Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak jak w temacie, znowu mam problem z moją bmw, dopiero co wrociłem od mechanika ktory zrobił mi valvetronic i zapaliła się kontrolka od małej ilości płynu chłodniczego, kupiłem dolalem, wszystko zleciało przez wąż od chłodnicy do bloku silniku który prawdopodobnie nie był założony, założyłem go ale dalej to samo, po przejechaniu paru kilometrów paruje mi spod maski a jak się otworzy korek od chłodnicy to cały płyn wylatuje na zewnątrz, z tego co mi wróżyli to w najlepszym przypadku uszczelka pod głowicą, w najgorszym pęknięty blok lub głowica , samochód nie kopci, bledów też żadnych nie pokazuje
Opublikowano
wlałem płyn, odkręciłem dwie plastikowe nakrętki które widać z góry, dwuchnąlem w korek poczekałem aż poleci płyn, poza tym grzeje w środku normalnie, gdyby nie bylo obiegu to chyba by nie grzala ?
Opublikowano

No to chyba uszczelka pod głowcią :( .Stąd te ciśnienie.Niech sie wypowie jeszcze ktoś kto miał taki przypadek.Jak czytam tematy o motorze N46b20,zaczynam żałować że go kupiłem(uszcelniacze,vvt,wszelakie uszcelki,pompa vaccum),...no i teraz uszcella pod głowicą ehhh :?

Odezwij sie jak rozwiążesz problem,jaki koszt?

Powodzenia

never again N46
Opublikowano

Co do układu chłodzenia to jest pare tematów na forum skąd spie***la płyn chłodniczy .

Sprawdź po kolei wszystkie węże gumowe . Nalej do pełna płynu w zbiorniczku i zapal auto aby osiągnęło temperaturę roboczą i patrz na łączenia gumowych połączeń .

Jeżeli to ok to weź latarkę i sprawdź króciec z przodu silnika :

nr 4 - ten oring często puszcza

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3193-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/i48481/kL/sN/r2006/m06

 

Jeżeli nie to to sprawdź plastikową pokrywę z tyłu silnika . Tam jak leje się to spada na wydech i paruje mocno ;

 

nr 17 na schemacie

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3178-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/i48481/kL/sN/r2006/m06

 

Może też ciec i parować z takiej małej rurki zamontowanej na chłodnicy - powrót do zbiorniczka wyrównawczego :

nr 10

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/17_0348-prowadzenie-wezy-wody-ukl-chlodn/i48481/kL/sN/r2006/m06#part10

 

Ogólnie to nie słyszałem jeszcze o uszczelce pod głowicą aby parowało spod maski . Ten mechanik chce cię naciągnąć jeżeli nie umie zlokalizować wycieku .

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
parowanie ustąpiło, w momencie gdy wyparował cały płyn rozlany po silniki, natomiast nadal robi mi sie wulkan ze zbiorniczka wyrównawczego a nawet nie wiem czy sie grzeje bo grat nie pokazuje temperatury silnika ....
Opublikowano
Pokazuje temp cieczy chlodzacej tylko musisz wejść w menu przy manetkach z lewej strony musisz wybrać test 19 później sumujesz 5 ostatnich cyfr vinu później test 7 i będziesz miał temperaturę ładnie są filmiki na yt ☺temperatura powinna być 105-110 stopni
Opublikowano
lub termostat juz ci siada nieraz niedogrzewa a nieraz za bardzo grzeje u mnie temp oscyluje 103-105 a czasami dochodzi do 108 i najprawdopodobnie termostat mi sie juz konczy a tobie juz sie zkonczyl jak silnik rozgrzany do tej temperatury to i mi wywala plyn po odkreceniiu korka sprawdz czy ci przewody nie puchna jak puchna to uszczelka jak nie to termostat komunikat ci sie wyswietla ze masz duza temperature
Opublikowano

W BMW jak termostat się kończy to auto się nie grzeje . Temp cieczy w okolicach 103-110 jest ok . Jeżeli układ jest szczelny, to węże przy nagrzanym silniku będą twarde .

 

Czy ktokolwiek z was mial komunikat o wysokiej temp ? Pierwszy jest żółty a drugi czerwony.

Opublikowano
no niech ci bedzie ale u kolegi po odkreceniu korka plyn wywala tak jak w kazdym rozgrzanym samochodzie nawet i umnie tak ze niewiem po co ten temat przeciez ma wpozadku silnik
Opublikowano
Kolego jesli silnik ma temperature robocza ponad 100 to po piersze trzeba jeździć na odpowiednim płynie /nie wodzie/ oraz nie odkręcać korka na pracujacym silniku. Tam ma być cisnienie w układzie które podwyższa punkt gotowania płynu i sam płyn też to powoduje ze auto nie gotuje przy np. 99-100 sdtopniach C jak woda. Ludzie co wy robiliście na lekcjach fizyki ?!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
A co się dzieje z temperaturą wrzenia WODY, jeśli podniesiesz ciśnienie w układzie powyżej atmosferycznego? Chyba wtedy wagarowałeś...
Opublikowano
Zwiększa się ale o ile? Czy wystarczy ciśnienia żeby mogła temperatura silnika dochodzić do 110 stopni? Raczej nie - wiec stosuje sie specjalne płyny żeby ten punkt podnieść. A jak już zacznie płyn w stan parowy przechodzić to co sie dzieje i jakie rekacje nastepuja dalej?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Słuchaj... w instalacjach wody zasilającej kocioł parowy w elektrowniach/ciepłowniach występują temperatury powyżej 100 stopni C, a jest tam CZYSTA woda. Chodzi o to, że przy wyższym ciśnieniu temperatura wrzenia podnosi się. Temperaturę 110 st. C osiągniesz przy niecałych 1,5 bar.

Glikol w płynie chłodniczym jest głównie po to, aby płyn nie zamarzał na mrozie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A jakie to ma znaczenie z punktu widzenia fizyki?

Nie w piecu, a kotle. W piecu to można sobie pizze zrobić ;)

 

Dobra, z mojej strony EOT :)

  • 4 lata później...
Opublikowano
W BMW jak termostat się kończy to auto się nie grzeje . Temp cieczy w okolicach 103-110 jest ok . Jeżeli układ jest szczelny, to węże przy nagrzanym silniku będą twarde .


Czy ktokolwiek z was mial komunikat o wysokiej temp ? Pierwszy jest żółty a drugi czerwony.

 

Jak termostat zatnie sie w pozycji zamkniętej i nie puści pełnego obiegu to się zagotuje. Jeśli zatnie sie w pozycji otwartej to będzie miał problem z uzyskanie odpowiedniej temperatury jaka jest w tym samochodzie 105stopni.

Mi termostat właśnie siadł w pozycji zamkniętej i nie puszcza w obieg cieczy przez co czujnik temperatury nie odczytuje prawdziwej i nie wlacza wentylatora (mam nowy) . A działa na 100% wentylator bo czasami termostat puści obieg i wlacza sie wentylator. Jutro wymieniam na nowy i będzie spokój mam nadzieję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.