Skocz do zawartości

Akcyza F10 rok 2017


chemik2000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ci co kupili nowe to ich stać na to jakby nie mieli to by nie kupili.Pomysł o tych co nie maja i kupują auto żeby móc dojechać do pracy. Nie mówię tu dokładnie o BMW ale inne za pare tysiecy. Chcą tez jeździć dobrym autem a tu beda musieli drutowac to co mają do tej pory. Dlatego cześć albo porzuci prace ale zmieni kraj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe jakie będą ceny nowych , czy dealerzy obniżą ceny o akcyzę ?

 

Albo _znaczaco_ obniza ceny albo poplyna.

Jezeli ludzie obecnie potrafia kombinowac np. z rejestracja za granica to raczej nie beda mieli problemu z uslugami brokerow.

Zniesienie (praktycznie) akcyzy na R6 i slaby funt przez Brexit - cos czuje ze import brokerski z UK bedzie hitem od nowego roku.

Dla przykladu:

 

M2 PL - 267.000 PLN,

M2 UK - 217.000 PLN (od tego rabat jeszcze wiekszy u brokera)

 

M3 PL - 371.000 PLN,

M3 UK - 278.000 PLN (z wyposazeniem ponad 100.000 PLN roznicy..)

 

340i (automat, M-pak) - PL - 261.000 PLN,

340i (automat, M-pak) - UK - 199.000 PLN

 

530d PL - 258.000 PLN (brak PDC, brak Navi, tkaninowa tapicerka etc)

530d UK - 200.000 PLN (wersja SE - PDC, Navi Busi, Dakota, DAB etc)

 

Do tego wszystkie modele w UK sa zdecydowanie lepiej wyposazone (jak na klase premium przystalo), w standardzie jest czesto automat, BT, Dakota, PDC, Navi zwykla badz Prof, 18'' felgi etc

 

Ida piekne czasy dla uzytkownikow BMW - za 220-230 tys PLN bedzie mozna jezdzic nowym M2, "full" 340i czy 530d, dla kazdego cos dobrego.

 

Moje rozumowanie jest takie ze ceny porzadnych uzywanych aut tez mocno poleca bo nikt nie kupi 520d czy 525d z PL PS za 150-160 tys PLN jezeli za 40-50 tys PLN wiecej bedzie mial nowe 530d od brokera.

 

I nie beda mialy tez sensu abberacje typu wielki billboard biznesowe (flotowe) 518d w tkaninowych szatach juz za 149.900 PLN gdy za 50k wiecej bedziesz mial premium pelna geba 530d SE. Na billboardzie oczywiscie nie 518d a 530d w m-paku (shame on you bmw) :mad2: :duh: :mad2:

 

http://autocard.nazwa.pl/acrzeszow.pl/wp-content/themes/twentyeleven/images/images/seria%205%20biznes.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
..Pomysł o tych co nie maja i kupują auto żeby móc dojechać do pracy. Nie mówię tu dokładnie o BMW ale inne za pare tysiecy. Chcą tez jeździć dobrym autem a tu beda musieli drutowac to co mają do tej pory. Dlatego cześć albo porzuci prace ale zmieni kraj.

 

Kolego marwyk forum BMW F10 to nie miejsce na populizm i polityczna propagande, od tego sa inne fora :duh:

Ci co "nie maja a chca dojechac do pracy" zamiast kupowac szrot za 10 tys PLN 3-4 litrowe E39 czy inne A6 moga kupic marki budzetowe i malolitrazowe, roznica w akcyzie bedzie minimalna. Mozna tez jezdzic do pracy wspolnie z kolegami, komunikacja miejska etc etc

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż... Chyba dużo krajów, gdzie to pojemność skokowa jest kryterium, to nie ma...

Powinno być od mocy albo emisji CO2 - i wtedy to byłoby logiczne. Ale raczej to przerasta co poniektórych...

I teraz np. mamy na 136-konnego 220CDi większą akcyzę, niż na AMG CLA45 (360KM)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak zachowają się firmy leasingowe, tj. czy koszty obniżki akcyzy będą przerzucać na klientów. Pamiętajcie, że raty leasingowe zostały skalkulowane przy zakładanej określonej wartości rezydualnej samochodu np. po 3 latach. Jeżeli zmiany wejdą w życie wartość rezydualna samochodów o pojemności >2000 cm3 istotnie spadnie (generalnie ta zmiana wywróci rynek na te samochody, jeżeli ktoś chce sprzedać taki samochód to jak najszybciej, najlepiej jeszcze w 2016). Trzeba sprawdzić umowy leasingowe, czy zmiana uwarunkowań prawnych może być pretekstem do podwyższenia raty leasingowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłbym ostrożny z przesadnym oczekiwaniem na spadki cen nowych aut BMW. Polska miała dobre ceny netto aut o poj. >2l (przed akcyzą). Brokerzy w tym obszarze mieli problem, wiem że często dostarczali auta z rynku krajowego. IMO te ceny netto pójdą do góry, czyli zarobi importer. Dla klienta końcowego spadną z pewnością ceny opcji, ale 15% obniżki bazy bym się nie spodziewał. To oznacza, że brokerzy staną się konkurencyjni także w dużych silnikach.

