Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie Wszystkich

Nie wiem jaką skrzynię biegów wybrać dla modelu 330i.

Bardzo proszę o informację jakie obroty silnika są przy prędkości 170km/h dla skrzyni manualnej i automatycznej?

Opublikowano
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale czy nie lepiej kupić F10 jak dużo jeździsz z takimi prędkościami? :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Opublikowano
W automacie na pewno będzie niższe przełożenie a jakie dokładnie to Ci nie powiem. Było gdzieś sprawdzane już w którymś temacie manual vs auto ZF8. Podejrzewam, że tutaj stosunek obrótów man vs auto będzie identyczny jedyne co się może różnić końcowe przełożenie.
Opublikowano

Rozumiem, że pytanie dotyczy nowego silnika B48?

Bo między skrzynią MT w N20 a MT w B48 jest spora różnica przełożeń. Przykładowo dla 320i: w B48 przy 140km/h jest nieco ponad 2500RPM, w N20 równe 3000RPM.

I przejechawszy już 18kkm 320i z tak długą skrzynią w sumie nie dostrzegam jej zalet. Silnik jest na tyle cichy, że na autostradzie i tak zagłuszają go inne dżwięki. A przyśpieszanie oczywiście najczęściej wymaga redukcji (na IV biegu przy 4000RPM jest 140km/h).

Różnica w zużyciu paliwa? Podejrzewam, że marginalna...

Opublikowano
Tak pytanie dotyczy B48. Czy skrzynia MT w 320i i 330i jest taka sama? Czyli przy prędkości między 160 i 170km/h na 6 biegu będzie około 3000RPM? A w ZF8 na 8 biegu w trybie comfort ile jest RPM przy takiej prędkości?
Opublikowano
I przejechawszy już 18kkm 320i z tak długą skrzynią w sumie nie dostrzegam jej zalet.

Czyli żałujesz, że kupiłeś ze skrzynią MT? Jak bierze sprzęgło, czy szarpie, czy drga lewarek?

Opublikowano
Tak pytanie dotyczy B48. Czy skrzynia MT w 320i i 330i jest taka sama? Czyli przy prędkości między 160 i 170km/h na 6 biegu będzie około 3000RPM? A w ZF8 na 8 biegu w trybie comfort ile jest RPM przy takiej prędkości?

 

Wiadomo, że wszystkie opisane obroty ktoś da Ci w AT na 8 biegu - ten który wrzuca się w trybie comfort i eco pro.

 

na sport nigdzy nie zapina chyba 8 biegu max 7.

 

Moim zdaniem przy większych prędkościach te biegi naprawdę robią różnicę, być może w BMW nie aż tak, ale miałem wcześniej DSG6 w passacie i tam brakowało przełożeń już > 150 km/h

Opublikowano
Witam serdecznie Wszystkich

Nie wiem jaką skrzynię biegów wybrać dla modelu 330i.

Bardzo proszę o informację jakie obroty silnika są przy prędkości 170km/h dla skrzyni manualnej i automatycznej?

 

U mnie przy 170 km/h jest 2500 obr/min zarówno w trybie sport jak i comfort. W trybie eco pro nie sprawdzałem;). Mam 330i xdrive ze sportowym automatem i wydechem m performance.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Członkowie klubu
Opublikowano
U mnie tak samo jak u kolegi rkmi09. ECO PRO funkcjonuje do 120 km/h, potem jest juz komunikat o zdjeciu nogi z gazu :)

Maksymalnie do 132 km/h. Natomiast tryby jazdy nie zmieniaja przeciez przelozen skrzyni. Jedyna roznica jest taka, ze w Sporcie nie wrzuca 8 biegu.

Opublikowano
I przejechawszy już 18kkm 320i z tak długą skrzynią w sumie nie dostrzegam jej zalet.

Czyli żałujesz, że kupiłeś ze skrzynią MT? Jak bierze sprzęgło, czy szarpie, czy drga lewarek?

