Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy błąd. Od razu oba termostaty wymieniasz. Szczególnie, że EGR to koszt koło 130 zł, a robota jedna.
Opublikowano
Pewnie masz rację ale liczę na farta. Jeżeli nie to trudno. Nie zależy mi na płynie bo jest okazja przepłukać układ bo w niemczech napewno nikt tego nie robił patrząc na odme. Muszę jeszcze wymienić w wspomaganiu bo widać że jest mocno zużyty. Olej też góra 3tys.i zlewka na nowy. Znając życie tam pewnie co 30 zmieniali.
Opublikowano
Wykrakaleś kolego. Brak zmian a nawet gorzej. Na 80km.jadąc do 120 zagrzałem go do 60.Dziwne bo zawsze myślałem że większą rolę w temperaturze silnika m47 odpowiada duży termostat a jednak nie. Czyli moj 15 letni orginal był ok a mały przy egr lipa. No nic. Dziś już kupiłem mały. Też orginał. Myślę że w końcu będzie git bo muszę dpf wypalić. A będzie ciężko bo nadal mam zamułki powyżej 2000obr. Czy przypchany dpf może odcinać mi moc czy raczej szukać innej przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oba termostaty miałeś padnięte. Tak, zapchany DPF tak robi, że odcina moc. Ciężko będzie wypalić taki zapchany DPF. Dobrze jest jechać i monitorować parametry np. apką na telefon B-TOOL. Raz taką E90 miałem, to na apce było fajnie widać, jak temperatura spalin podnosiła się do 500 stopni i spadała do 300. I tak przez godzinę. Na apce non stop wymuszanie wypalania i kasowanie błędów DPF. Temperatura ostatecznie osiągnęła 600 stopni i wypalanie się zakończyło sukcesem. Auto też długo jeździło z uszkodzonymi termostatami.
Opublikowano
Jestem już po wymianie termostatów. Temperatura 88 po 5km i tak została. Mamy 8 na plusie więc myślę że ok, niestety miałem dziś przykrą przygodę. Jak wymieniłem główny to słabo wcisnąć musiałem główny przewód do chłodnicy i jadąc dziś gubiłem płyn. Temperatura doszła do 107 po czym zgasiło silnik samoczynnie. Odczekałem aż ostygnie i pomęczyłem się z tym przewodem aż wskoczył. Strasznie ciężko to wchodzi. Na razie wlałem wodę bo musiałem wrócić jakoś do domu. Mam nadzieję tylko że nie zaszkodziłem silnikowi takim chwilowym skokiem temperatury. Trwało to może z minutkę. Na wodzie na powrocie było ok i trzymał między 88 a 89 i tak se skakało więc chyba ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie. Nic mu nie będzie. Też raz tak zrobiłem, zaczynając przygodę z mechaniką :D

A jak wypalanie DPF?

Opublikowano
Miałem za krótka trasę i nie wystartowało. Chyba będę musiał wymusić i przejechać się autostradą bo mam pod nosem a1. Ogólnie mam wrażenie że auto jedzie lepiej jak osiągnęło w końcu właściwą temperature. Borykam się też od paru dni z błędem abs, trakcja opony itd. Pewnie czujnik albo koronka na którymś kole. Mam nadzieję że nie ma to wpływu na załączenie procedury dopalania bo jak ma to muszę to na dniach ogarnąć. Miałem już kiedyś bmke. Byłem na tum forum już w 2004r..niestety nie pamiętam hasła ani loginu. W 46 robiłem prawie wszystko sam. Termostaty też tyle że tam było ciutke mniej elektroniki i nie było dpf z którym mimo że kończyłem szkołę mechaniaka nie miałem styczności. Automatu też nie miałem i teraz czas się poduczyć nieco a forum dyskusyjne zawsze jest bardzo przydatne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wygląda na koronkę. Wpływu na wypalanie te błędy nie mają. Jak ci szarpanie będzie przeszkadzać, to przytrzymaj dłużej przycisk DSC. Wyłączy to kontrolę trakcji i przestanie szarpać. Jak ci pisałem, taki zapchany DPF ciężko się wypala. Długa trasa, bez szaleństw tylko równo i piwinno pójść. Dobrze byłoby z podłączonym kompem lub telefonem i kasować błąd DPF, bo on może przeszkadzać. Dodatkowo będziesz miał wgląd na temperaturę spalin.
Opublikowano
No fakt to szarpanie jest irytujące. Wyłączam trakcje ale za chwilę wywala stały błąd abs i już nie szarpie. Muszę ściągnąć apke na telefon. Elm mam. V gate ostatniego jaki wyszedł.
Opublikowano
Podstawowa wersja tego bi tolla czy jakoś tam pokazuje mi tylko że 1,3g popiolu i 48g sadzy. Jakoś mało tego popiolu jak na tak stare auto. Może Hans wymieniał już dpf albo za mały przebieg.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Albo ktoś wykonał aplikacją wymiane DPF. Wtedy nie wiesz ile masz popiołu. To nie jest waetość rzeczywista, tylko taka szacunkowa.
Opublikowano
Możliwe. A przy ilu przeważnie mają zakodowane że dpf do wymiany.Ja mam 187000,auto od 1 właściciela z Hamburga. Sprawdzane w dna i carwerti.... Oczywiście raporty płatne ale czy wiarygodne nie wiem.
Opublikowano
W pamięci z przed sprzedaży znaleźliśmy z kolegą 1 błąd przy 180000tys. Właśnie on dotyczył dpf a potem to auto trafiło już mnie i pewnie dlatego zostało sprzedane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co pamiętam 200.000 km i wyskakuje błąd DPF informujący o konieczności wymiany DPF, ale jak zrobisz ją tylko progrmowo, to błąd się wykasuje, a popiół zacznie przybywać od zera.
Opublikowano

