Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 255
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Widzialem ze kolega Kruk "posprzatal" zdrowo watek z tematu zmian w akcyzie.

Nie wiem czemu bo tyczy sie bezposrednio porad w zwiazku z zakupem F10.

Moze jakis nowy wydzielony watek jezeli uwazasz ze tutaj jednak nie pasuje?

 

Tak czy inaczej - spojrzcie na ta grafike, wyglada obiecujaco!

 

Ceny F10 530d/535d/535i poleca z dnia na dzien o 15-30tys PLN (np PS), jezeli ktos planuje sprowadzic/kupic to proponuje sie wstrzymac.

Przykladowe 1-2 letnie F10 530d z PS kosztuje 40k euro, akcyza stara - 32 tys PLN (18,6%), akcyza nowa 3592 PLN (2,1%), roznica 28 tys PLN!

 

Cennik nowych G30 tez powinien sie dostosowac jak BMW Polska szybko zareaguje - modele R6/V8 powinny potaniec o 20-30 tys PLN.

 

 

http://g7.gazetaprawna.pl/p/_wspolne/pliki/2706000/2706854-proponowane-przez-ministerstwo.jpg

Te herezje tez powinien posprzatac.

 

"W dniu 13 października br. minister finansów i rozwoju Mateusz Morawiecki powiedział, że Ministerstwo Finansów pracuje nad nowym podejściem do opodatkowania, poprzez akcyzę, samochodów w zależności od wieku i pojemności silnika. Minister nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących projektowanych rozwiązań w tym zakresie.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te herezje tez powinien posprzatac.

 

"W dniu 13 października br. minister finansów i rozwoju Mateusz Morawiecki powiedział, że Ministerstwo Finansów pracuje nad nowym podejściem do opodatkowania, poprzez akcyzę, samochodów w zależności od wieku i pojemności silnika. Minister nie podał jednak żadnych szczegółów dotyczących projektowanych rozwiązań w tym zakresie.

 

1. Cytujesz wypowiedz z 13 pazdziernika

2. Wklejona grafika jest z gazetaprawna.pl z 27 pazdziernika

3. Ustawa ma byc czytana na dniach zeby zdazyla zostac zaaprobowana przez senat i przez prezydenta jeszcze w tym roku zeby weszla w zycie od 1 stycznia wiec logiczne chyba jest ze wszystkie detale (kwoty) sa juz dograne i 5x przeliczone. Nad projektem pracuje pewnie sporo osob wiec nie dziwne ze detale wyplywaja juz

 

Peace i trzymamy kciuki bo to wyglada na bardzo dobry projekt szczegolnie dla uzytkownikow aut premium - przeciez dzisiaj w realu odsetek takich powiedzmy F30 330d jest sladowy w PL, wszyscy sie rzucili przez ta cholerna akcyze na 328i/330i (analogicznie z F10 525d).

W chwili gdy za dodatkowe 500 E akcyzy mozna miec pancerne R6 N57 zamiast R4 N20/B48/N47 - mysle ze uklad sil sie szybko zmieni, jak dla mnie no-brainer :twisted: Roznica dla F80 z PS bedzie 50k PLN :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Noo... byłoby całkiem sympatycznie.

Aczkolwiek nie bardzo rozumiem, dlaczego kryterium stawki akcyzy jest wiek pojazdu. Raczej powinien nim być poziom emisji spalin Euro spełniany przez auto...

 

Mogliby jeszcze na elektryki dać zerową akcyzę :D

Opublikowano
Poczekamy zobaczymy. Akurat bardzo podejrzliwie się patrzę w zapowiedzi rządzących odnośnie obniżania jakichkolwiek podatków.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczekamy zobaczymy. Akurat bardzo podejrzliwie się patrzę w zapowiedzi rządzących odnośnie obniżania jakichkolwiek podatków.

 

Zadnego obnizania podatkow nie bedzie oczywiscie, bilans musi byc w MF na +.

Obecne wplywy z tej akcyzy to 1-1,5 miliarda PLN rocznie.

Zakladane wplywy przy nowej akcyzie to 2,4 miliarda PLN.

