Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę jednak, że zaproponowane przepisy przede wszystkim mają zwiększyć import kilkuletnich aut (poniżej 10 lat), a ograniczyć import kilkunastoletnich i starszych.

 

Spójrz na tabelę w artykule.

Cały "krzyk" dotyczy aut z roczników 2001-2004 - nie oszukujmy się, to nie są jeżdżące "precjoza" mechaniki.

Pewnie, że można wśród nich znaleźć super zadbane egzemplarze, w doskonałym stanie technicznym - tylko jaki stanowią procent...?

 

Moim zdaniem rozsądna polityka akcyzowa dotycząca młodych (kilkuletnich) aut, jak również aut nowych jest krokiem w dobrą stronę.

Zaś co do badań technicznych - masz rację, są dziurawe jak sito...

 

Piszesz jak nasi politycy albo te bezczelne, leśne dziadki ze Związku Dealerów Samochodów. Uważasz, że ludzie kupują samochody kilkunastoletnie bo takie wolą, bo lubią jeździć często do mechanika, bo chcą niszczyć środowisko? Kupują takie, bo mają około 10 tys. złotych i chcą przemieszczać się wygodnie i szybko. Nie stać ich na lepszy samochód. Uważasz, że Niemcy takimi autami nie jeżdżą??? To skąd, przepraszam, te samochody są przywożone??? Niemcy jeżdżą starymi, ale w dobrym stanie. Problem polega na tym, że jak ich stan już nie jest dobry i nie przechodzą przeglądu, to trafiają do Polski. Gdyby w Polsce były robione uczciwie badania techniczne to problem by zniknął sam. Nie opłacałoby się "złomu" przywozić.

 

Druga sprawa, o której pisałem wcześniej. Dlaczego jest podział na pojemności i co on ma wspólnego z ekologią albo ograniczaniem importu starych i kiepskich samochodów??

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Druga sprawa, o której pisałem wcześniej. Dlaczego jest podział na pojemności i co on ma wspólnego z ekologią albo ograniczaniem importu starych i kiepskich samochodów??

Cóż, nie od dzisiaj wiadomo że duże pieniądze dla budżetu to VAT i akcyza.

Ale czemu, jeśli chodzi o samochody taki podział pojemności - to chyba nie do mnie pytanie...

Ktoś kiedyś zdefiniował, że w Polsce auta o pojemności pow. 2000 ccm3 są uznawane za dobro luksusowe i wpadają w wyższą akcyzę. I tak się ciągnie od lat...

 

Mimo wszystko to in-plus, że w aktualnym projekcie akcyza dla aut >2000ccm3 generalnie została zmniejszona.

Bo znając populistyczną politykę aktualnego rządu, można było się spodziewać kroku wręcz w przeciwną stronę.

Wszak nic tak nie cieszy suwerena jak gnębienie "oligarchów"...

Opublikowano
historycznie akcyza jest podatkiem od luksusu

Ewentualnie od nalogu.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
25 tys zł * (1-0,65) = 25000 * 0,35 = 8750 zł

 

W projekcie ustawy akcyzowej jest wszystko ładnie napisane jakie są stawki i współczynniki deprecjacji. Liczy się to łatwo.

 

Jakby ktoś był zainteresowany treścią projektu to jest tutaj:

 

https://www.senat.gov.pl/download/gfx/senat/pl/senatuchwaly/2924/plik/107.pdf

 

 

Dzięki. Co w sumie i tak dużo nie zmienia bo akcyza między 1999 a 2999 jest kolosalna. Ponad 10 razy większa . Co za barany to opracowywały ? Przecież silnik o połowę większej pojemności nie zanieczyszcza 10 razy bardziej środowiska...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No dlatego powtarzam ciągle, że jest to kompletnie niezrozumiałe dlaczego w ogóle jest to uzależnione od pojemności. To idiotyzm skrajny. Szczególnie, że pojemność silnika w ogóle nie jest wyznacznikiem zużycia paliwa, a co za tym idzie, zanieczyszczania środowiska.Podobnie nie ma związku z ceną samochodu. Jakby to jeszcze uzależnili od CO2 albo masy samochodu, to ma to jakiś tam minimalny sens, ale aktualna wersja jest bzdurą. A skąd się bierze ten drastyczny przeskok na 2 litrach to już w ogóle szkoda gadać.
Opublikowano (edytowane)
Za F10 z 2010r 3.0d wychodzi 7000 zł akcyzy ładnie :mrgreen:

 

http://auto-web.pl/news/pokaz/9/kalkulator-akcyzy-na-samochody-2017

 

 

Skad masz 7000 zl? Mi wychodzi 24 tys.... Co wpisales? Bo taka drobna roznica sie zrobila :D

 

Moja pomyłka to fakt ,bo akcyza wyniesie dokładnie 8750 zł

a tobie skąd się wzięło 24 tyś zł ?

