Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
dokładnie jak mówisz :) u jednego elektryka byłeś z tym i od razu znalazł przyczynę ?czy u kilku ?

 

Byłem u jednego ale z polecenia że niezły jest. Więc dałem mu się popisać.

Okaże się czy trafnie :)

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

WItam.

Zwracam sie do Was chłopaki o pomoc.

Opisze pokrótce swoją sytuację. W zeszlym roku mialem wypadek swoim BMW. Pracuje w Szwecji, czesto jedze po calej Szwecji i nie mialem czasu go naprawic, sprowadzic czesci z Polski, bo tu zaplaciłbym kolosalne pieniadze. Jakos po polroku,tak wiem bardzo dlugo to trwalo, udalo mi sie naprawic samochod. Odpalil od strzała. Akumulator stał w domu przez ten cały czas.

Po pierwszej mojej jeździe, wszytko bylo wporadku, tyle ze tylna wycieraczka sie zaciela i nie dzialala. Zatrzymalem sie na parkingu przy sklepie, wylaczylem samochod, wrocilem ze sklepu, odpalil normalnie. Pojechalem do domu i wylaczylem go na podworku i gdy chcialem odpalić to 'tykal' i nie odpalil juz. Wiedzialem, ze akumulator sie rozladowal. Naladowalem go i na drugi dzien odpalil, przejechalem 100 km i go zgasilem i znowu 'tykal' i nie odpalil. Stal tak 2 dni i gdy sprobowalem go odpalic to odpalil!

Pojezdzilem troche i znowu nie odpalil gdy go wylaczylem. Znowu naladowalem i na drugi dzien odpalil, ale podczas jazdy sie rozladowal- wylaczylo sie radio, swiatla zmienily sie na postojowe, kierunkowskazy wariowaly jakby nie byl zmasowany. I wlaczyla sie kontrolka czerwona akumulatora, i swieci za kazdym razem gdy go odpale jakos.

Naladowalem go znowu i wlaczylem, posiedzialem w samochodzie 10 minut przy wlaczonym radiu i nawiewie ustawionego na 32 stopnie C, rozladowal sie znowu.

Co to moze byc? Alternator? Robi gdzies spiecie?

Dodam, ze odlaczony jest czujnik ABS i czujnik zuzycia klockow w tylnym prawym kole.

Nigdy wczesniej nie mialem tego problemu.

 

Prosze o pomoc, bardzo. Gdyz chce juz przeprowadzic sie na stale do Polski, ale nie mam jak, bo samochod jest mi potrzebny jak naszybciej :D smieszna sytuacja. jestem wiezniem tutaj, przez wlasny samochod.

Z gory wielkie dzieki za pomoc!

Opublikowano

Między innymi napisałeś :

Naladowalem go i na drugi dzien odpalil, przejechalem 100 km i go zgasilem i znowu 'tykal' i nie odpalil. Stal tak 2 dni i gdy sprobowalem go odpalic to odpalil!

Po tym opisie można by wnioskować że aku niema ładowania i w czasie jazdy aku się rozładował co można by uznać że w takim wypadku to normalne . Jak auto postało dwa dni to aku trochę nabrał mocy z samego siebie bo takie zjawisko się zdarza i w tym wypadku to jest znak że aku się sam nie rozładowuje i raczej nie ma zwarcia w instalacji gdy samochód jest wyłączony.

Pierwsze to bym sprawdził wszystkie podłączenia alternatora czy są dobre styki, może być coś gdzieś zaśniedziałe, jak nic nie pomoże to wyjąć alternator i go sprawdzić przez elektryka.

Albo zadziałać z grubej rury wyjąć alternator i jak gdzieś sprzedają alternatory na wymianę to go oddać i wziąć nowy i przy montażu dobrze poprzykręcać wszystkie przewody.

Jak auto stało nie czynne kilka miesięcy to jednak aku może być zasiarczony i mieć zmniejszoną pojemność.

Dodam że nie jest wykluczone że jeszcze gdzieś jest jakieś zwarcie przy załączonym zapłonie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

dzieki za szybka odpowiedz!

Zauwazyelm dzis, ze wycieraczki wolaniej chodza, a szczegolnie tylna, a czasem nawet wcale- zawiesza sie na polowie szyby. I gdy wlaczam swiatla, to silnik jakby ciezej mial, zaczyna inaczej pracowac.

Jutro sprawdze jeszcze bezpieczniki czy jakis sie nie przepalil, i alternator,moze jakas szczotka sie zawiesila. A pojutrze jade na komputer, moze tam cos wykarze.

Opublikowano
skad ze szwecji jak w okolicach Stockholmu to mam magika w samym centrum ,tez z polski naprawia alternatory i jest bardzo pomocny podjedziesz to napewno ci tez sprawdzi czy ci nie bierze pradu na wylaczonym.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
sprawdz moze jeszcze ladowanie na wyswietlaczu! to ci powie czy alternator laduje
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
sprawdzane dzis byla napiecie na akumulatorze. wyszlo lekko ponad 11, czyli nie laduje. koles mowil ze alternator wtedy. i nawet wycieraczki przestaly juz dzialac :)
Opublikowano

Jest sporo tematów jak sprawdzić alternator ale jak auto stało długo to może sie szczotki zawiesiły ?

