Skocz do zawartości

BMW E46 320Ci bierze olej/od czego jest ten przewód?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja jak kupilem swoja zalana byla castrolem 0w30, brala go sporo (a wtedy jeszcze jezdzilem delikatnie) teraz mam zalanego valvoline synpower 5w30 i przy naprawde mocnym palowaniu podzera mi mniej niz tamtego castrola przy spokojnej jezdzie. aktualnie mam maly wyciek spod michy olejowej, a konsumpcja oliwy miesci sie w przedziale 300-600ml na 1000km w zaleznosci od stylu jazdy oczywiscie,z tym ze nie wiem ile z tego nie wiem ile trafia na ziemie ;)
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Bardzo dziwne przygody. Ja użytkuję M54 na oleju Castrol Edge Professional 0W/30 LL04 od 6 lat, kupowany u tego sprzedawcy http://allegro.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll-04-0w30-1l-niemcy-i4222866292.html i nie mam żadnych problemów. Może dlatego że z Niemiec importowany? :roll:

 

ja też kupowałem niemieckiego... i miałem podobnie jak kolega. Nie mówie że silnik na nim źle pracował ... ale bardzo lubił go skonsumować i tyle. Zmieniłem na Mobila i przez 4 lata żadnych problemów silnik tak samo pracuje tylko mniej go znika. I żadnych problemów z vanosem też nie mam. Jak dla mnie castrol jedzie na reklamie i jest przepłaconą marką niestety ... ale to moje zdanie

BUNIA :)
Opublikowano
Ja swoje betke sprowadzilem z niemeic serwisowana do 215 a miala 225 jak kupilem, 10k w rok zrobil. Ja zalewalem tym castrol 10w40 magnatec ale przy kolejnej wymianie pewnie zmienie. Jak teraz patrze to tak w sumie nie caly litr na 4k km to nie jest zle. Myśle że jak na taki przebieg to stan jest naprawde dobry. Choc caly czas zapala mi sie kontrolka od poziomu oleju (pomaranczowy zbiorniczek oleju ) ale to chyba wina czujnika ktory trzeba wymienic a nie oleju bo cały czas w przedziale miedzy min a max :D
Opublikowano
Ja swoje betke sprowadzilem z niemeic serwisowana do 215 a miala 225 jak kupilem, 10k w rok zrobil. Ja zalewalem tym castrol 10w40 magnatec ale przy kolejnej wymianie pewnie zmienie. Jak teraz patrze to tak w sumie nie caly litr na 4k km to nie jest zle. Myśle że jak na taki przebieg to stan jest naprawde dobry. Choc caly czas zapala mi sie kontrolka od poziomu oleju (pomaranczowy zbiorniczek oleju ) ale to chyba wina czujnika ktory trzeba wymienic a nie oleju bo cały czas w przedziale miedzy min a max :D

 

z doświadczenia ... jak wymieniasz to tylko na oryginał. Ja wymieniałem 3 razy ( 2 walnięte zamienniki na wymianie z reklamaacji a potem oryginał) i po roku może trochę dłużej też padł teraz na bieżąco kontroluje i nie przejmuje się tą kontrolką w niczym to nie przeszkadza

BUNIA :)
Opublikowano

U mnie również padnięty jest czujnik i jakoś to w niczym nie przeszkadza.

 

Jeżeli chodzi o połykanie oleju w mojej 320i 2.2 to również dosyc dużo połyka bo jeden litr na 2 tysie. Teraz zabieram się za wymianę odmy ponieważ jest mocno zasyfiona.

https://moroland.pl/ Sklep z Militariami
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Mam problem bo zrobiłem około 5000 km i samochód zżarł mi litr oleju. Uwazam ze to chyba duzo. przypominam ze silnik to 2200, 170 KM.

Prosze o jakies podpowiedzi co to moze byc?

Nie mam zadnych wycieków kompletnie nic!!!!

Opublikowano

mam ten sam silnik ... mam to samo i tak od 6 lat. po prostu pilnuj i nic się nie dzieje. Na początku się tym martwiłem ale wszędzie ( na forum, u kolegi mechanika, w aso) mówią tak ze M54 pije i będzie piło ( najczęściej wina wadliwych uszczelniaczy zaworowych) zależy ile jeździsz koszt naprawy to jakieś 1200-1500 zł. też mam info że jak będzie brał więcej jak litr na 1000 km to już jest źle ja dolewam różnie zależy jak jeżdżę i gdzie ...ale średnio 0,7L na 1500-2000 km.

Jedno co zmieniłem ... to odszedłem od Castrola edge 5w30 bo tego pił więcej przeszedłem na na Mobil 3000x1 5w40 - jestem zadowolony ze zmiany mogę polecić i nic się nie dzieje :D

BUNIA :)
Opublikowano

Podłącze się pod temat zrobiłem ostatnio około 3 tys km 2.5w trasie. Ubyło około 500 ml oleju

.wcześniej około 10 tys km w mieście spalił może 200 ml czy to normalne czy zacząć się martwić. Dodam że silnik n42b20 żadnych dymkow nie puszcza wycieków nie zauważyłem na dniach wymienię olej to spojrzę dokładniej od spodu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To samo, niby w normie, ale w Twoim przypadku szukałbym wycieków, bo te silniki lubią się pocić.

 

edit: to było do kolegi z n42.

