Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siemaneczko koledzy i koleżanki.

 

Mam ogromną prośbę do was abyście wsparli mnie swoim doświadczeniem w naprawie bmw.

Narzędzia mam

2 ręce -lewa prawa mam

głowy trochę mam..ale już mi ręce się załamują.

 

Pękła mi głowica w m50..no to kupiłem m20b25 po chipie na palecie bo mile wspominam te silniki.

Spiąłem już wiązki do kupy,aczkolwiek jak ktoś ma schemat podłączenia budy m50 pod silnik m20 to będę wdzięczny bo aktualnie mam podłączone tylko 3 najwazniejsze kable a reszta czeka na podpięcie.

PROBLEM polega na tym że nie mam iskry.. tzn mam ale w dziwnym momencie - gdy przekręcam i cofam kluczyk widzę iskrę (podpięty przewód WN z świecą pod cewkę)..a gdy kręcę rozrusznikiem to nie ma wcale iskry.. sprawdzałem kopułkę,palec,dałem nowy czujnik położenia wału.. śmierdzi benzyną i kopci z kolektora przy kręceniu ale na tym się kończy..

 

HELP ME !!! Pomocy!! Dobrzy ludzie poratujcie.. Za pomoc stawiam 4ro pak

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spokojnie ,nikt tu dyżuru nie pełni.

Proszę

http://bmwclub.pro/forum/viewtopic.php?t=408

Wszystko co potrzebne do podłączenie wiązki.Głowę masz.

Od siebie dodaję rozpiskę X20 dla m50 e34

Złącze x 20 dla e34 benzyna 2,0 2,5 m50

pin 7 ews

pin 8 kontrolka check

pin 11 12 czujnik temperatury na zegary

pin 13 pompa paliwa

pin 14 sygnał prędkości pojazdu z zegarów

pin 15 sygnał startu z rozrusznika na obc,moduł komfortu,klime

pin 16 diagnostyczny RXD

pin 17 diagnostyczny TXD

pin 18 start rozrusznika

pin 20 obrotomierz

pin 21 terminal 15(napięcie w pozycji drugiej i start)

pin 23 kontrolka oleju

pin 24 ekonomizer

pin 25 ładowanie kontrolka

 

Podłącz wszystko do kupy i jak będzie nie tak to będziemy myśleć.Swoją drogą skoro kopci to iskra jest.Sprawdz kolejność podłączenia przewodów zapłonowych.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

wszystko podłączone jak trzeba już ogarnałem temat przez google.

 

Iskra się pojawia ale tylko przy przekręcaniu stacyjki i cofaniu.. podczas kręcenia ciemno..

podłączona jest do cewki fajka z świecą.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Impulsator masz na przewodzie WN ? Chyba na 6 cylindrze. Nie pomyliłeś wtyczek czujnika wału z impulsatorem?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żebyś miał możliwość podłączenia do kompa to ułatwiło by sprawę.Ja bym szukał sterownik i cewkę na podmianę.Masz pewność że ten silnik działał tak jak powinien przed zakupem? Przekaźników nie pomieszałeś?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

sam podejrzewam cewkę lub kompa.

Dziwne jest to że wg numeru mam komputer z m50b25 boscha który pasuje..wszystkie kontrolki działają,wskaźnik paliwa działa.

Tak, chodził wcześniej zanim go zdemontowali..potem nie wiem co się z nim działo ale podejrzewam że zwarcie zrobili i kompa nadpaliło? u mnie w budzie wszystkie przekaźniki sprawne..jeszcze sprawdzę przekaźnik pompy który podobno też odpowiada za iskrę?? chociaż benzyną smrodzi.

Mechanicznie jest sprawny z elektryką jakieś cyrki które mi ciężko ogarnąć..

 

 

Silnik został wyciągnięty z cała wiązką bez odpinania przekaźników..komp tylko odpięty bo dziura za mala :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na komputerze z m50 nie odpali.Tam powinien być komp z końcówką 179 o ile pamięć mnie nie myli.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na 100%. Komputer z m50 ma 6 cewek to całkiem inne sterowanie.Oczywiście nie ma problemu uruchomić silnik m20 na osprzęcie m50 ale trzeba mieć komplet.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

no tak musiałyby być cewki na kazda swiece jak w m50 z cala wiazką.

podpowiedz mi jakie numery komp powinien miec aby to ruszyc?

np w m50 jest z koncowka 402 403 405.. a w m20?

