Skocz do zawartości

E46 320D 2000r interpretacja geometrii 3d, chodzi po drodze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie mam podobny problem co autor tego wątku

Mianowicie podczas jazdy na autostradzie lub innej drodze szybkiego ruchu prędkościami powyżej 110km/h autem buja na różne strony a to podczas wjazdu/wyjazdu w przestrzeń gdzie są bariery dźwiękochłonne przy wyprzedzaniu mijaniu innych pojazdów , na pewno to nie wiatr bo inne samochody przede mną jadą prosto a mnie wyrzuca prawie na drugi pas !!

Zawieszenie niby sprawdzone na szarpakach ale nic nie wykazało amortyzatory oczywiscie klasyczne 75 procent :) Wzrokowo amortyzatory tył suche lecz osłony i odboje opadły i ledwo wiszą.

Dodam że auto kupiłem po dzwonie w przednie lewe koło i co jakiś czas musze jechać na ustawienie kierownicy bo cały czas mi odchyla się w prawą strone (a tak chyba nie powinno być że się sama przestawia?).

Poradźcie co z tym bujaniem i czy da się coś zrobić żeby kierownica się nie przestawiała.

  • Odpowiedzi 93
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Jeśli drążki kierownicze z końcówkami są ok to tylko luz w przekładni kierowniczej odpowiada za takie miotanie przy wiekszych predkosciach, każda E46 z większym przebiegiem ma problem z malgem, a po dzwonie w koło tym bardziej prawdopodobne uszkodzenie przekladni Edytowane przez chri$
Opublikowano
może przestawia Ci się geometria nadwozia? Jeśli tak to auto nie powinno jeździć po drogach. Amory to nie wszystko, gumy, łączniki, stabilizatory, opony- wiele czynników wpływa na nieprawidłowe zachowanie auta na drodze.
Opublikowano

gumy stabilizatora niedawno wymienione( 2 raz w ciągu 4 lat), co do przekładni to rzeczywiście wydaje mi się że od początku jest z nią coś nie tak ponieważ kierownica ciężej chodzi niż w innych autach czasami koła blokują się przy pełnych skrętach na parkingu , (brak samopowracalności układu kier),

dlaczego w takim razie jak napisał piotrek może się geometria sama przestawiać?

Opublikowano
Oczywiście, że może. Dobrze jest raz na rok sprawdzić i ewentualnie skorygować geometrię. Nawet jeżeli nic nie było robione z autem to poprzez jazdę po naszych pięknych drogach geometria minimalnie się przestawia.
Opublikowano
Ustawiam też co rok ale to jakoś na jazdę nie wpływa(tzn po normalnych drogach i jeździe wszystko jest ok tylko jak od czasu do czasu wyskocze w dłuższą trasę to odczuwam ten dyskomfotr) co do koła które dostało wymieniłem całe "kopyto" (bo nie wiedziałem czy krzywy amor czy zwrotnica) ale ślad został pewnie w konstrukcji (widać pęknięcie fartucha błotnika -przetłoczenia , pod maską) i na 0 już tego nie wyprowadzi(jest lepiej niż wcześniej, koło prosto stoi) ale raczej to nie jest przyczyną tego bujania. Ta maglownica mi nie daje spokoju...
Opublikowano
niedawno rozkminialiśmy to na forum- sprawdzenie zawieszenia zrobić lepiej na podnośniku z pomocą kogoś kto się do tego przyłoży niż na ścieżce diagnostycznej która niestety nie pokazuje wszystkiego.
Opublikowano
Najprawdopodobniej do wymiany gumy stabilizatora - na trzepakach nie wychodzą a jednak stabilizator usztywnia autko.

Koszt nie jest duży a różnica po wymianie z 10 letnich na nowe (nawet gdy nie stuka) naprawdę duża.

Gumy stabilizatora nie mają nic do tego, mogą być wy*ebane a auto powinno się prowadzić jak po szynach, jedyny objaw zużycia tego elementu to nieprzyjemny efekt dźwiękowy na niewielkich nierównościach, nie mający wpływu na prowadzenie.

 

Za powracalność kierownicy do pozycji zero odpowiada parę rzeczy:

- kąt WSZ

- maglownica

- krzyżak

 

Blokuje Ci się kierownica przy maksymalnym skręcie prawdopodobnie z powodu złej zbieżności i magiel się za daleko przekręca.

