Skocz do zawartości

Nie mogę sobie poradzić z spalaniem, bmw e-30 M40 1.8i


Rekomendowane odpowiedzi

Moje bmw, przy spokojnej jeździe pali 16-18l w mieście, 14-16 na trasie. Jak przycisnę to lepiej nie mówić. Gazownicy kazali mi wymienić świece i kable, parownik. Wymieniłem i nic się nie zmieniło, jeżdżę na regulacje i nic. Macie może jakąś radę gdzie i w jakiej kolejności powinienem się udać żeby spalanie się zmniejszyło?. Dodam że instalacja jest IIg Tartarini zakładana w autoryzowanym serwisie. Autko pozatym jeździ dobrze i równo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdy nie sprawdzałem, ale auto chodzi równiutko, a czy jest możliwe że przy nie szczelnym układzie wydechowym spalanie będzie tak duże. Bo wydaję mi się że troszkę za bardzo wyje. Ale nie jestem pewien bo układu wydechowego nie sprawdzałem. Co o tym myślicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że 12l max, ale przy normalnej jeździe, a ja jadąc bardzo oszczędnie w takim mieście jak Cz-wa spalam16-18. W zimę spalił ponad 20:). W poniedziałek jadę w trasę ale w wtorek sprawdzę lambdę i pojadę do gazowników. Jeśli nie pomoże to poproszę o następne rady. No chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli całkowicie padła sonda (nie daje sygnału) to auto będzie chodzić równo ale będzie palić więcej (ok 2-3 litry) ,bo komp wtedy przechodzi w tryb awaryjny,może też być troszkę mułowate,

ale jak zwiększa się zurzycie paliwa przeważnie jest to sonda,(choć nie jest to reguła).

ale do LPG II gen. sonda już ma znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że to może instalacja gazowa wariuję. 20 litrów z 1.8 wykręcić, to naprawdę jest niezły wynik. Śmierdzi gazem jak jedziesz :?: Może jakieś nieszczelności masz w układzie dolotowym. Na benzynie to zalewać się powinien przy takim spalaniu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śmierdziało gazem to gazownicy kazali mi wymieniać parownik, teraz też trochę śmierdzi także gdzieś musi uchodzić, nie mniej jednak ponoć całą instalację sprawdzali i powiedzieli mi że szczelna. Po za tym jak odpalam z benzyny to trochę śmierdzi benzyną. W poniedziałek pojadę do mechanik sprawdzić walek rozrzadu dzwigienki zaworowe, popychacze hydrauliczne. Niestety w mechanice jestem laikiem i nie potrafię powiedzieć czy są zużyte. Co do benzyny nigdy nie obliczałem ile na niej pali, na benzynie jeżdżę tyle żeby wypalić koło 15litra na miesiąc. Jutro sprawdzę też sondę lambda. Ciekawi mnie jedna rzecz, w serwisie autoryzowanym byłem z 5 razy i nikt mi nie powiedział że może to być np. nieszczelny układ wydechowy, tylko regulacja i kasiora do kieszeni. Oczywiście parownik czy świece potrafili wymienić bo to akurat mają. Dobrze że do was napisałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.