 

wpiałem już 172jke ktora znalazlem gdzies w swoich gratach.. nadal to samo.. cewka czy komp trefny?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komp z końcówką 172 dla b20 i 173 dla b25.Wiązka była podpięta do silnika czy sam podłączałeś wszystkie wtyczki?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cewkę dobrze masz podpiętą? 15 to plus po stacyjce a 1 to masa. Sprawdz jak będzie próbowała odpalić np bez przepływomierza.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
dobrze podpieta.. tzn tak podejrzewam bo sprawdzałem miernikiem ktory to plus ktory to minus.i napiecie pojaswia sie po przekreceniu stacyjki. są dwa plusy i dwa minusy.. w moim przypadku brązowe to minusy a czarne to plusy.. przeplywki nie mam wpietej.. narazie wszystko co niezbedne jest wkrecone aby wiecej miejsca do dlubaniny bylo .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakoś ten twój opis podłączenia cewki nie pasuje do żadnych schematów rok 89-91.

Według schematów do 15 biegnie zielony plus po stacyjce a następnie od 15 biegnie zielony kabel na pin 27 sterownika silnika. Co do 1 to tam ma być jeden czarny kabel który biegnie na pin 1 sterownika silnika.Jak przekręcisz kluczyk to na czarnym kablu nie może być masy.Sprawdz to dokładnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

gdy przekręcam kluczyk to jest masa na obu minusowych kablach..

tzn podalem je jako czarne bo zapewne tylko otuline przy cewce maja tego koloru.. ogolnie + to przy kostce kolor zielony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego nie wiem co ci doradzić bo tak przez net to ciężko jak się czegoś na oczy nie widzi a druga sprawa to sam pewności chyba nie masz czy to w ogóle jeździło.No i ten komp z m50 też daje do myślenia że ktoś tam konkretną rzeźbę robił.Proponuję spróbować odpalić raz z jeną masą na cewce a raz z drugą bo to mi jeszcze nie pasuje.Jakbyś sprawdził czy kable z cewki lecą do sterownika na piny które podałem wcześniej to przynajmniej było by wiadomo że wiązka jest ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Patrzyłem dzis prowizorycznie zarówka czy jest napięcie..ale chyba napiecie jest tam takie małe ze musze zakupic miernik.. poniewaz wg zarowki 55w nie ma masy ani plusa.. mase znalazlem - ktos cial pod instalacje gazowa "wpinka dziwna"..ale nie wiem ktory to plus..ten zielony 27 ??? na nim ma byc napiecie po przekreceniu stacyjki??masa stała czy tez po przekreceniu??.. bo po mojemu to tam masy stalej brakuje

 

maskara chyba prosciej bedzie kupic wiazke od m20 z kompem :).. bo od tego delikwenta to juz drugi silnik z rzezba elektryczna..poprzedni tez musial dostan nowa instalacje i zapalil odrazu..

 

Masz moze opis pinow kostki do kompa??

 

u mnie jest kolejno

1. czarny 2. gruby brazowy.3... ziel-braz ... .bialo zolty.... braz...czarny..szary...czarny..wolne..zloty..wolne..szary..itd..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może i tak będzie najprościej

tu masz rozpiskę jest to motronic 1.3

http://www.e30zone.net/e30zonewiki/index.php/ECU_Pinouts

 

Tam nie ma stałej masy,cewka jest załączana masą tylko na chwilę z pinu 1 sterownika silnika.

Do cewki na próbę możesz podłączyć napięcie prosto z plusa akumulatora na wyjście 15 cewki.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak na cewkę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Mam nowego newsa.

Kupilem druga wiazke niestety bez kompa.

szkoda mi jej spieprzyc wiec podpowiedzialbys mi jak kable na cewce podpiac..

 

mam czarny gruby (podejrzewam ze to minus)

mam zielony (chyba plus)

mam brązowo pomarańczowy..????

mam brązowowy..??

 

wg starej instalacji to brazowo pomaranczowy jest chyba minusem?? bo wchodzi do listwy silnika i rozgalezia sie do 3ch kostek..

dziwne bo w starej instalacji mialem upalony przewod brazowo pomaranczowy w najcienszym miejscu..tj tam gdzie idzie do jakiegos czujnika czy cos..jest na 3 piny i siedzi miedzy alternatorema blokiem silnika..pod łapa.. co to za ustrojstwo..?

 

albo tu lezala przyczyna(zwarcie)lub komp wysiadl..chociaz sprzedawca zarzekal mi sie dzisiaj ze komp byl 100% sprawny

 

jakies sugestie panie Piotrze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.