Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

kupiłem sobie 120D z silnikiem M47 o mocy 163km - 2006 rok. Czasami zapala się kontrolka DPFu i auto ogólnie jest przymulone.

Po podłączeniu INPY, wyskoczył błąd DPF (który dał się skasować), ale i błąd przepustnicy (którego skasować się nie da):

 

BMW_E87_blad_przepustnicy.jpg

 

Poczytałem trochę i doszedłem, że jeżeli przepustnica nie działa poprawnie to DPF sie nie wypali. Teraz pytanie, czy wadliwa jest sama przepustnica i należy ją wymienić czy może trzeba zrobić jakąś adaptacje lub coś podobnego?

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zeby wypalic dpf wazna jest temp silnika.

Ta tzw przepustnica to klapa gaszaca - jest otwarta albo zamknieta.

Sciagnij rure i sprawdz czy sie otwiera i zamyka

Opublikowano

Wiem wiem, temperatura jest jednak OK. Sprawdzałem w INPIE, termostat pracuje poprawnie, grzeje się do właściwej temp.

Po ściągnięciu węża klapa jest cały czas otwarta i nie reaguje podczas zapalania/gaszenia. Mogę ją tylko ręcznie zamknąć, łapiąc za sprężynę - silnik wtedy gaśnie.

Kupować nową czy ktoś regeneruje?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie masz problem z gaszeniem i odpalaniem auta...

Kup uzywke- nowa bedzie droga

Jestes wybrancem ze akurat tobie padl ten element - chyba nikt tego nie naprawia

Opublikowano (edytowane)

Wybrańcem :D, widziałem kilka tematów że komuś to padło.

 

Moja ma numer:

779 148 103

 

A na aukcjach można odszukać przeważnie:

780 438 401

780 437 301

 

Może ktoś sprawdzić czy podejdzie? Będę wdzięczny :)

 

 

pzdr

Edytowane przez TrafficPL
Opublikowano
Sprawna przepustnica - a właściwie w dieslu klapa gasząca, jest niezbędna do rozpoczęcia procesu wypalania filtra DPF. Z niesprawną filtr na pewno się zatka w przeciągu kilku tyś km jak nie szybciej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
To właśnie napisałem w pierwszym poście :) sprawdźcie mi te numery części czy podejdą zamiast oryginalnej - będę wdzięczny :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawna przepustnica - a właściwie w dieslu klapa gasząca, jest niezbędna do rozpoczęcia procesu wypalania filtra DPF.

A tak jak u kolegi zostala w pozycji otwartej to tez?

Wybrańcem , widziałem kilka tematów że komuś to padło.

Na tyle silnikow tego modelu co jezdzi kilka osob ktorym to padlo toz to jak kumulacja totka :D

Jutro Ci podam numery zaminnikow

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mam dobrych wiesci.

Nie ma zamiennika a ori dostepne tylko w serwisie.

Musisz szukac uzywki o tym nr

Opublikowano

A ja jednak znalazłem po realoem że może być (a nawet powinien) :

11717804384

a ja mam

11717791481

 

Więc kupiłem tą 4384 za 150zł. i powinna pasować tak myślę?

Opublikowano

Witajcie ponownie :)

 

przepustnica założona i pracuje teraz prawidłowo - nie zgłasza jej błędu i gasi się o niebo lepiej i łagodniej.

 

Wyskoczył za to następny błąd:

 

BMW_E87_abgas.jpg

 

Czym może być spowodowany? Tym, że jest za duże nagromadzenie sadzy w filtrze? Bo widzę, że przy okazji błędu pokazuje parametry DPFu, czy może sam czujnik jest uszkodzony?

 

Co dalej?

 

P.S. dodam jeszcze że czasami wskakuje mi błąd wszystkich świec, ale to raczej wina sterownika Beru który już zamówiłem i myślę, że nie ma nic wspólnego z tym błędem Abgassensor...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super :cool2:

Komputer Ci mowi o uszkodzeniu czujnika zaworu EGR i pokazuje cisnienie ladowania,przeplyw spalin przez dpf i cisnienie spalin przed nim.

O jego zapelnieniu nic nie mowi

Opublikowano
Ale samochód dalej jest zmulony i czasami wyskoczy ikonka DPFu :) co dalej robić? Planuje uruchomić jutro procedurę wypalania DPF jak już ta przepustnica jest sprawna i co z tym czujnikiem? Wymieniać również? Czy może wywalać błąd od filtra cząstek? Czy po prostu jest uszkodzony - jeśli tak to gdzie on się znajduje? np. na realoem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Puki co skasuj blad i zobacz czy powruci

Na dole komputer mowi ze ten blad nie jest zapamietany -mogl zapamietac jak recznie zamkles klape gaszaca na pracujacym silniku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W takim razie wypalil bym dpf nastepnie sprobowal skasowac ten blad -jak sie nie skasuje to wtedy nowy czujnik.

Czujnik znajduje sie w aucie za egr- em.

Idz po rurce podcisnieniowej egr i dojdziesz do czujnika a na nim numer.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.