Skocz do zawartości

E53 4.4i N62


MAX5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, kontynuuje poprzedni wątek!

 

Na liczniku prawie 217000 km i pierwsze problemy z autem. Otóż klamka od strony kierowcy odmówiła posłuszeństwa, sprawa wszystkim dobrze znana i raczej nie stanowi problemu, zamówiłem w ASO wspornik klamki zewnętrznej drzwi przednich lewych 51 21 8 243 615 i czekam na dostawę. Natomiast sen z oczu spędza mi błąd SELFLEVEL SUSP. INACTIVE. Temat dobrze znany związany z poziomowaniem zawieszenia. Było tak że oddałem samochód mechanikowi który robił podwozie dla sprzedawcy samochodu bo coś stukało. Rzeczywiście mechanik zlikwidował usterkę za symboliczną kwotę ale po odebraniu samochodu pojawił się w/w błąd. Dojechałem do domu i na miejscu stwierdziłem że łącznik regulatora w prawym przednim czujniku, przekręcił się i zamiast być równolegle do powierzchni drogi był prostopadle. Zapewne podczas opuszczania przedniej osi się wykręcił albo został źle zamontowany... Po przywróceniu stanu prawidłowego i skasowania błędu po przejechaniu odcinka drogi błąd się pojawia i samochód jest podniesiony na maxa. Zmierzyłem napięcie na czujnikach (przy podniesionym zawieszeniu) i jest bardzo dziwne. W przednim lewym jest 4,6 V a w przednim prawym jakieś 0,4V zaś na tylnej osi oba czujniki mają rozrzut 0,6 do 1,4 V. Komputerem podnoszę i opuszczam samochód, zauważyłem że przednia oś bardzo szybko się podnosi zaś tylna sporo dłużej. Zatem kupiłem nowe czujniki w ASO przedni prawy 37 14 6 784 696 i tylny lewy 37 14 6 754 921. Wymieniłem i jest nadal podobnie. Nawet poziomy napięć są podobne jak przedtem. Błąd znika po resecie, jadąc kawałek pojawia się, kompresor podnosi samochód, na panelu mruga zielona dioda górna, środkowa się świeci i mam kangurka :) Stąd pytanie jakie powinny być prawidłowe napięcia na czujnikach po wypoziomowaniu bo wydaje mi się że 2,5 V na wszystkich ale może się mylę. Drugie pytanie czy po wymianie czujników trzeba robić ich adaptację? Uprzedzając pytania, akumulator wymieniłem tydzień przed pojawieniem się błędu. Sprawdziłem bezpiecznik z tyłu ostatni 30A przy światłach, w sumie tam nie ma obwodu jest tylko bezpiecznik. Poduszki trzymają poziom więc powietrze nie uchodzi. Obecnie komputerem poziomuję samochód, wyjmuję bezpiecznik 74 z przodu (od kompresora) i tak sobie pomykam. Ale to nie o to przecież chodzi. Jeśli ktoś posiada większą wiedzę na ten temat to proszę o wskazówki.

 

Tymczasem na pocieszenie podaję link do obiecanej galerii ze zdjęciami pojazdu sprzed błędu...

 

https://goo.gl/photos/V4TJ1eeXhfcVyDQf6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko nivo z tyłu więc nie pomogę, mogę tylko powiedzieć że bardzo ładna X, fajny kolor :)

Odśwież sobie maskownicę na kierownicy bo widzę że ktoś nieudolnie próbował maskować przetarcia ;) Obstawiam, że Boll do zderzaków plastikowych, którym ludzie często malują plastiki w e46 nada się do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana z poziomowanie. Po podłączeniu do Dis'a okazało się że wystarczyła adaptacja czujników. Dzisiaj wymieniam wspornik klamki. Wspornik wymieniony i wszystko gra. Teraz czas na kierownicę, ciekawe jak to wyjdzie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.