 

Odsetek samochodow uczciwie sprowadzanych max. kilkuletnich (wartosciowych, powiedzmy 25kE+) z silnikiem powyzej 2.0 (akcyza 18,6%) jest dzisiaj rzedu 3-5%? (zgaduje)

Ludzie kombinuja/kombinowali z zanizaniem wartosci, ciezarowymi, rejestrowali za granica etc, nie przechodzilo im przez kieszen wydawac kilkadziesiat k PLN podatku od "luksusu" na "nierobow" (opinie wsrod znajomych, tego forum, moja wlasna). Krzywa Laffera w najczystszej postaci, szczegolnie w obecnej dobie downsizingu gdzie sa "akceptowalne" value motory nawet w klasie wyzszej premium.

Zysk nowej ustawy bedzie szczegolnie po stronie uzytkownikow w miare nowych aut premium z silnikami > 2000cm2 (czyli w sumie tak jak mialo byc).

Odbija sobie na wolumenie sredniej polki (auta 1500-2000cm2) bo tu podwyzki beda niewatpliwie przy tylu kategoriach pojemnosci/wieku.

A auta typu V8 E38 czy inne A8 D3 raczej znikna ze statystyk (tez troche szkoda ale narzekac nie bede).

 

Co do kolegi JEDI i TAK/NIE - tak mi sie skojarzylo: :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=__1Z7Pd6Iqw

 

Wiadomo ze pewnosc bedzie dopiero jak uiscisz mniejsza akcyze w okienku aczkolwiek przeciekow z gazetaprawna herezjami po prostu bym nie nazywal bo nie wypada ;)

.

Opublikowano

Kolego, najpierw robisz wyliczenia, ustalasz nowe ceny :twisted:, mowisz co musza zrobic dealerzy, itd., a teraz piszesz:

Zadnego obnizania podatkow nie bedzie oczywiscie, bilans musi byc w MF na +.

To moze sie zdecyduj + zrozum, dlaczego wypisujesz herezje.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadnego obnizania podatkow nie bedzie oczywiscie, bilans musi byc w MF na +.

To moze sie zdecyduj + zrozum, dlaczego wypisujesz herezje.

 

Pomoz mi zrozumiec.

Tylko napisz konkretnie do czego sie odnosisz bo zdawkowe ''gowno wiesz, ja wiem lepiej" nie wprowadzaja wiele do dyskusji. Rozmowe na tym poziomie mozesz sobie podarowac.

 

Wyrwales z kontekstu cytat ktory dotyczy calkowitego bilansu akcyzy (wszystkich aut) natomiast cala reszta rozwazan dotyczy aut nowszych z silnikami >2000cm2. Jablka i pomarancze.

.

Opublikowano
Zadnego obnizania podatkow nie bedzie oczywiscie, bilans musi byc w MF na +.

To moze sie zdecyduj + zrozum, dlaczego wypisujesz herezje.

 

Pomoz mi zrozumiec.

Tylko napisz konkretnie do czego sie odnosisz bo zdawkowe ''[bAD] wiesz, ja wiem lepiej" nie wprowadzaja wiele do dyskusji. Rozmowe na tym poziomie mozesz sobie podarowac.

 

Wyrwales z kontekstu cytat ktory dotyczy calkowitego bilansu akcyzy (wszystkich aut) natomiast cala reszta rozwazan dotyczy aut nowszych z silnikami >2000cm2. Jablka i pomarancze.

 

Ceny F10 530d/535d/535i poleca z dnia na dzien o 15-30tys PLN (np PS), jezeli ktos planuje sprowadzic/kupic to proponuje sie wstrzymac.

Przykladowe 1-2 letnie F10 530d z PS kosztuje 40k euro, akcyza stara - 32 tys PLN (18,6%), akcyza nowa 3592 PLN (2,1%), roznica 28 tys PLN!

 

Cennik nowych G30 tez powinien sie dostosowac jak BMW Polska szybko zareaguje - modele R6/V8 powinny potaniec o 20-30 tys PLN.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zadnego obnizania podatkow nie bedzie oczywiscie, bilans musi byc w MF na +.

To moze sie zdecyduj + zrozum, dlaczego wypisujesz herezje.

Pomoz mi zrozumiec.

Tylko napisz konkretnie do czego sie odnosisz bo zdawkowe ''[bAD] wiesz, ja wiem lepiej" nie wprowadzaja wiele do dyskusji. Rozmowe na tym poziomie mozesz sobie podarowac.

Wyrwales z kontekstu cytat ktory dotyczy calkowitego bilansu akcyzy (wszystkich aut) natomiast cala reszta rozwazan dotyczy aut nowszych z silnikami >2000cm2. Jablka i pomarancze.