Najlepiej to by było sie dobrze przyłożyć i sprawdzić czy to na pewno on jest winowajcą a jak tak to go wyjąć i mechanicznie sprawdzić .Takie rzeczy jak szczotki czy regulator napięcia to z Allegro wyślą Ci do Szwecji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
jak masz zepsuty regulator i masz alternator bosha to daj znac bo mam taki regulator w domu sprawny ,to ci wysle za darmo.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Mam problem z rozładowującym się akumulatorem. W wakacje nie miałem żadnego problemu z rozładowaniem akumulatora jednak już wtedy gdy silnik był zimny to autko ciężko odpalało i przy starcie "brakowało mu mocy przez chwilę". Gdy temperatura spadła to aku rozładował mi się 4 razy. Ostatni raz ładowałem go 6 dni temu,przez 3 dni autko paliło pięknie i chodziło płynnie ale niestety od dwóch dni auto już ciężko paliło i jazda nie była tak płynna jak na naładowanym aku. Dodam jeszcze że jak odpalę na kablach i po 3-5 minutach zgaszę auto i próbuję odpalić to nie ma żadnego problemu z odpaleniem.

Niedługo zaczynam nową pracę a z nią wiążą się długie dojazdy ( 80 km w dwie strony) i chciałbym ten problem jak najszybciej rozwiązać.

Jakieś porady? Czy to aku czy ładowanie a może coś mi podjada prąd?

Opublikowano
Nie koniecznie, może po prostu aku trup? Jeżeli doszły niskie temperatury, to akumulator nie wydala i szybko się rozładowuje.
Opublikowano
Jutro zmierzę aku i ładowanie na włączonym silniku i napiszę wartości. Mam nadzieję że to aku a nie alternator lub inny cichy pożeracz prądu :lol:
Opublikowano
Dziwi mnie pisanie tematu bez podstawowych pomiarów. Tak to można napisać, że alternator do regeneracji akurat do wymiany i coś zjada prąd. Raczej takie coś nie jest pomocne
Opublikowano

Wyniki

Akumulator 12.33

Ładowanie (wszystko wyłączone światłą nawiew itp) 14,24

Ładowanie ( włączone światła mijania, drogowe, grzanie szyby, nawiewy) 14,10

Opublikowano

Piszesz

Akumulator 12.33

Czy to jest napięcie

Zaraz po ładowaniu ?

Jak po nocy zmierzysz naładowany aku , przy wyłączonej stacyjce to powinien mieć około 12,5 V

W czasie kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 10V

Ładowanie (wszystko wyłączone światłą nawiew itp) 14,24

Czy to jest napięcie ładowania z alternatora ? (dobre ) Czy z ładowarki ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Problem rozwiązany. Akumulator trup ( po kilku km na wyłączonym silniku napięcie 12,03 i powolny spadek poniżej 12)pod sklepem już padł. Zrobiłem szybką przekładkę pod sklepem, trochę siara ale co zrobić. Nowy akumulator-auto żywsze, różnica masakra.
Opublikowano
To dobrze że przynajmniej do sklepu sie doturlałeś.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
I oby problem z tym się skończył. Teraz mam problem z czujnikiem chłodzenia, zapala się i gaśnie i tak w kółko. Ostatnio robiłem układ ehh i znów coś nie tak
Opublikowano

Pierwsze co to sprawdzić poziom płynu , ale to chyba sprawdziłeś.

Bywa tak że jak się zwiększy ciśnienie w układzie to węże pęcznieją co za tym idzie układ powiększa swoją objętość czyli w zbiorniczku może się obniżać poziom płynu, ale to są teoretyczne wywody.

Jak jest układ dobrze odpowietrzony oraz prawidłowy poziom płynu to odpowiedzialnym za utrzymywaniem odpowiedniego ciśnienia jest korek .

Jak korek nie potrafi ci regulować ciśnienia to w końcu gdzieś strzeli , przy okazji to sprawdzić czy mniemasz przedmuchów do płynu.

Nie pamiętam jakie masz auto ? czy nie przypadkiem z gazem ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Bez gazu 316i. Płyn na tym samym poziomie, węże nie są twarde. Jutro sprawdzę czujniki ewentualnie zamienię z tym od spryskiwaczy, przeczyszczę, odpowietrze tak jak ten facet na yt pokazuje. Chyba że ktoś ma lepszą metodę odpowietrzania. Korek sprawdzałem i puszcza ciśnienie.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam. Od paru dni mam taki problem, że moja e46 coupe 328 rozładowuje mi akumulator. Z początku myślałem, że to wina baterii wiec założyłem inna ale nadal to samo. Na wyłączonym silniku i zamkniętym aucie miernik ustawiony na 10A pokazuje po podłączeniu wartość 1,13 następnie spada do 0,25 a po ok minucie na 0,02 czasem do 0,01.

Z tego co gdzieś czytałem to nawet te ostatnie są bardzo wysokie bo jak dobrze rozumiem to 0,02 na 10A to jest 200mA. Proszę o pomoc bo kompletnie nie wiem co robić i czego to jest wina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.