Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jestem posiadaczem E46 320 D od prawie jednego roku, wszystko było dobrze aż do momentu wyjazdu nad Bałtyk pięknego słonecznego dnia auto nie odpaliło (wcześniej się nic takiego nie działo nawet przez okres zimowy) . Po naładowaniu akumulatora wszystko grało przez 3 dni potem znowu nie odpaliło, kolejne ładowanie baterii i powrót do domu (500 km) wszystko OKI. Po kolejnych kilku dniach powtórka z rozrywki. Zakupiłem nowy akumulator i myślałem że problem tkwił w baterii niestety się myliłem, objeździłem kilku "magików" auto po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu wszystkiego sprawdzono wszystkie lampki, wymieniłem wszystkie żarówki tylnego oświetlenia i pobór prądu jest OK tzn. po około 2-3 minutach spada do 0,03 (A) czyli powiedziano mi ze dobrze. Niestety dalej jest przez coś rozładowywany i nie jest to wina baterii ponieważ muszę na noc odłączać klemę "+" na akumulatorze i przez noc lub kilka dni jak postoi to jak podłącze klemę to wszystko jest OK. Ostatnio wieczorem w garażu siedząc w aucie po wyłączeniu zapłonu usłyszałem że coś brzęczy w środkowej części konsoli w okolicy climatroniku tak jakby mały wiatraczek ale po 15 min (z zegarkiem w ręku) się wyłącza i jest cicho. Ostatnio też jadąc usłyszałem że nawiew na wolnych obrotach tak jakby przez chwilę zmienił prędkość obrotów a nic nie ruszałem i wrócił do normy (wcześniej raczej tak się nie działo). Wyczytałem na forum że kilka osób miało problemy z tzw. JEŻ-em, ale czy aby na pewno w moim przypadku to może być "JEŻ". Mam zamiar jechać kolejny raz do mechanika ale nie chciałbym wymieniać kilku rzeczy na które wpadnie mechanik metodą prób i błędów (dzwoniłem dziś do serwisu poinformowano mnie że tzw. JEŻ kosztuje dokładnie 355 zł niby nie dużo ale czy aby na pewno to JEŻ) Bardzo proszę o wskazówki i porady wszystko mile widziane. Z góry serdecznie dziękuje za udzieloną pomoc. POZDRAWIAM.
  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wymnij bezpiecznik od nawiewu i jak problem ustąpi to JEZ
Opublikowano
Z tego co wyczytałem to chyba bezpiecznik z nr 50 ?(jak się mylę proszę o poprawienie mnie). W takim razie jutro to sprawdzę. "fornal" dzięki za szybką reakcję.
Opublikowano
Witam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi, dziś wyciągnąłem bezpiecznik chyba nr 63 7,5 (A) i zobaczymy jak jutro fura zapali bez problemu czyli będzie to co piszecie nieszczęsny JEŻ :lol:
Opublikowano

W moim e34 też zaczął padać aku , a ma dopiero 1,5 roku. Zmierzyłem amperomierzem pobór z stanie uśpienia i wyszło 0,18 A, kiedy wyjąłem panel radia spadło do 0,11 A. Wyjęcie wszystkich bezpieczników nic nie dało, czyli ciągle 0,11 A, dopiero kiedy odłączyłem dodatkowy kabel plusowy od głównego plusa pobór spadł do 0,08A.

