Skocz do zawartości

BMW E46 320Ci bierze olej/od czego jest ten przewód?


peter08

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

no to kolego bedzie podobna sprawa jak u mnie

tez mi palil podobne ilosci oleju, poza tym ten objaw z zasysaniem powietrza przez rurke bagnetu

wymienilem odme i oleju juz nie ubywa, a przez bagnet nie wciaga powietrza

 

odme wymienilem sam, ale jest to robota na caly dzien (ok. 8 godzin) jesli robisz to po raz pierwszy

w dodatku BARDZO przydatny jest dobry zestaw kluczy (kardan, miekka przedluzka), bo dostep przy tej robocie jest fatalny

jesli nie chcesz niczego spieprzyc, to lepiej daj to komus do zrobienia

 

powiem tak - na twoim miejscu nie jechalbym 2 tys km w takim stanie

dojechac dojedziesz, ale przepalisz przy tym tyle oleju, ze na dzien dobry swiece do wymiany + mozliwe zapchane katalizatory

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jade 20 lipca takze nie wymienie tej odmy, bo jak tu dam do mechanika to podejrzewam ze nie zdarzy zrobic do swiat i pewnie jeszcze zjebie, bo nie raz mialem przypadek ze [MOD: pzreczytaj regulamin forum i nie używaj wulgaruzmów] fuszerke a jeden drugiego chwali, ja jeszcze tu w szkocji nie znalazlem dobrego mechanika ,dla tego od teraz jestem na tym forum i widze ze mozna sie duzo nauczyc .Szwagier w polsce czeka na akcje, wymienie sobie odme pare gum, bo most terz lekko slychac ,guma siada ,maly remacik i wracam z odnowiona bmw :cool2: Dzwonil do mnie ostatnio i kazal sprawdzic jaki dym wylatuje przy odpaleniu rano i jest kupa ,bo pierwszy wydmuch leci biala mgla chc bardzo mala, nie wiem czy sie bac, bo szwagier twierdzi ze przepala olej i tu od razu pytanie czy jak ta odma nie dziala to w tedy potrafi przepalac wiecej oleju,on muwi ze jak odma nie dziala to olej powinno mi gdzies wypychac to prawda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rano prawie zawsze poleci biala mgielka bo to wilgoc. Caly uklad wydechowy jest zimny. No chyba ze masz siwo lub dym jest koloru blekitnego. Ja bym nie jechal tyle autem wiedzac ze odma nie dziala jak powinna (w koncu sprawdzales poprzez wyciagniecie bagnetu oleju).

P.S. też nie terz, mówi nie muwi i nie klnij na forum.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik pali dużo oleju to końcówka rury wydechowej jest oblepiona czarną mazią. Dodatkowo przy pracy na wolnych obrotach czuć zapach spalonego oleju. Jeśli tego nie masz to...się nie przejmuj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...
Witam mam e46 320i 2001 przed liftem i bierze olej 2000 mil 1 litr jak dla mnie za duzo troche wiec sie zawiodlem myslalem ze bmw z przebiegiem 102000 tys mil to auto bez takich problemow jak pobor oleju w takich ilosciach mam nadzieje ze to separator jutro jade do mechanika pozdro :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nie jestem sam. U mnie problem polega na tym że raz bierze olej raz nie:( Raz w trasie 900 km wzięła mi ok 0.7l potem trzy dni później w trasie powrotnej tylko śladowe ilości. Czy ktoś może potwierdzić moje podejrzenia że to odma ?? dodam że w drodze powrotnej jechałem troszkę delikatniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
panowie wrocilem to byly pierscionki i uszczelniacze zawor. zrobilem remont nic nie wypila przez 1500 mil. a jak jechalem do polski wziela 3l na 3000 kl. pozdrawiam

Z ciekawości - robiłeś w Polsce czy w Szkocji? Jaki koszt?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Witam kolegów

 

Silnik M54 170 kucy manual przed liftem.

 

Problem polega na tym, że bierze olej i kopci na biało, miesiąc temu dolałem 3 litry oleju i...już brakuje!