 

https://scr.hu/PLmwyo

Edytowane przez rafal.nt
Opublikowano
No dlatego powtarzam ciągle, że jest to kompletnie niezrozumiałe dlaczego w ogóle jest to uzależnione od pojemności. To idiotyzm skrajny. Szczególnie, że pojemność silnika w ogóle nie jest wyznacznikiem zużycia paliwa, a co za tym idzie, zanieczyszczania środowiska.Podobnie nie ma związku z ceną samochodu. Jakby to jeszcze uzależnili od CO2 albo masy samochodu, to ma to jakiś tam minimalny sens, ale aktualna wersja jest bzdurą. A skąd się bierze ten drastyczny przeskok na 2 litrach to już w ogóle szkoda gadać.

 

Przykład akcyzy pokazuje zerową logikę działania polityków. To są amatorzy bez pomysłów i konkretnej wizji na kraj. Morawiecki to korpobankowiec, który pojęcia o prowadzeniu biznesu nie ma żadnego. Prezentacje w PowerPoint to za mało.

 

A tylu kierowców by chciało sobie sprawić 3.0 pod maską. Niestety poprzednie bandy i obecna ekipa jak widać w tym temacie nic nie zmienią.

Opublikowano

Trudno się z powyższymi postami nie zgodzić.

To są skutki totalnej ignorancji decydentów, już od wielu lat zresztą. Żeby być spawaczem, ślusarzem, czy hydraulikiem, trzeba coś umieć. Żeby być w Komisji Gospodarki czy Infrastruktury nie potrzeba żadnych kwalifikacji ani żadnej wiedzy dotyczącej przedmiotowych tematów. Kilkanaście lat temu już był taki wiceminister, który - na przekór wszelkim opiniom prawnym i zdrowemu rozsądkowi - upierał się, że akcyza liczona od wieku samochodów jest legalna. Weszliśmy do UE i okazała się nielegalna (były stawki max. 65%). Po tym zostały tylko te dwa dzisiejsze progi, absurdalnie liczone od pojemności. I co? I nic... Żadnych postępów, jak widać. Za chwilę znów się pewnie zrobi afera, bo przedtem kryterium wieku pojazdów zakwestionował Europejski Trybunał Sprawiedliwości.

Poniżej ciekawostka - fragment odpowiedzi wiceministra finansów na interpelację sejmową dot. stawek akcyzy uzależnionych od pojemności skokowej z dnia 28 maja 2015 (włos się jeży na głowie, o ile ktoś ma):

 

(...) Odnosząc się natomiast do faktu, iż samochody osobowe o pojemności silnika powyżej 2000 cm³ opodatkowane są wyższą stawką akcyzy, podtrzymuję wyrażane dotychczas stanowisko, iż zabieg ten miał na celu uwzględnienie kwestii środowiskowych. Należy bowiem mieć na uwadze, że samochody o mniejszej pojemności silnika co do zasady emitują mniejszą ilość spalin w porównaniu do samochodów o większej pojemności silnika. Równocześnie nie można odmówić słuszności obserwacji Pana Posła, iż niektóre starsze samochody o pojemności silnika do 2000 cm³ spalają więcej paliwa, a tym samym są mniej „ekologiczne” niż nowe auta, zatem – konkludując, że także wiek pojazdu może mieć wpływ na jego emisyjność. Należy jednak wskazać, iż uprzednio obowiązujące przepisy ustawy o podatku akcyzowym uwzględniały ten czynnik, uzależniając wysokość opodatkowania samochodów osobowych m.in. od wieku pojazdu. Niemniej jednak Europejski Trybunał Sprawiedliwości w wydanym w dniu 18 stycznia 2007 r. wyroku (sprawa C-313/05) zakwestionował taki sposób opodatkowania.

Zastrzeżenia Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości dotyczyły niezgodności z art. 90 TWE (obecnie art. 110 TFUE) w zakresie, w jakim kwota podatku akcyzowego nakładana na samochody używane starsze niż 2 lata, (czyli te, dla których, zgodnie z obowiązującymi do dnia 30 listopada 2006 r. regulacjami określonymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek akcyzy (Dz. U. Nr 87, poz. 825 z późn. zm.), stawki akcyzy wzrastały wraz z wiekiem pojazdu) przewyższa kwotę podatku zawartą w wartości rynkowej podobnych używanych samochodów zarejestrowanych w kraju. Zdaniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości samochody osobowe, starsze niż dwuletnie, nabyte wewnątrzwspólnotowo po 1 maja 2004 r., mogły być wyżej opodatkowane podatkiem akcyzowym od sprzedawanych samochodów już zarejestrowanych w Polsce. W związku z powyższym zrezygnowano z uzależnienia wysokości stawki akcyzy na samochody od wieku pojazdu natomiast pozostawiono kryterium pojemności silnika.(...)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojemność silnika jest zmienną którą ciężko zmienić a np. CO2 jak wiemy po VW jest wartością zależną - od widzimisie konstruktorów itp...

