Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Marża 100%, dobre sobie. To znaczy ze po stronie BMW Polska są idioci. A raczej nie są, sądząc po liczbie aut na ulicach.

 

Spokojnie. Ponieważ jak rozumiem samochód sprowadza importer, czyli BMW Polska i to on opłaca akcyzę (która wg mawryka jest płacona od połowy ceny), to owa marża 100% to suma marż BMW Polska i dealera. Dealer dostaje "tyle ile musi żeby sprzedawać" a resztę kasuje BMW Polska. A ponieważ BMW Polska jest własnością BMW.DE, to nawet jeśli oni by skasowali 80% marży za nic, to wszystko nadal jest dla BMW.DE opłacalne jeśli dzięki temu zapłacą mniej podatków (włącznie z akcyzą). Tak więc to 100% sumarycznej marży BMW Polska i dealera nie jest niedorzeczne.

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I z pierwotnie proponowanej akcyzy 3.025 zł za auto o pojemności do 3l, w nowej propozycji zrobiło się już... 14.000 zł... :?

Opublikowano
Spokojnie będzie jeszcze więcej. Z tego projektu co jest moim zdaniem to wyjdą co najwyżej na 0, ale o zarobku 500 mln to jeszcze nie ma co mówić. Dzisiaj posiedzenie to coś nam powiedzą ciekawego może :)

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akcyza = stawka x (1-D)

Niedokładnie to policzyłem, bo trzeba uwzględniać współczynnik deprecjacji, więc będzie ciut taniej. Zobaczymy czy to przejdzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I z pierwotnie proponowanej akcyzy 3.025 zł za auto o pojemności do 3l, w nowej propozycji zrobiło się już... 14.000 zł... :?

 

Akcyza = stawka x (1-D)=14000 x (1-0,03)=13580 zł dla nowych aut

Opublikowano
Marża sprzedawcy jest taka, jaka być musi, aby sprzedawał. I nie wyższa. Im bardziej poszukiwany jest towar, tym niższa.

 

A to ciekawe, jak ja mialbym pewność zbytu to ładowałbym ceny z marżą 200% :cool2:

 

PS- pamiętasz może lata 1990-92? i sprzedaż wtedy magnetowidów, telewizorów z pilotem itp? Mnie uczyli, że cena rynkowa spotyka się na przecięciu popytu i podaży, więc jak rośnie popyt przy stałej podaż to rośnie cena :mrgreen:

 

ale w sumie to dawno bylo jak się uczyłem, pewnie teraz już się pozmieniało...

Opublikowano
skąd masz te ceny netto przed akcyzą?

wg najnowszych stawek dla 530i netto 182.000 zł +1950 zł (akcyza)= 183950 zł netto= 226.258 zł brutto Teraz jest 231.00 zł

analogicznie 540i-199.000+14000=213.000 netto= 261.990 zł brutto Teraz jest 291.000 zł

Wyliczalem dla obecnych stawek akcyzy.

Opublikowano
Marża sprzedawcy jest taka, jaka być musi, aby sprzedawał. I nie wyższa. Im bardziej poszukiwany jest towar, tym niższa.

 

A to ciekawe, jak ja mialbym pewność zbytu to ładowałbym ceny z marżą 200% :cool2:

 

PS- pamiętasz może lata 1990-92? i sprzedaż wtedy magnetowidów, telewizorów z pilotem itp? Mnie uczyli, że cena rynkowa spotyka się na przecięciu popytu i podaży, więc jak rośnie popyt przy stałej podaż to rośnie cena :mrgreen:

 

ale w sumie to dawno bylo jak się uczyłem, pewnie teraz już się pozmieniało...

Ja piszę o marży sprzedawcy, Ty o cenie produktu.

Opublikowano
Czyli jednak lobby rzeczoznawców zadziałało... I tym sposobem szansa w końcu na zobiektywizowanie naliczania akcyzy poszła....
Opublikowano

No to jest podobno klepnięte. http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Akcyza-2017-stawki-zaakceptowane,wid,18612862,wiadomosc.html?ticaid=1182cf

Dodali deprecjację ale uwaga "Jak czytamy w projekcie „oceny stopnia ponadnormatywnej utraty wartości samochodu w stosunku do współczynnika deprecjacji dokonuje biegły powołany z urzędu, uwzględniając: przebieg danego samochodu, stan techniczny, rok produkcji oraz wyposażenie”. I teraz najważniejsze „koszty biegłego ponosi podatnik”." Więc my płacimy a celnik rzeczoznawca patrzy w tabelke, patrzy na foto zniszczenia auta i obniża akcyzę..

 

Więc wg wyliczeń WP:

Zgodnie z kolejna tabelą wpisaną do projektu, za ponadnormatywne zużycie można uzyskać dodatkową obniżkę:

•do 10 proc. – 0

•11 proc. – 20 proc. – 0,05

•21 proc. – 30 proc. – 0,07

•31 proc. – 40 proc. – 0,09

•41 proc. – 50 proc. – 0,11

•powyżej 50 proc. 0,13

 

Przykład: Sprowadzając Porsche Cayenne z 2008 roku z silnikiem 3.6 l, wg nowych stawek zapłacimy akcyzę w wysokości 18 600 zł. Jeśli jednak wykażemy, dzięki rzeczoznawcy, że auto jest ponadnormatywnie zużyte, będziemy mogli obniżyć akcyzę nawet o dodatkowe 8 500 zł.

 

Imho nie wiele się zmienia de facto na koniec. Ale brakuje mi wzoru / kalkulatora dla auta z 2010-2015r 530 i więcej.. co by się szybciej liczyło :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Propozycja akcyzy nr3 to w sumie przypudrowane status quo obecnych przepisow.