W styczniu była wymieniana uszczelka pokrywy zaworów ale problem pozostał, kopcił na biało nawet w upalne lato na zimnym i ciepłym silniku, czyli zawsze. Braku mocy nie oczuwam (chyba) Wiem, że m54 biorą olej, ale nie aż tyle:(

 

Może ktoś coś doradzi? Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Blachary Mam Was
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam silnik .. mi znika 0,7l na 1500 km. Wogole sie tym nie przejmuje tragedii nie ma tylko pilnowac trzeba. Jesli tobie to przeszkadza to prawdopodobnie standardowo uszczelniacze zaworow... typowa wina w tych silnikach
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo duże zużycie i raczej nie spowodowane zużyciem pierścieni czy uszczelniaczy na zaworach.

Zacznij od sprawdzenia czy nie masz zapchanej odmy. Ja bym pojeździł z wysuniętym bagnetem miarki oleju (upuszcza nadciśnienie z komory) i zobaczył czy coś się zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

W lutym zakupiłem moja becie 320i 2.2 170km 01r. zrobiłem przegląd wszystkie filtry i oleje powymieniałem przy przebiegu 225tys. Zalany olejem Castrola 10w40 pol syntetyk obecnie mam 228.5k czyli zrobiłem 3.5k km i i dolałem do silnika juz 1l oleju. Czy jak ten silnik bierze 1l oleju na 3.5k km to dobrze? bo czytałem że te silniki są olejożerne. Dodam ze przy przegladzie w lutym wymienialem odme ( odpowietrzenie skrzyni korbowej, było całe skruszałe i leciał tam olej) wszystkie swiece itd ogólnie duzy przeglad (5k na czesci wydalem)

Ps. Co wyczyszcze rure wydechową jest cała okopcona. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W lutym zakupiłem moja becie 320i 2.2 170km 01r. zrobiłem przegląd wszystkie filtry i oleje powymieniałem przy przebiegu 225tys. Zalany olejem Castrola 10w40 pol syntetyk obecnie mam 228.5k czyli zrobiłem 3.5k km i dolałem do silnika juz 1l oleju. Czy jak ten silnik bierze 1l oleju na 3.5k km to dobrze? bo czytałem że te silniki są olejożerne. Dodam ze przy przegladzie w lutym wymienialem odme ( odpowietrzenie skrzyni korbowej, było całe skruszałe i leciał tam olej) wszystkie swiece itd ogólnie duzy przeglad (5k na czesci wydalem)

Ps. Co wyczyszcze rure wydechową jest cała okopcona. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bierze i się tym nie przejmuj. jak ci będzie brał więcej niż litr na 1000 km to wtedy nie będzie ok. A jeśli bardzo ciebie to wpienia to na 90% to wina uszczelniaczy zaworowych zabawa około 1000-1500 zł pytanie czy ci się to opłaca. Mam ten sam silnik i na początku mnie to przeraziło w aso i znajomy mechanik sprawdzali mi to kilka razy i u mnie silnik jest ok ( pewnie kwestia właśnie tych uszczelniaczy) i tak usłyszałem do litra na 1000 km może brać ( w książce też tak masz) u mnie wcina około 0,7 na 1500-2000 km oleju pilnuje i nic się nie dzieje a jeżdżę tak już 6 rok :D tylko ja śmigam na pełnym syntetyku ale jak widać (pewne osoby zaraz skrytykują że ten silnik nie powinien jeździć na pół syntetyku) i na półsyntetyku ten silnik jeździ i też jest dobrze
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki lubią wypić olej.

Mój jak go kupiłem połykał 1l/10kkm, jeździł najpierw na Castrolu 0W30 i 5W30 kupowanym w ASO.

Później przeszedłem na Castrola Edge 0W30 LL04 kupowanego w dużej hurtowni sprzedającej oleje i się zaczęło.

Konsumpcja wzrosła do 1l/ 2..3kkm.

Dzisiaj przeszukiwałem faktury z serwisowania samochodu, przeliczałem zużycie oleju i doszedłem do jednoznacznego wniosku.

Radykalny wzrost konsumpcji oleju powiązany jest z przejściem na Castrola Edge 0W30 LL04 kupowanym poza ASO.

Tak jest na 100% w moim przypadku. Szkoda, że tak późno to sprawdziłem.