 

Nie żałuję. Sprzęgło bierze jak w dupowozie ;), nie szarpie, lewarek może trochę drga na biegu jałowym ale mnie to nie przeszkadza.

 

Automatem jeździłbym tylko w trybie M/S (lewarek do siebie). Tryb 'D' jest nie na moje nerwy - wrzuca wyższe biegi w szaleńczym tempie, utrzymując silnik poniżej 2000RPM, w COMFORT tak samo jak i w SPORT.

Opublikowano
lewarek może trochę drga na biegu jałowym ale mnie to nie przeszkadza.

 

Dlaczego ten lewarek drga?, zaobserwowałem to kiedyś w nowym E90 320d, myślałem, że w F30 a tym bardziej benzynie nie będzie drgał. Kurde w 10 letnim Golfie 1.6 102 KM nie drga i biegi precyzyjnie wchodzą. O co chodzi?

Mogę jeszcze zmienić konfigurację zamówienia przez 10 dni. Czy warto dokładać 10tyś do AT?

Opublikowano
Warto bo po 1 o wiele leoszy komfort jazdy bo te skrzynie są genialne a po 2 to na rynku wtórnym manuale w seri FXX kiepsko się sprzedają. To tak na przyszłość jakbyś chciał za kilka lat to sprzedać to z AT bedzie łatwiej
Opublikowano
Dlaczego ten lewarek drga?, zaobserwowałem to kiedyś w nowym E90 320d, myślałem, że w F30 a tym bardziej benzynie nie będzie drgał.

 

Pewnie jak zwykle jest kompromis pomiędzy precyzją operowania a tłumieniem drgań. A muszę przyznać, że zmiana biegów jest dość sprawna (poprzednio jeździłem subaru, tam pod tym względem było... swoiście;)).

 

Czy warto dopłacić do AT? Nie wiem, dla mnie to kwestia spełnienia swoich własnych oczekiwań. Mam Comfort Lease więc w zasadzie niczym (odsprzedażą zwłaszcza) nie muszę się przejmować.

 

Bierzesz kombi? Jeśli tak to upewnij się, że domówiłeś relingi (bo inaczej bagażnika nie założysz) :P :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
drga bo dźwignia "miesza" bezpośrednio w skrzyni, a nie poprzez system cięgien, które amortyzują drgania.
Opublikowano
Automatem jeździłbym tylko w trybie M/S (lewarek do siebie). Tryb 'D' jest nie na moje nerwy - wrzuca wyższe biegi w szaleńczym tempie, utrzymując silnik poniżej 2000RPM, w COMFORT tak samo jak i w SPORT.

 

A tam... kwestia przyzwyczajenia i odpowiedniego operowania gazem. Długo jeździłeś tym automatem, że masz takie zdanie na temat tej skrzyni? Może nie zdążyłeś się przyzwyczaić? Skrzynia sama inteligentnie tym steruje i jeżeli odpuszczasz gaz i zapotrzebowanie na moc maleje to wrzuca wyższy bieg i w normalnej jeździe to jest fajne, bo po co ma trzymać na obrotach, skoro wciśnięcie energiczne gazu zrzuca bieg lub biegi w dół. Dodawać gazu też trzeba wiedzieć kiedy i jak bo od tego jak mocno go wciśniesz zależy jak szybko auto się zbierze, czyli ile biegów zostanie zrzuconych. Do tego masz tryb sport i inną reakcję na odpuszczenie lub dodanie gazu. Moim zdaniem ta skrzynia jest genialna. I piszę to po przesiadce z manuala :)

Opublikowano
Naprawdę uważacie, że z MT będzie ciężej sprzedać? Ja nie robię dużych przebiegów. Co byście woleli: 4 letnie F30 330i MT z przebiegiem 70tyś czy 4 letnie F30 330i AT z przebiegiem 150tyś? Myślicie, że różnica w cenie zrekompensuje te 10tyś?
Opublikowano
Osobiście nie kupię już normalnego auta z manualną skrzynią - i chyba sporo osób myśli jak ja. Jak będziesz miał auto z małym przebiegiem, od pierwszego właściciela, z polskiego salonu to i tak szybko sprzedasz :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • Moderatorzy
Opublikowano
Naprawdę uważacie, że z MT będzie ciężej sprzedać? Ja nie robię dużych przebiegów. Co byście woleli: 4 letnie F30 330i MT z przebiegiem 70tyś czy 4 letnie F30 330i AT z przebiegiem 150tyś? Myślicie, że różnica w cenie zrekompensuje te 10tyś?