Szkoda bo rzad wlasnie pokazal ze pod naporem populistycznych Januszy wycofuje sie z 2 glownych i rozsadnych zalozen nowej akcyzy:

 

- nie bedzie promowal odmladzania parku samochodowego w PL, dalej beda sciagane 15-20 letnie strucle po 10 tys PLN (w dodatku najlepiej powypadkowe i zajezdzone z obnizka akcyzy 90% sic! - deprecjacja i dodatkowa deprecjacja WTF?)

- zadnej zachety (marchewki czy bata) na jakikolwiek downsizing i polaczona z nim ekologie, lepiej (TANIEJ) bedzie nadal sprowadzic 20 letnie powypadkowe Audi A6 V6 TDI z milionem km na liczniku ktore kopci jak pociag i nie spelnia zadnych norm niz 1.2 TSI z Euro6 WTF?

 

Roznica pomiedzy R4 i R6 wynosic bedzie kosmiczne 700% (2k i 14k) czyli abstrakcja jaka jest obecnie (chociaz oczywiscie w przeliczeniu na gotowke wyjdzie polowe mniej niz jest - przynajmniej dla ludzi ktorzy oplacali uczciwie akcyze od wartosci rynkowej aut, dla cwaniakow co zanizali wartosc roznic praktycznie nie bedzie przy R6)

 

Jedyna zaleta tej "zmiany" bedzie prawdopodobnie mniejsza uznaniowosc kwoty akcyzy tzn skonczy sie zanizanie. Chociaz na 99% jestem pewny ze tajemnicza "dodatkowa deprecjacja" zostanie szybko maksymalnie eksploatowana :D

 

Reasumujac - checi dobre, wyszlo jak zawsze.

 

Na koniec tak sobie mysle ze i tak w sumie nie ma sie czym podniecac bo w ciagu 5-10 lat motoryzacja jaka znamy zmieni sie b. mocno co pokazuja obecne trendy tzn i tak czeka nas czysta elektryka (Tesla, i3, i8 niedlugo i5, e-Golfy etc) badz plugin hybrydy (cale Volvo, 330e, 530e, Golfy GTE, e-trony itp) + modulatory dzwieku w kabinie :D

 

Volvo ze swoim XC90 T8 wogole rozwala system, flagowe V8 1. generacji 7,3s do setki, R4+elektryk 2. generacji 5,6s - to o czym tu jeszcze mowic..

 

Z elektrykami tak wogole jak z nowymi Macbookami Pro - wytna HDMI, wytna SD, wytna USB, zostawia jedynie USB-C, czlowiek sie powk&^%$ chwile, popomstuje ze oszaleli a pozniej i tak pokornie idzie do sklepu po nowy model bo cala konkurencja za chwile podazy w tym samym kierunku i i tak nie bedzie to juz mialo zadnego znaczenia, trend zostal nakreslony.

.

Opublikowano

Jakoś wcale mnie ta nowa akcyza nie rusza, po prostu uważam, że to jeden ze sposobów okradania ciemnogrodu w Polsce - i tak za 530d swoje trzeba będzie zapłacić i nie łudziłem się, że będzie znacząco taniej. Niestety miałem rację. Ciągle nie potrafię zrozumieć, dlaczego w innych krajach rządy nie okradają tak obywateli jak u nas.

 

A co do elektryków - he he, też się łudzicie, że tutaj nie wymyślą nowej akcyzy dla e-pojazdów? Oczywiście będzie ona niższa - to taka łaska i gest w stronę ciemnego narodu... Szkoda gadać :beksa:

Opublikowano

Oj, szkoda gadać - żeby nie rzec (że zacytuję klasyka) - szkoda strzępić ryja...

Po pierwsze, jeśli auto jest zajechane, porozbijane, etc., to znaczy, że mniej truje??! Przecież co najwyżej bardziej! A tu jakieś obniżki z tego tytułu?? Jaki to ma sens? Powinno być równo - przynajmniej nie byłoby pola do wałków...

I tu dochodzimy do punktu drugiego, a mianowicie niebywałego rynku dla wszelkiej maści łapówkarstwa.

Zapłacisz rzeczoznawcy, to ci obniży... Ludzie!! :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano

ja też od początku nie rozumiem, dlaczego w ramach jednej normy emisji deprecjacja faworyzuje auta starsze... przecież powinno być dokładnie odwrotnie

ogólnie ewidentnie na plus wychodzi akcyza na nowe auta, używki wszystkie raczej będzie drożej...

Opublikowano

dziadostwo i tyle, niczego więcej nie należało się po tych ludziach spodziewać :duh:

 

http://i.wp.pl/a/f/jpeg/37221/samochody_akcyza_infografika_moto_28xi.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowe info się pojawiło w sprawie akcyzy, a nawet VAT-u:

"Rząd w ciągu kilku tygodni zdecyduje, czy zlikwidować akcyzę na auta elektryczne (...) Rozważane jest też zniesienie podatku VAT"

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/samochody-elektryczne-akcyza-podatek,239,0,2213615.html

 

Może czas pożegnać BMW, po ich zagrywce z pakietami gwarancyjnymi (o takie zagranie nie podejrzewałbym nawet Dacii) i rozglądnąć się za pure-electric...?

Ciekawe ile kosztowałaby Tesla bez akcyzy i VAT-u :mrgreen:

 

*)

Niestety jak znam życie w najlepszym razie skończy się pewnie na jakiejś niewielkiej uldze podatkowej i to pod warunkiem zakupu auta w cenie maks. 50.000 zł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.