Skocz do zawartości

BMW E46 320Ci bierze olej/od czego jest ten przewód?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Jakies 1,5 roku temu kupiłem sobie e46 z 2002 roku z silnikiem 2,2 170 km,

Autko miało przebieg ok 115 tys mil ( jakies 170 tys km), jako ze wczesniej posiadałem VW bore i brała olej masakrycznie tak byłem juz na tym punkcie wyczulony.Przez jakis miesiac czasu po zakupie sprawdzałem notorycznie olej i wg bagnetu nic nie brało,wiec po ok miesiacu pojechałem do zaprzyjaźnionego zakładu mechanicznego.

Autko ogólnie "igła" ,naprawde super stan,nic nie lakierowane,naprawde zreszta do dzis sie nic nie dzieje..oprócz..

No własnie...

Wówczas po przyjezdzie do zakładu mechanik zalecał aby zalac olejem Castrol Edge 0W30,ze taki sie powinno lac,ja mu mówiłem ze nie ma histori jaki olej był wczesniej uzywany,nic nie było wiadomo,on twierdził ze trzeba lac rzadki olej,do tego typu silników i takich przebiegów wiec i tak sie stało.

Zadowolony bujałem sie furką :) az tu nagle po wymianie moze z 3-4 tygodnie tak z ciekawosci zaglądłem na bagnet.....jakie moje zdziwienie było jak bagnet był totalnie suchy!!!!

No to ja za telefon dzwonie do mechanika...on na to ze trzeba bedzie zmienic na gesty olej :)

pojechałem,wymienilismy na 10W40 no i auto od tamtej chwili bierze olej i to bardzo dużo :(

dzisiaj srednio wychodzi ponad litr na 1000 km a nawet 1,5 ,mimo ze wcale nie szaleje.

Ogólnie autko jest cud miód,naprawdę jest bezawaryjne,zrobione mam z ponad 220 tys km i lata pieknie tylko ten problem z olejem :(

Zakładając ten temat chciałem sie dowiedziec od was opini czy gdybyscie mieli taka sytuacje jak ja ze jest

BMW 2.2 benzyna 170 tys km,nieznana historia jaki olej wczesniej lany czy byscie zalali 0W30 ???

Bo wg mnie jest tu popełniony bład w sztuce i mechanik chyba powinien za to odpowiedziec,

Jest to mój znajomy i uwazany jest za dobrego mechanika,ale juz sam nie wiem....

Dodam ze ten sam mechanik stwierdził ze to sa pewnie uszczelniacze na zaworach i ze moze mi to naprawic za 800 euro :(

Zasiągłem opini 2 mechaników i oni stwierdzili ze silnik został rozczelniony i teraz juz nic go nie uratuje tylko delikatny remont,a moze jakby odrazu uzył 10W40 dzis brałby 1 litr ale 10.000km a nie na 1.000 ?

 

Prosze o opinie w tej sprawie jak to widzicie?

  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
piszesz, że silnik został rozszczelniony a czy masz jakies wycieki?? przy takiej ilości oleju jakby spalała to leciał by niebieski dym z wydechu i to porządnie powinna kopcić upewnij się czy kopci i czy nie ma wycieków ciekawe jak z odmą w 320i może tu jest pies pogrzebany
Opublikowano
auto moze i kopci ale przy 3-4 tys obrotów i chyba bardziej na biało.Silnik jest suchutki nie ma zadnych wycieków.Dodam ze auto niedawno przechodziło dosyc rygorystyczne badania okresowe w irlandii i wyniki spalin były ok.
Opublikowano

Obawiam sie ze auto prócz oleju mialo dolane jakiegos "uszlachetniacza" a spuszczając olej niestety odkryłes mankamenty silnika :(((

 

jedyny sposób to sprawdzenie ciśnienia na tłokach skoro mowisz ze nie ma wyciekow i pali nie kopcac to

dziwna sprawa bo olej raczej nie paruje

 

a jak z mocą i spalaniem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Uważam tak samo jak kolega wyżej, wcześniej musiał być zalany uszlachetniacz, spuściłeś go wraz ze starym olejem, zalałeś 0W i się zaczęło, silniki M54 lubią brać olej ale nie aż tyle, mój kolega miał podobny problem w 325Ci 2002r, też mu brała olej, przy wymianie zalał 5W40 norma BMW LL01 castrol edge + jakiś dodatek Liqui Moly , zużycie oleju spadło mu praktycznie do śladowych ilości, oczywiście nie mamy porównania zużycia obu silników ale przecież możesz spróbować zrobić to samo. Jemu pomogło dlatego i Tobie polecam. Edytowane przez 320SI
Opublikowano

ok,czyli spróbowac dodac jakis zageszczacz oleju,ale słyszałem ze te srodki moga niszczyc silnik :?

a co z odmą?jak mozna sprawdzic czy ona dobrze działa?Dodam jeszcze ze od jakiegoś czasu leci mi zapach zgrzanego oleju do środka,ale to wówczas jak auto jest rozgrzane i stane na chwile w korku,wtedy wlaczam obieg wewnętrzny nadmuchu i ustaje ten zapach.moze to jest jakis trop?

