Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemka od jakiegoś miesiąca mam problemy z moja e90.

 

Pierwsza wizyta w ASO działo się to samo co na filmiku, zaowocowała wymiana alternatora. 2 tygodnie spokoju i znowu to samo. wizyta numer 2 wymiana Akumulatora.

później pojeździłem kilka dni i znowu tym razem wgrali nowy system w całym aucie. od 2 tygodni nic się nie działo ale dziś samochód znowu zaczął mi wariować ponownie to samo.... co to jest?

 

Co do właściwości jezdnych to nie odczuwam żadnych szarpnięć... samochód normalnie przyspiesza i hamuje. szyby działają wycieraczki tez... odpala od razu za ... aa podczas wyświetlania się tego błędu zacina sie radio.

 

 

Link do bledu.

 

 

 

 

Edit: zapomniałem dodać podczas wyświetlania się błędu lampka serwisu tez sie świeci ale w najbliższym czasie to mam do wymiany hamulce z przodu dopiero za 4000 kilometrów:S

 

 

Edit: Właśnie jechalem samochodem i świecą sie wszystkie możliwe lampki... masa błędów nawet lampka od benzyny sie świeci i pokazuje ze nie ma w ogole paliwa a mam pól baku:S WTF!

Edytowane przez proisme
Opublikowano

To jest troche jak wrozenie z fusow. Jakie miales bledy? Jesli nie masz dokladnych bledow to napisz co powiedzieli ci w ASO i dlaczego zaczeli od alternatora czy tez aku? Czy moze mieli zanotowany blad spadku napiecia, czy tak przypuszczali tylko?

Bez wiedzy jakie bledy byly, to niestety ciezko bedzie cos powiedziec.

Wedlug mnie najprawdopodobniej masz bledy komunikacji CAN.

Opisz wszystko dokladniej i napisz jakie bledy zczytali Ci w ASO i bedziemy myslec.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

niestety nie dostałem żadnego raportu na temat bledow;(.

 

 

Edit: Właśnie jechalem samochodem i świecą się wszystkie możliwe lampki z bledami.....jedna po drugiej masa błędów nawet lampka od benzyny sie świeci i pokazuje ze nie ma w ogole paliwa a mam pól baku:S WTF!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Byłeś w autoryzowanym serwisie BMW ?? Podjedź i niech zrobią wydruk błędów. Światła też gasną czy tylko robi się choinka na blacie ? Klema pirotechniczna była sprawdzana ? Skąd jesteś ?? Ludzie czemu nie uzupełniacie profili ???? Edytowane przez kris1973
Krzysztof
Opublikowano
Dziwna sprawa z tymi obrotami i kontrolkami. Jak jesteś z dolnegośląska mam fachowca od BMW to moge cię z nim ustawić.
Opublikowano

Mi osobiscie wyglada to na blad komunikacji CAN miedzy sterownikami, przypuszczam ze takie bledy beda zapisane.

Praktycznie jednak, moze byc to tez bardzo szybki zanik napiecia i mysle ze ASO poszlo ta wlasnie droga. Stad tez wymienili alternator (mam nadzieje, ze w komplecie z regulatorem napiecia, bo on tez moze cos takiego powodowac), pozniej akumulator a jak to nie pomoglo, to poszli w strone programowania ale dalej nic nie zmienilo sie.

Po stronie zasilania zostala jeszcze. jak ktos wyzej napisal: klema pirotechniczna i kabel minusowy, oraz regulator napiecia jesli nie byl wymieniany z alternatorem. Co do CAN-a, to aby cos wiecej napisac musisz napisac jakie bledy wystepuja.

Update:

Ogladam jeszcze raz ten filmik i jestem na 99% przekonany, ze to brak komunikacji miedzy sterownikami CAN. One po prostu sie nie widza, bo nastepuje przerwa w laczu lub ktorys ze sterownikow zamiesza sie powodujac zawieszenie celego systemu. Kompletny brak zasilania tez moze powodowac takie objawy. Spadek zasilania bedzie zapisany w sterowniku ale jesli nastapi odciecie zasilania to niekoniecznie znajdzie sie jakiekolwiek info o mniejszym napieciu.

Zawieszenie systemu jest bardzo szybkie, sterowniki nie widza sie stad gubia czasy serwisow i przegladow, sterowniki nie moga sie takze zsynchronizowac czyli odczytac przebieg miedzy soba stad tez masz ta kropke na dole. Pojawia sie ona jak sa rozne przebiegi w sterownikach u ciebie cos sie zawiesza/przerywa komunikacje przez co utrudnione jest zczytanie danych miedzy sterownikami.

