Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam kolegów z bmw-sport.pl

to moj pierwszy post tutaj, choc forum czytam od kilki lat

coś o mnie: interesuje sie motoryzacją m.in. mechanika, motocykle, samochody:

tak rozwaliłem r6 2003

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/199618_108129319343493_370901840_n_zpsu62ye85t.jpg

 

a tak r1 rn19 2007 w sierpniu 2016( szkoda jej bo akurat sprzedawałem, była na pełnym akrapie full tytan, i inne dodatki, beda niezłe bajery do sprzedania (wypadek nie moja wina, starszy pan wyjechał na ulice i tak sie na niej zatrzymał :)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/10514724_382160465273709_4091136170381370184_n_zpstu30tkfj.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/13423982_635231869966566_1739153092983975981_n_zps8ffexaxa.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/14199639_672968566192896_2203475837010679414_n_zpserilcutz.jpg

jestem swiezo po wypadku, 8 dni w szpitalu, oczywiscie drugi raz o włos od śmierci ;/

 

 

pracowałem na myjni za granicą wiec moj samochód ma być najczystszy i błyszczyć sie najbardziej, przynajmniej w okolicy :D

 

 

cos o samochodzie: cel-zadbana e46,samochód chce miec komfortowy, w trase jesli coś,ładne koło, połysk lakieru, ile sie da to w oryginale

sprowadzone z norymbergii, niski przebieg 145.000 ksiazka serwisowa uzupelniona tylko 4x, poza tym przebieg zapisany w sterowniku, liczniku i xenonach

prawie cały w oryginale !! prawie bo malowana w niemczech maska przód i zapylany błotnik lewy sama góra do tej linii, drugi lakier, maska w okolicach

znaczka bmw pokazuje max 350, reszta ok 200-250 mikronów, to samo ten kawałek błotnika, do tego tylna klapa na powierzchni tablicy dziwnie pokazywała w okolicach 200

nie dojrzałem sie gdzie była malowana ani odcinana. wszystkie szyby w oryginale, srodek zadbany. Drzwi kierowcy i przedni lewy błotnik lekko wygięte

juz kilka razy szukałem oryginału na allegro, ale strasznie ciezko, wszystko malowane albo do malowania, pomalowac moge swoje ;/ w koncu kupiłem blotnik

, gosc sie zarzekał ze oryginał, mierzył czujnikiem itd. okazał sie ładny i ładnie pomalowany... no cóż-polska !!

drzwi nadal szukam !! ale po wygluszeniu drzwi teraz jestem zmuszony je pomalowac. sa troche przygięte, takie kupilem, ale wolałem takie niz zmalowane,

dlatego na takich jezdze. Aha i przedni zderzak malowałem, był zbity kamieniami. o rzeczach typu nasmarowane zawiasy itp nie ma sensu pisac.

wszystko wykonane z najwieksza starannością, kazda srubka czyszczona, smarowana itp

 

 

jest to moj drugi samochód i nie mam zamiaru go wymieniac, pierwszy był focus 2007 kombi ktorego dobrze wspominam, teraz moj tata nim jezdzi

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1010008_zpstq6dihom.jpg

 

e46 sprowadziłem sam z niemiec w 2012 roku, był w dobrej cenie bo na start do dołozenia

 

bardzo bogata opcja, nie mowie ze full

vin:

WBAAS71080CH05407

Options

S201A Rape methyl ester version (RME)

S210A Dynamic stability control

S249A Multifunction f steering wheel

S255A Sports leather steering wheel

S265A Tyre pressure control (TPC)

S302A Alarm system

S320A Deleted, model lettering

S321A Exterior parts in vehicle color

S403A Glass roof, electrical

S411A Window lifts,electric,front/rear

S423A Floor mats, velours

S428A Warning triangle and first aid kit

S431A Interior mirror with automatic-dip

S459A Seat adjuster, electric, with memory

S465A Through-loading system

S473A Armrest front

S481A Sports seat

S488A Lumbar support, driver and passenger

S494A Seat heating driver/passenger

S502A Headlight cleaning system

S508A Park Distance Control (PDC)

S520A Fog lights

S521A Rain sensor

S522A Xenon Light

S534A Automatic air conditioning

S550A On-board computer

S661A Radio BMW Business (C43)

L801A National version Germany

S863A Retailer Directory Europe

S879A On-board vehicle literature German

S915A Dummy-SALAPA

P972A Comfort Package

P981A Top Komfortpaket

Standard Equipment

S548A Kilometer-calibrated speedometer

S832A Battery in luggage compartment

S851A Language version German

 

zjechałem na stalowych 16 cali, pozniej doszly 17 cali alu od znajomego. 16 cali odnowione na zime, wiosna 2016 kupiłem bbs 090

 

Naprawy:

-amortyzatory tył Monroe

-naprawa mechanizmu szyb przód prawy i tył lewy, p.p tez cos poprawiłem

-ślizgi osłony szyberdachu

-amortyzatory przód sachs

-wachacze przód Meyle hd + koncowki drązka + laczniki stabilizatora przód lemforder

-sprezyna tył 2x lewa strona

-pompa paliwa podprogowa (o dziwo nie pierburga za 650 tylko zamiennik za 250, działa ponad 3 lata bez problemu)

-tłoczki hamulcowe + reperaturki

-turbina zregenerowana (cały srodek nowy) przy 173,000km

-regeneracja alternatora (komutator,lozyska,diody itp)

