Skocz do zawartości

520i M54B22 gaśnie na zimnie po odpaleniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

mam problem z autem. Odkąd zrobiło się zimno nocami to z rana po odpaleniu całe się trzęsie (i to tak solidnie),brakowało mu mocy, długo się nagrzewał i dopóki się nie nagrzał, zgasiłem i odpaliłem na nowo to auto się trzęsło na postojach, podczas jazdy tego nie czułem. Po ponownym odpaleniu wszystko działa prawidłowo,auto odzyskiwało wigor i było fajnie do następnego ranka. Natomiast im zimniej tym gorzej - aktualnie auto po odpaleniu trzęsie się i po 10-20 sekundach gaśnie na dowolnym biegu czy też na P. Reaguje na naciśnięcie gazu - obroty wzrastają, na P normalnie do 6k rpmów dochodzą,po wrzuceniu biegu jest problem z osiągnięciem 4k.Nagrzewanie nic nie zmienia,bo nawet jak temperatura jest prawidłowa, to auto dalej trzęsie. Natomiast wduszenie pedału do podłogi niewiele zmienia - auto rusza,ale wyraźnie nie ma mocy, prędkość maksymalna aktualnie to około 140 i jest problem z wrzuceniem 5 biegu na D - brakuje mocy i auto jedzie na 4. Sekwencja bez problemu pozwala wrzucić 5 bieg,ale niewiele to zmienia,bo mocy nadal brak.

 

Przewertowałem szukajkę, znalazłem parę tematów ale nic podobnego. Dodam,że jestem kompletnym laikiem i nie znam się na samochodach. Do mechanika planuję się wybrać,ale może się okazać,że to jakaś pierdoła,którą dam radę zrobić sam ewentualnie nakierujecie co sprawdzić u mechanika?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Na kompie wyskoczył brak zapłonu na 3,5 i 6 cylidnrze. Niestety tylko tyle zdążyłem sprawdzić. Doszły mnie słuchy,że to może być walnięty przepływomierz,ale odpiąłem i auto nadal nie odpala. Jak dłużej spróbuję odpalić to wygląda to trochę na zasadzie "chcę ale nie mogę". Pytanie czy owe błędy zapłonu jednoznacznie wskazują na świece czy może to być coś jeszcze?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Problem udało się rozwiązać (dopiero teraz bo czasu nie miałem zbytnio) - 3 świece walnięte plus jedna cewka. Wymienione świece i cewka i auto nie do poznania ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I auto było nie do poznania przez całe 3 dni... Aktualnie wrócił problem na 3 cylindrze ale tylko na zimnym. Po rozgrzaniu auta błędów nie zgłaszał przez 2 tygodnie, aż 3 dni temu znowu wyskoczył check engine. przełożenie cewek nie pomogło. Do tego fura cierpi na brak mocy i wysokie spalanie plus czuć z wydechu niespalone paliwo.

 

Auto miało próbę olejową zrobioną i niby kompresji było 9 a po dolaniu oleju podskoczyło do 11 - niewiele mi to powiedziało,a że robione to było po przyjacielsku to też rozwiązania żadnego nie dostałem poza remontem silnika...

 

Jako,że ja ciemna masa samochodowa jestem to pytanie - jakie są właściwe wartości kompresji na sprawnym silniku i co może być przyczyną niższej? Jakiś cień szansy,że elektryka coś knoci?

Opublikowano

Problem [prawdopodobnie leży gdzie indziej. Miałem tak samo, telepie na zimnym, wypadają zapłony, jak się nagrzeje i odpalisz ponownie to jest wszystko w porządku. Do tego spalanie na poziomie 16l (2,2 w automacie) w cyklu mieszanym.

 

U mnie nie pomagały zabawy z przepływką i świecami i cewkami. Dopiero kolega na forum 5er.pl podpowiedział (bo miał to samo) że to walnięte szklanki zaworowe. Skończyło się na wymianie szklanek (24 sztuki po 24zł najtaniej :P), dodatkowo wałki rozrządu były kiepskie, więc kupiłem komplet z E60 za 450zł. Do tego zrobione uszczelniacze zaworowe i uszczelki Vanosa.

1500 mnie to kosztowało ale zapłony nie wypadają.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Hmm dorwałem błędy komputera

 

P1347 Cylinder 3 Misfire with fuel cutoff

P0313 Misfire Detected with Low Fuel

 

@tomtom1994 - też miałeś takie błędy ? Czy w ogóle brak błędów? Szklanek nie ruszałem jeszcze,bo ponad 5 stówek to mnie trochę przeraża ;)

 

Generalnie mam wrażenie jakby to była jakaś nieszczelność gdzieś i fura wciąga powietrze jak tornado ( każde nadepnięcie pedału gazu powoduje słyszalny świst/pisk powietrza) - ale może tak po prostu ma BMW ? Jak wspomniałem - ciemna masa ze mnie.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć - może ktoś miał podobny problem/wpadł na rozwiązanie? Ja póki co po prostu rozgrzewam silnik i jadę. Błędy cały czas występują - wspomniane poniżej

 

P1347 Cylinder 3 Misfire with fuel cutoff

P0313 Misfire Detected with Low Fuel

 

Poszukiwania na necie dają różne wyniki - ktoś coś może?

Opublikowano
A czy szukałeś nieszczelności na silniku o której sam wspominałeś wcześniej :?: Druga sprawa z tego co podałeś to wypadanie zapłonu masz na trzecim cylindrze,możesz zamienić cewki miejscami 3 z 2 i sprawdzić, czy nadal wypadać będzie na tym samym. To takie najprostsze na początek
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
A czy szukałeś nieszczelności na silniku o której sam wspominałeś wcześniej :?: Druga sprawa z tego co podałeś to wypadanie zapłonu masz na trzecim cylindrze,możesz zamienić cewki miejscami 3 z 2 i sprawdzić, czy nadal wypadać będzie na tym samym. To takie najprostsze na początek

 

 

Bonzo cewki i świecie podmieniałem, wtryski też komplet wymieniłem (na podmiankę miałem) i efekt zerowy. Nieszczelności nie stwierdziliśmy na przepływomierzu ze szwagrem. Odma też wyglądała dobrze. Wymieniłem korek wlewu oleju bo był luźny,ale też nie pomogło. Gdzie jeszcze można jej szukać ?

Opublikowano
Nieszczelność nie na przepływce a w okolicach kolektora dolotowego, psiknij zmywaczem do hamulców lub innym sprayem i słuchaj czy silnik zacznie równiej pracować. Druga sprawa, że błąd P0313 oznacza niewłaściwy skład mieszanki, za dużo powietrza a za mało paliwa - uboga mieszanka.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Możesz mieć nieszczelność, najlepiej to sprawdzić próbą dymową bo tanio masz pokazane 100% nieszczelności w dolocie i skrzyni korbowej we własnym zakresie. Mi wypadały zapłony jak miałem lewe powietrze, więc może u Ciebie też to będzie to. Dodatkowo masz błąd ubogiej mieszanki co tym bardziej na to wskazuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.