Wskazowki opadaja Ci bo jak nastapuje przeciazenie/zawieszenie systemu CAN to nie ma komunikacji i wtedy do zegarow nie dochodzi sygnal stad wszystkie wskazowki opadaja.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano (edytowane)

Co Ty tak szybko nicki zmieniasz?

Wymienili ci takze regulator napiecia?

Ja tez przypuszczam, ze swiatla Ci nie przygasaja a nawet jesli przygasaja to na taka krotka chwile, ze nie zauwazysz jej ludzkim okiem.

Jesli wystepuje zanik napiecia to jest on mierzony w milisekundach i tu bylby pomocny oscyloskop.

Tak czy inaczej umiera ci na milisekundy komunikacja CAN i albo jest spowodowane zanikiem napiecia albo przerwa na CAN-ie, albo jakis sterownik zawiesza CAN.

Edytowane przez AndiT

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

mieszkam za granica:D tak bylem w autoryzowanym serwisie BMW

 

nie wiem czy światła gasną ponieważ to dzieje się tylko podczas jazdy i trudno wtedy coś zobaczy ale hm w nocy musiałbym jechać ale z tego co się orientuje to światła nie gasną.

 

nie wiem czy wymienili...

Opublikowano
Podjedz do nich jeszcze raz i niech sie przyjrza lepiej temu tematowi. Podaj bledy tu na forum to bedziemy myslec dalej. Napisz co mysli o tym ASO i jakie oni maja pomysly. Mozesz im podac teorie ktora napisalem i zobaczymy co oni na to. Miejmy nadzieje tylko ze sa tam prawdziwi fachowcy a nie tylko odczytywacze bledow z DIS-a.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

witam po zawiezieniu samochodu do ASO. sprawdzili auto zadzwonili a ja podjechalem by dowiedziec sie co dolega mojej trojce.

 

jakis modol ktory byl wpiety za schowkiem (male pudeleczko mniej wiecej wielkosci paczki fajek) pokazywali mi wtyczke i dostala sie tam wilgoc podobno to bylo przyczyna moich problemow.. skrzyneczke wypieli i zamowili nowa powiedzieli ze w piatek wymienia puki co jezdze samochodem z wypietym modulem, bledy nadal sie wyswietlaja.

 

mowili ze to cos od sterowania hakiem ktory jest elektroniczny.

 

 

co o tym sadzicie?

Opublikowano

Uwazam, ze jest to pokretna teoria. Szkoda ze nie powiedzieli ci jakie miales bledy, aczkolwiek jezeli zaczynaja ruszac moduly tzn ze najprawdopodobniej mam racje z tym wieszajacym sie CAN-em.

Oczywiscie szczerze Ci zycze aby okazalo sie ze to wlasnie ten sterownik haka, ale poniewaz sam piszesz ze dyskoteke na desce jak miales tak masz, tzn ze diagnoza jest najprawdopodobniej mylna.

Jezeli wine za powyzszy stan rzeczy ponosilby ten sterownik, to po jego wypieciu nie mialbys dyskoteki na desce a jedynie wyswietlony blad podczas zapalania auta (podobnie jak wyswietla sie przepalona zarowka).

Zobaczysz zreszta w piatek jak pojedziesz na wymiane tegoz strownika, co i jak.

Jezeli dalej bedzie to samo to powaznie zapytaj sie jakie bledy sa zapisane w rejestrze.

Jezeli bedzie to blad komunikacji to powiedz im ze niektore sterowniki mozna wypiac z CAN-a i zobaczyc czy to nie one, jak maja moze taka trojke jak twoja to kilka modulow mozna podmienic miedzy soba celem sprawdzenia a jak to nie przyniesie rezyltatu to CAN mozna przedzielic zostwiajac tylko konieczne obwody do jazdy, pamietajac o wlasciwym zakonczeniu odpowiednim oporem odcietego kawalka CAN-u.

PS.

Rozumiem, ze chlopaki sprawdzili juz do konca czy na pewno nie sa to zaniki napiecia i sa pewni ze nie jest to regulator, klema pirotechniczna czy tez kabel minusowy.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Miałem podobną awarię. U mnie generalnie nie gasły lampki (trzy) związane z kontrolą trakcji (DTC, wykrzyknik w trójkącie, ciśnienie kół). Sporadycznie - niezbyt często wariowały wskazówki. Jak na filmiku. Dodatkowo same chodziły wycieraczki.

Diagnoza serwisu BMW - spadek napięcia (nie pamiętam niestety nr błędu)

Diagnoza serwisu nie BMW - czujnik ABS przód. Wymieniłem, niestety awaria nie ustąpiła.

