Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Tylko nie każdy ma kasę na nowe F10 sa ludzie co chce pojeździć e60 z 3.0 litrowym niezawodnym dieslem albo jeszcze wcześniejszą generacja a maja ograniczony budżet na auto i chcą sprowadzane niewyjeżdżone po naszych drogach. Patrzycie przez pryzmat krezusów zobaczymy kto na was bedzie robił jak kolejna fala ludzi wyjedzie z Polski za praca.

 

 

To i na forum BMW są komuniści?

Opublikowano
Aut do 10l ta akcyza praktycznie nie dotknie a dla E60 nie starszego niż 10lat ta akcyza będzie niższa niż teraz z 3l silnikiem. 2005 530d + to koszt 10000 Euro w górę, około 43000zł. Aktualna akcyza za takie auto to prawie 8000zł nowa to 5388. No chyba że ktoś robi wałek na wartości auta a dokładnie w takich te zmiany są wymierzone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tym tempie to uwina sie akurat jak 5-er w serii H bedzie mial premiere :D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

560.000 zł akcyzy. Nice :D

Dzisiaj w radiu słyszałem, że pojawił się nowy pomysł - aby jednak dodatkowo uwzględniać normę emisji spalin.

Opublikowano

Aha. Czyli nowe M550i zrobi się automatycznie droższe o ponad 100.000, niż M550d.

Czego się uwziął tak na silniki pow. 4l??? Co to za różnica, czy ma 3,8 czy 4,4??!

Chyba już zapomniał, czym służbowo jeździ (podpowiedź: z okazji [jak mówiono] szczytu NATO zakupiono 20 sztuk 750Li, szczyt się skończył, bryki zostały...).

Opublikowano

No niestety, zamiast uciec od obecnej patologii w stronę uproszczenia, znowu komplikacja i wzory ze współczynnikami deprecjacji.

 

Dziś patologią jest zaniżanie wartości auta na umowach.

W pierwotnej propozycji zmiany kwota akcyzy miała mieć wartość zależną od wieku i pojemności. Czyli nie można by było nic kombinować, cena z tabelki do zapłaty i tyle. I ta zmiana byłaby bardzo dobra, można by jedynie zmniejszyć cło dla starych aut, skoro podwyżka jest politycznie nie do zaakceptowania.

 

A teraz powstaje kolejny potworek. Te 560k podatku to pewnie będzie kwota przed jakimiś współczynnikami. Ale i tak jest absurdalna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://dailydriver.pl/nowosci/zmiany-w-prawie-nowosci/nowa-akcyza-2017-od-samochodow-mamy-wzor-do-jej-liczenia/

Nowy M550d miałoby 6500 x (1-0,06)=6110 zł akcyza

Nowy M550i miałoby 120.000 x (1-0,06)=112.800 zł akcyza

Jakaś 7-er strasza niż 2004 rok powyżej 4000 cm3 - 560.000 x (1-0,9)= 56.000 zł akcyza, niezły cyrk...

Opublikowano

Moim zdaniem i taki projekt nie przejdzie. Nie wiem kto liczył te dochody na poziomie 500 mln rocznie, ale raczej powinien przemyśleć to co robi.

Projekt zakłada, że wpływy z budżetu zwiększymy głownie na podwyższeniu akcyzy na starych autach. Pewnie ktoś wziął statystkę i zobaczył, że w tym roku mieliśmy tyle i tyle aut z tego rocznika z takimi silnikami. Zamieńmy ich akcyzy na nasze nowe i mamy wynik. Wyszło 500 mln na plus. Tylko nikomu do głowy nie przyszło, że z obecnymi stawkami nikt nie kupi starszych samochodów z większymi silnikami a nawet i z tymi mniejszymi, bo w wielu przypadkach nie będzie to miał sensu. A to jest znaczna większość naszego rynku. Nikt nie kupi np. e46 320d i nie zapłaci za niego prawie 10 000 akcyzy. Staram się logicznie myśleć i nie mogę pojąć sensu tego projektu, jeżeli skarb państwa ma na nim zyskiwać. Ewentualnie auta będą rejestrowane poza granicami.

 

Tak czy inaczej myślę, że trzeba poczekać na kolejne pomysły, bo ten wnosi niewiele i jeszcze bardziej naciska na wzrost akcyzy na starsze auta.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza propozycja była najlepsza - bo brak było jakiegokolwiek pola do nadużyć. Prosta tabela, z której wynikało ile należy zapłacić.

