Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jadąc manualem jak np. chcesz wyprzedzić to też po podjęciu decyzji o tym musisz stracić czas na zredukowanie biegu wcześniej zanim dasz ogień. Tutaj biegi redukujesz pedałem gazu tak na prawdę, zamiast machać ręką wciskasz odpowiednio wcześniej gaz, bieg Ci się redukuje i ogień. Czasowo myślę, że wychodzi to i tak na plus dla automatu. Oprócz tego nie musisz wcześniej trzymać samochodu na obrotach jadąc za kimś i czekając na okazję do wyprzedzenia. Reakcja w trybie D/Comfort może nie jest błyskawiczna, ale dalej twierdzę, że to kwestia przyzwyczajenia i oswojenia ze skrzynią. Zresztą ta skrzynia ma różne tryby, da się pojechać tym na kilka sposobów i to jest coś czego manual nigdy nie będzie mieć - chcę się bawić to się bawię macham ręką albo łopatkami, chcę odpoczywać i jechać komfortowo to jadę jak król :)

 

Chciałem coś wyciąć ale w sumie wszystko powyżej jest istotne ;)

 

Że AT jest bardziej komfortowy, zwłaszcza w mieście, to oczywiste. Natomiast ja lubię trzymać silnik na nieco wyższych obrotach - taka słabość, nie lubię jak mi rzęzi i wibruje pod tyłkiem (choć przyznaję, F31 jest pod tym względem bardzo dopracowane). Do tego wykształciłem umiejętność szybkiej i nieodczuwalnej redukcji biegu (żadnego szarpania itd.). Więc ja znajduję osobliwą przyjemność w szybkiej redukcji biegu a później 'ogień' ;)

I jak dotąd znane mi automaty zawsze utrzymywały silnik na zbyt niskich obrotach a redukcja była zbyt wolna. Jedyne akceptowalne ustawienie ZF-a to (jak już pisałem) tryb 'lewarek do siebie'. Wtedy jestem w stanie z nim żyć ;) Tylko, że chyba nie o to projektantom chodziło ;)

Opublikowano
Do tego wykształciłem umiejętność szybkiej i nieodczuwalnej redukcji biegu (żadnego szarpania itd.).

 

Podoba mi się to zdanie :lol:

Wrzuć może jakiś clip jak to robisz.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Do tego wykształciłem umiejętność szybkiej i nieodczuwalnej redukcji biegu (żadnego szarpania itd.).

 

Podoba mi się to zdanie :lol:

Wrzuć może jakiś clip jak to robisz.

 

:)

 

W obecnej wersji softu (z IX.2016) nawet kompletna fujara jest to w stanie zrobić (poprzednio automatyczna przegazówka była nieco spóźniona i bardziej przeszkadzała niż pomagała). W ogólnym przypadku: nie puszczasz całkiem gazu tylko ujmujesz nieco ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tego wykształciłem umiejętność szybkiej i nieodczuwalnej redukcji biegu (żadnego szarpania itd.).

 

Podoba mi się to zdanie :lol:

Wrzuć może jakiś clip jak to robisz.

W bagażniku i zmieniasz bieg i wracasz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy jadąc na D, skrzynia AT nie utrzymuje silnika na zbyt niskich obrotach? (Czyli poniżej 1800RPM) Czy ten silnik się nie męczy? Czy koło dwumasowe nie cierpi?
Opublikowano
AT niema dwumasy

Według Ciebie silnik B48 252KM (330i) ze skrzynią AT nie ma koła dwumasowego a ze skrzynią MT posiada koło dwumasowe?

Skąd masz takie informacje?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ty wiesz w ogóle jak jest zbudowana klasyczna automatyczna skrzynia biegów ? Polecam wikipedię.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
AT niema dwumasy

Według Ciebie silnik B48 252KM (330i) ze skrzynią AT nie ma koła dwumasowego a ze skrzynią MT posiada koło dwumasowe?

Skąd masz takie informacje?

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/partgrp?id=8A71-EUR-05-2016-F30N-BMW-330i

 

Żadem automat niezależnie od modelu nie posiada dwumasy.

Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano

Chyba cos pokreciles:

 

http://images84.fotosik.pl/149/bb4d574409a8e795.jpg

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niepokręciłem.

frotv pytał czy jest koło dwumasowe,a nie zamachowe. Te dwa różne elementy mają mają zgoła różne zadania.

 

Tak jak pisałem wyżej.

Tu np. jest dwumasa. Diesel- ręczna skrzynia, - http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8D31-EUR-05-2016-F30N-BMW-325d&diagId=21_0274

Opublikowano
Niepokręciłem.

frotv pytał czy jest koło dwumasowe,a nie zamachowe. Te dwa różne elementy mają mają zgoła różne zadania.

 

Tak jak pisałem wyżej.

Tu np. jest dwumasa. Diesel- ręczna skrzynia, - http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8D31-EUR-05-2016-F30N-BMW-325d&diagId=21_0274

Chodziło mi o dwumasowe koło zamachowe i ras_f34 ma rację (zaznaczył niebieską ramką nr 01) do 330i MT jest dwumasowe koło zamachowe a dla AT jest koło zamachowe cieniutkie.

Opublikowano
Popatrz na liscie oznaczonej niebieska ramka jest pozycja "dwumasowe kolo zamachowe", z tym ze w 330i sklasyfikowane jest jako osprzet silnika

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Faktycznie, dwumasa występuje, lecz tylko w skrzyni manualnej, a frotv pytał konkretnie o automat.

 

Tak jak pisałem wcześniej, w żadnym automacie BMW niema dwumasy i klasycznego sprzęgła lecz hydrokinetyczne.

Brak dwumas i klasycznego sprzęgła jest istotną zaletą eksploatacyjną ,automatycznych skrzyń.

Jest to wiedza powszechna.

 

 

http://autokult.pl/2298,budowa-i-zasada-dzialania-kola-dwumasowego

 

W podtemacie - Koło dwumasowe w automatycznej skrzyni biegów?

Cytat - "Jeśli nawet przyjmiemy pewne uproszczenia, to koło dwumasowe nie współpracuje ze sprzęgłem hydrokinetycznym"

 

I tu - Czy w moim aucie jest „dwumas”?

 

W pełni wiążącej odpowiedzi potrafi udzielić jedynie serwis na podstawie numeru VIN pojazdu, ale dla uproszczenia możecie przyjąć, że większość nowoczesnych diesli o mocy od 100 KM wzwyż ma ten element na pokładzie.

 

Od tej reguły są, rzecz jasna, liczne wyjątki, np. silnik 1.7 CDTI o mocy 80 KM, montowany w Oplu Astrze II, „dwumas” ma, podczas gdy mocniejsze (90-128 KM) jednostki z rodziny 1.6 CRDi (Kia, Hyundai) – nie. Ważne: koła zamachowe dwumasowe stosuje się tylko w przypadku skrzyń manualnych i zautomatyzowanych, w tym dwusprzęgłowych (np. DSG). Klasyczne „automaty” dwumasowych kół zamachowych nie potrzebują.

 

Można zadzwonić do ASO i spytać, czy wymienią dwumasę w automacie :wink: .

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.