U kresu rozpaczy sprawdzając bezpieczniki zauważyłem, że po naciśnięciu bezpiecznika odpowiedzialnego za DTC nieszczęsne lampki gasną. Idąc tym tropem wymontowałem skrzynkę bezpieczników, popryskałem kontaktem, wyczyściłem. Po zmontowaniu awaria jeszcze wystąpiła. Przygiąłem nóżki bezpiecznika i ustąpiło "na zawsze" (3 miesiące). Miałem zamiar przelutować skrzynkę bezpieczników ale wszystko chodzi i nie mogę się zmobilizować.

Przyczyną awarii w moim przypadku była wg mnie skrzynka (Nie bezpieczniki. Były zmieniane i zamieniane.)

To był opis mojego przypadku ale sądzę, że wskazane może być zbadanie także tego tropu.

Opublikowano

Diagnoza serwisu BMW - spadek napięcia, byla teoretycznie sluszna. Odczytali blad (bo taki musial byc jak bezpiecznik nie kontaktowal) tylko juz z interpretacja bylo gorzej. Stad zycze wszystkim fachowcow w warsztatach, a nie tylko odczytywaczy bledow.

Diagnoza serwisu nie BMW - czujnik ABS przód. Tutaj chlopaki polecieli na doswiadczeniu, bo w starszej piatce tak faktycznie jest, ze jak leci czujnik ABS to zaczynaja sie dziwne rzeczy na desce.

Niemniej jednak smutne jest to, ze suma sumarum odnalezienie usterki spadlo na Ciebie czyli zdesperowanego wlasciciela auta, bo fachowcy nie dali rady.

Miejmy nadzieje ze kolega "proisme" ma tam u siebie dobrych fachowcow, aczkolwiek wzkazowka ze moze to byc skrzyna bezpiecznikow tez jest pomocna, ja takze moga przejrzec aby wykluczyc spadek napiecia na skrzynce.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Na temat serwisów:

Serwis BMW - zdiagnozowali, jednak na moje szczęście (i pomimo mich sugestii) nie zaczęli wymieniać po kolei części - akumulator, alternator itd. Zostałem zaproszony na długotrwałą i odległą w czasie wizytę w serwisie.

Serwis nie BMW - po stwierdzeniu, że pierwsza diagnoza była błędna byłem umówiony na wizytę która miała się zakończyć sukcesem. Jednak wcześniej udało się to naprawić.

Tak więc dla serwisów no 4.0.

Opublikowano

Jednym slowem miales szczescie, gratuluje.

Co do kolegi "proisme" to przypuszczam ze u niego nie wystepuje blad niskiego/wysokieg napiecia, stad serwis idzie badz co badz dobra droga bo szuka i zaczal wlasciwie, choc teraz mam watpliwosci z tym sterownikiem haka, bo skoro go wypieli i nie ma go juz w obwodzie to nie powinno byc dyskoteki na desce, a ona jest wg wypowiedzi wczesniejszej, co w mojej opini wyklucza usterke tegoz sterownika.

Update:

Tutaj w sumie podobnie: viewtopic.php?f=85&t=145402

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano
oj właśnie dyskoteki na desce nie juz ma wyświetla się tylko żółta lampka "samochód na podnośniku" i świeci ona cały czas.
Opublikowano

W takim wypadku jest bardzo prawdopodobne ze to jest to. Daj znac jak juz Ci wymienia ten sterownik czy pomoglo czy nie.

I jak dasz rade to podaj nr tej czesci.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

  • 5 lat później...
Opublikowano

Witam,

Proszę o pomoc ostatnio zaczęły dzic się dziwne rzeczy. W trakcie jazdy nagle zapalił się kontrolki ABS, DTC I ciśnienie w oponach, radio się wyłączył i zgasł silnik.

Z uwagi ze jechałem na biegu sam odpalił kontrolki zgasł i dalej pojechałem.

Po podłączeniu do kompa pokazał regulator napięcia ale z alternator em wszystko ok.

To może PCU ? ale też ok.

Po sprawdzeniu wszystkich wtyczek i przekodowaniu auta i sprawdzeniu łączności między przekaźnikami.

Samochód widział wyposażenie którego nie ma. Wszystko sprawdzone i coś tam powgrywane przez tydzień było ok. I teraz znowu wyskoczył kontrolki ABS, DTC ciśnienie i dodatkowo akumulator.

Przy okazji słychać jakby zwarcie byli. Światła migają przednie jakby luźny przewód był zasilania lub zwarcie gdzieś. Nie mam pomysły co jest nie tak. Jakiś pomysły?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.