 

Każde kolejne pomysły komplikujące sposób wyliczania - jak chociażby uwzględnienie stopnia zużycia auta - to idealne miejsce do kombinowania.

Teraz auta nie będą miały zaniżanej wartości, tylko zawyżane zużycie...

Opublikowano
A jak tam forumowe wyliczenia glownego ekonoma od akcyzy :twisted: ?
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@JEDi, po co znowu wkładasz kij w mrowisko? :wink:

Wyluzuj...

Opublikowano
Chyba już zapomniał, czym służbowo jeździ (podpowiedź: z okazji [jak mówiono] szczytu NATO zakupiono 20 sztuk 750Li, szczyt się skończył, bryki zostały...).

 

A to nie były czasem A8-ki w Longu? Bo taki przetarg pamiętam sprzed kilku miesięcy. Chyba, że jakieś odwołania poszły.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://dailydriver.pl/nowosci/zmiany-w-prawie-nowosci/nowa-akcyza-2017-od-samochodow-mamy-wzor-do-jej-liczenia/

Nowy M550d miałoby 6500 x (1-0,06)=6110 zł akcyza

Nowy M550i miałoby 120.000 x (1-0,06)=112.800 zł akcyza

Jakaś 7-er strasza niż 2004 rok powyżej 4000 cm3 - 560.000 x (1-0,9)= 56.000 zł akcyza, niezły cyrk...

 

Dla 95% uzytkownikow serii 5 (F/G) zmiany nadal bylyby rewelacyjne.

Tzn. dla aut z R4 i R6 - akcyza wahalaby sie pomiedzy 1-3%.

 

nowe 550i rzeczywiscie porazka ale to podejrzewam przez populistyczne gadanie o klientach tego mitycznego lambo za milion PLN i ich szalonych "oszczednosciach".

ustawodawca musi sie zdecydowac co ma na celu wprowadzajac ta ustawe - czy odmladzac park samochodowy w PL kosztem pojemnosci, likwidowac patologie zanizania wartosci/omijania oplat dla aut >2000cm2 czy folgowac uzytkownikom 15-20 letnich trupow.

.

Opublikowano
A to nie były czasem A8-ki w Longu? Bo taki przetarg pamiętam sprzed kilku miesięcy. Chyba, że jakieś odwołania poszły.

Tak, władcy [czterech] pierścieni odtrąbili sukces, ale BMW się odwołało do KIO (błędy proceduralne dotyczące wyłonienia dostawcy), Izba kazała uznać odwołanie i finalnie przyjechały 7-mki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla 95% uzytkownikow serii 5 (F/G) zmiany nadal bylyby rewelacyjne.

Tzn. dla aut z R4 i R6 - akcyza wahalaby sie pomiedzy 1-3%.

I tego się właśnie obawiam...

Że za chwilę władza wpadnie na kolejny populistyczny pomysł, jak "ulżyć nękanemu ludowi i pognębić >oligarchów< ku uciesze tych pierwszych"... i ustalą np. granicę luksusu, powyżej której będzie akcyza zaporowa...

Opublikowano
Też mi się wydaje, że dla tego rządu nie jesteśmy żadnym targetem i poprzednie korzystne propozycje były wynikiem braku zorientowania naszych geniuszy - jak przy każdym temacie zresztą. Ale ktoś im to wytknął i szybko się poprawią. I to tak że nam to w piety pójdzie ku uciesze gawiedzi. Cóż, Praga to piękne miasto. Dawno nie byłem, będzie okazja odwiedzić.
Opublikowano
I tego się właśnie obawiam...

Że za chwilę władza wpadnie na kolejny populistyczny pomysł, jak "ulżyć nękanemu ludowi i pognębić >oligarchów< ku uciesze tych pierwszych"... i ustalą np. granicę luksusu, powyżej której będzie akcyza zaporowa...

 

Ten nękany lud ma swego prezesa, który odtrąbił że jest źle i to wina przedsiębiorców....

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/kaczynski-przedsiebiorcy-tvp,197,0,2198725.html

 

Nowy Janosik się nam urodził...... :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, nie... to wina górki... "Nienaturalnej górki" :shock:

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/jacek-sasin-pkb-polski,86,0,2202966.html

 

Biedni. Całe życie pod górę i wiatr w oczy.

Jak nie Tusk, to przedsiębiorcy, to górka... No i te autostrady A2 i A4, które - jak się okazuje - Niemcy dla siebie zbudowali...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.