Skocz do zawartości

BMW E46 320Ci bierze olej/od czego jest ten przewód?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to że producent podaje ze moze brac 1l na 1000km oleju to zabezpieczenie producenta przed ewentualnymi naprawami niewyobrazam sobie jade nad morze i z powrotem i dolewam 1l oleju :duh:
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
to że producent podaje ze moze brac 1l na 1000km oleju to zabezpieczenie producenta przed ewentualnymi naprawami niewyobrazam sobie jade nad morze i z powrotem i dolewam 1l oleju :duh:

 

W góry masz bliżej.

Opublikowano
Czy pobór oleju wpływa na spalanie albo moc silnika?

 

:duh:

 

Zależy o jakim poborze oleju mówisz, jak masz wywalone uszczelki i Ci kopci na niebiesko to pewnie tak.

Jeżeli mowa o poborze rzędu 1l / 20 000 km to pewnie nie.

 

nie wiem jak w M54, one rzadko kiedy trzymają seryjne 231km (nie wiem z czego to wynika) więc możliwe, że na moc wpływa, na spalanie raczej niezauważalnie

Opublikowano

Ja mam 170 KM i z niebieskim płomieniem jeszcze nie sprawdzałem ;)

Ile koszta wymiany uszczelek? Pytam orientacyjnie na zaś ;)

Opublikowano

Trzeba sciagac glowice do takiej wymiany, planowac ja, najlepiej wyczyscic gniazda zaworowe, wymienic uszczelniacze.

Pewnie warto sie tez zajac vanosem przy okazji. Jakbym to wszystko mial juz posciagane, to pewnie sciagnalbym tez miske i zobaczyl stan panewek.

Robi sie nam z tego w sumie remont silnika. Co do ceny, to nie wiem, ale podejrzewam, ze nie malo, skoro ludzie wola lac oleju niz remontowac.

 

Mozesz Leo odpytac:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=135189

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

mam silniczek M54 2,2 ( usłyszalem że pomimo oznaczenia 2,2 mam jednak 2,5 L )

od maja 2014 posiadam moją e46 i wchodzi tam bodajże 6L oleju, na dzień dzisiejszy już skończyłem drugi baniak 5L czyli 10 L już w aucie było w sumie ;P

drugi raz dolałem oleju z faktu iż wyskoczyła mi poraz drugi kontrolka oleju ( na początku jak gasiłem autko to się pojawiała i potem gasła, lecz później już kontrolka zaświeciła się podczas jazdy i dolać trzeba było )

 

odczyt przebiegu przy dolewce oleju. Zdjęcie zrobione chyba 25.listopad ( nie jestem pewien dokładnie czy to było wtedy ;P )

http://s10.postimg.org/mtmlj92rp/IMG_20141126_083952.jpg

 

pokazuje palcem gdzie znajdował się przed dolaniem stan olejowy

http://s10.postimg.org/nhvg271hh/IMG_20141126_085422.jpg

 

odczyt przebiegu wczorajszy ( przed wczoraj wywaliło już kontrolkę podczas jazdy )

http://s10.postimg.org/igo20tu11/IMG_20150111_182333.jpg

 

tyle miałem oleju przed wlaniem

http://s10.postimg.org/r90farps5/IMG_20150111_182209.jpg

 

drugie zdjęcie bagnetu przed dolaniem oleju

http://s10.postimg.org/l9co744zp/IMG_20150111_182238.jpg

 

tyle dolałem wczoraj

http://s10.postimg.org/gddmt5u85/IMG_20150111_182702.jpg

 

obliczyłem że od ostatniej dolewki ( wydaje mi się że około 1L dolałem ) przejechałem 1842 KM więc zastanawiam się czy to normalne. Jeżdżę na obrotach w granicach 3-4 tysięcy.. mieszkam w krk do pracy jeżdże codzienie odcinkiem 2x 13 KM ( połowa trasy to obwodnica A4 ), zdarza się ponad 5 tysięcy czasami ale rzadko.. Rozmawiałem z gościem co się zajmuje e46 z tego forum nawet gdzieś numer wzięłem i mawia iż M54 bierze olej i przy jeździe ponad 4 tysie może nawet przy 700 KM 1 L oleju zabrać.. u mnie również wystepuje problem jak odkręce wlew oleju - spradają obroty.. mechanik stwierdził ( przez telefon ) że to najprawdopodobniej odma.. gdzies znowu wyczytałem że przez odme może więcej oleju zjeść

