Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
witam mam taki problemik rozwaliło mi całkiem akumulator kupiłem nowy znowu padł żadne kontrolki od ładowania nie świecą co je grane?
Opublikowano
A w momencie włączania zapłonu kontrolka ładowania zapala się? Jeżeli nie jest spalona, to może z klemami coś nie tak i jest słabo ładowany? A może alternator przeładowuje baterię i temu pada?

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Opublikowano
Albo alternator za słabo ładuje. Jeśli masz dostęp do zwykłego miernika (multimetr) do sprawdzania napięcia możesz sprawdzić prąd ładowania dotykając do klem podczas pracy silnika. Powinno być około 14-14,4V. Chyba że masz jakiś lewy pobór prądu podczas spoczynku, ale to już inna bajka.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Opublikowano
Jeśli masz dostęp do zwykłego miernika (multimetr) do sprawdzania napięcia możesz sprawdzić prąd ładowania dotykając do klem podczas pracy silnika.

 

Lub odpal test 9.0 z ukrytego menu.

 

Chyba że masz jakiś lewy pobór prądu podczas spoczynku, ale to już inna bajka.

 

A co do lewego poboru prądu to podłącz mulitmetr w funkcji amperomierza i połącz go w SZEREG między klemą, a czopem bieguna akumulatora. Oczywiście zamknij drzwi, itd. a po jakiś 30 - 40 sekundach powinien ułamki ampera pobierać (jakieś mA ?).

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=160388 <--- Meine BeeMWe.

Tylko BMW. Tylko Czarne.

M.S.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

nie masz ładowania!

 

albo zwarcie instalacji i rozładowuje akumulator!

 

bez pomiarów miernikiem nic nie bedziesz wiedział ok14.4V to optymalny prąd ładowania przy właczonych odbiornikach przy 2tys obrotów

 

za duzo dobrodziejstw uzywasz podczas jazdy a za krótkie dystanse jezdzisz i nie doładowywuje aku

Opublikowano
W mojej bemie występował ten sam problem i pomogła wymiana jeża w klimatyzacji. Pobór prądu przy zamkniętych drzwiach i wyłączonych odbiornikach powinien wynosić około 0,03A przy wyższym poborze będzie rozładowywał akumulator przy małych przebiegach w ciągu 5 do 7 dni. Jeża bardzo łatwo sprawdzić, jeśli pobór prądu jest większy wyjmij bezpiecznik w opisach jest podawany jako wentylator dodatkowy a to jest od dmuchawy zasila dmuchawę, nawiew wnętrza. Jeśli jest uszkodzony jeż pobór prądu na pewno spadnie jak u mnie przez niego zniszczyłem dwa akumulatory ale teraz jest już spokój. Pozdrawiam i powodzenia.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam problem z akumulatorem..;/. Problem polega na tym iż rozładowanie następuje w dziwnych odstępach czasu. Pierwszy raz zdarzyło się to rok temu na wiosnę. Rozładował się całkowicie.Naładowałem i było w porządku. Po jakiś 2 miesiącach to samo. Następnym razem to samo pod koniec sierpnia. Ponownie całkowite rozładowanie. Naładowałem do pełna i wszystko było w porządku aż do dziś. Po którymś razie byłem u mechanika. Sprawdzał dokładnie pomiary i po 15-20minutach od zamknięcia auta pobór prądu spadał praktycznie do zera. Wszystko było w porządku. Wygląda na to jakby coś się włączało i rozładowywało. Lecz nie mam pojęcia co. Auto czasem stoi tydzień, dwa nie jeżdżone. Wsiadam, zapalam i nie ma problemu. A trafi się tak, że postoi dwa dni i potrafi całkowicie się rozładować. Akumulator kupiony w sierpniu 2010 Centra Plus 80Ah 700A CB802. Bardzo dziwne zjawisko. Proszę o pomoc.