 

Przy złym kącie WSZ, dokładnie gdy kąt jest mniejszy auto robi się czułe na boczny wiatr. Ale to musiałbyś mieć już mocno przestawione koło. Jeśli takie strategiczne elementy jak sworznie w wahaczach oraz tuleje wahaczy, drążki kierownicze i końcówki są ok to Twoim problemem na 100% jest maglownica.

Opublikowano
Chris pewnie masz racje co do maglownicy, jeśli chodzi o zbieżność zawsze na przeglądzie wychodzi dobrze. I ma to odzwierciedlenie na drodze bo jak puszcze kiere to idzie prosto...Ok jutro dzwonie do PURM - Łódź bo to chyba ode mnie najbliżej do regeneracji maglownic. 650zł z montażem/demontażem podobno.....
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Jestem już po regeneracji maglownicy w firmie PURM Łódź.

Cały zabieg z demontażem regeneracją magla oraz montażem trwał 4 godziny.

Według osoby która dokonywała regeneracji zlikwidowano około 80% luzów.

Spostrzeżenia:

Kierownicą ciężej się kręci niż przed remontem- Pan mnie zapewnia że tak musi być przez jakiś czas bo w środku są nowe części i to musi się dotrzeć

Podczas kręcenie kierownicą słychać w kolumnie tarcie gumy

Jeśli chodzi o właściwości jezdne nie odczuwam żadnej zmiany, jeśli chodzi o te bujanie autem na autostradzie które najbardziej mnie denerwowało muszę to sprawdzić właśnie na tej drodze , lecz dopiero pod koniec miesiąca wybieram się na A1 i dopiero wtedy powiem czy coś się zmieniło.

Byłem po tym wszystkim na diagnostyce bo czułem po naprawie dość głośne pukanie z przodu , diagnosta powiedział że słychać maglownice lecz kazał jeszcze wymienić łączniki stabilizatora bo są zużyte. Wymieniłem(lemforder) , niby już jest w miarę cicho lecz gdy robie krótkie ruchy kierownicą na odpalonym silniku dalej słychać pod metalową osłona jak maglownica wydaje swoje metaliczne dźwięki a podobno podczas pracy silnika gdy magiel jest zregenerowany nie powinno to występować (może ale na zgaszonym silniku)

Dzwoniłem do firmy kazała pojeździć trochę wymienić te łaczniki i zrobić geometrię zawieszenia w 3D. Jeśli to nić nie da to przyjechać z powrotem do nich. I tu pojawia się problem, bo jak pisałem w moich innych postach auto dostało kiedyś w koło lewy przód i stało krzywo, po jakimś czasie wymieniłem całe "kopyto" i kąt się poprawił lecz na 0 już tego raczej nie ustawi. I teraz pytanie czy te skrzywione koło może być też przyczyną tych bujań itd , i czy ewentualnie da się z przodu ustawić mimo tego "strzału" kąty bo nie wiem czy kolejny raz wydawać 120zł na geometrię. Dodam że zbieżność jest idealna jak puszcze kierownice to auto jedzie prosto lecz co jakiś czas jak już pisałem w innych postach kierownica przekręca się sama w prawo (tzn zmienia swój kąt).

 

Czekam na podpowiedzi

Opublikowano
Witam kolego zmagalem sie z takim problemem ze podczas jazdy rzucalo mi autem wymienilem wszystki gumy z tylu i z przadu chociaz mechanik twierdzil ze sa ok i na przegladzie rowniez maszyny nic nie pokazaly po wymianie tuleji jak reka odjal auto nie bylo myszkowate i nie jechalo gdzie chcialo
Opublikowano

Wezmę pod uwagę Twoją opinie ale poczekam na opinię innych użytkowników.

Jaki koszt kompletu tuleji na tył? Czy wymieniałeś tylko tujele zawieszenia czy także tuleje "wózka"

Opublikowano
...I tu pojawia się problem, bo jak pisałem w moich innych postach auto dostało kiedyś w koło lewy przód i stało krzywo, po jakimś czasie wymieniłem całe "kopyto" i kąt się poprawił lecz na 0 już tego raczej nie ustawi. I teraz pytanie czy te skrzywione koło może być też przyczyną tych bujań itd , i czy ewentualnie da się z przodu ustawić mimo tego "strzału" kąty bo nie wiem czy kolejny raz wydawać 120zł na geometrię. Dodam że zbieżność jest idealna jak puszcze kierownice to auto jedzie prosto lecz co jakiś czas jak już pisałem w innych postach kierownica przekręca się sama w prawo (tzn zmienia swój kąt).