-wymiana tarcz komplet P+T Textar, klocki przód textar sport

-nowe szczęki ręcznego + zestaw naprawczy

-wymiana złącza elastycznego wydechu + dodatkowe złącze

-rezystor dmuchawy

-poprawienie masy w tylnych lampach (wtyk masowy we wtyczne był wypalony,zarówki sie non stop paliły)

-czerwiec 2016 nowy akumulator Varta silver f18 12v 85ah 800A

Naprawy których robic nie musiałem a zrobiłem, jedne rzeczy sie konczyły, inne calkiem zapobiegawczo:

 

-zaśpelki kolektora + węzyki podciśnienia, wyczyszczony kolektor + egr, zaślepki w sumie to powinienem :)

-konserwacja kompletna

-płukanie układu chłodzenia + nowy k2 kuler

-nowy pasek klinowy Contitecha + 2 rolki

-olej w skrzyni Ravenol 75w90 Gold

-nowy płyn układu kierowniczego

-olej w dyferencjale Motul Gear 300 75w90

-poduszki silnika prawa lewa Lemforder, mozna było powiedziec ze sie konczyły

-nowy płyn ukladu hamulcowego juz ze 2x, ostatnio przy wymianie tarcz, + nowe odpowietrzniki

-odma komplet oem - stara okazała sie dosc czysta

-uszczelnienie turbiny

-tuleje wachaczy tył lemforder (nr 4) + tuleje dyfra lemforder (nr 9 i dwie nr 7)+ łożyska tył SKF (niestety, stare były dobre) + osłony tarcz jakiejs duńskiej firmy, ocynkowane + pomalowane przeze mnie

Modyfikacje:

-podkładki pod sprezyny tył 2.5cm

-dodatkowa dziurka w przepływce

-klapa gasząca

-wywalony srodkowy katalizator

-rozpórka silnika p+t

-program podnosząco moc silnika

-nagłośnienie: wygłuszanie drzwi przód + morel maximo 6.2, skrzynia w bagazniku jbl gt5-12+wzmacniacz ground zero, gwizdki tył od morela maximo

-nawigacja dedykowana +rejestrator, nowy model od navipremium, kombajn multimedialny !!

-egr do 40%

-polerka: dotychczas 3x na grubo + 2 albo 3 lekkoscierną dla samego połysku. pierwsza była na mokro farecla g3, g10 i woski, druga na pastach 3m + woski

i trzecia w kwietniu tego roku-ponowne matownienie, polerka na pastach menzerna 3 kroki + dwie powłok(kwarcowa, kwarcowo ceramiczna + utrwalacz + wosk

-bbs rc 090 17cali 8j et42

-oświetlenie led wnętrza + podswietlenie led tablicy rej tył

-oringi przód smd 525 led bez przetwornic

-wymiana gałki zmiany biegów

-obszycie kierownicy

-dywaniki gumowe

-polerka lamp przednich 2x, na papierach wodnych,pierwszy raz na samym początku po kupnie, poprawka 2016

-polerka tylnich lamp tez na papierach ale strasznie gładkich, dla połysku

-polerka przednich halogenów, papierami bo były zbite od kamieni ;/

-kolega pomalował przedni zderzak, ori lakier był zbity kamieniami, i prawy dolny próg (po niewielkiej obcierce po zimie)

-oem uchwyt na napoje obok dzwigni hamulca ręcznego

-znaczki bmw p+t m pakiet czarne karbon

-lotka z tyłu na klapie

-yokohama c-drive 02 225/45/17 zima 205/55/16 Dębica Hp

-światła "długie" żarówki +130% swiatła, swiatło białe

-własna książka serwisowa

Plany:

-przód prawy amortyzator sachsa wylał, na razie jezdze, kiedys mysle wymienic oba oczywiscie + nowe sprezyny

-moze nowe sprezyny tył (przez te bbsy po juz 2 pasazerach z tyłu opony trą lekko o nadkola ;/ przy bujaniu na wiekszych mułdach,

nawet mimo gum podwyzszających 2,5cm

-szukał rolety tył komplet

-szukam panelu opcjonalnego z przyciskami: podgrzewanie foteli, dcs, czujniki cisnienia, harman, roleta !!

-kiedys wpadną czujniki cisnienia w oponach (opcja jest ale brak czujników w kołach)

-przycisk harman opcjonalnie chce zrobic pod włączanie i wyłączanie skrzyni basowej

-zgubiłem zaslepke wlotu zimnego powietrza na tarcze w przednim zderzaku

 

 

Mechanika interesuje mnie i pracowałem kilka miesięcy w warsztacie z kolegą, wiec podłapałem podstawowe rzeczy

Wszystko robiem sam, ew przy pomocy kolegów. Lubie to i jest to moje zainteresowanie :)

moje bmw przyjechało z niemiec, poza tym było w anglii, szwecji i na słowacji :)

Fabrycznie według opcji brakowało nawigacji, harman-kardon i rolety, nawi zrobilem, glosniki tez, wiec zostala tylna roleta do full opcji

 

temat programu: po dołożeniu mojej reki do silnika wypluło troche nad serie, do tego bezpieczny dla podzespołów program

mierzone na hamowni drogowej wiec o zawyżeniu wyniku ponoc nie ma mowy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/e46_zpsmnv5ks4n.jpg

 

jedna strona w mojej książce serwisowej

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160510_220155_zpsovtunwlj.jpg