 

150tyś automat, między innymi dlatego że w manualnej skrzyni łatwiej można "dorżnąć" silnik, sprzęgło, dwumas i inne generatory kosztów.

 

P.S. Też miałem wcześniej manuala, nigdy więcej.

Opublikowano
Na mobile w trojkach z ostatnich dwoch lat jest trzy razy wiecej automatow od manuala. Przy ustawieniu mocy powyzej 150 KM automatow jest nawet pieciokrotnie wiecej. Przy tym jak pracuje skrzynia ZF8 wystepowanie manuala z czasem ograniczone bedzie jedynie do golasow z najslabszymi silnikami w celach czysto oszczednosciowych.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Automatem jeździłbym tylko w trybie M/S (lewarek do siebie). Tryb 'D' jest nie na moje nerwy - wrzuca wyższe biegi w szaleńczym tempie, utrzymując silnik poniżej 2000RPM, w COMFORT tak samo jak i w SPORT.

 

A tam... kwestia przyzwyczajenia i odpowiedniego operowania gazem. Długo jeździłeś tym automatem, że masz takie zdanie na temat tej skrzyni? Może nie zdążyłeś się przyzwyczaić? Skrzynia sama inteligentnie tym steruje i jeżeli odpuszczasz gaz i zapotrzebowanie na moc maleje to wrzuca wyższy bieg i w normalnej jeździe to jest fajne, bo po co ma trzymać na obrotach, skoro wciśnięcie energiczne gazu zrzuca bieg lub biegi w dół. [...]'

 

Nie jeżdziłem ZF-owymi automatami z silnikiem B48, to fakt. Natomiast przejechałem od kilkudziesięciu do kilkuset kilometrów 320d, 218i, 530d oraz jeszcze LR Disco - wszystkie z ZFem ;) No i poza 530d, które wg mnie dobrze grało z tą skrzynią, nie wpadłem w entuzjazm. Najgorzej było wg mnie w 320d oraz w Landku. Jakoś tej błyskawicznej reakcji nie czułem. Landek po zjechaniu z autostrady dawał się prowadzić tylko 'na manetkach'.

Opublikowano
Jadąc manualem jak np. chcesz wyprzedzić to też po podjęciu decyzji o tym musisz stracić czas na zredukowanie biegu wcześniej zanim dasz ogień. Tutaj biegi redukujesz pedałem gazu tak na prawdę, zamiast machać ręką wciskasz odpowiednio wcześniej gaz, bieg Ci się redukuje i ogień. Czasowo myślę, że wychodzi to i tak na plus dla automatu. Oprócz tego nie musisz wcześniej trzymać samochodu na obrotach jadąc za kimś i czekając na okazję do wyprzedzenia. Reakcja w trybie D/Comfort może nie jest błyskawiczna, ale dalej twierdzę, że to kwestia przyzwyczajenia i oswojenia ze skrzynią. Zresztą ta skrzynia ma różne tryby, da się pojechać tym na kilka sposobów i to jest coś czego manual nigdy nie będzie mieć - chcę się bawić to się bawię macham ręką albo łopatkami, chcę odpoczywać i jechać komfortowo to jadę jak król :)
Opublikowano
Miałem manual w 320d E91 - i to był powód sprzedaży. Auto świetne, zostawiłbym dla żony - tylko ten dziadowski manual z absurdalnie krótką jedynką...
kupię 540i E39 po lifcie, sedan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.