mojego BMW.

Chcę go teraz zamontować w swoim samochodzie, szukałem w internecie jakiś wskazówek, instrukcji montażu - nie moge nic znaleźć, dlatego postanowiłem napisać tutaj na forum, z nadzieją że ktoś montował już hak w tym modelu i mi doradzi, pokieruje :)

 

Co do samego zamontowania, to raczej dam radę (chociaż też proszę o różnorodne wskazówki). Napewno bedę musiał ściągnąc tylny zderzak, przymocować belke haka do poprzecznej belki z tyłu pojazdu. Problemy napotkam przy podlączeniu pod instalację. Jak i gdzie najlepiej się podpiąc. Gosc od którego kupowalem hak, mowil ze oryginalnie instalcja była pociągnieta przez dlugość samochodu i podpięta pod deskę rozdzielczą, ale o tym to raczej trzeba zapomnieć.

Czytałem że można podpiąć się pod tylne lampy, słyszałem również że są jakies rozne przejsciowki.

 

Proszę o wszelkie porady i najlpiej schematy czy instrukcję. I porszę nie pisać żebym jechał najlepiej do sewisu czy elektryka bo w ostateczności jezeli nikt mi nie pomoze - to tak zrobię....

 

Aha, jeszcze mam pytanie dotyczące Modułu, słyszałem o takim czymś, za co on jest odpowiedzialny i czy musi być??? Jedni mówią ze tak, inni że nie.

 

Bardzo proszę o porady, za które z góry serdecznie dziękuje!!!

pozdrawiam

 

Przenoszę do działu E46- Moderator

Opublikowano

ja to przerabiałem. Najtrudniejsze było w sumie skompletowanie wszystkich cześci bo dopiero po kupieniu haka dowiedziałem sie że oprócz belki i główki trzeba miec jeszcze wsporniki (które przychodza zamiast odbojników zderzaka). Gdy załatwiłem wsporniki okazało się że jeszcze potrzebne są podkładki pod nie, bo bez nich cały zderzak jest wsunięty o ok. 2 cm wgłąb auta (zderzak mocuje sie na belce haka, belke na wspornikach, a dopiero wsporniki do karoserii) .

 

Elektryke podłączyłem w bagazniku pod kable idące do świateł i żadnych błędów na kompie nie mam (jak to co niektórzy tu sugerowali). Po obu stronach zderzaka, pod lampami są gumowe zaślepki którymi mozna puścic kable.

 

Tylko uważaj przy demontażu zderzaka żeby czegoś nie połamać, trzeba to robić sposobem są tam takie metalowe zaciski trzymające, najlepiej poszukaj w necie instrukcji.

 

Jedynie wtyczki jeszcze porządnie nie zamocowałem, bo nie mam na to pomysłu i na razie wisi sobie na kablu chowana w zderzak.

 

ogólnie prosta sprawa

 

Acha, i ciekawostka - zamontowałem u siebie w touringu hak od sedana, mimo ze wszyscy mówią że te haki są różne i nie pasują wzajemnie....

Zbir
Opublikowano
chociaż zerknijcie na linki które podałem tam jest wszystko opisane łącznie w które kable się wpiąć od świateł, jeżeli ktoś nie chce prowadzić wiązki pod moduł...
Opublikowano

Hopek3 i zbir bardzo Wam dziękuję :) Wielki plus dla Was :cool2:

Schematy ok, bardzo mi się przydadzą :) Nie mam tego cholernego modułu, kupiłem westfalie okazyjnie ale bez modułu, ale skoro mówicie że bez modułu będzie śmigać, to tym bardziej się cieszę.

Problem napotkam jeszcze przy tym elemencie który mocuje zderzak do belki, bo tego właśnie nie mam.

Coś pokombinuje.

Jeszcze raz wielkie dzięki :)

Jakby ktoś jeszcze miał jakąś ceną radę to proszę pisać

pozdrawiam :cool2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Haki firmy Westfalia montowane na głównym montażu aut mają zupełnie inną numerację katalogową niż na rynku wtórnym u monterów lub dystrybutorów haków.

Wiązki haka holowniczego jest w 100% zintegrowana z całym systemem elektronicznym auta.

Opublikowano

Na zachodzie haki holownicze bardzo często są stosowane do bagażników na rowery i nie do końca nie można się sugerować że każdy samochód z hakiem targa wielkie przyczepy.

Czy dany samochód dużo ciągnął przyczepę i był katowany można dość szybko zweryfikować.

Sprawdzić stan kuli haka czy jest mocno zużyta lub mocno wypolerowana.

Kolejnym puntem do sprawdzenia jest zamontowanie główki haka i sprawdzenie czy nie pojawiają się delikatne luz w korpusie mocującym.