Aku naładowałem dobrym prostownikiem i zobaczymy co będzie dalej. dodam że mam alarm, jednak nie odłączałem go bo bym musiał grzebać w kablach. Alarm mam jednak od dawna i nic się nie działo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego ten pobór prądu o którym piszesz jest jak najbardziej ok nie masz sie czym martwic norma jest do 0,20 A

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
no mam taka nadzieję. na razie mierzę i obserwuję. Rozładowanie akumulatora mogło byc spowodowane niedomknięciem drzwi lub jakimś chwilowym zwarciem, albo po prostu z akumulatorem coś nie tak chociaż młody jest. W Matizie mam 0,03 A, a w książce "Sam naprawiam E36" prawidłowy pobór to 0,03 A (przy wyłączonym zegarku itp.). W książce tej wyczytałem również, że bez pośrednictwa bezpieczników wpięty jest alternator, rozrusznik i układ zapłonowy i tam można jeszcze szukać, tj. odpinać po kolei i sprawdzać. Jeśli u mnie aku będzie trzymał to poszukiwania prądu sobie odpuszczę w innym przypadku szukam dalej :shock:
Opublikowano
Witam ponownie wszystkich. Myślę że koledzy mieliście racje jeśli chodzi o mój przypadek rozładowanego akumulatora po kilku dniach postoju (wyciągnięty bezpiecznik) autko ponownie odpaliło bez problemów. Na dniach będę chciał zakupić tzw. JEŻa bo to jest jak pisaliście przyczyną rozładowywania akumulatora. Moje drugie pytanie to czy warto kupować na allegro itp. czy lepiej zakupić tą część z serwisie. Za udzieloną dotychczas pomoc wszystkim serdecznie dziękuje i pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam ponownie wszystkich. Myślę że koledzy mieliście racje jeśli chodzi o mój przypadek rozładowanego akumulatora po kilku dniach postoju (wyciągnięty bezpiecznik) autko ponownie odpaliło bez problemów. Na dniach będę chciał zakupić tzw. JEŻa bo to jest jak pisaliście przyczyną rozładowywania akumulatora. Moje drugie pytanie to czy warto kupować na allegro itp. czy lepiej zakupić tą część z serwisie. Za udzieloną dotychczas pomoc wszystkim serdecznie dziękuje i pozdrawiam.

 

Jesli jest popsuty spróbuj go naprawić. Jest to opisane w dziale "zrób to sam" jak sie nie uda kup nowy. Jakis rok tem byłem u mechanika z tym samym problemem powiedział ze oryginał 300 zł poprosiłem jakis dobry zamiennik , zapłaciłem za niego 200 + 100 za robote i do dziś jest dobrze

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Witam ponownie wszystkich. Myślę że koledzy mieliście racje jeśli chodzi o mój przypadek rozładowanego akumulatora po kilku dniach postoju (wyciągnięty bezpiecznik) autko ponownie odpaliło bez problemów. Na dniach będę chciał zakupić tzw. JEŻa bo to jest jak pisaliście przyczyną rozładowywania akumulatora. Moje drugie pytanie to czy warto kupować na allegro itp. czy lepiej zakupić tą część z serwisie. Za udzieloną dotychczas pomoc wszystkim serdecznie dziękuje i pozdrawiam.

 

Jesli jest popsuty spróbuj go naprawić. Jest to opisane w dziale "zrób to sam" jak sie nie uda kup nowy. Jakis rok tem byłem u mechanika z tym samym problemem powiedział ze oryginał 300 zł poprosiłem jakis dobry zamiennik , zapłaciłem za niego 200 + 100 za robote i do dziś jest dobrze

 

Witam.

 

Tez mam w planach wyciągnąć "jeża" , ale w związku z innymi objawami. Ziomek ma racje, spróbuj najpierw naprawić a jak się nie uda wymień ustrojstwo.

Na forum znalazłem inst. w temacie, przykład jest na e36 , ale sposób kolegi Pawla powinien zdać egzamin :)

 

http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=62870&hilit=naprawa

Opublikowano
aku naładowany i trzyma. Myslę że kawałek koca podszedł pod klapę tylną przez co świeciły się żarówki w bagażniku. Później ładowałem aku takim swoim wynalazkiem - zasilaczem i pewnie niedoładowywał jak trzeba akumulatora. Po naładowaniu dobrym prostownikiem na maksa wszystko wróciło do normy.
Opublikowano

Witam

BMW 320D rok 2001 kombi.