Rozumiem. Czyli tak naprawdę nie ma co się sugerować wskazaniami komputera ponieważ może być tak że ktoś już wpisał niby nowy dpf ale tak nie jest. Czyli może pokazywać że jest jak nowy a w rzeczywistości być na wykończeniu.

Jak nie uda mi się dopalic to pokuszę się o demontaż i czyszcenie woda. Mam pompę i stara wannę. Trochę środka do kominka też się znajdzie. Ale to dopiero jak nie uda się dopalic lub jak będzie trzeba to robić co chwilę.

Opublikowano
Niestety dpf nadal nie wystartował. Chyba będę musiał wymusić jak tylko mechanik będzie miał czas. Do tego wywala mi co chwilę te błędy abs. Namierzyłem po błędach że to prawy tył i w sobotę muszę się upewnić czy koronka czy sam czujnik szlak trafił. Przez ten błąd wywala dużo innych błędów takich jak opony, kontrola a nawet błąd skrzyni biegów, pewnie przez to szarpanie. Jest jeszcze jeden dziwny objaw. Czasem po tej całej szarpaninie i oczywiście po jakiś 30km kiedy stanę tak na dłużej ale nie gaszę silnika to on sobie sam gaśnie. Tak po prostu. Zastanawia mnie tylko czy jest to przez zapchany dpf czy uwaloną przepływke. Przeplywomierz sprawdzał mechanik i niby ok ale według mnie jest śmieć bo nie zawsze dociąga do 20,czasem sie cofa w czasie zamulenia i auto lepiej się zbiera na pół gazu niż na max wciśnięty pedał. Może się mylę ale takie mam odczucia.
Opublikowano

Panowie mam pytanko ponieważ mój mechanik jest zarobiony a ja dalej walczę z dpf.

Dziś po raz pierwszy coś zaczęło się dziać a raczej zaczął procedurę dopalania. Ale ciągle ja przerywał i znowu zaczynał i tak ponad 100km.

Oczywiście po drodze kasowałem ciągle błędy ale to nic nie dało. W trakcie dopalania wartości sadzy spadały ale strasznie powoli, tzn. z 41,5g spadły do 38,2.Niestety po dojechaniu do domu i ponownym uruchomieniu ilość sadzy wróciła do 41.4g.Czyli tak jak przed. Wiem że procedura się przerwała ale coś tam sie dopalilo bo wydech z czystego zrobił się jak w starze 200.Nierozumiem tylko dlaczego wartość sadzy zrobiła się taka sama. Niewiem też czy to normalne ale podczas dopalania czasem szarplo autem. Tak jak by skrzynia biegów czy cos. Poniżej fotka błędów które mnie nękały w trakcie.

https://nfhost.me/image/zD1O8

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymienić czujnik cisnienia wstecznego . Jest łatwo dostępny pod filtrem powietrza . Wcześniej zdejmij wężyk z niego i spróbuj dmuchnąć czy jest drożny .
Opublikowano
Witam serdecznie. Jak pisałem wcześniej miałem problem z dpf. W sobotę autko dostało chemię i po ciągłym kasowaniu błędów udało sie wypalić. Moc silnika wróciła i już spokojnie można się do 200 rozpędzić [wcześniej do 140 max]. Niestety to nie koniec problemów ponieważ już wiem dlaczego się zapchał. Olej wymienialem miesiąc niecały temu. Na zimnym wskazanie max. Przejechane 1000 km i na zimnym dziś już jest połowa. Więc wypił 0.5l oleju. Niestety ale turbo puszcza a więc to nie wina dpf. Miałem go już nawet wywalić ale jednak zacznę od naprawy serduszka a potem się zobaczy. Olej jest w przewodzie oraz w ic. W dolocie id strony egr narazie nie za dużo ale to dlatego że niedawno czyściłem myśląc wcześniej że to wina odmy. Odma nowa kąpletna aso.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie mam pytanie. Wymieniłem turbo na nowe i dziś chyba w końcu dopalilem dziada. Chyba bo sadza spadła do 0.4 chwilę tak się utrzymywało a teraz jest 15g.Zależy teraz czy daje po garach czy nie. Jak w palnik rośnie do 17g po czym jadę jak emeryt i spada na 14.Czy takie wahania są normalne. Popiolu pokazuje 2g.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.