Ceny F10 530d/535d/535i poleca z dnia na dzien o 15-30tys PLN (np PS), jezeli ktos planuje sprowadzic/kupic to proponuje sie wstrzymac.

Przykladowe 1-2 letnie F10 530d z PS kosztuje 40k euro, akcyza stara - 32 tys PLN (18,6%), akcyza nowa 3592 PLN (2,1%), roznica 28 tys PLN!

Cennik nowych G30 tez powinien sie dostosowac jak BMW Polska szybko zareaguje - modele R6/V8 powinny potaniec o 20-30 tys PLN.

 

Wklejasz moje wypowiedzi bez swojego komentarza (tak jak prosilem wczesniej) wiec nie mam pojecia o co Ci chodzi, przy tym poziomie dyskusji to moja ostatnia odpowiedz ustosunkowana do Ciebie. Pisz klarownie z czym sie zgadzasz/nie zgadzasz i wnies do dyskusji merytoryczna argumentacje badz eot.

 

Jezeli chodzi o wklejone wypowiedzi to podejrzewam ze to sa dla Ciebie te "herezje" wiec bronie swoja argumentacje:

 

1. Zakladam ze dziennik gazeta prawna przedstawiajac swoja infografike z naliczeniami co do 1 PLN - nie wzial tego z kosmosu tylko sa to przecieki ostatecznej badz prawie ostatecznej wersji nowego projektu i piszac swoje wywody zakladam ze taka wersja bedzie obowiazywac od nowego roku.

 

2.

Ceny F10 530d/535d/535i poleca z dnia na dzien o 15-30tys PLN (np PS), jezeli ktos planuje sprowadzic/kupic to proponuje sie wstrzymac.Przykladowe 1-2 letnie F10 530d z PS kosztuje 40k euro, akcyza stara - 32 tys PLN (18,6%), akcyza nowa 3592 PLN (2,1%), roznica 28 tys PLN!

 

Ktory samochod kupisz 2 stycznia?:

 

- PL PS 2016 za 270 tys PLN -

http://otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-530d-xdrive-dealer-bmw-zk-motors-m-pakiet-szklany-dach-hak-head-up-ID6yAXIF.html#489cb56ad0

 

- DE PS 2016 za 200-205 tys PLN (wliczona nowa akcyza)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=234099706&features=LED_HEADLIGHTS&features=SPORT_PACKAGE&features=HEAD_UP_DISPLAY&features=SUNROOF&categories=Limousine&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&isSearchRequest=true&interiorTypes=LEATHER&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&usedCarSeals=BMW&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&maxMileage=50000&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&pageNumber=1

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232958187&scopeId=C&isSearchRequest=true&features=LED_HEADLIGHTS&features=SPORT_PACKAGE&features=HEAD_UP_DISPLAY&features=SUNROOF&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorTypes=LEATHER&fuels=DIESEL&usedCarSeals=BMW&maxMileage=50000&minFirstRegistrationDate=2016-01-01&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=22&pageNumber=1&fnai=prev

 

3.

Cennik nowych G30 tez powinien sie dostosowac jak BMW Polska szybko zareaguje - modele R6/V8 powinny potaniec o 20-30 tys PLN.

 

Jezeli BMW PL nie zareaguje badz cennik aut >2000cm2 zmieni sie tylko symbolicznie - brokerzy (ktorych z pewnoscia przybedzie i stana sie popularniejsi) beda te auta sprowadzac 20-25% taniej niz BMW PL. No-brainer przy kwotach 300-400 tys PLN.

 

Tak wiec po raz ostatni prosze o rzetelna kontrargumentacje badz konczymy i czekamy na oficjalna wersje nowego projektu i zachowanie dealerow/rynku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie nic taniej nie będzie - może salony i producenci będą mieć taniej. Na razie to jest jeszcze mało sprecyzowany projekt

Chcecie wiedzieć więcej informacji z pierwszej reki i firmie na której zależy wejdzcie:

http://www.polskiautohandel.pl/2016/10/29/akcyza-mocno-do-gory/

 

Bez obrazy marwyk ale artykul ktory linkujesz to populistyczny i nielogiczny belkot "handlarza Mirka" rodem z Faktu ktory w dodatku nie ma nic wspolnego z akcyza i jej konsekwencjach na BMW R6 serii F/G o ktorym tutaj mowa.