 

Po kilkunastu minutach od całkowitego wyłączenia auta rozładowuje akumulator na tyle, że nie da się go ponownie uruchomić.

Pomiary:

 

Prąd upływu około 3A na wyłączonym aucie.

Pomiary prądu w gałeziach po wypięciu bezpieczników nic nie wskazły- wszystko w normie.

 

W obwodzie głównego plusa (+klema) rozpiąłem dwa czerwone kable- Upływność jest na cieńszym z nich. Czy prowadzi on do elektromagnesu rozrusznika? Może steronik świec żarowych?

Jak przebiega ten obwód dokładnie?

Co wy na to?

 

pzdr

Arek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw rozłącza sie minus(-) a nie plus (+) mogłes uszkodzisc aku

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
nic sie nie uszkodziło... swoją drogą nie znam przypadku w którym po nieprawidłowej kolejności rozłączania uszkodził się aku...
Opublikowano

piszesz ze pobiera 3 A to przez pół godziny aku traci 1.5 AH i to go rozładowuje ??

czyli jakbys sprawne auto zostawil na postojowych to po pół godziny aku pada ...... no to sie zastanów :mad2:

Opublikowano

MOże to i dziwne - ale nie jest przecież normalne, że auto kompletnie wyłączone i z aku idzie 3A !

To co sugerujesz?

Dzwoniłem do kolesia i przyznał sie że podpiął na chwile odwrotnie aku- tzn zamontował odwrotnie ...

Jak na moje teraz to poleciał alternator...

Opublikowano

alternator dobrze sprawdzic a na poczatek podłącz amperomierz jeszcze raz pozamykaj wszystko i odczekaj dobre 20 min, zobacz czy spadnie i na ile

np. w E60 trzeba bardzo długo czekac zanim body przejdzie w stan czuwania

Opublikowano

no sprawdze....

Jedno jest pewne: Tak nie było przed wystąieniem tej dramatycznej pomyłki w podpięciu akumulatora...

Działałem na dwóch akumulatorach- tzn, przyjechał do mnie autem, wyłączył odczekałem dokładnie 11 minut i już go nie odpalił. Zamontowałem drugi akumulator- odpalił od kopa. Wyłaczył odczekalismy 10minut i tak samo- nie włączył już ponownie....

 

także coś jest ewidentnie nie tak,,,,

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie wszystkich.

Chciałbym podziękować Wam wszystkim którzy pomogli mi w rozwiązaniu mojego problemu z rozładowanym akumulatorem, którego przyczynę po opisaniu bardzo szybko zdiagnozowaliście :D Zakupiłem nową część tzw. JEŻa i wymieniłem go (u mojego mechanika) bardzo pomocny był dla mnie temat z opisem i zdjęciami jak się dostać do nieszczęsnego JEŻa, po godzinie walki usterka została naprawiona/wymieniona na nową i sprzęcik działa jak na początku bez zastrzeżeń. Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc :cool2: Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów... do zoba na drogach :norty:

P.S. Oczywiście temat można zamknąć.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie odswieze troche temat a wiec tak u mnie objawy sa takie. Właczam zaplon nawiew chodzi ale przerywa czyli takie buczenie,jak dam na maxa juz jest wszystko wporzadku,jak mniejszy bieg juz jest lipa ale znowu jak przejade pare km to sprawa sie normuje i nie ma juz buczenia i nawieiw jest ok wiec to to moze byc u mnie???? Pomozcie bo auto idzie za 2 dni do mechanika a niechcialbym zeby dlubal mi i dochodzi metoda prob i bledow. Dodam ze mam e46 ON 136KM kombi automat
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W wiekszosci przypadków jest ot tzw JEŻ, albo on działa nie poprawnie ale nie działa wcale. I u Ciebie bym to obstawiał sam pisałeś ze po chwili jest ok wiec działa ale nie tak jak powinien.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.