Skocz do zawartości

e60 530d akumulator (AGM ?) i prostownik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam w e60 530d 2003r czarny akumulator BMW 12V 80A h 800A 140 RC 800 CCA bez napisu AGM, jak sprawdzić jaki jest fabryczny akumulator do tego auta ? Czy ten co mam jest AGM ?

Druga kwestia ładowanie, czy można ładować zwykłym prostownikiem akumulator AGM ?

Opublikowano
Mam w e60 530d 2003r czarny akumulator BMW 12V 80A h 800A 140 RC 800 CCA bez napisu AGM, jak sprawdzić jaki jest fabryczny akumulator do tego auta ? Czy ten co mam jest AGM ?

Druga kwestia ładowanie, czy można ładować zwykłym prostownikiem akumulator AGM ?

 

Czarne to AGM, białe zwykłe. Na klemie minusowej masz wybitą datę produkcji. Górne dwie cyfry to numer tygodnia a dolne rok. Będziesz wiedział jaki wiekowy jest ten akumulator.

 

Po numerze nadwozia wyjdzie kilka możliwości. W oryginalnym testerze podczas rejestracji wymiany akumulatora jest napisane jaki był zarejestrowany do tej pory. W INPIE pewnie też da się to sprawdzić. Jeśli faktycznie był AGM to będziesz miał to zaznaczone.

 

Pzdr

Opublikowano

na klemie minusowej jest tak:

 

BMW S: 61 21 7 555 285

AW: 61 21 7 555 718

118668 - 20 DE

Które symbole dokładnie to tydzień i rok ?

 

 

Mam w e60 530d 2003r czarny akumulator BMW 12V 80A h 800A 140 RC 800 CCA bez napisu AGM, jak sprawdzić jaki jest fabryczny akumulator do tego auta ? Czy ten co mam jest AGM ?

Druga kwestia ładowanie, czy można ładować zwykłym prostownikiem akumulator AGM ?

 

Czarne to AGM, białe zwykłe. Na klemie minusowej masz wybitą datę produkcji. Górne dwie cyfry to numer tygodnia a dolne rok. Będziesz wiedział jaki wiekowy jest ten akumulator.

 

Po numerze nadwozia wyjdzie kilka możliwości. W oryginalnym testerze podczas rejestracji wymiany akumulatora jest napisane jaki był zarejestrowany do tej pory. W INPIE pewnie też da się to sprawdzić. Jeśli faktycznie był AGM to będziesz miał to zaznaczone.

 

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście bardzo sobie chwalę Bosch C3. Ładuje fajnie AGM i zwykłe akumulatory :cool2:

Najlepszy w testach jest CTEK MXS 5.0 ale po co przepłacać jak AEG Automotive 97016 jest tańszy i działa tak samo dobrze. Tylko obudowa jest trochę "brzydsza" ale świecić w garażu przecież nie musi

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W e60 ładuje się akumulator po przez komorę silnika ?

 

kupiłem prostownik taki dość dobry ale po mimo ładowania akumulatora przez 5 dni z przerwami na jazdę autem (klemy podpięte pod maską w silniku) prostownik pokazuje nienaładowany dalej akumulator...

napięcie w spoczynku w ukrytym menu jest 12,3 a 12,4 v a przy odpalaniu spada napięcie na ułamek sekundy na 8v i przy ładowaniu alternatora jest 14,7v

 

(wcześniej przed podłączeniem prostownika napięcie akumulatora w ukrytym menu miałem na poziome 11v czasem coś około 10v co skutkowało wyskakiwaniem błędów od układu kierowniczego, napinacza pasów, poduszek, abs, i to losowo i nie zawsze,)

 

Teraz gdy jest napięcie w spoczynku powyżej 12v jest ok ale zastanawiam się czy napięcie 12,3 / 12,4 v to nie za mało na naładowany akumulator AGM pojemności 80ah800A ?

 

Jakie napięcie w stanie spoczynku powinien mieć akumulator AGM 80h800A ?

oraz ile czasu powinien się ładować taki akumulator do 100% ?

Opublikowano
Normalnie powinien się naładować z komory. Chyba, że coś gdzieś żre prąd od razu w dużej ilości. Jak chcesz go naładować do pełna to odepnij klemę i podepnij prostownik od razu do aq. Spoczynkowy powyżej 12 jest ok. A ile się powinien ładować? To zależy od stanu akumulatora. Jakich bym nie ładował to po 24h był już zazwyczaj naładowany. Tylko nie wiem czy spadek do 8v przy rozruchu to nie jest już zbyt mało...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko nie wiem czy spadek do 8v przy rozruchu to nie jest już zbyt mało...

Jest

Opublikowano

znalazłem w instrukcji tabele napięcia i stan akumulatora przedstawię go

 

12,6 v i więcej = 100% naładowania

12,4 v = 75% naładowania

12,2 v = 50% naładowania

12,0 v = 25% naładowania

11,7 lub mniej = totalne wyładowanie baterii

Opublikowano

My używamy i polecamy prostowniki i startery NOCO to strona producenta: https://no.co/

Całkowicie bezpieczny inteligętny prostownik model 1500, super sprawa doładowania, podtrzymywania przy programowaniu, super wykonany, zgrabny i duża moc. Popatrzcie filmiki jak to działa, przetestowaliśmy sporo tego gruzu i przy tym uparcie zostajemy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.