Skocz do zawartości

F10/F11 Xenon nie dziala sporadycznie - rozwiazany


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Zdarzylo mi sie, ze po myjni wywalil mi blad swiatla mijania lewego + blad swiatel skretnych. Lewe bi-xenon przestal swiecic. Pomyslalem, ze zarnik skonczyl sobie zywot. Wyszedlem do auta po 1h i wszystko gra. Swiatlo dziala i zero bledow. Nie cieszy mnie ten fakt bo to nie wrozy dobrze. Auto mam od 2 miesiecy i robie duze przebiegi w roznych warunkach np. ulewy itp. Nie wiem czy to czysty przypadek myjni czy tez nie. Auto bylo mnostwo razy myte :).

 

1. Ciezki dostep jest od nadkola?

2. Czy ciezko wymienia sie xenona?

3. Bedzie to D1S? Wiem, ze drogowe sa na H7.

Edytowane przez rockybor
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wygląda na nieszczelność, może nawet nie samej lampy, a złącza.

Jeśli reflektor Ci nie paruje, to zacząłbym chyba od zerknięcia właśnie na złącze.

 

W reflektorach ksenonowych światła mijania i drogowe realizowane są na tej samej lampie wyładowczej (zewnętrzna soczewka).

H7 są używane tylko do doświetlania zakrętów (wewnętrzna soczewka).

 

W reflektorach halogenowych są natomiast dwie oddzielne żarówki H7 do mijania i drogowych (mijania zewnętrzna soczewka, drogowe - wewnętrzna).

Opublikowano
Mnie kiedyś po opłukaniu ciśnieniową myjką wyskoczył błąd reflektora (nie zgasł, ale padło poziomowanie i zaczął świecić w zasadzie pod zderzak). Po wygaszeniu i odczekaniu chwilę się naprawiło, po czym znów się zepsuło... Następnego dnia było znowu OK, ale serwis stwierdził uszkodzenie sterownika reflektora. Wymienili.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak wysiada zarnik xenon to pojawia sie tylko blad swiatla mijania?

 

Mi co jakis czas na chwile pojawiaja sie 2 bledy: swiatlo mijania lewe i doswietlanie zakretow.

Po kilku sekundach xenon zaczyna swiecic ponownie i bledy znikaja. Nie wiem czy to problem zarnika czy jakiegos modulu.

Opublikowano
Zacznij od sprawdzenia instalacji. Takie objawy w szczególności dają się we znaki po zamoknięciu kabli.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W czwartek na trasie znowu pojawily bledy: mijania + doswietlanie zakretow.

Na drugi dzien po odpaleniu auta bylo to samo wiec zdecydowalem sie wymienic zarnik D1S. Po wymianie wszystko wrocilo do zycia.... na 1h. Potem znowu swiatlo padlo i wrocilo po 20 min jazdy. Normalnie rece opadaja.

 

Jako, ze jest mroz i nie mam garazu to ciezko mi sie zabrac za rozbieranie zderzaka i lampy aby dostac sie do kaset i modulu. ASO na poczatku chce podlaczyc kompa za 400 zl :), tylko pytanie co oni chca tam zobaczyc.

 

1. Czy jestem w stanie przy diagnostyce ISTA wyeliminowac balast albo modul?

Widze, ze sa tam dwa elektroniczne moduly: Headlight ballast module halogen light i CONTROL UNIT XENON LIGHT.

Balastow sa 4 rozne numery dla AHL Adaptive Headlights. Mam doswietlanie zakretow ale nie mam automatycznych swiatel drogowych, ktore maskuje swiatlo aby nie oslepiac aut z przeciwka. Po VIN wykazuje, ze mam S524 Adaptive Headlights.

 

2. Mam balast zwykly czy dla AHL Adaptive?

Teraz w sumie jestem zmieszany i nie wiem ktory balast moglbym kupic na podmianke.

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=MX11-EUR-03-2011-F11-BMW-520d&diagId=63_1181

 

3. Czy nr 1 to balast i czy moge go wymontowac od nadkola przez okienko do wymiany zarnika?

http://i65.tinypic.com/2uieixh.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Zamienilem sterownik AHL (kasete) pod zarnikiem z lewej na prawa i dalej mam sporadyczny problem z bledami i gasnacym xenonem z lewej strony. Kasete zmienilem poprzez okienko do zmiany zarnika. Czyli to nie sterownik AHL jest winny.

 

Czy aby dotrzec do modulu (przetwornicy) nr 2 ze zdjecia musza zdjac zderzak? Czy wystarczy nadkole?

Opublikowano (edytowane)

Temat rozwiazany.

 

Dzisiaj sie troche przyjrzalem przewodom z gory po odkreceniu kapsla. Zaczalem gmerac paluchem i zauwazylem, ze jak poruszam dwoma kablami (zolty+brazowy) to xenon gasnie i sie wlacza. Jako, ze ciezko tam w ogole cos zrobic nie mowiac o wyjeciu wtyczki polutowaniu stykow zrobilem male 'pudrowanie pryszcza' opaska zaciskowa. Jak jest na sztywno spiete to nie bedzie styk pracowal.

 

http://i64.tinypic.com/2lpekn.jpghttp://i68.tinypic.com/apctif.jpg

 

Nie jestem dumny z jakosci naprawy, ale jakos bez pogody i demontazu lampy nie ma jak tam dotrzec aby polutowac lub zaprawic na nowo styk.

Edytowane przez rockybor
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie na forum,

 

 

Koledzy, a czy jak mam w aucie bixenon ale nie skrętny,

 

jest możliwosc dołożenia lamp ze skrętnym modułem i z doświetleniem zakrętów ? dużo przy tym zabawy ?

Znacie może firme ktora takie rzeczy ogarnia ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.