 

i tak pewnie o czyms zapomniałem, mam sporo zdjec z przeprowadzonych napraw itd ale nie ma sensu wszystkiego na raz wrzucac, pewnie pododaje cos w postach pozniej

 

moje tematy:

oswietlenie led viewtopic.php?f=15&t=309152

konserwacja viewtopic.php?f=15&t=235337

 

 

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1010742_zpsjdhyxwbg.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/27.10%2015_zpsie9w1egw.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/2%20lipiec%20szlif%207_zpssmmk8om0.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/2%20lipiec%20szlif%204_zpssf8z6evf.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161031_145738_zpsvsoq5mal.jpg

 

fotele full opcja w e46:

-pół skóra

-sportowe

-wysuwany odcinek pod kolana

-podgrzewane

-full elektryka

-pamiec

-pompowany i regulowany odcinek lędźwiowy

-podgrzewane

-no i w super stanie :)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020232_zpsvelashw1.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020239_zps9tncyz2a.jpg

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

dodatkowo, szukam listwy zasłaniającej szyne fotela prawego:

4bd55f826f51.jpg

 

czesc przedniego zderzaka (w miejscu czerwonej strzałki)

abb57ea7c775.jpg

 

i bede miec do sprzedania moje pierwsze alusy, 17 cali, 7,5j, et nie znam, stan dobry, z oponami na zjechanie, cena 700 całośc, wywazone do zera !!

opony koreanczyki 215/45/17 dobry bieznik, chyba 2012 rok, ale juz troche popękane, jak to koreaniec

9c9d6a959500.jpg

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak różnica w jeździe między kołami zima/lato? Chyba też skończę z takimi zestawami i zastanawiam się czy się zrobi dużo sztywniej. U siebie mam S226A.
Opublikowano

moja yokohama ma to do siebie ze dobrze zbiera dziury, bardzo dobrze jak na profil 45, zbiera jak moja zimówka profil 55. bardzo komfortowa opona i to gra duzą role

zawieszenie mam fabryczne i nie chce innego, opona 225+ rozpórka przód i tył robią swoje, na zakretach trzyma jak szalony :D

tyle ze teraz przód prawy amor mi wylał ;/ wiec zaczyna sie przechylac na szybkich zakretach

czytałem ze zawieszenie m pakiet jest duzo drozsze od zwykłego, wiec na start odpada. ja jak załoze nowe amory i nowe sprezyny (beda sztywniejsze niz moje ori przepracowane) + rozpórki to na pewno w zakretach jej nic nie bedzie brakowac

a jak masz ciulową opone to rzadne zawieszenie nie pomoze, ja studiowałem 225/45 i moja yokohama ma najlepszy stosunek jakosci do ceny :cool2:

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja najprawdopodobniej kupię DUNLOP Sport Maxx RT 225/45/17. Szerokość felgi mam 7'' tylko. Teraz nawleczone Bridgestony ale za duże bo 215/55/17 i czas się ich pozbyć. Mam nadzięję, że komfort za bardzo nie spadnie... A 205/50/17 nie chcę, bo za wąskie.

Ok, dzięki za odpowiedź, nie zaśmiecam Ci już galerii. I żeby nie było to fajna sztuka, piękny kolor i dbaj tak dalej! :cool2:

Opublikowano (edytowane)

dzisiaj dokończyłem ręczny zeby podbic przegląd, czekałem na nowy rozpierak, ja z chorymi nadgarstkami i palcami (ledwo odkrecam nakrętke od butelki) zrobiłem ręczny na tip-top, dodatkowo wymieniłem koła w hondzie vi mojej dziewczyny + zdalem, wyczyscilem, nasmarowałem hamulce z przodu

jak wczesniej pisałe, nowe łozyska skfu, nowa osłona tarczy, fabrycznie ocynkowana + moja farba

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161102_150312_zpsmsg4jquk.jpg

szczeki ate w bardzo dobrym stanie i reperaturka recznego od meyla

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161102_150341_zpsbr5qy7mc.jpg

tak to wygląda według moich metod

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161103_141249_zps5eglmcjh.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161104_140044_zps4jpmff2u.jpg

i nowy rozpierak prawy tył

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161104_140051_zpsfmbswjuk.jpg

 

na przegląd pojechałem na nową stacje, i dobrz zrobilem, nowy sprzet

okazało sie ze moj prawy przedni wylany amortyzator jest jeszcze w bardzo dobrej kondycji 69,1% i lewy nie wylany 63,8% :shock:

przednie sachsy zalozone luty 2013, niby sie wylał ale po 3 latach dobrze trzymaja !!

tyl monroe tez załozone początek roku 2013, prawy tył 66,3% i lewy 68,5% czyli całkiem przyzwoicie

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161104_182857_zpslhildgek.jpg

 

mój ręczny ustawiony na wyczucie miał 2,20 lewe i 2,10 prawe czy prawie idealnie :D po przeglądzie podcignałem prawa linke pod lewarkiem i teraz ma byc igła :D

co jeszcze. przednie hamulce miedzy lewym a prawy kołem mają różnicy 1,47% czyli igiełka :D

tył w normie ale juz nie taka igła, zastanawiam sie dlaczego lewy hamuje 13% lepiej, moze klocek lepiej bierze, moze tarcza była czystsza z lewej, reperaturki i tloczki sa nowe hmm :roll:

 

do tego wyszło ze moje przednie nowe textary lekko biją, co czuc na kierownicy przy hamowaniu, pogadam z kumplem zeby je przyjął na gwarancje, przód samochod postawie na kanale na kobyłkach, no problem :)

pozdrawiam

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

zdjecia z dzisiejszego mycia. tak na szybko...