 

Olej jaki wlałem to Valvoline 5w40 full synt

 

po dolaniu tej ilości oleju wskaźnij jest na FULL, nawet troszkę może wjeżdżać na maxa :P

Opublikowano

Twój silnik ma pojemność 2171 cm3, o ile masz M54B22.

 

1l na mniej niż 2k km to moim zdaniem trochę grubo. Więc albo: zmień styl jazdy i nie kręć wysoko, pilnuj poziomu oleju i dolewaj, albo oddawaj do remontu. O silnikach M54 jest mnóstwo informacji na forach, problem brania oleju wszystkim dobrze znany.

Opublikowano

no to w takim razie mam dwie różne opinie :(

gosc mi mowil ze ma 2 auta na m54 silniku i jedna mu bierze też sporo oleju i mówi że to norma :/

Opublikowano
Kolego, wszystko zależy od kondycji silnika i sposobu jego traktowania. Ja u siebie (M54B30) dolewałem 1l rzadkiego 5w30 OE BMW na 4,0-4,5k km, mam nalatanych prawie 245k km. Jak emeryt nie jeżdżę, ale też silnika nie katuję. Czytałem, że ktoś przy 3,0 litrowych dolewa 1l na 700km. Tym, którzy robią kompletny remont silnika, ponoć nie łyka ani grama. Więc gdzie tu jest norma? Jak dla mnie 1l na mniej niż 2k km przy Twoim przebiegu (o ile nie jest skręcony) to dużo, ale zależy od progu bólu i tego, co uznajesz za normę. W każdym razie pilnowanie poziomu oleju w M54 to podstawa ;)
Opublikowano

a jaki mniej więcej koszt remontu ? przyznam że przy 170 kkm remonto to chyba przesada ( tak mi się wydaje przynajmniej )

co na pewno zrobię to postaram się zmienić styl jazdy i zacznę jeździć na granicy 2,5 - 3 tysięcy obrotów .

a Przebieg jest dobry bo sprawdzałem odczyt z kluczyka i podpięty był pod kompa i tez powiedzieli ze oryginalny.

niedawno wymieniałem pompe wody przy 168 albo 167 kkm i była oryginalna pompa wody BMW, więc raczej mam dobry przebieg, nie kręcony ( głęboko w to wierzę )

dodam jeszcze że silnik bardzo ładnie wygląda, nie ma zacieków, nie czuje spalania oleju nigdzie przy rozgrzanym silniku a przynajmniej tak mi się wydaje bo raczej wyczuł bym ten zapach

Opublikowano
Co do kosztów remontu nie będę się wypowiadał, bo pewnie to też zależy od wielu czynników - kto robi, jak robi, jaki jest zakres remontu. Może ktoś bardziej obeznany w temacie Ci dokładnie wszystko opisze. A co remontu przy 170k km - może i przesada, ale to nie od kilometrów zależy kiedy nadejdzie właściwy moment, tylko od stanu silnika. Z reguły największy problem każdego auta to jego poprzedni właściciele, a zarżnąć silnik można i przy mniejszych przebiegach. Konkludując - jak dbasz, tak masz.
Opublikowano
a jaki mniej więcej koszt remontu ? przyznam że przy 170 kkm remonto to chyba przesada ( tak mi się wydaje przynajmniej )

co na pewno zrobię to postaram się zmienić styl jazdy i zacznę jeździć na granicy 2,5 - 3 tysięcy obrotów .

a Przebieg jest dobry bo sprawdzałem odczyt z kluczyka i podpięty był pod kompa i tez powiedzieli ze oryginalny.

