Skocz do zawartości

BMW E46 320Ci bierze olej/od czego jest ten przewód?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hehe pomyliłem silniki ja mam odme praktycznie na wierzchu no i silnik mniej skomplikowany hehe

 

fakt tam jest wiecej pierd... i sam jak nie robiłeś to daj se spokoj bo wiecej zepsujeszi sie na śrubki nawkurzasz jak naprawisz :nienie:

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam,

ponowiłem wizyte u mechanika i on ponownie w 100% był pewien ze to uszczelniacze i ze remont....

nawet stwierdził ze odma juz była wymieniana,takze juz sam nie wiem.

Mam do Was pytanie ,moze by spróbowac dodac jakiegos rodka do silnika co by zahamował branie oleju?

Jesli tak to mozna o jakąś podpowiedz jaki środek najlepszy?

 

 

pzdr

Opublikowano
czlowieku zeby dostac sie do odmy trzeba pol silnika rozkrecic.Mi wymienil mechanik ale i tak jest bez roznicy.Zalalem oryginalny BMW 5W30.Wczesniej jakis dekiel lal do niego 10W40.Czekam na efekty.Czasami w zime bral na trasie litr na 1000 a czasami 3/4 litra na 3000.Norma BMW dla tego silnika 0,7 litra na 1000.
Opublikowano

0,7 to chyba na glowe a nie na 1000 km :mrgreen:

 

a tak na powaznie, to w tym silniku spalani oleju powinno byc znikome

moj potrafil spalic litra na 1000 km z powodu uwalonej odmy, ale po wymianie nie zauwazylem zadnego zuzycia, a przejechalem juz ponad 1000km

Opublikowano

dobra... zeby ktos pozniej nie przeczytal tego i nie pomyslal, ze tak ma byc

wiele sie czyta, ze M54 bardziej lubia lyknac oliwy w stosunku do M52, ale i tak jak juz mowic o jakis normach to nie bedzie to 0,7 na 1000 a raczej 10000

co i tak moim zdaniem byloby sporo, bo latwo to sobie wyobrazic, majac na uwadze, ze roznica miedzy gorna a dolna kreska na miarce oleju to ok. litra

 

po moich przygodach z paleniem oleju moge zasugerowac takie przyczyny:

- odma (wyjac miarke oleju z rurki - nie powinno zasysac powietrza, to samo z korkiem na wlewie)

- wyciek pod pokrywa zaworow

- wyciek przy mocowaniu korpusu fitra oleju

- uszczelnienie w miejsu gdzie rurka od miarki oleju wchodzi w blok (taki maly oring)

- no i pewnie tysiac pincset innych opcji

 

warto tez wykrecic swiece i zobaczyc czy silnik pali olej, a moze spier****la on gdzies indziej

a jak chcecie zobaczyc jak wygladaja swiece w silniku, ktory pali litra na tysiac, to zapraszam tu http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=150213#p1072971

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jest taki problem, kupilem 320i od jakiegos 40 latka ze szkocji bo tu mieszkam jakies o,5 roku temu, nie uzywam tego auta do jazdy w dalekie trasy ale wybieram sie do polski i troszkie pekam, bo zauwazylem ze auto bierze mi olej, nie wiem jak sprawdzic ile dokladnie .Bylem u jakiegos specjalisty od bmw ,koles robi tylko bmw,zalamal mnie bo po sprawdzeniu powiedzial mi ze to pierscienie olejowe ,co jakies 2 tygodnie sprawdzam stan i mozna powiedziec ze ubywa ale nie wiem sam czy to duzo czy malo.Ostatnio zalalem do max i mam zrobione jakies 480mil I zerzarla jakies 0,5l ,ale jezdze w kolo komina czy na dalekiej trasie moze spalic go wiecej? Nie wiem co mam robic w polsce czeka na mnie kolega i mamy zmienic te pierscienie nie wiem czy mam robic szlif jezeli byloby bez zadnych zarysowan? Tygodniowo robie jakies 110mil silnik chodzi cichutko co mam robic pomocy!!
Opublikowano
Ludziska a czy mozna wymienic pierscionki bez szlifu ?Czy ten specjalista od bmw mogl sie walnac ?Chetny do brania fuszki nie byl po sprawdzeniu krotka pilka f2000 albo wymiana silnika.Moze tylko uszczelniacze? pomocy!!!!!!
Opublikowano

kolego, mozliwe ze tez inna rzecz - padnieta odma

wpisz w youtube cos w stylu 'e46 cvv' i zobacz jakie sa objawy

u mnie objawem, poza spalaniem oleju, bylo rowniez mocne zasysanie powietrza poprzez rurke bagnetu jesli ja wyciagniesz na pracujacym silniku