 

Autor generalnie pisze o "Passatach 1.9 TDI" 10-15 letnich sprowadzanych za 10-20 tys PLN czyli polowie aut sprowadzanych do PL obecnie gdzie akcyza rzeczywiscie skoczy z 300-500 PLN na 2-2,5 tys PLN. Tutaj sie zgadzam ze bedzie poczatkowo bol ale taki jest tez chyba posredni zamysl ustawy (oprocz poprawy akcyzy na >2000cm2) - mniej 15 letnich Passatow 1.9TDI z przebiegiem 500tys km, wiecej 5 letnich Polo 1.2 TDI z przebiegiem 100 tys km - nie mi to oceniac chociaz generalnie sie zgadzam.

 

1. „Dziennik Gazeta Prawna” (tekst źródłowy) podaje stawki według których ma być naliczana akcyza. Najwyższa stawka to ponad 18.000 złotych!

Nie wiem o co takie swiete oburzenie, obecnie jak chcesz sprowadzic roczne F80 czy kupic 530d w salonie to zaplacisz 50-70 tys PLN akcyzy.

 

2. Wszyscy kupujący najpopularniejsze na rynku auta po wprowadzeniu nowych regulacji zapłacą więcej.

Autor pisze o obecnym rynku polskim, nie europejskim.

Zamierzeniem autora ustawy jest zmienic "najpopularniejsze auta na rynku" - wiecej samochodow malych i malolitrazowych za to nowszych, z lepszymi normami spalin, nie kreconych, mniej zajezdzonych, .

Na tym forum (podforum) najpopularniejszym autem jest BMW 5 F10 i poki co wyglada ze WSZYSCY zaplaca mniej a szczegolnie z motorami R6 V8 :twisted:

 

3. Np. za najbardziej popularne samochody o pojemności od 1500 do 1999 cm3, wyprodukowane do 2004 roku, zapłacimy nawet 2.481 zł akcyzy. Za nowsze wyprodukowane do 2009 roku o takiej samej pojemności zapłacimy 2.067 zł. Dziś jeśli takie auto kosztuje 10.000 zł płacimy 310 zł. Ile takich aut jest na rynku? Na otoMoto dziś wystawionych jest ich prawie 69.000 sztuk. Za te wszystkie auta w przyszłości trzeba by zapłacić dużo wyższą akcyzę!

 

Dlatego mowia na Polske - cmentarzysko/wysypisko motoryzacyjne Europy, nawet w biedniejszych krajach jak Rumunia czy Bulgaria nie ma takiej motoryzacyjnej patologii. Popieram. Moze tez zmniejszy to patologie z "komisami", kreceniem licznikow, walami na wartosci aut ubezpieczanych z AC, walami na przegladach technicznych itp itd.

 

4. Ustawodawcy tłumacząc swój projekt wskazują na „okienko” w postaci niskich stawek akcyzy na auta z silnikami o pojemności do 1.199 cm3. Sprawdziliśmy ile takich aut „dla ludzi” jest na rynku. Dziś na otoMoto wystawionych jest 199.000 samochodów. Tylko 6.800 z nich jest z silnikiem do 1.2 i kosztuje to 15.000 zł.

 

Autor jest albo idiota albo idiote udaje albo nie rozumie o czym jest projekt ustawy i co to jest skutek-przyczyna.

Bilans silnikow na otomoto jest jaki jest bo akcyza do tej pory byla jaka byla. Kupowalo sie szroty 2000cm2 bo sie najbardziej oplacalo i takie samochody kroluja w ogloszeniach (logicznie).

Ustawa tyczy sie aut nowych/nowo sprowadzanych i zamiast patrzec na otomoto powinien liczyc auta na mobile.de bo to te auta beda przedmiotem nowej ustawy. A tam:

aut 1600-2000cm2 - 450 tys

aut 1000-1600cm2 - 570 tys

 

5. Rząd wprowadzając te zmiany ograniczy dostęp do samochodów mniej zamożnej części naszego społeczeństwa.

Bzdura/klamstwo

 

6. Wiele osób będzie zmuszone użytkować swoje auta jak najdłużej co spowoduje pogorszenie stanu technicznego aut na naszych drogach, a w połączeniu z nowymi regulacjami dotyczącymi przeglądów technicznych doprowadzi do tego że wiele osób wcale nie będzie robić Badań Technicznych.

Bzdura/klamstwo.