Dzwoniłem oczywiście do hurtowni w której kupowałem olej i dowiedziałem się, że oferowane przez nich produkty są z różnych dystrybucji między innym z polskiej i niemieckiej.

Wniosek z tego jest taki, że Castrol w butelkach ASO to nie to samo co Castrol z hurtowni a jego pochodzenie nie ma znaczenia.

Od 2kkm jeżdżę na Fuchs Titan Race Pro S 5W40. Zalanie tym olejem poprzedziłem płukanką Millersa.

Obserwacje są takie, że silnik lepiej wkręca się, a temperatura w testach zegarów na biegu jałowym praktycznie stoi na 95 st.

Mam wrażenie, że od jakiegoś 1kkm konsumpcja u mnie spada, ale to wymaga dłuższych obserwacji.

Szukając po różnych forach wyczytałem, że jakieś 90% olejów, o których większość myśli, że są pełnymi syntetykami w rzeczywistości jest wysokiej klasy półsyntetykami.

Dotyczy to Mobila, Castrola i innych. Tych prawdziwych syntetyków jest na prawdę niewiele.

 

Tobie radzę, zrób płukankę silnika, zlej ten syf, który masz zalany i nalej porządnego syntetyka np. MILLERS, AMSOIL lub tego FUCHSa co ja.

Im szybciej to zrobisz, tm lepiej dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też jak kupiłem auto to miałem go zalanego castrolem edgem 5w30 ( z niemiec) jeździłem tak 2 lat i przeszedłem na Mobila 3000x1 5w40. Jestem zarąbiście z niego zadowolony to kolejne auto które zalewam olejem mobila i zawsze było dobrze. Ale też mam wrażenie że im dłużej jeździ na nim tym mniej go znika. Po zmianie nie widać różnicy w pracy silnika cały czas ładnie i równo chodzi. Olej wymieniam raz do roku a średnie przebiegi robię około 10.000-12.000 km rocznie. A z tymi płukankami różnie bywa... może być tak że po niej zaczną się kłopoty szczególnie że nasze silniki maja już solidne przebiegi. Moim zdaniem kolego jak jeździsz na tym oleju i auto równo pracuje to nic nie zmieniaj. To że olej znika... jak zmienisz na pełen syntetyk to też będzie znikał a raczej na pewno w większej ilości.
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki lubią wypić olej.

Mój jak go kupiłem połykał 1l/10kkm, jeździł najpierw na Castrolu 0W30 i 5W30 kupowanym w ASO.

Później przeszedłem na Castrola Edge 0W30 LL04 kupowanego w dużej hurtowni sprzedającej oleje i się zaczęło.

Konsumpcja wzrosła do 1l/ 2..3kkm.

Dzisiaj przeszukiwałem faktury z serwisowania samochodu, przeliczałem zużycie oleju i doszedłem do jednoznacznego wniosku.

Radykalny wzrost konsumpcji oleju powiązany jest z przejściem na Castrola Edge 0W30 LL04 kupowanym poza ASO.

Tak jest na 100% w moim przypadku. Szkoda, że tak późno to sprawdziłem.

 

Bardzo dziwne przygody. Ja użytkuję M54 na oleju Castrol Edge Professional 0W/30 LL04 od 6 lat, kupowany u tego sprzedawcy http://allegro.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll-04-0w30-1l-niemcy-i4222866292.html i nie mam żadnych problemów. Może dlatego że z Niemiec importowany? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwne przygody. Ja użytkuję M54 na oleju Castrol Edge Professional 0W/30 LL04 od 6 lat, kupowany u tego sprzedawcy http://allegro.pl/castrol-edge-professional-bmw-ll-04-0w30-1l-niemcy-i4222866292.html i nie mam żadnych problemów. Może dlatego że z Niemiec importowany? :roll:

Ta moja buteleczka wyglądała chyba inaczej. Gdzieś w garażu stoi chyba jakaś pusta, sprawdzę.

Sam byłem zdziwiony taką zależnością, ale w moim przypadku jest to fakt niepodważalny. Zmiana na olej z poza ASO i wzrost konsumpcji 3 razy i to nie stopniowo.

 

Ile Tobie połyka oliwki, tak z ciekawości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.