 

olej ubywal mi w podobnych ilosciach jak wspominasz, a po wymianie odmy zero ubytkow

 

aha, mowie o silniku m52tu

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to jest rok 2002 to silnik jest m54. One miały pewną wadę uszczelniaczy, i przez nie te silniki, szczególnie 3,0 piły olej. Dopytaj na pw moda GR on coś bedzie na ten wiedział więcej. Pierścionki na tłokach to raczje nie chyba że silnik jest przegrzany lub ma spooory przebieg.
Opublikowano
jestem swierzak, dlatego pytam jaka cena poleci tej odmy, bo chcialbym zaczac od tego i od razu dzieki za pomoc, musze sie duzo nauczyc ,to jest profesjonalna nazwa? {odma}
Opublikowano
zapomnialem dodac silnik ma zrobione 78 t mil a reszta po za wymiana wachaczy i opon to zaj. stan, jeszcze jedno pytanko odnosnie tego bagnetu,silnik ma byc rozgrzany czy zimny jak bede wyciagal? czy to bez znaczenia?dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobrze. masz dobry olej. pierw wymien separator oleju czyli inaczej odme. kosztuje ona jakies 40 euro

🙃🙃

Opublikowano
A patrzyłeś czy nie masz nigdzie wycieków, z pod pokrywy zaworów albo filtra oleju?
Opublikowano
diablo ni ma nic suchy jak pola teraz w polsce, zobacze pierw ta odme ,a jest mozliwosc ze dam sam rady z kumplem bez kanalu ,gdzie ta odma?, dojde z gory czy z dolu? bo niby da sie bez usuwania korektora.jezeli nie dam rady to czy dam rade bez wymiany tak przejechac 2500 kl bo kumpel w polsce ma warsztat ja mam tu jedynie podnosnik i w dodatku jestem swierzak a do mechanika za huj nie pojade
Opublikowano
moim zdaniem można jechać, zabierz tylko ze sobą z 2 litry oleju na wszelki wypadek i kontroluj stan co kilkaset km.
Opublikowano
dzieki, olej caly czas mam przy sobie, bo nie chcialbym zeby cos brzykiego sie stalo z moim malenstwem .Czyli nie dam rady wymienic bez kanalu? lepiej na warsztacie?
Opublikowano
dzieki, olej caly czas mam przy sobie, bo nie chcialbym zeby cos brzykiego sie stalo z moim malenstwem .Czyli nie dam rady wymienic bez kanalu? lepiej na warsztacie?

 

odma w benzynie to złożona sprawa... naprawdę sporo roboty...

Opublikowano

KOlego

 

jeśli masz na liczniku 76 t mil , jak podajesz - to

dla bmw to pestka .

 

Olej masz bardzo dobry , tak trzymaj , 5W30-full syntetic .

 

Na trasie do Polski , dolewaj i będzie OK , dojedziesz .

Nawet jak byś musiał dolewać w całości 5 litrów . ... ...

Zrób sobie przelicznik , ile ci wyjdzie tej dolewki oleju /...ile już przejechałeś - ile dolałeś ...

To ci da orientację co do ubytku oleju ...

 

Przed wyjazdem obejrzyj sobie , czy nie masz na silniku przecieków . Jeśli jest suchy - śmiało jedź.

A nawet gdyby były na silniku ślady oleju , to wszystko zależy jakie .

 

U mnie silnik lekko się "poci" olejem , ale nic nie bierze ... stąd nic nie rozbieram ...

 

No to szerokiej drogi ...

panta rei
Opublikowano
Na trasie do Polski , dolewaj i będzie OK , dojedziesz .

Nawet jak byś musiał dolewać w całości 5 litrów . ... ...

Zrób sobie przelicznik , ile ci wyjdzie tej dolewki oleju /...ile już przejechałeś - ile dolałeś ...

To ci da orientację co do ubytku oleju ...

 

ja mam tylko taką malutką prośbę, mógłbyś jakiejś normalnej interpunkcji i pisowni używać w swoich postach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.