Skocz do zawartości

DYM SPOD MASKI 320i E90 2007


zazakaratas1903

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników BMW.Jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e90 z 2007r. 2.0 benzyna 170 km lecz mam pewną sprawę która mnie martwi.Dymi sie od strony pasażera i też wypada też do środka.Jest to smród plastyku i oleju albo paliwa tego nie jestem pewien.To sie dzieje tylko na zimnym silniku,auto kupiłem niecały miesiąc temu i sie nie znam na tym nagrałem filmik wrzucam tu link prosze o porady co to może być i czy można tak jezdzic narazie?Dziękuję z góry. W 0:10 widać dokładnie że jedna rura jest tam lekko spalone.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w1y3_v1RpU4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie kapie Ci olej spod pokrywy zaworów na kolektor albo Kata, u mnie skapuje po uchwycie sondy i co pewien czas jest chmurka dymu, mam do wymiany uszczelkę pod deklem.

Tylko u mnie to się dzieje zazwyczaj na rozgrzanym silniku, ale ogólnie taki dym spod maski to na 99% olej spod dekla leci na wydech. U Ciebie może na postoju skapuje i potem jak odpalisz to się wypala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Zależy jak mocno leci. Otwórz maskę i zobacz czy leje jak z wiadra czy kapnie czasem na kolektor.

Zrób to jak najszybciej możesz, nie jest to duży koszt, więc nie ma co zwlekać z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile to uszczelka z pod pokrywy zaworów to koszt coś 200zł+robocizna(100-150zł).Do tego jeszcze chyba kołnierz czujnika VVT.Nie wiem ile kosztują uszczelki VACCUM pompy?Jak już ściągnie pokrywe zaworów jest lepszy dostęp do pompy więc warto zrobić za jednym razem
never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja wymieniłem całą pompę więc koszt był wyższy, ale jeśli cieknie z pompy to polecam wymienić same uszczelki. Trzeba dobrze zlokalizować wyciek, bo może to nie być z pompy tylko uszczelki klawiatury. Ja użyłem starej uszczelki klawiatury tylko dobrze wyczyściłem i później uszczelniłem silikonem wysokotemperaturowym w odpowiednich miejscach. Niedawno wymieniłem rozrzad i wymienili mi tą uszczelkę na nową a mimo to walneli tam tyle silikonu że wygląda to beznadziejnie, a niby porządny serwis.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby gdzieś kiedyś widziałem uszczelki do pompy Vacum ale był do zestaw nie oryginalny. BMW sprzedaje całe pompy gdzie koszt za oryginał to 700 - 1000 zł. W Legionowie powiedzieli mi, że już nie regenerują bo klienci wracali. Montują nową pompę i w E90 jest spokój przez 130k km. W F30 słyszałem że wytrzymują ~60 k km :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Ja zamontowałem nową i musiałem po kilku miesiącach wymienić uszczelnienia bo znowu ciekło. Tak więc jeśli pompa nie wykazuje usterki to radzę wymienić same uszczelki. Taniej wyjdzie, bo nikt ni zagwarantuje, że nowa nie zacznie puszczać za jakiś czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jeśli otworzysz wlew oleju to słuchać charakterystyczne, głośne klepanie. Po wymianie pompy jest cicho. Gdzieś zamieszczałem film z tym klepaniem.

 

Edit:

Znalazłem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.