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020230_zpsaoy3y1r5.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020231_zpsula6u7ek.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020232_zpsklazrckj.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020233_zpswvndnrr4.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020234_zpsyusjztbn.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020235_zps1odyl6qg.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020236_zpsijz6yhl3.jpg

 

takie rzeczy sie dzieją :D

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020237_zpsxwt36vrr.jpg

tu tez kolekcja

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020238_zpsllgvjefe.jpg

 

i

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020239_zpsefwnqjmk.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020240_zps6mf2rpsd.jpg

panie :zabawa: pacz pan ile mięsa :cisza:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020241_zps0h9nhai0.jpg

 

silnik, osłona nie załozona

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020242_zpstl9liqu0.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/P1020243_zpsywkgjp00.jpg

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)
.. Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

nadeszła ta chwila, po 4 latach (bez jednego miesiąca) przejechane 200.000,

65.000 po 4 latach to jest 16200km co roku

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161105_194547_zpsujjcjett.jpg

:D

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161105_194725_zpsjd8nch11.jpg

to znaczy ze nadchodzi koniec ?? :D

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano

aktualizacja, w pierwszym poscie w planach pisałem zeby wymieniac przedni amor prawy, ale okazało sie ze ma 69% wiec zostaje :) heh u mnie czesto bywa ze martwie sie za wczasu a pozniej sie okazuje ze jest lepiej niz zwykle :lol:

drugie pisałem ze przy zmianie biegów buja karoserią co mnie denerwuje, temat wyczajony, odpowiada za to dławik sprzęgła cdv, wiec mam to w planie na przyszłe dni zeby go usunąc

i trzecie pisalem o zmianie ringów z dziennych i zrobienie na dzienne długie na 30%, zmiana planu, ringi zmienie zeby swiecily na pozycji 0 przelacznika swiateł i wtedy beda w pełni legalne na drodze, wystarczy przepiąc pobudzenie, aktualnie mam podpięte do schowka do pakietu komfort.

zeby zrobic porządek skresle o tym amorze, a pozostale dwa podkresle jako zrobione po zrobieniu !!

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

jedziemy dalej, ostatnio zauwazyłem dziwną rzecz, przy przyspieszaniu z trojki na czwórke jak wrzucam to przy puszczeniu sprzegła jest lekkie opoznienie z przyspieszeniem, podejrzewam 3 rzeczy, elektrozawory turbiny i egru, sam egr oraz czujnik cisnienia w kolektorze ktory mam uwalony, pierwsze wzialem sie za elektrozawór turbiny

czyszczenie elektrozaworu turbiny, wygląda tak:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_101218_zpsyaet52ol.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_101248_zpsqopdwr6l.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_102017_zpspnog0sis.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_102422_zps1b0qaoys.jpg

 

po rozebraniu okazało sie, że: membrana jak nowa, trzpien jak nowy, ori smar w idealnych stanie, same filterki brudne ale suche, i ten kanał wlotowy był jakby przytkany, dopiero po przedmuchaniu opływ powietrza byl czysty. foto

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_153527_zpsrulokyon.jpg

blaszke uciskową zdjąłem tak zeby ją pozniej znow zagiąć

filterki po wymyciu

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_153534_zpsmkp4n2uu.jpg

myłem w rozpuszczalniku i benzynie ekstrakcyjnej + suszenie lekko kompresorem i pod cieplym powietrzem przed nagrzewnicą

zeby wyczyscic ten przytkany wlot "wlałem" pędzelkiem do srodka rozpuszczalnika i przedmuchałęm pod cisnieniem, pomoglo

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_154812_zpsl9pc9hfg.jpg

filterki po wymyciu

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_154858_zpsdgd9qvzv.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161112_154930_zpsreqmihy5.jpg

tyle zdjęć, dodam ze: nie podklejałem membrany bo nie ma takiej potrzeby, wieczko które zamyka cały zawór ma specjalną fazke na przycisniecie membrany i uszczelnienie jej, ale lekko podkleiłem całe wieczko dookoła super glue, i pozniej zamknałem wieczko tą ori blaszką, załozylem i zagiałem w większosci to co odgiałem przy sciaganiu, wiec klej + wieczko jest na amen

akurat wtedy zdjałem węzyk od gruszki egru i zaslepiłem go srubką,

wiec dziwne zachowanie spoznienia przyspieszenia znikło po obu operacjach, ale mysle ze to była wida tego przytkanego kanału elektrozaworu :)

aha na trzpień membrany ktory miał smar, dałem krople oleju wurtha do zamków

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

next:

e46 320d wymiana czujnika cisnienia w kolektorze, bład w inpie 3f01 (567). kiedys go czysciłem ale nie pomogło, nie robilem zdjec krok po kroku co pozdejmować, na szybko opiszę, pierwsze co zdejmujemy to:

1)dekiel filtra kabinowego (trzy szybko skrętki :D )

2)wyjmujemy sam filtr

3)odkrecamy podszybie, 4x torx, zdjemujemy osłonke i kable, podciagamy uszczelki po bokach

4)odkrecamy 3 sruby tej osłonki kolektora, imbus 5. zdejmujemy nastepne uszczelki

5)odkręcamy nastepne podszybie, 2x torx po samych bokach

6) wyciągamy te podszybie

7)wyciągamy osłone kolektora

8) wymieniamy czujnik, srubka na klucz 10

juz gotowy nowy na miejscu

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161114_161042_zpslz048ek4.jpg

kupiłem czujnik firmy FACET. 150zł wygląda tak:

nowy po prawej

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161114_155515_zpsdd0tyyum.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161114_155532_zpsxzgzyeob.jpg

po wykasowaniu błędu 3F01 (567) na nowym czujniku błąd juz sie nie pojawia

 

BONUS !! dojrzałem ze jedna ze srub kolektora jest kompletnie odkręcona !!

