Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Panowie jak sprawdzić czy mam dpf w e87 118d z 2005 r? rura zagięta w dół, cała okopcona, w menu nie widzę ikony filtra.

 

Przeczytałem wszystkie wątki na ten temat, nigdzie nie jest to sprecyzowane do końca bo zawsze ktoś na końcu napisze, że to nie prawda :)

Wydech skierowany w dół też nie jest gwarancją braku dpf.

Dekodowałem vin na różnych stronach i nigdzie w wyposażeniu nie nie ma żadnej informacji o dpf.

Z tego co wyczytałem to dpf w tych bmw powinien znajdować się w okolicy turbiny i wygląda jak katalizator.

 

Pytam gdyż byłem przekonany w 100%, że go nie mam ale niedawno kolega podłączył moje auto pod komputer i w programie delphi w opcjach było info, że temperatura filtra cząsteczek wynosi -0,5 stopnia :O czy jakoś tak :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Okopcony i skierowany w dół to brak DPF. Co ma się jeszcze zdarzyć żebyś w to uwierzył? :)

 

 

Wierzyłem w to :)

do czasu gdy zobaczyłem w programie Delphi informację, że temperatura dpf wynosi -0,5 stopnia... to mnie trochę zdziwiło.

Było też info, że ostatni serwis filtra był przy 180 tyś.

Może filtr został programowo zablokowany? Albo kumpel namieszał coś w tym programie diagnostycznym :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydech skierowany w dół też nie jest gwarancją braku dpf.

to prawda

Z tego co wyczytałem to dpf w tych bmw powinien znajdować się w okolicy turbiny i wygląda jak katalizator.

to tez fakt wiec najlepiej podnies maske i luknij.

od kolektora wydechowego idzie rura wydechowa srednicy kilku cm jesli nie ma na niej walca sr ok 25cm i dl ok 40cm to nie ma dpf

Opublikowano
Wydech skierowany w dół też nie jest gwarancją braku dpf.

to prawda

Z tego co wyczytałem to dpf w tych bmw powinien znajdować się w okolicy turbiny i wygląda jak katalizator.

to tez fakt wiec najlepiej podnies maske i luknij.

od kolektora wydechowego idzie rura wydechowa srednicy kilku cm jesli nie ma na niej walca sr ok 25cm i dl ok 40cm to nie ma dpf

 

 

Wielkie dzięki, sprawdzę to :)

  • 3 lata później...
Opublikowano
Witam serdecznie. Widzę że temat zamknięty dawno temu lecz mam pytanie. Moja 320d e90 ma fabrycznie dpf. Auto kupione 2 miesiące temu i po podłączeniu do elm 327 ciągle pokazuje że jest 1g popiolu i 43g sadzy. Jeżdżę bardzo mało. Średnia dnia to 5 km. Przejechałem ostatnio około 1000km i nadal brak info o odpaleniu. Dpf też się nie zatkał mimo moich obaw. Dziś byłem u znajomego na wymianę pasków i rolek i stwierdził że chyba ktoś w Niemczech już się go pozbył bo czuć spaliny a brak oznak zapchania. Jak sprawdzic czy ktoś już go wypatroszył. Wiem że gebelsy też to robią bo już taki przypadek spotkałem. W aucie brak błędów.
Opublikowano

Dzięki za info. Niestety chyba dpf mam i to zapchany. Wczoraj zrobiłem 300km i auto straciło moc. Powyżej 2000 odcina i wywala błędy. Głównie dotyczące dpf i egr.

Planuje wypatroszyć dziada w tygodniu a na program pojechać już bez niego. Pytanie mam czy oni zmieniaja coś w mapie i potrzebna chamownua jak przy wirusie czy tylko z mojej mapy coś wyłanczą i tyle. Nie znam jeszcze tematu a nie chce mieć przykrych wspomnień po tym zabiegu. Chodzi mi czy modyfikacja wygląda ja przy chipie tyle że bez chipa. Hamownia i wogole czy tak jak wyżej pisałem czyli z czytają i usuną info w mym sterowniku o dpf.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A może wolałbyś się dowiedzieć co masz zepsute w silniku lub osprzęcie że zapchał Ci się DPF (o ile jest)? Szkoda trochę kasy i czasu na wywalanie czegoś co nie jest przyczyną a efektem problemów.
Opublikowano

Mam padnięte termostaty, egr, sterownik swiec. Wiem że to było przyczyną. Jeżdżę mało ale lubię dislem się poruszać i nie chce benzyny. Nawet jak naprawie resztę osprzętu to przy moich przebiegach i tak go zapcham szybko.