Idac "logika" autora powinnismy miec osobne pasy dla aut z pijanymi kierowcami bo przeciez ich pelno w PL, osobne pasy dla aut z niesprawnymi autami (szrotami) bez przegladow i OC, osobne pasy dla swirow jadacych powyzej 100km/h w miescie i powyzej 150 km/h na jednopasmowych krajowkach etc.

 

7. A może moje obawy są bezzasadne i nic się takiego nie stanie po zmianie akcyzy?

Powialo jednak optymizmem czyli caly artykul straszenia zeby pozniej napisac ze moze jednak nic sie nie stanie :twisted:

.

Opublikowano

 

Wklejasz moje wypowiedzi bez swojego komentarza (tak jak prosilem wczesniej) wiec nie mam pojecia o co Ci chodzi, przy tym poziomie dyskusji to moja ostatnia odpowiedz ustosunkowana do Ciebie. Pisz klarownie z czym sie zgadzasz/nie zgadzasz i wnies do dyskusji merytoryczna argumentacje badz eot.

A co ja mam komentowac, jesli Ty nawet wlasnych wypowiedzi nie rozumiesz?

I nadal sie pograzasz. EOT.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co ja mam komentowac, jesli Ty nawet wlasnych wypowiedzi nie rozumiesz?

I nadal sie pograzasz. EOT.

 

Twoj piaty bezwartosciowy (pusty) post w temacie, gratulacje.

Ataki ad personam zamiast argumentow.

Eot, dodaje do ignora, pozdrawiam i nie do uslyszenia :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na autach typy F10 30d byłaby oszczędność rzędu 40-50 tysi :cool2: :cool2:

pozdrawiam

Paweł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Tylko nie każdy ma kasę na nowe F10 sa ludzie co chce pojeździć e60 z 3.0 litrowym niezawodnym dieslem albo jeszcze wcześniejszą generacja a maja ograniczony budżet na auto i chcą sprowadzane niewyjeżdżone po naszych drogach. Patrzycie przez pryzmat krezusów zobaczymy kto na was bedzie robił jak kolejna fala ludzi wyjedzie z Polski za praca.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zobaczymy kto na was bedzie robił jak kolejna fala ludzi wyjedzie z Polski za praca.

Koledze się chyba fora pomyliły... :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko nie każdy ma kasę na nowe F10 sa ludzie co chce pojeździć e60 z 3.0 litrowym niezawodnym dieslem albo jeszcze wcześniejszą generacja a maja ograniczony budżet na auto...

 

Kolego marwyk - wszyscy wyjdziemy na tym dobrze!

 

dane z mobile.de:

BMW E60 530d LCI (2007-2009) - srednia cena 15.000E = 65.000 PLN

akcyza stara - 12.000 PLN (18,6%), akcyza nowa - 5.400 PLN (8,3%)

 

BMW E39 530d LCI (2000-2003) - srednia cena 6.000E = 26.000 PLN

akcyza stara - 5.000 PLN (18,6%), akcyza nowa - 6.500 PLN (25%)

 

Reasumujac - jezeli kupujesz porzadne E60 - jestes do przodu prawie 7.000 PLN na akcyzie!

Jezeli kupujesz porzadne E39 - bedziesz stratny 1.500 PLN (koszt jednej nowej opony do tego auta..)

 

Stratni beda ludzie ktorzy kupuja padla 3 litrowe po 2-3 tysiace euro z przebiegiem pol miliona km, powypadkowe etc (pisze wciaz o serii 5) - i dobrze, takim autom mowie nie bo najczesciej trafiaja w rece mlodych gniewnych ktorzy pozniej nie maja pieniedzy na ubezpieczenie, serwisowanie, jezdza zbyt agresywnie i lekkomyslnie etc. Takie auta powinny trafiac na zlomowisko a nie byc sprowadzane do PL.

A jezeli ktos chce takie auto kupic bo lubi klasyke, chce odrestaurowac, trzymac pod kocem - mysle ze bedzie sklonny doplacic te kilka(nascie) % wiecej.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po zapowiedziach zmian w podatkach od 2018 coraz mniej interesuje mnie wysokość akcyzy w PL a coraz bardziej tej w CZ ... Trzeba to mieć na uwadze wiażąc się jakimś nowym leasingiem. Ale niech obniżają, może się przyda. Jak nie teraz to kiedyś.

 

 

Dokładnie tak samo to widze niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.