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161114_161527_zpsczrmxoue.jpg

masakra, musiala sie odkęcic od czasu jak robiłem zaslepki w kolektorze 4 lata temu

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

next:

drugi zawór podcisnienia, ten od egru:czytałem duzo marudzenia, ze nie wiadomo jaki trudny dostep, ze nie do odkrecenia, ze rece podrapane całe :D :duh:

dla mnie to tam miejsca jest w ch... co niektórym to dałbym porobic cos przy innych samochodach, to by sie dowiedzieli co to znaczy brak miejsca.

kluczem do wejscia jest odciagniecie węza od chłodzenia i przywiązania go czym sie da :D

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_131007_zpstqwnhcel.jpg

 

nasz zawór

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_131035_zpsnvrm553x.jpg

 

wyciągamy mądrą wtyczke, odkrecamy jedna srube całkiem, kluczyk nr 10, drugi popuszczamy

pierwszy raz był odkrecany od nowosci bo lewa ciezko sie kreciła przez oryginalny klej na srubie

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_132357_zpshydxwgiv.jpg

 

odpinamy węzyki i gotowy do mycia

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_132443_zps8iduhgxv.jpg

 

 

czyszczenie wstępne w rozpuszczalniku

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_132839_zpshipjsolz.jpg

 

po wymyciu, wstępnie w rozpuszczalniku, koncowo w zmywaczu do hamulcy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_133244_zpsdigp0brt.jpg

 

okazało sie że zewnetrzny filtr, brudny i mokry (nie od mojego rozpuszczalnika, wszystko od płynu od wspomagania ;/ )

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_133414_zpsurq8gnhm.jpg

 

wlot do zaworka kompletnie zatkany w srodku, brak przeplywu, wejscie zaznaczone strzałkami

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_133706_zpsqh7qfadi.jpg

 

odginamy blaszke od dołu i zdejmujemy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134413_zpswp1onjzn.jpg

 

membrana w srodku w super stanie, tylko brudna od spodu, od góry jakby kropelki wody

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134459_zpsmitcli2i.jpg

 

smar jeszcze w dobrym stanie ale gorszym niz od zaworka turba co czyscilem

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134550_zpssnzzdwtq.jpg

 

filterem w miare suchy ale brudny

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134633_zpsem51zwni.jpg

 

i kąpiel w rozp. zaraz po tym zmywaczem zeby rozp zle nie wplynał na filt

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134645_zpsttgrnmfm.jpg

 

niedrożny kanał zrobilem jak w z pierwszym zaworkiem, napchałem rozpuszczalnika pedzelkiem, do pełna i pod cisnieniem wypchałem

poszło jak malina :)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134823_zpstyc4jjoe.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_134845_zpsntlqzsfy.jpg

wszystko czystei suche

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_140117_zpsyzkgcdb5.jpg

 

tutaj chcialem nasmarowac smarem do sworzni zacisków ale i ten okazał sie za gęsty, kurde nie mam takiego delikatnego smaru, wiec wyczyscilem znow i uzyłem tego oleju. wystarczyla duza kropla

chodzi super

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_140157_zpsle3szbul.jpg

 

kleimy ostatni rant na dekielku, dookoła super glue (wiem troche lepsza kropelka ale nie mieli w sklepie)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_141742_zpsh44ch7no.jpg

 

zaklejone,w zupelnosci wystarczy, tam nie ma zadnej siły zeby sie mialo odkleic, żadnego uszczelniania pod blaszką silikonami, bo po co, zakladmy blaszke

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_143106_zpsfurhv9s1.jpg

 

i zaginamy,w sumie blaszka zbędna ale niech bedzie dla swietego spokoju

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_143147_zpstgdemyf6.jpg

 

zagięte

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_152330_zpszkdmzvuw.jpg

 

tam na dole dosc brudno (silnik myty chyba ze 2 razy, ostatnio gdzies ze 2 lata temu)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_152719_zpsiwmphy4q.jpg

 

a jednak wszystko przez rozszczelnienie nakretki i wylotu plynu od zbiornika wyrownawczego ukladu sterowania, opaska dokrecona, nakretka od srodka wymyta, zew. tez

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_152724_zpscssqtwx6.jpg

 

teraz czas na zaolejone wtyczki, od zaworka i od innego czujnika nizej, nie wiem od czego ale jak jest na wierzchu to warto przemyc, do pomocy kontakt spray, rozniez myjący

nim tylko wtyczki

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_153350_zpshekirbuj.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_153408_zpscasf2c5v.jpg

 

reszta zmyta szmatką i zmywaczem

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_153422_zps4uksew5f.jpg

 

to ta druga wtyczka nizej, do ktore idzie tylko jeden kabelek

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_153649_zpsxdqzddgv.jpg

gotowe

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_153702_zps7ockrkin.jpg

 

zakręcamy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_154553_zpsglfnwtnd.jpg