niedawno wymieniałem pompe wody przy 168 albo 167 kkm i była oryginalna pompa wody BMW, więc raczej mam dobry przebieg, nie kręcony ( głęboko w to wierzę )

dodam jeszcze że silnik bardzo ładnie wygląda, nie ma zacieków, nie czuje spalania oleju nigdzie przy rozgrzanym silniku a przynajmniej tak mi się wydaje bo raczej wyczuł bym ten zapach

Odczyt z kluczyka i podpięcie do kompa nie powie ci o prawdziwym przebiegu

Opublikowano
kolego mam ten sam silnik i dolewam 0,7 l na około 1700 km. Wszędzie gdzie byłem Aso i inne warsztaty usłyszałem że może dochodzić do 1 l na 1000 km i to nie jest oznaka złego stanu silnika ( jeśli często by schodziło po niżej tej wartości należy dopiero rozpatrzyć remoncik silnika) U mnie silnik zdrowy bez żadnych wycieków sprawdzony kilkakrotnie, w silnikach M54 to standard ( zresztą nawet w książce jest wpisana taka wartość ubytku oleju bo tak są robione teraz silniki). Jeśli bardzo ciebie to boli to minimum to wymiana uszczelniaczy zaworowych które były słabej jakości i wadliwe w M54.
BUNIA :)
Opublikowano

przyznam się szczerze że czekałem właśnie na taką opinie..

dzisiaj zadzwonie do aso BMW zapytam ile sprawdzenie stanu autka i wszystkiego co tam mogą posprawdzać :) co polecacie w ASO sprawdzić?

Opublikowano
w aso przeplacisz. moze sprawdzić ci to kazdy ogarnięty mechanik a fajnie by bylo gdybys go znał ti uczciwie by to zrobił i by mial jakieś pojęcie o bmw
BUNIA :)
Opublikowano

dzwoniłem tam to mi krzyknęli 580 zł brutto za sprawdzenie wszystkiego, to podziękowałem :D

ale za darmo mogę podjechać przebieg sprawdzić z kluczyka ( tak mi babeczka powiedziała ) i pogadać z gościem o tym oleju w serwisie BMW

Opublikowano
Też mam ten silnik. Aczkolwiek nie mam problemu z braniem oleju. Jestem świeżo po wycieku spod podstawy filtra oleju, przy okazji wymieniłem uszczelkę miski olejowej. Na tą chwilę ubytek jest praktycznie niezauważalny mineły 2miesiące około 3tys km a olej prawie max.
Życie jest zbyt krótkie, żeby umierać w BMW. Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać!!!
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Moja bierze 1l na 500. A ostatnio po przejechaniu 200km po autostradzie musialem dolac 1.1l. Nie wiem co z tym zrobic. od zawsze mam zalany 5w30 albo Castrola albo BMW. Raz mialem chyba inny - jeden z tych polecanych liqui moly czy cos takiego... i to samo spalal. Odma wymieniania a przebieg 176K. Oryginal bo mam ja od nowosci. 2002.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Remont silnika, polecany jest leo z wrocławia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Remont silnika, polecany jest leo z wrocławia.

 

 

Do czego to doszło żeby przy 176tyś km robić remont :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:lol: dokładnie :cool2:

Może spróbujmy rozwikłać zagadkę dlaczego tak się stało, pierwsze pytanie: co ile km wymieniasz od nowości olej silnikowy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Moj roczny przebieg to zaledwie 10.000 - 12.000 km. Olej wymieniam srednio co 10-12k tak samo. czasami to jest 10 miesiecy czasami rok. Auto kompletnie bezwypadkowe i bardzo zadbane. Wszsytkie inne naprawy i serwisy na czas. Olej zawsze znikal. Na poczatku to bylo ok 0.5l na 3-4k, czyli jak auto mialo 5-7 lat. Wczesniej nie bralo za bardzo, tzn. znikomo. a teraz.... ughhh... Moja jazda to wiekszosc miasto. Raczej spokojnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak był jeszcze na gwarancji to też wymieniałeś co 10-12 tys. km? Jak tak to nie mam już nic na obronę M54..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.