Opublikowano

mechanik sie nie spisał , nie wiedział ze w Irlandii 99% bmw jezdzi na najtanszych olejach półsynetycznych 10W ( ale tak jest z mechanikami w Irl , stracili chłopaki robote na budowach to teraz warsztaty otwierają)

Sprawdz czy nie ma wycieków , wymien lub sprawdz zawor odmy na początek , to taniej niż grzebanie w silniku( zwlaszcza ze naprawa moze przekroczyc wartosc auta)

Opublikowano

wycieków nie ma,dodam jeszcze ze jest okopcona końcówka rury wydechowej,czy wymiana tego zaworu na odmie jest prosta?

Jesli chodzi o moc to chyba ok,te silniki nie sa podobno zbyt elastyczne ale wg mnie nie jest źle,natomiast jak go kupiłem liczyłem spalanie i bywało ze nawet ponizej 9 i własnie po jakims czasie niedługim wzrosło zużycie do 11-12

dzieki i pozdro

Opublikowano

Nie jest skomplikowana dla mechanika ?

zapal silnik i odkrec powoli korek od oleju , zobacz czy nie zasysa go ( czy jest podcisnienie?)

poczytaj o zaworze odmy cos powinno byc na forum

nowy ok 80euro (o ile dobrze pamietam )

Opublikowano
(...) silniki M52 lubią brać olej ale nie aż tyle (...)

 

Autor tematu ma silnik M54B22 a nie M52. Pzdr.

 

 

a czy to jest jakas róznica istotna w tej sprawie?

Opublikowano

M54 lubią olej, wszystkie! Jeżeli komuś nie bierze ani kropli to ja w to nie wierzę...

musisz wymienić kompletną odmę ze wszystkimi rurkami

 

części z tego rysunku:

http://img121.imageshack.us/img121/7299/55453780.png

(części nr 1, 2, 3, 4, 7 - razem koszt ok 500zł)

 

dodatkowo należy wyczyścić regulator oznaczony na rysunku numer 5:

http://img211.imageshack.us/img211/7827/199o.png

 

ja to zrobiłem, silnik lepiej pracuje, zużycie spadło bez porównania :) jestem zadowolony

dużo kasy i roboty, ale warto

 

http://img141.imageshack.us/img141/2178/dsc00400ru.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie wymien odme i zobaczysz efekt a jeslli chodzi o twojego mechanika to bardzo dobrze ci poradził z olejem bo do tych silników stosuje sie pełne syntetyki z tym że lepiej zalać 5W40 bo jest gęstrzy a 10W40 to półsyntetyk i ma on sporo gorsze właściwości smarne i wiele osób wracało z półsyntetykow na full syntetyki i nic się nie działo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(...) silniki M52 lubią brać olej ale nie aż tyle (...)

 

Autor tematu ma silnik M54B22 a nie M52. Pzdr.

Przepraszam za błąd , oczywiście myślałem o M54 a napisałem M52, już poprawiłem w poście co nie zmienia faktu że się pomyliłem :oops:

Opublikowano
jaka probe oljowa?

Pomiar ciśnienia sprężania

 

nie bardzo rozumiem co ma pomiar cisnienia sprężania do okreslenia którędy olej znika.

Opublikowano

nie wlewaj półsyntetyka do tego silnika, nie zaleca się

pomiar kompresji może np pokazać, że silnik spala olej, w wyniku zużycia

 

zacznij od odmy, tak jak ja to robiłem, zobaczysz różnicę, tylko dużo roboty jest i trochę to kosztuje

Opublikowano
odma w aso BMW ok150zł wymiana dla niewprawnego mechanika 1h dla wprawnego 20minut

 

jak nie robiłeś nigdy oddaj do kogos kto robił bo szkoda twoich nerwów a za 40-50 zl wymieni

ciekawe kto Ci wymienił w silniku M54 odme w 20 minut???????

w dieslu to faktycznie do 20 minut, ale w benzynowym... jest to kupa roboty bo odma jest pod kolektorem ssącym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.