Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeszło przez senat.

Dodatkowo:

1) z akcyzy będą zwolnione auta elektryczne

2) hybrydy będą miały stawkę akcyzy obniżoną o 20 proc.

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,21117244,senat-przyjal-nowa-akcyze-od-aut-obloza-podatkiem-takze-pojazdy.html

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przeszło przez senat.

Dodatkowo:

1) z akcyzy będą zwolnione auta elektryczne

2) hybrydy będą miały stawkę akcyzy obniżoną o 20 proc.

 

http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,21117244,senat-przyjal-nowa-akcyze-od-aut-obloza-podatkiem-takze-pojazdy.html

 

To teraz jestem ciekaw jak i czy w ogóle przełoży się to na cenniki 2017 BMW .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeszcze za wcześnie o tym mówić, proces legislacyjny dopiero się rozpoczął.

Nie znam się dokładnie na prawie ustawodawczym, ale na tym etapie Senat wystąpił chyba w roli podmiotu, któremu przysługuje inicjatywa ustawodawcza.

Czyli to dopiero pierwszy krok, teraz projekt ustawy trafi do Sejmu, a tu może to chwilę potrwać...

 

W każdym razie o ile póki co były propozycje, domysły i spekulacje - to teraz projekt powoli zaczyna nabierać mocy ustawodawczej.

Oczywiście sejm może wnieść swoje zmiany, więc co ostatecznie się z tego wykluje - jeszcze zobaczymy... :wink:

Opublikowano
Jeszcze za wcześnie o tym mówić, proces legislacyjny dopiero się rozpoczął.

Nie znam się dokładnie na prawie ustawodawczym, ale na tym etapie Senat wystąpił chyba w roli podmiotu, któremu przysługuje inicjatywa ustawodawcza.

Czyli to dopiero pierwszy krok, teraz projekt ustawy trafi do Sejmu, a tu może to chwilę potrwać...

 

W każdym razie o ile póki co były propozycje, domysły i spekulacje - to teraz projekt powoli zaczyna nabierać mocy ustawodawczej.

Oczywiście sejm może wnieść swoje zmiany, więc co ostatecznie się z tego wykluje - jeszcze zobaczymy... :wink:

 

Masz rację , zapomniałem że to jest projekt senacki :cool2:

Opublikowano

Teraz Sejm, Senat, podpis prezydenta i opublikowanie w dzienniku ustaw

Ale z doświadczenia wiemy, że do tego wystarczy jedna noc... ;)

 

Podano także dokładną datę wejścia przepisów - pierwszego dnia drugiego miesiąca po opublikowaniu w dzienniku ustaw.

Czyli jeśli opublikują w grudniu, to będzie od 1 lutego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda tylko, że to zabawa kosztem podatników...

A przynajmniej tych, odprowadzających podatki...

Zwłaszcza, że duża część z tych "łupów" idzie na rozdawnictwo i populizm, mające zapewnić odpowiednio wysokie słupki wyborcze... *)

 

*)

sorry za OT :evil:

Opublikowano
Słuchajcie na 33. posiedzeniu i 32. czyli w ostatnich dniach nic nie było na temat akcyzy? Czyli ewentualnie najbliższy termin na 34. posiedzenie czyli na połowę stycznia?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Czyli będzie najszybciej w połowie stycznia teraz czytanie co oznacza, że wejście akcyzy od 1.02 jest bardzo mało prawdopodobne. Zresztą teraz ostatnio jeden z senatorów się wypowiadał, że ostatecznie jeszcze zrobią poprawkę dotyczącą akcyzy na samochody dostawcze o DMC 3,5t.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skończy się paranoja z podwójnymi cenami opcji w zależności od pojemności silnika :duh: :duh: :duh:

pozdrawiam

Paweł

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W salonach mówią dziwne rzeczy, że np. zmiana ustawy niewiele wpłynie na ceny, bo akcyza jest liczona od ceny netto importera głównego. Tylko, że mnożenie jak wiadomo jest naprzemienne, więc mniejsza akcyza, to mniejszy VAT, mniejsza marżą itd itd. Ostatecznie jakby nie kombinować jakieś tam 3 litrowe BMW, które w salonie kosztuje teraz około 300 tys. złotych stanieje o mniej więcej 30 tys. złotych. Samochód, który aktualnie kosztuje w salonie około 400 tys. złotych stanieje o jakieś 45 tys. złotych. W przypadku samochodów powyżej 4 litrów już nie będzie tak różowo, bo zmiany będą już trochę mniejsze, aczkolwiek będą rosły wraz ze wzrostem wartości samochodu. Jakieś tam M5 będzie tańsze o około 50 tys. złotych.
Opublikowano
Żeby podawać ile co stanieje trzeba wiedzieć za ile salon kupuje samochody netto od BMW. I to wszystko jest i tak tylko w teorii, bo BMW stwierdzi, że może lepiej mieć większą marżę a ceny zostawić na tym samym poziomie? Się okaże jak wejdzie projekt, bo w obecnym etapie podobno jeszcze mają być jakieś zmiany. Posiedzenie za tydzień chyba także może będzie czytanie i zobaczymy jak się zakończy.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Zobacz drugi post w tym temacie ;)
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W salonach mówią dziwne rzeczy, że np. zmiana ustawy niewiele wpłynie na ceny, bo akcyza jest liczona od ceny netto importera głównego.