Opublikowano
troche to ciężkie do zdiagnozowania będzie. Metoda nie wiem czy dobra to czekać aż znowu aku padnie, dostać się do bagażnika miernik w łapke i druga osoba wyciąga bezpieczniki. Myśle że pobór prądu powinien być nadal i przy wyjmowaniu bezpieczników dojdziesz co to powoduje.
szukam
Opublikowano
chyba nie będzie to możliwe, bo tak się rozładowuje, że centralny nie działa. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zero reakcji:). Zjada ten akumulator do końca ;p
Opublikowano
no ale do bagażnika da się wejść jak masz sedana to otworzysz kluczykiem, jak masz kombi to otworzysz maske, podasz napięcie kablami i otworzysz sobie tylko bagażnik i powinno na mierniku pokazac że zjada prąd. Nawet chyba kombi da się otworzyć bagażnik jak wejdziesz drzwiami i potem do bagażnika i tam jest taki awaryjny mechanizm żeby otworzyć klape. I potem podpinasz miernik szeregowo i patrzysz ile wskazuje poboru, a inna osoba wyciąga po kolei bezpieczniki.
szukam
Opublikowano
No tak wiem. Lecz co dziwne, po naładowaniu aku problem znika i pojawia się dopiero po dłuższym czasie. Jak wspomniałem ostatnio zdarzyło się to pod koniec sierpnia 2011 a dziś mamy koniec marca. Auto potrafi czasem stać niejeżdżone 2tyg i nie ma żadnego problemu. A wczoraj całkowite rozładowanie nastąpiło po 4 dniach.. Sprawdzane było już miernikiem i nie pobiera prądu. Sęk w tym, że nagle po prostu rozładuje się całkowicie bez żadnego powodu. Gdyby coś cały czas pobierało prąd to przecież rozładowywałby się cały czas jak postoi te 2tyg czy nawet 4 dni jak ostatnio;/
Opublikowano

Może zawieszają się szczotki na regulatorze przy alternatorze ?

 

pojeżdzisz to wyciąga z aku prąd do zera, a jak postawisz to juz nie zakręci

 

a kontrolka od ładowania nie migła czasem ani razu ?

 

najlepsze wyjscie zostawiaj tak kilka razy ze zdjetą klemą z akumulatora to wykluczysz zwarcie w samym akumulatorze( niestety centra ma to do siebie że płyty sie zwierają czasem i samoczynnie sie rozładowywuje)

 

sprawdż też wyjmując bezpiecznik od klimatronika bo "jeż" takie objawy czasem powoduje

popatrz wyjmując przekażniki od urządzeń wewnętrznych (klima,radio,nawiewy,grzanie siedzeń,i zapalniczka) klikający przekażnik oznacza że urządzenie które przez niego dostaje napięcie bierze prąd

Opublikowano
Kontrolka nigdy mi nie migała. Nie to że nie zakręci, całkiem pada że po przekręceniu stacyjki żadne kontrolki się nie świecą.
Opublikowano

zrób jak pisze "zostawiaj ze zdjętą klemą" wykluczysz sam akumulator

 

skoro ktoś Ci pomierzył obciążenia na wyłączonym zapłonie i nie ma obciążeń co znaczy że nic nie bierze prądu, to albo sam aku robi co jakiś czas zwarcie albo sporadycznie zostawiasz w aucie coś włączone (zapalniczka,mp3,jakieś światełko np.bagażnik,radio,itd)

Opublikowano

Raczej nic nie zostawiam, zawsze pamiętam i sprawdzam czy wszystko wyłączone. Wystarczy minus odpiąć?

 

Wielkie dzięki za pomoc :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam mam problem z ładowaniem bądź akumulatorem tylko tyle że niewiem jak to dokładnie sprawdzić i prosił bym kolegów o pomoc.

Czasami jest tak że auto już nie odpali naładuje aku i jazda po mieście z tydizeń i nie odpali. Po naładowaniu prostownikiem jest ok ale jak już po kilku dniach słąbnie to widać np po przednich światłach na wolnych słabiej świecą ale gdy przygazuje to się rozjaśniają to samo z światełkami w kabinie po podłączeniu miernika z włączonym radiem światła i na maxa wentylator nawiewu to ładowanie mam między 12-13 v z czym że po przygazowaniu skoczy do 13 co możę być przyczyną za co się wziąść znalazłem na aku jakąś kartke i jest chyba data 12.10 czyli grudzień 2010 akumulator bosh 680a

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
a długość szczotek oraz wyciągnięty pasek mogą mieć jakiś wpływ na to?? pasek mi nie puszczy więc niewiem czy to to
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega podaje ładowanie na poziomie 13 volt to na pewno za malo. 13 volt to praktycznie nie jest ładowanie, a cały prąd na światla idzie z akusia, dlatego trzyma tylko kilka dni. Oczywiście pobór prądu do zmierzenai miernikiem, tak samo jak ładowanie. Sprawdź też kolego stan kabli, przewodów, klem, złącz na akusiu i na alternatorze.

 

PZDR>

Opublikowano

Witam. Problem tyczy oczywiście alternatora. Coś na ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=196305

Kolega ma racje z

Pasek by musiał się slizgać.

Sztoki są w kpl z regulatorem

 

PZDR>

 

Lecz szczotki można wylutować z regulatora i zamontować nowe. Jest to opłacalne bo regulator może kosztować nawet i 250 zł ... Ja za cała regeneracje alternatora bez regulatora dałem tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.