 

zbiornik dookoła wymyty, przy myciu dół i paski obok zasłoniete szmatkami. odwiązujemy wąz i GOTOWE

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_160346_zpspqi7iei2.jpg

 

 

za jednym zamachem zająłem sie korkiem wlewu oleju

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_160353_zps7nemc3ex.jpg

 

najlepiej zdjac i do mycia, tym razem w benzynie z dodatkiem ropy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_162327_zpsyaupl5dz.jpg

 

po przedmuchaniu i szmatce az sie blyszczy guma :D

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161115_162745_zpsgbtiefav.jpg

 

po wyczyszczeniu zaworka turba pomoglo z tym opoznieniem przyspieszenia, po czyszczeniu zaworka egru zadnej roznicy

koniec ;] dzieki za uwage

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

next

usuniecie zaworu CDV

objawy: szarpanie karoserią po zmianie biegów, czyli typówka.

dwumas w dobrym stanie, przebieg 200, tuleje dyfra nowe lemforder, lacznik wału dobry, olej w skrzyni ravenol w 2014, ale problem nie ustał. wymiana:

po zdjeciu osłony plastikowej i metalowej pompy paliwa widzimy nasz zawór

najpierw WD dla rozsmarowania gwintów, pozniej jak okolica była cała z plynu hamulcowego wszystko zmywaczem i powietrzem

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161116_121527_zpsktpqoazt.jpg

 

a tak po:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161116_122439_zpsabc1voju.jpg

 

tak wygląda ten zawór:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161116_122505_zpsz865vy31.jpg

 

odkreciło sie łatwo, troche plynu mi ucieklo zanim zakreciłem, nieduzo.

UWAGA ODPOWIETRZAŁEM SAM !! tajemnym sposobem :norty:

 

efekty:

-pedał chodzi troszeczke lżej, ledwo zauwazalna różnica

-po zmianie biegu nie kanguruje tak mocno ale jednak dalej :| poprawa moze jakies 20%

-i chyba np na niskich obrotach po lekkim dodaniu gazu (ponizej 1800obr nie deptam, albo zrzut biegu albo lekkie przyspieszenie) ładniej przyspiesza,

-branie sprzegła na niewielki +

 

ogolnie poprawa niewielka, sprobuje jeszcze przypalic tarcze sprzegła jak kolesie radzili

jak nie to beda wchodzic inne kwestie ;/

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano
nadeszła ta chwila, po 4 latach (bez jednego miesiąca) przejechane 200.000,

65.000 po 4 latach to jest 16200km co roku

d1258dbf67ec.jpg

:D

eb14de170cfc.jpg

to znaczy ze nadchodzi koniec ?? :D

 

w moim podobnie przeżywałem tylko, że wcześniej Niemiec pewnie też :mrgreen:

.

.

.

Nienawiść do zamienników, tak zostałem wychowany.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

miałem delikatny problem juz od kilku miesiecy, odkad przy ostatniej wymianie filtra paliwa, wymieniłem te wezyk ktory laczy pompe paliwa i filtr paliwa, wymienilem na nowy, spiąłem ori opaskami, ale okazalo sie ze cieknie, pozniej spialem jakimis co znalazłem w garazu, pozniej znow ciekło, i znowu zmienilem na nową bo wyczaiłem ze cieknie za pompą, ale nowa tez nie dała rady, wiec w koncu dorwałem opaski z prawdziwego zdarzenia, dzisiaj załozyłem i to musi rozwiązac problem :) opaska 12-14, i dziwo idealna !!

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_150400_zpslrs5hljq.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_150411_zpsyb1snmmt.jpg

 

zwykle opaski nie dawały rady

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_151530_zpsryxq1y8g.jpg

 

mozliwe ze ten nowy wezyk jest twardszy niz ori i potrzebował wiekszej siły to zgniecenia sie.

nie dosc ze kiedys to az miałem krople na podlodze w garazu, kapało, kapało, az ped powietrza pchal te rope w tył po karoserii, poza tym poczułem roznice w spalaniu, ostatnio zrobiłem ok 300 km na polowie baku !! to niewiele, poza zakreceniu wczesniej nowej opaski ktora dała efekt na troche, od razu wiecej przejechałem,

na nowych najmocniejszego typu opaskach problem ma zniknac, dla pewnosci za miesiac zdejme te osłone i sprawdze

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

lece ze zdjeciami z przeszłych robót, teraz wymiana oleju w dyferencjale, data: styczen 2016r. wybrałem motula gear 300, + nowe miedziane podkładki

wymiana z powodu złych mysli ze olej tam był jeszcze nie wymieniony :D

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/1.jpg

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/2.jpg

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/3.jpg

juz nie pamietam ile zeszło i ile wlałem, chyba po 1.6l ale moge sie mylic, wiem ze tyle ile opisywał manual

stary olej dosc brudny, bez tragedii

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/4.jpg

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/5.jpg

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/6.jpg

i zakrecone, prosta sprawa ogolnie, to był imbus chyba 14'stka

http://fotowrzut.pl/tmp/upload/PCDWKRPP3I/7.jpg

uzyte narzedzia to: grzechotka 1/2, sprezone powietrze, szczotka drucianka, zmywacz do hamulcy, imbus 14

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

next, praca ze stycznia 2016- miejsca rdzy na klapie bagaznika. uzyłem tarczy tego typu, na wiertarke, sciera sie dosc szybko ale czysci idealnie

