Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Przeszukałem całe forum i nie znalazłem nawet w części podobnego problemu więc zakładam nowy wątek.

 

Mam jak w temacie E39 z 97 roku z silnikiem 2.0 na pojedynczym Vanosie z 2 miesięczną instalacją gazową.

Problem polega na tym że auto po przejachaniu (od osiągnięcia przez silnik optymalnej temperatury) kilku a czasami kilkudziesięciu kilometrów nagle bez żadnych innych objawów "wskakuje" na 2 tys obrotów i tak sobie faluje w zakresie od 1,5 - 3 tys obrotów. Dzieje się tak podczas jazdy jak i podczas stania np na światłach lub w korku. Jeśli zaraz po pojawieniu się tych objawów zgaszę silnik to auta nie da sie odpalić. Kręci, śmierdzi benzyną ale nie odpala musze odczekać z 10 minut na wyłączonym zapłonie i dopiero odpali chociaż też nie łatwo (dodam że na zimnym pali na przysłowiowy dotyk a silnik poza tym falowaniem chodzi jak pszczółeczka). Dzisiaj zauważyłem też że jak to się dzieje to wąż górny dochodzący do chłodnicy jest twardy jak kamień.

 

Najciekawsze jest to że po podpięciu komputera nie wykazuje żadnych błędów.

 

Może macie jakieś pomysły bo wymieniłem już czujnik położenia wału, świece, cewki, sondy lambda i nadal nic.

Opublikowano

Siemens w serwisie BMW

 

co do krokowca to z tego co mi wiadomo to jest on odpowiedzialny za bieg jałowy (chyba że się myle) a u mnie jak skoczą obroty to smiało można jechać bez gazu i zmieniac biegi oczywiście nadwyrężając sprzęgło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na początek to podstawowe pytanie. Tylko na LPG czy również na benzynie masz te objawy?

 

Kolejna sprawa. Instalacja założona, a na regulacji byłeś? Chyba jest nawe wymóg, że po tysiacu km pierwszy serwis i poprawki kalibracji się robi jeśli potrzeba.

Jaką masz instalację? Wtryski, czy moze jeszcze z mieszalnikiem? :D

 

Jak później nie możesz odpalić to chyba go zalewa, może mapy masz rozjechane.

Opublikowano

tak samo na LPG jak na BENZYNIE

 

U mnie regulacji się nie wykonuje posiadam instalacje STAGA na sterowniku STAG 300-6 Premium który sam wykonuje korekcji na podstawie podłączenia do ECU

jak chcesz więcej szczegółów z instalacji to

Wtryski AC W01

Reduktors AC S.A. R01 (czerwony na 250 KM)

 

Wątpie żeby mapa się rozjechała. Dzisiaj jade na 2 godzinny live test może coś wykaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To własnie przez staga premium może Ci się wszystko pierdxzielić.

 

Też pierszy jaki zamontowałem to Premium (2000r 520i - przedlift), ale takie zamieszanie robił (braki mocy, check engine itp), że został wymieniony na ISA2. Po tym jak ręką odjął - zero problemów.

 

Moim zdaniem to OBDII przedliftowe w bmw jest temu winne - to w sumie taka przejściówka między I a II.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.