Innej opcji nie widzę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja bym najpierw dowiedział sie co mam skopane w aucie, że się nie wypala. Wywalałbym , jeśli by się okazało, że jest fizycznie niesprawny i nie da rady go wyczyścić. Jeśli na pewno chcesz wywalić DPF, za czym nie jestem, to wycinasz go i jedziesz do tunera, u którego chcesz robić chipa. On ci podniesie moc i wywali DPF.

Ja auto kupiłem już bez DPF i ze zrobionym chipem. Według mnie wygląda to tak, że wpisze ci na stałe wartość sadzy i popiołu, aby było dobrze. Ja kiedy nie odpale programu do monitorowania DPF to mam, z tego co pamiętam, 1g sadzy i 8g popiołu. Wtedy ani nie chce wypalać DPF, bo sadzy jest mało i nie czepia się ilości popiołu, którego też jest mało.

Opublikowano

Rozumiem. Lubię poruszać się dislem mimo że robię małe przebiegi.

Mocy nie chce podnosić bo seria mi wystarczy.

Zresztą mało jest tych co robią to tak jak należy.

Auto ma dopiero 187 przebiegu. Sprawdzone. Niestety jeździł tym człowiek co po bułki tylko śmigał i na dodatek samo miasto i taki finał tego.

Ja też mało jeżdżę więc wymiana czy wieczne czyszczenia nie mają sensu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym się jednak w takim przypadku, skoro i tak mapa będzie modyfikowana, pokusił o chipa, razem z wyprogramowaniem DPF. Nie poznasz auta. Elastyczność, szybkość, czas reakcji przy dobrym chipie wpływa bardzo dobrze na uśmiech na twarzy:)
Opublikowano (edytowane)
Pomyślę. Może się skuszę. Ale narazie muszę ogarnąć auto żeby jechało chociaż jak seria. Obecnie jest przymulone i odcina przy 2000obr.z powodu dpf. Zamówiłem właśnie termostaty ori bmw i czeka mnie jeszcze wymiana sterownika swiec. Jak ogarnę stan techniczny to pomyślę o wirusie. Mam mnustwo błędów ponieważ poprzedni właściciel tylko lał on i tyle. Edytowane przez Jaros85
Opublikowano

Panowie mam pytanko. Czy przez odme może dużo ubywać oleju. Mechanik stwierdził że dpf da się uratować ponieważ zatkany jest raczej olejem. Sadzy jest 1g więc niby dobrze. Nie wypalał się bo termostat był padnięty ale jest inny problem. W dolocie jest mnustwo oleju a przez ostatnie 1000km znikło z litr. Z interkulera po stronie turba aż kapie. Ja mam obawy że turbina jest padnięta mimo że pompuje ale też ja coś odcina przy 2000obr.Auto ciagnie ale tak do 2000 potem turbo dziura aż do odciny. Co myślicie.

W tym tygodniu wymieniam termostaty na ori i olej z odma plus czyszcenie. Jak dalej będzie ubywać to pewnie turbo :(

Opublikowano

Wczoraj wymieniłem termostat na ori. Ale nie było okazji się przejechać. Na wolnych po 10 min doszedł do 80st.Zobaczę czy w czasie jazdy będzie te 90 bo jak nie to pewnie mały termostat też do wymiany. Odma założona nowa. Stara była pokryta twardym nagarem, nawet nożem nie szło uskrobać. Olej valvoline 5w30 synpower.

Teraz czas ba obserwacje czy będzie ubywać.

https://nfhost.me/image/z7wMT

https://nfhost.me/image/z7kLk

https://nfhost.me/image/z7pY1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.