Czekam na podpowiedzi

 

Jasne, że skrzywione koło a szczególnie auto po dzwonie może zachowywać się inaczej. dlatego nie opłaca się kupować auta kiedy trzeba ingerować w elementy konstrukcyjne. Zdziwił bym się jak byś po takiej naprawie miał wszystko dobrze.

Jeżeli chcesz mieć dobrze ( o ile się da) to najpierw proponuje ramę i sprawdzenie wymiarów, później sprawdzenie geometrii i kątów których nie ustawisz regulacją.

generalnie to co opisujesz o kierownicy i przekręcaniu jej odpowiedzialna jest zbieżność ale nie powinna po ustawieniu sama się losowo przestawiać.

Opublikowano
No ok, ale masz(macie) kogoś kto na ramie mi sprawdzi(ewentualnie ustawi) wymiary? U mnie mechanicy mają ramy ale służące raczej do "wyciągania" rozbitków nie wiem czy jest ktoś taki kto by mi to wszystko pomierzył, a nawet jak już ktoś pomierzy to jeszcze trzeba to ustawić (jeżeli się da) , co do geomteri to tak jak pisałem poza lewym kołem jest ok, zbieżnośc zawsze wychodzi dobrze, a co do kierownicy to nikt nie wie dlaczego się przekręca...Raz na kilka miesięcy zapali mi się kontrolka : "błąd czujnika kąta skrętu" to dotyczy zapewne tej skrzywionej kierownicy ale gaśnie po jakimś czasie sama. Może to jednak gumy z tylnego zawieszenia lub nie do końca zregenerowany magiel..
Opublikowano
Witam ja bym sie udal to jakiegos speca aby zobaczyl ci gumy tyl i przod wyzsza polka przod i tyl to koszt okolo 600zl z robocizna ja mam wszystkie gumy lemfordera zmienilem rowniez sprezyny poniewaz auto troche bujalo
Opublikowano
Witam ja bym sie udal to jakiegos speca aby zobaczyl ci gumy tyl i przod wyzsza polka przod i tyl to koszt okolo 600zl z robocizna ja mam wszystkie gumy lemfordera zmienilem rowniez sprezyny poniewaz auto troche bujalo

Widziałem taki komplet-zestaw gum na tył sam wózek plus zawieszenie chciał 700 za części przód mam sprawny z tyłu nic nie robiłem jeszcze, także 600 co piszesz na obie osie to troche mało chyba...Sprężyny? też mogą być ale ich to chyba się nie da zdiagnozować lecz u mnie może to też być przyczyna bo jedna strona tak się wydaje że stoi niżej niż druga...

Opublikowano
kierownica musi być ustawiona na dokładnie fabryczne ustawienie na zębatce. Tak się dzieje jak nie włożyłeś kiery w fabryczne ustawienie.

A jest tam gdzieś znak jak ma być to założone prawidłowo?

Opublikowano
Witam

Jestem już po regeneracji maglownicy w firmie PURM Łódź.

Cały zabieg z demontażem regeneracją magla oraz montażem trwał 4 godziny.

Według osoby która dokonywała regeneracji zlikwidowano około 80% luzów.

Spostrzeżenia:

Kierownicą ciężej się kręci niż przed remontem- Pan mnie zapewnia że tak musi być przez jakiś czas bo w środku są nowe części i to musi się dotrze

 

Czarek_88,byłeś przy remoncie maglownicy,bo mi to wygląda że tylko ci śrubą docisnął listwę(skasował luz,tylko za mocno),po regeneracji kiera nie powinna chodzić ciężko,będzie się docierać przez rok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kierownica musi być ustawiona na dokładnie fabryczne ustawienie na zębatce. Tak się dzieje jak nie włożyłeś kiery w fabryczne ustawienie.

A jest tam gdzieś znak jak ma być to założone prawidłowo?

Tak, nie idzie nie zauważyć jak zdejmiesz kierownicę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Witam u mnie tyl stal minimalnie krzywo mierzone miara po wymianie sprezyn przestalo bujac mi autem a po wymianie tuleji przestalo rzucać autem po drodze i koleinach auto stało sie do opanowania bez zandych probemów sprezyny zalozylem na przod i na tyl firmy KYB
Opublikowano
Witam u mnie tyl stal minimalnie krzywo mierzone miara po wymianie sprezyn przestalo bujac mi autem a po wymianie tuleji przestalo rzucać autem po drodze i koleinach auto stało sie do opanowania bez zandych probemów sprezyny zalozylem na przod i na tyl firmy KYB

 

A tuleje które wymieniałeś?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.