W kopciuchu przyjrzałbym się odmie, kiedy wymieniałeś?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
edit: to było do kolegi z n42.

W kopciuchu przyjrzałbym się odmie, kiedy wymieniałeś?

 

Wymieniana jakieś 5 tyś temu. pamiętam i wymieniam co 3 wymianie, pomimo że mam plastikowy separator :)

Opublikowano
Ja w swojej 320i od wymiany zrobilem 3 tys km i poki co nie dolalem nic. A jezdze tylko po miescie. Ale dodam ze np w nowej Skodzie w instrukcji napisane jest ze mozliwy pobor oleju to 1l/1000 :shock:
Opublikowano

zwróćcie uwagę ile dolewacie tego oleju. Olej najszybciej ubywa gdy jest go więcej niż połowa stanu normy. gdy spada do 1/4-1/5 normy na bagnecie wtedy pobór oleju znacznie maleje.

 

Np. jak wlałem kiedyś do swojego kopciucha pod górną granicę, w ciągu 2000-3000 tys km wypiło mi do 1/4 i przez kolejne 10 000km ubyło mi już tylko do ok. 1/5 stanu... sprawdzone na 2 BMW dieslach.

 

M54 bierze 1l /1000km ale przy agresywnej jeździe bez problemu. Ogólnie do póki nie kopci na niebiesko to jest dobrze :mrgreen:

Opublikowano
zwróćcie uwagę ile dolewacie tego oleju. Olej najszybciej ubywa gdy jest go więcej niż połowa stanu normy. gdy spada do 1/4-1/5 normy na bagnecie wtedy pobór oleju znacznie maleje.

 

Np. jak wlałem kiedyś do swojego kopciucha pod górną granicę, w ciągu 2000-3000 tys km wypiło mi do 1/4 i przez kolejne 10 000km ubyło mi już tylko do ok. 1/5 stanu... sprawdzone na 2 BMW dieslach.

 

M54 bierze 1l /1000km ale przy agresywnej jeździe bez problemu. Ogólnie do póki nie kopci na niebiesko to jest dobrze :mrgreen:

 

 

 

A czym to jest spowodowane??? To wolniejsze zuzycie od polowy stanu?

Opublikowano
nie wnikałem. Po prostu zaobserwowałem taką zależność. Sprawdźcie i podzielcie się czy u was też tak jest.
Opublikowano
U mnie od wymiany do wymiany nie dolewam nic :D . 290 tyś km się zbliża olej mobil 1 0w40 i auto na chipie :8)
Opublikowano

też mam 330d ale 184km, też z chipem i przebieg 301 tys. Do tej pory lałem Castrol edge diesel 5w40 i od wymiany do w wymiany ok 1l siorbie (rocznie robię ok 25 000km i co tyle też wymieniam wg wskazania komputera). Pół stanu nigdy mi nie utrzyma, jak zejdzie do 1/4 , 1/5 bagnetu to przejeźjedzi ok 10 000km ale i tak zawsze doleję ten litr dla wewnętrznego spokoju. Zmienię chyba na ten mobil jak tak wszyscy zachwalają :mrgreen: ..

 

btw. jaki stan Ci trzyma na bagnecie?

Opublikowano
zrobiłem od kupna auta 6 tyś km i nic jeszcze nie dolewałem m47n 3/4 na bagnecie ,wczesniej miałem 1.9 tdi i dolewalem 0,7 na 8 tyś ..mój roczny przebieg
Opublikowano
zwróćcie uwagę ile dolewacie tego oleju. Olej najszybciej ubywa gdy jest go więcej niż połowa stanu normy. gdy spada do 1/4-1/5 normy na bagnecie wtedy pobór oleju znacznie maleje.

 

Np. jak wlałem kiedyś do swojego kopciucha pod górną granicę, w ciągu 2000-3000 tys km wypiło mi do 1/4 i przez kolejne 10 000km ubyło mi już tylko do ok. 1/5 stanu... sprawdzone na 2 BMW dieslach.

 

M54 bierze 1l /1000km ale przy agresywnej jeździe bez problemu. Ogólnie do póki nie kopci na niebiesko to jest dobrze :mrgreen:

 

 

 

A czym to jest spowodowane??? To wolniejsze zuzycie od polowy stanu?

 

Czym większa ilość oleju w skrzyni korbowej tym większe ciśnienie. Z tym ciśnieniem musi sobie radzić separator czyli tzw odma. Jeśli jej wydajnośc spada to sobie dopowiedzcie.

 

Diesle BMW nie biorą oleju bo są "ciaśniej" spasowane. Blok silnika i pierścienie tlokowe sa z identycznego materiału więc mają taka samą rozszerzalność cieplną. Blok z M54 nie jest z żeliwa, a pierścienie tak i w tym cała tajemnica.

Opublikowano
teraz we wszystkich autach jest wpisane 1litr na 1000 km. Wezcie instrukcje obsługi do e46 i tam tez to jest. W m54 tak jak pisałem najczęściej to wina wadliwych uszczelniaczy zaworowych. To naprawdę nie jest tragedia jak olej w granicach rozsadku znika ( czyli do max litr na 1000 km) poprostu może. Z drugiej strony jeśli od wymiany do wymiany wogule nie ubywa to nie jest za dobrze bo ten caly syf caly czas jest w silniku.
BUNIA :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.