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2019_zpsgtlrznpb.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2016_zpshcyfsson.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2015_zpsskz7nwli.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2014_zpspbvpc1sc.jpg

 

niestety ale ten brunox nie jest rewelacyjny jak dowiedziałem sie po fakcie, wyszły malutkie kropeczki, nie wiem czy to rdza czy poprostu ten produkt, wychodzil grubo, kiedys uzywałem u kolegi produkt tego typu, był jak biała woda, i był duzo lepszy, ale nie moglem go znalesc w sklepach niedaleko mnie, kupilem brunoxa na szybko, po wyczyszczeniu odtłuściłem, nawet suszyłem i dopiero malowałem, pozniej podkład epoksydowy dwu skladnikowy, ten ktory uzywałem przy konserwacji podwozia, i na to baza, mam w małej buteleczce po malowaniu przedniego zderzaka i tylnej lotki, tylko pedzelkiem, i na to klar w sprayu. wyszło troche nieprofesjonalnie, nierówno z ori lakierem i widac ze poprawka ale w niewidocznych miejscach, i wazne ze rdza zwalczona :)

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2018_zpsnllnwrlx.jpg

 

i jeszcze nad zamkiem bagaznika, tak wygladała rdza. nie mam zdjec po.

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/poprawki%20bagaznikanawigacjabbsy%2017_zpsa7k9ymq2.jpg

zwracajcie uwage bo e46 w tych miejscach łapie rdza, woda podchodzi. mam jeszcze jedno małe ognisko pod drzwiami kierowcy, zaraz ten rant nad plastikowym progiem, ale do tego chce zdjac próg, i przekładam to na inną date.

pozdrawiam

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

no chyba wlasnie ten test oglądałem ale juz po fakcie :D na razie sie nie bede bawic, zadnej tragedii nie ma, zobacze co sie bedzie dziac na wiosne, na razie auto mi stoi ok 3tydzien na kobyłkach bo dałem tarcze do gwarancji :D

i tutaj robie przygotówke, widok po sciagnieciu tarcz przód: temat aktualny

nie pamietam dokladnie ale te miejsce polałem chyba odrdzewiaczem przed załozeniem tarczy, i pewnie przeczyscilem szmatką nadmiar, a i tak cos pordzewiało, moze woda sie dostała, nastepny raz zostawiam czyste

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_152454_zpsmgkzs0c0.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_152502_zpsd0lqnax1.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_152510_zpsxgsfnfri.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_152516_zpsjhaticzd.jpg

piasta po: recznie czysciłem, nie chciało mi sie chodzic za szczotka na boscha

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_154529_zpszjzqv4f4.jpg

 

od razu zajałem sie srubkami od osłony tarcz, okolice w osłonie sa do poratowania, do tego czyszczenie srubek i malowanie główek podkładem, wystarczy

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_155627_zpssr1t0ekf.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161205_155748_zps4a0xlzbr.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_135604_zpsjkqsid3u.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_135622_zpswqny5ava.jpg

 

minia, teraz jej nie rozpuszczałem w nitrze, szała prosto z puszki

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_135656_zpsuvpvuztv.jpg

 

czyszczenie piasty drucianką, srubokretem tez same rowki i grubsza rdza jak była, podkład raz

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_141106_zpspqhzngz7.jpg

teraz poprawki i ma byc gitara

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_141111_zpshemu3lqk.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_141117_zps1u6jnae7.jpg

 

same jarzma wymyłem plynem do mycia silników, zakładowa metalizacja + moja farba zewnetrza pod wzgledem rdzy jest nie do ruszenia :D dozywotnio

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_141122_zpsa258ldi8.jpg

 

moj ultra mądry pocket zestaw do wciskania tłoczków

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_141533_zpsuufcm06x.jpg

 

i przy okazji wcisnałem tłoczek zeby go w srodku zabezpieczyc (ma moze rok góra dwa ale i tak kazdy tłoczek bierze szczególnie w srodku

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_142356_zpsgsb98uaa.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_160035_zps5spjgniw.jpg

 

osłonki i gwint w srodku dodatkowo miedzią w sprayu

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_155916_zpsjzfkkdhb.jpg

i tłoczek, smar jest wysokotemperaturowy wiec bez paniki :cisza:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161214_160102_zpsfwuenodb.jpg

 

przed malowaniem mocno dmuchane kompresorem, sworznie od zaciskow od nowa wyczyszczone i na nowo wysmarowane, to była jedna strona, własnie ide robic drugą. pozdro

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

tarcze wróciły te same razem z protokołem....

dobra jade dalej bo zdjec duzo:

sprawa aktualna ciag dalszy, tarcze przyszły z powrotem te same, razem z najsmieszniejszym protokołem jaki widziałem :D

------PARODIA-----

KLIKNIJ ZDJECIE ABY POWIEKSZYC

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/SCAN0022_zpsynchogmv.jpg

:zabawa: ale dobra bo bicie i tak biło minimalnie, po złożeniu i próbnym szlifie zadnego bicia nie odczułem, wycyganic nowych tarcz nie ma szans. mogłbym udowodnic to o co mają pretensje ale szkoda zachodu.

piaste-styk tarczy i piasty, płaszczuzna przeleciane lekko papierkiem, i styk na sucho

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_122406_zpsp1vw7yl1.jpg?t=1491906979

 

TO WEDŁUG NICH JEST RDZA I ZANIECZYSZCZENIE W MIEJSCU STYKU Z PIASTĄ

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_180720_zpswqbaolfw.jpg?t=1491907026