Jeśli hak ma luzy to już mamy odpowiedz czy auto ma spory przebieg.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Zbir czy elemetny widoczne na tej aukcji (chodzi czy jest wszystko co pisales tzn.: belka, glowka, wsporniki, podkladki do wspornikow (czy chodzi o te czarne podkladki ze zdjec w aukcji ponizej)) wystarcza do montazu, czy czegos brakuej? Druga sprawa to jak ze swiatlami bo w wielu aukcjach westfali sa jakies moduly, a z tego co piszesz to nie musiales ciagnac kabli do akumulatory wystarczylo tylko tylnych lamp. Kolejna sprawa jak wyglada temat zderzaka (mam e46 touring) co trzeba dokupic (napewno jest taka klapka, ale co jeszcze) i jakie sa orjentacyjne koszty?

z gory dzieki za odp.http://allegro.pl/item1181256106_bmw_e46_sedan_coupe_cabrio_hak_holowniczy_orginaln.html

Opublikowano (edytowane)

wygląda jakby było wszystko oprócz modułu - włącznie z podkładkami pod wsporniki. Nawet zaślepke od zderzaka daje:-) z tym że ona Ci sie chyba nie przyda bo musiałbyś mieć oryginalny zderzak w wersji pod hak - żeby było do czego te zaślepke mocować. Ja zderzaka nie zmieniałem - po prostu wyciąłem otwór na końcówke haka, ale żeby nie wycinać za dużo (normalnie trzeba by wyciąć kawałek tego dolnego spojlerka) to obniżyłem końcówke haka o ok. 2 cm przy pomocy specjalnie dorobionej tulei. Dzieki temu na zdjętej końcówce nie widać że coś było grzebane pomimo braku zaślepki.

 

o, tu widać jak dużo musiałbym wycinać gdybym nie obniżył końcówki: http://allegro.pl/item1191019399_bmw_e46_e_46_sedan_coupe_kombi_hak_holowniczy_orgi.html

 

 

chociaż teraz tak patrze na te zaślepke i widze że daje równiez ramke... a w katalogu cześci nie wystepuje osobny zderzak pod hak... więc może jakos sie te ramke mocuje do zwykłego zderzaka...

Edytowane przez Zbir
Zbir
Opublikowano
U mnie hak holowniczy był założony w ASO w Niemczech przy przebiegu 8,500km - instalacja podpięta jest pod prawą tylną lampę, zderzak został wycięty od spodu i wstawiona została klapka maskująca...
Opublikowano

Silbergrau czy twoja instalacja jest poprostu popieta do lewej lampy czy byl uzyty modul. Czy zmieniali cos poza klapka w zderzaku bo tu wyglada, ze potrzebne sa elementy od 6 do 10 do haka. http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/november/browse/vehicle_trim/bumper_trim_panel_rear/.

Druga sprawa jaki byl koszt zalozenia tego haka (robiles to w aso, czy w niezaleznym warsztacie??)?

Opublikowano

Sprowadziłem już auto z tym hakiem /Westfalia/ - po historii VIN wyszło że hak nie był założony fabrycznie, a w ASO po kilku tysiącach kilometrów...

 

Właśnie te plastikowe elementy mam założone od spodu zderzaka...być może istnieje jakiś gotowy zestaw części do adaptacji haka - zapytaj w ASO...

 

Kable są podpięte pod prawą tylną lampę - modułu nie ma/nie zauważyłem...

Opublikowano

Trzeba dodać że auta, które wyjeżdżają z fabryki z hakiem posiadają "wzmocnione zawieszenie tylnej osi"...szczegółów nie znam (zapewne inne amortyzatory)

 

Czy ASO modyfikuje także zawieszenie przy montażu haka?...

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie jak w temacie, czy zajmował się już instalacją takiego haka?

Mam zamontowany już aluminiowy stelaż z hakiem(odpinany na kluczyk) potrzebuje instrukcję jak podłączyć instalację elektryczną, oraz opis przewodów żeby zamienić gniazdo niemieckie na nasze.

Mam oryginalną wiązkę z odciętym gniazdem niemieckim. Chciałbym podłączyć nasze gniazdo, do tej wiązki, bez przejściówki.

Nie wiem do końca czy jest kompletna mam przewody, gniazdo, jakiś moduł, a resztę da się dorobić, kwestia instrukcji.

Wskazówki mile widziane :D

Proszę o pomoc, z góry dziękuje.

Opublikowano

witam Cie kolego

ja na Twoim miejscu nie zmienail bym tego orginalnego gniazda poniewaz orginal jest na 13 blocow i to jest do podlaczenia przyczepy kempingowej, a do zwyklej jest z tego co pamietam na 7, przjsciowka robi robote koszt takiej ok 30 pln. jak tak mam i jest git

jak masz odcietą to polutuj kolorami i powinno byc ok

instrukcji nie posiadam

pozdro

Opublikowano

przejściówke mam, ale chodzi mi tutaj bardziej o to żeby całą instalacje podłączyć do auta, nie tylko odciętą wtyczke bo to nie problem.

Mianowicie w aucie nie ma instalacji, a ja ją dokupiłem na allegro i chce ją podłączyć samodzielnie oszczędzając ok 600 zł u elektryka,

Opublikowano

mój mail to [email protected]

 

a pdfa to byś musiał wrzucić na jakis serwer np. http://hostuje.net , następnie pokarzą Ci sie linki:

http://www.mcht.pl/mfh/storage/7778466599993-Przechwytywanie.PNG

pisząc posta wstawiasz pierwszy z tych linków między komende URL widoczną nad oknem, w którym piszesz posta:

i to chyba tyle :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.