 

Najpierw to nowa akcyza musi zostać uchwalona. A kłóci się mocno z interesami wyborców partii rządzącej. Wg mnie zbyt mocno. Ale chciałbym się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się wydaje ze władza to zrobi bo.....

daje "niby bogatym" co kupują większe pojemności a de facto i tak im zabiera najwięcej gdzie indziej

a podniesie na auta starsze i mniejsze pojemności pod hasłem ekologiczności Polski

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W koncu R6 stanie sie atrakcyjna opcja, tak jak w kazdym normalym kraju bez zlodziejskiej akcyzy. Roznica w cenie zakupu F11 528i i 530d wynosi wg. http://www.bmw.de jedynie 900 EUR.

Straca ci, ktorym nadal sprawnie spisujacy sie 15-letni Golf IV oferowal bezkonkurencyjnie tania forme mobilnosci.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przesadziłeś z tym 900 Euro :)

528i Touring Automat 51350 Euro, vs odpowiednie 530d - 54800 Euro. Różnica 3450 Euro = 14 835 zł

Nowa piątka w Pl różnica 530i (4 cylindy) vs 530d - 57 tys zł

http://www.bmw.de/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces?country=DE&market=DE&productType=1&brand=BM&locale=de_DE&name=z8y4k5y0#MODEL_ENGINE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowa piątka w Pl różnica 530i (4 cylindy) vs 530d - 57 tys zł

gwoli scislosci przy srednim wyposazeniu dodatkowym za okolo 100 tys PLN kolejne 15.000 PLN roznicy w akcyzie czyli kolo 70k PLN razem roznica pomiedzy 530i i 530d..

Po zmianie akcyzy roznica pomiedzy tymi dwoma modelami powinna zmniejszyc sie do okolo 20 tys PLN co wg mnie jest rozsadna doplata - mniejsze spalanie, wiekszy zasieg, lepsza kultura pracy, lepsze osiagi, wieksza wartosc rezydualna po 3 latach, prawdopodobnie lepsze finansowanie i latwiejsza odsprzedaz.

 

Ogolnie mam jednak nieodparte wrazenie ze dealerzy dla aut >2000cm beda probowali wykorzystac sytuacje i nie zachowaja sie fair tzn nie obniza proporcjonalnie ceny o akcyze tylko beda "dozowac" korzysci dla klienta czyli obniza o kilka % a reszte zostawia sobie pole do negocjacji, beda lepsze "promocje" itp.

 

Nadal uwazam ze najwieksze korzysci beda z zakupow poprzez brokerow ktorych uslugi stana sie popularniejsze badz szukania aut bezposrednio z zachodu chociazby z niemieckiego PS.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesadziłeś z tym 900 Euro

 

Rzeczywiscie, przez pomylke porownalem 528i xdrive z 530d. Roznica ceny wersji podstawowych 530d i 528i wynosi okolo 3500 EUR, przy czym diesel jest z reguly lepiej dotowany, co przeklada sie na wyzsze rabaty. Szukajac trzyletnich 5er na mobile.de okazuje sie, ze 528i wystepuje jedynie w sladowych ilosciach w porownaniu z 530d.

 

http://images82.fotosik.pl/144/3b9cd2aa5a3285e9med.png

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/motoryzacja/wzrost-akcyzy-kogo-dotknie/9h229j

 

Cytat:

"Zaznaczył, że w przypadku bardzo drogich samochodów o silnikach większych niż np. 4,5 l chciałby zaproponować zdecydowanie wyższe stawki niż te, które zostały już zaprezentowane."

 

Gorzej jeśli próg 4,5l zmniejszą do 3l - bo takich aut o pojemnościach powyżej 4,5l jednak jest baaardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/motoryzacja/wzrost-akcyzy-kogo-dotknie/9h229j

 

Cytat:

"Zaznaczył, że w przypadku bardzo drogich samochodów o silnikach większych niż np. 4,5 l chciałby zaproponować zdecydowanie wyższe stawki niż te, które zostały już zaprezentowane."

 

Gorzej jeśli próg 4,5l zmniejszą do 3l - bo takich aut o pojemnościach powyżej 4,5l jednak jest baaardzo mało.

 

Akcyza nie będzie dotyczyła ciężarówek , ciągników siodłowych itp ? ? Bo jeśli będzie to takich aut w PL rejestruje się wcale nie mało ( 22-24 tys. rocznie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ma dotyczyć też aut użytkowych co jest śmieszne, pazerność tej bandy to jest masakra. Najciekawsze jest to że tylko zintensyfikują w ten sposób exodus firm do krajów ościennych, cóż chytry traci dwa razy.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.