 

 

klocki po prawie 2 latach, najechane ok 20.000km grubosc nowych 17mm, moje: :super:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_180904_zpsp1luvca8.jpg?t=1491907212

 

tarcze praktycznie zadnego zużycia,rancik na mniej niz 0,5mm, nie złapałbym na zdjeciu, ledwo wyczuwalny pod palcem, suwmiarka złapała calosc. nowe mają 22mm

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_181121_zps5cff3jcr.jpg?t=1491907242

 

dobra reszta, podrobienie drugiej strony:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_124145_zpsirruf3ku.jpg?t=1491907743

 

z tej strony było mniej

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_113625_zpsaamppdgp.jpg?t=1491907933

tloczek w srodku calkiem niedawno przeleciany bodajze sprayem na temperature, wydech ostatnio tym malowałem.

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_124602_zpsh5fvvkva.jpg?t=1491907974

 

poprawiłem miedzią

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161216_175643_zpsbmmoydgw.jpg?t=1491908001

 

jedna srubka przeleciała wiec wrzuciłem podkladke

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_122333_zpsateaqqoq.jpg

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_122400_zpsagsa1htj.jpg?t=1491908206

 

z prawej strony opcja miedzi nr 1

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_124639_zpsikkw1bly.jpg?t=1491908241

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_124733_zpsphiid4zw.jpg?t=1491908242

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_125102_zpsyd4xnbby.jpg?t=1491908287

 

lewa strona opcja nr 2 :) i chyba lepsza

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_124750_zps8gyazrft.jpg?t=1491908312

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_131520_zpslqjwqss3.jpg?t=1491908314

 

nowa miedz, ale to jednak nie ta co "puchnie" ktorej szukałem, ale tez super, kiedys jej uzywałem.

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_131959_zpsizjihzrq.jpg?t=1491908366

 

ok złożone, spuszczamy samochód

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_133152_zpsbbhr6hpn.jpg?t=1491908392

 

deska olcha 39mm wzdłuż klejona z 3 czesci :D

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_133200_zpsatsyhmng.jpg

 

kobyłka w najnizszej bezpiecznej opcji, i tak wysoko, musiałbym podlozyc klocek pod słupkowy, ktory ma wysokosc 374mm

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_133208_zpsuejg4smv.jpg

 

choc i tak nie spuszczałem "na raz" nawet z takiej wysokosci, po wyjeciu kobyłki, przed spuszczeniem drugiej podparłem żabą. po tym spusciłem lewa strone juz na koło, i na koncu spusciłem żabe

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_133402_zps8erccd02.jpg

 

o koniec, sruby dociagniete na 110nm

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161217_134853_zpsg4qkl21o.jpg

 

dzieki pozdro :hurra:

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

luty 2016 ciekawostka, moj pierwszy czujnik cisnienia w kolektorze pokazywał takie rzeczy, w ogole jakos sie to nie zgadzało z cisnieniem atmosferycznym.

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160225_210038_zpsi8sixoib.jpg

ostatnio wymieniłem czujnik i dalej wyrzuca błąd, nie sprawdzałem jakie cisnienie pokazuje. a to zdjecie było chyba na samym zapłonie. kiedys sie zajme tym bledem czujnika, zadnych skutków ubocznych nie powoduje wiec na razie odpuszczam...

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

lecim dalej, marzec 2016 wymiana odmy, komplet ori ze serwisu. stara okazała sie czysta :mad:

wymiana to prosta sprawa, nowa i separator

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_114251_zpsinp5cdz0.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_114305_zpsvarmbsiq.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_114316_zpsd7prncf3.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_114322_zpskowcfkl3.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_152920_zpsngzxsjf9.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_152824_zpsinhntgti.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20160307_152835_zps52drd5g5.jpg

 

po wymianie wydawało mi sie albo cos minimalnie silnik inaczej chodził, ale to mogło mi sie wydawac. pozdro

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano (edytowane)

to była przejazdzka na basen z dziewczyną ale z ciekawosci zawitałem na jakis car audio spot :D nawet nie wiedziałem o co chodzi :cisza:

widzialem ze koles z miernikiem db przechodzi to chcialem zmierzyc swoje glosniki, okazało sie ze byłem pierwszy z naglosnieniem na tym spociku :D haha

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/15778215_1333018293415740_1840453944_o_zpsj7zosdnw.jpg

 

w dodatku nie wiedziałem ze jest tylko jeden kawałek i ze moje zmierzone 111,7db pojdzie na liste.

w dodatku 111,7db na pierwszym lepszyk kawalku z mojej nawigacji, teledysk z yt :D

jakbym wiedzial ze tylko jeden kawałek to bym puscił cos z mp3

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161228_233318_zpsxrhyzrim.jpg

 

http://i1243.photobucket.com/albums/gg544/stk29/20161228_233327_zps4rlrdqyd.jpg

Edytowane przez pepesiu

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa historia z tym nagłośnieniem :cool2: Co myślisz o tym całym kombajnie multimedialnym - długo go już masz? Wyczytałem, że lepiej gra niż ori radio BMW, o funkcjonalności nawet nie wspominam. Zamówiłem wczoraj EONONA z oficjalnej strony. Mają do jutra promocję 340 EUR + gratis do wyboru kamera cofania lub wideorejestrator. Wziąłem to drugie ale chyba i tak sprzedam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.