I tak będzie lepiej dla nowych aut, oczywiście jeśli to w ogóle przejdzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko, że są samochody o pojemności silnika 2.2, które mają 120KM, a są o pojemności 1.6 i mocy 250KM. Które wg Ciebie będą paliły więcej i wydzielały szkodliwych substancji? Idąc dalej, jak można porównać pod tym względem małe auto klasy Polo z silnikiem 1.6 o mocy 100KM, z prawie 2 tonową limuzyną o pojemności 1.6 i mocy 200KM? Polo będzie paliło 7-8 litrów w mieście, a ten drugi 12 litrów. i jakie znaczenie ma pojemność silnika w tym wszystkim, jeżeli nie uzależnimy jej od mocy albo CO2?

 

Po drugie, te kwestie CO2, pojemności, mocy itd. powinny mieć znaczenie w podatku drogowym płaconym corocznie, tak jak to wygląda w Niemczech (mimo, że tam też nie do końca jest to dobrze zrobione, bo są głosy krytyczne). Za to akcyza to zwykłe złodziejstwo i metoda wyciśnięcia jak największej ilości pieniędzy z ludzi, wycierając sobie mordę ekologią. Głupi ludzie łykną kit i przyklasną, bo przecież powietrze będzie świeższe dzięki naszym cudownym politykom. Obecnie w tym socjalistycznym kraju, jesteśmy dymani finansowo z tak wielu stron, że nie da się już tego mózgiem ogarnąć.

Opublikowano
nie zapominaj ze dymani jestesmy od zawsze nie tylko teraz :) lata 2007-2008? byly jedynie magiczne kiedy to zlodzieje z celnego nie podwazali wartosci z umowy i z niej liczyli wartosc akcyzy :D aahhh co to byly za czasy ;)
Opublikowano
Wyzywasz od złodziejów urzędników, a w drugiej linijce zachwycasz się, że zaniżanie akcyzy było lekkie, łatwe i przyjemnie. Czyli potępiasz i pochwalasz różne formy złodziejstwa w jednym zdanie - nieźle.
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
Akurat dewocja nie ma wiele wspólnego z uczciwością. Z opisaną przez Sienkiewicza sytuacją (case dotyczący zwierzęcia gospodarskiego), do czego nawiązał KNKTR5000, też nie bardzo :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapędzili się w kozi róg z dostawczymi i teraz mają zonka. :) Pozostają im dwa wyjścia. Albo zmniejszą chore stawki na pojemności powyżej 2 litrów albo wku...ią ludzi i bez zmniejszania stawek na siłę klepną to co jest. Jakby nie kombinować na ciężarówki do 3.5 tony normalnie będzie akcyza, bo nie ma jak rozdzielić przepisami te dwie grupy pojazdów pod kątem możliwości późniejszych zmian konstrukcyjnych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak mozna tyle czasu rozstrzasac jedna mizerna ustawe.

Nie pojmuje tego.

n-ta wersja, zawsze cos komus nie pasuje.

A suma sumarum zadnej akcyzy nie powinno byc od poczatku.

 

Zanim sie zdecyduja to popularne samochody spalinowe z silnikami >2000cm2 wygina smiercia naturalna.

 

grupa VAG, Toyota, Ople, Fordy itp nie liczac pojedynczych okazow wszystkie silniki juz <2000cm2, nawet te co maja >300KM.

Volvo wyczulo trend I jak chcesz mocarna moc to wsadzaja 2.0 + elektryczne silniczki I wychodzi nawet 400KM.

 

Motoryzacja jest na skraju stosowania silnikow spalinowych w autach uzytkowych, elektryczne wlaza wszedzie I do wszystkiego (hybrydy, pluginy, czyste elektryki).

 

Nie zdziwie sie jak w koncu po 10 latach obniza akcyze a za rok dwa wprowadza podatki od wjazdu do centrow miast w imie walki ze smogiem ktory jest naglasniany 24/7. Przekladanie z kieszeni do kieszeni, bez sensu.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To pozostaje Ci 530e. Też szybkie a oszczędne i akcyza malutka. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.