 

A coz innego moga mowic, sciemnialbym tak samo gdyby to byl moj biznes ;)

Mozna probowac oszacowac bo przy kursie 1E=4.4PLN ceny niemieckie praktycznie rownaja sie cenom polskim (przy zerowej akcyzie).

 

530i A - 228.000 PLN - 52.000 E (229.000 PLN) - dokladnie to samo

540i A - 288.000 PLN - 59.900 E (264.000 PLN) - 14.000 PLN taniej

520d M - 209.000 PLN - 47.400 E (208.500 PLN) - dokladnie to samo

530d A - 284.500 PLN - 56.500 E (249.000 PLN) - 35.000 PLN taniej

 

Zakladajac ze jak sie kupuje 5-er to wartosc wyposazenia dodatkowego to powiedzmy 60-100 tys PLN (od ktorego tez jest naliczana wyzsza akcyza) to te 14.000 PLN juz sie zbilansuje na wyposazeniu dodatkowym czyli tak jak piszesz pewnie okolo 30tys PLN cena 530d powinna spasc, przy 540i jak widac roznicy jest duzo mniej.

 

Jezeli BMW sie nie dopasuje badz euro poleci na np 4.0 (w co ostatnio szczerze watpie widzac co sie wyrabia w polityce/budzecie) to zyska zakup alternatywny, brokerzy, kupno w BMW poza PL etc.

 

PS. Dobrze wyposazone 5-er z R6 podchodzi pod 400.000 PLN (katalogowo) co dla mnie juz wyglada jednak kuriozalnie, sprzedaz bez solidnych dwucyfrowych upustow i oczywiscie odliczen podatku w dzialalnosci bedzie sladowa podejrzewam. Za to 520d w opcji skora+navi+BT z rej. WE xxxxx za rok bedzie wiecej niz Passatow B8 ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się. Tylko, że jednocześnie twierdzą, że auta na stoku, z zapłaconą wysoką akcyzą, nie są problemem, bo po zmianie przepisów, jeżeli auto wcześniej nie było zarejestrowane, przysługuje im korekta podatku akcyzowego. BMW Polska nie straci więc na obniżce cen w wyniku zmniejszenia się akcyzy.

 

Zachowanie wysokiej marży, która pokryje różnicę w akcyzie raczej nie wchodzi w grę, bo jest konkurencja (Audi oraz Mercedes, a ten drugi bardzo zyska w przypadku diesel'a 2.2) i ceny muszą spaść. Do tego, tak jak kolega wyżej wspomniał, jest import prywatny i brokierzy, którzy szybko zmuszą BMW Polska do wyrównania cen.

 

Gotowa poprawka do ustawy jest już do ściągnięcia z netu i raczej ona się już nie zmieni.

 

http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/dok?OpenAgent&8-020-147_2-2016

 

Ponoć ciągle jest spór o samochody dostawcze i w zasadzie tylko tu coś może jeszcze się zmienić.

Opublikowano
Zgadza się. Tylko, że jednocześnie twierdzą, że auta na stoku, z zapłaconą wysoką akcyzą, nie są problemem, bo po zmianie przepisów, jeżeli auto wcześniej nie było zarejestrowane, przysługuje im korekta podatku akcyzowego. B

 

Pierwsze słyszę żeby coś było wracane. Podatek akcyzowy jest płatny 14 dni po przekroczeniu granicy a takie duże firmy maja chyba 10 dni. Nikt nic nie będzie wracał - mówią tak bo każdy juz dzisiaj chciałby mieć cene po nowej akcyzie i sprzedaż stanęłaby w miejscu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No może nie słyszałeś, ale tak jest. Jeżeli samochód nie został zarejestrowany, to masz prawo nawet do zwrotu całego podatku, w przypadku, gdy np. auta nie da się zarejestrować, albo jednak ma być wyeksportowane za granicę. Korekta podatku jest tutaj naturalna, bo BMW Polska zawsze mogłoby te samochody sprzedać z powrotem do centrali w Niemczech, a następnie kupić ponownie i wtedy zapłacić już podatek na nowych zasadach. Myślisz, że dlaczego nie pojawiły się paniczne wyprzedaże i rabaty na samochody z większymi pojemnościami niż 2.0 litra??? Przecież samochodów na stoku mają na pewno sporo jeszcze.
Opublikowano
(...) Za to 520d w opcji skora+navi+BT z rej. WE xxxxx za rok bedzie wiecej niz Passatow B8 ;)

Teraz to raczej już WY xxxxx :)

Opublikowano
No może nie słyszałeś, ale tak jest. Jeżeli samochód nie został zarejestrowany, to masz prawo nawet do zwrotu całego podatku, w przypadku, gdy np. auta nie da się zarejestrować, albo jednak ma być wyeksportowane za granicę. .

 

Powtarzam raz jeszcze 14 dni od przekroczenia granicy. Taki diler nie może kombinować bo na każdy transport ma CMR-ke wiec wiadomo kiedy wyjechało i kiedy wjechało z godzinami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.