Skocz do zawartości

Konfiguracja skrzyni/silnika na autostradzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

posiadam F10 525D X-Drive w M pakiecie i tak się zastanawiam, jak jadę autostradą to zazwyczaj na takim ustawieniu:

- ręcznie łopatkami przy kierownicy utawiam M8

- przełączam szkynie w tryb sportowy (dzięki temu M8 po jakimś czasie nie wróci na niższy bieg)

- zmieniam tryb na SPORT w celu lepszej pracy kierownicy i reakcji pedałów gazu/hamulca

 

W skrócie - chcę mieć lepsze sterowanie autem (tryb SPORT), ale oszczędnie, bo i tak jadę jednostajnym tempem (tryb M8).

Czy jazda w takiej konfiguracji przez kilka godzin non stop, wpływa na żywotność silnika, skrzyni czy inne podzespoły?

Opublikowano
W/g mnie nie ... SPORT to nic innego jak chyba agresywniejsze ustawienie układów. Nic więcej, więc nie rozumiem problemu z żywotnością. Rozumiem, że pałujesz od 1-8 biegu do odciniki, ale chyba nie o tym mowa. Sam na autostradę zawsze ustawiam SPORT i do tego manual z łopatkami i lece na 8 biegu przelotową prędkością.
Opublikowano

No dokładnie chodzi o przelotową. Ale pamiętaj jeszcze o skrzyni w trybie sport, bo inaczej M8 wraca na DS ;-)

 

Tak pytam, bo może w trybie SPORT jest jednak większe nadwyrężenie podzespołów, co jest spoko dla zabawy czy wyścigów które trawają powiedzmy z godzinę, a nie jazda 1000km w ten sposób. Czasami mam wrażenie, że mimo że już jestem w M8 i dopiero zmieniam z COMFORT na SPORT to czuje takie hmmm no takie "wciśnięcie" samochodu, jakby się coś rzeczywiście przestawiało ;-)

 

PS. Zdaje się, że w SPORT wykorzystywane są 2 rury wydechowe zamiast jednej...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
PS. Zdaje się, że w SPORT wykorzystywane są 2 rury wydechowe zamiast jednej...

Pojechałeś :mrgreen:

 

dopiero zmieniam z COMFORT na SPORT to czuje takie hmmm no takie "wciśnięcie" samochodu, jakby się coś rzeczywiście przestawiało

Nic się mechanicznie nie przestawia, auto zmienia przede wszystkim mapy sterowania silnika i skrzyni (+ wspomagania kierownicy/zawieszenia, jeśli takowe jest).

Dlatego odczuwasz to jako przyrost mocy (zwróć uwagę na wzrost obrotów w momencie przejścia na tryb Sport).

Opublikowano

Pojechałeś :mrgreen:

Tak jest od paru lat we wszystkich bmw od 28i/35d wzwyż

 

http://f10.5post.com/forums/attachment.php?attachmentid=1003246&stc=1&d=1396350442

Opublikowano
dopiero zmieniam z COMFORT na SPORT to czuje takie hmmm no takie "wciśnięcie" samochodu, jakby się coś rzeczywiście przestawiało

Nic się mechanicznie nie przestawia, auto zmienia przede wszystkim mapy sterowania silnika i skrzyni (+ wspomagania kierownicy/zawieszenia, jeśli takowe jest).

Dlatego odczuwasz to jako przyrost mocy (zwróć uwagę na wzrost obrotów w momencie przejścia na tryb Sport).

 

No właśnie wzrostu obrotów nie ma, bo wcześniej przełączam się na M8, więc nie ma redukcji. Oczywiście gdybym nie był w M8 to byłoby to w pełni zrozumiałe, a tak to takie ciekawe, ale też nie zawsze mam takie wrażenie. No nic, najważniejsze, że taka jazda jest poprawna :-)

 

Swoją drogą, mogliby pozwolić na większą konfigurację trybu SPORT. Przykładowo, żeby nie ograniczał skrzyni do 7 biegów. Właściwie to fajnie jakby można było samemu określić maksymalny bieg w SPORT np. z przedziału 4-8 :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest od paru lat we wszystkich bmw od 28i/35d wzwyż

Ale kolega ma 525d... :)

BTW, w 535d przypadkiem nie ma dwóch symetrycznych pojedynczych rur po prawej i lewej stronie auta?

Opublikowano
Moja typowa jazda na autostradzie - do 120 km/h eco pro powyzej komfort, czasem wlaczam sporta ale tylko zawieszenie ( w ustawieniach trybow wybieram co ma sie zmieniac). W zasadzie tylko jak leje. Poza tym nigdy nie uzywam recznej zmiany biegow, nie widze sensu.
Opublikowano
U mnie nie ma konfiguracji trybu sport wiec wtedy nie mam 8mego biegu. Tak wiec, tak widze sens w manualnym zmianie biegów ze względów ekonomicznych. Jakbym miał mozliwosc wyłączenia redukcji Biegów to nie byłoby problemów tylko tak bym sobie to ustawił, ale moze nie umiem?
Opublikowano

Kolego.

Nie wiem, jaki masz tryb SPORT, ze nie mozesz konfigurowac.

Ja na autostradzie zawsze uzywam tryb sport z wylaczeniem skrzyni biegow.

Co wiecej, jesli nie masz jakiejstam opcji (madrzejsi wiedza, ja nie), to tryb SPORT nie robi nic z kierownica - i dla mnie/u mnie, to jest najwieksza tragedia.

A ustawianie M8, to jest dla mnie w ogole jakis KOSMOS, bo skrzynia sama wrzuci 8-my bieg oraz sama, co jest najwazniejsze (!!!) zredukuje, gdy tego potrzeba, aby nie zabic silnika.

A lopatki sa miedzy innymi po to, zebys sobie sam mogl zredukowac, wiedzac, ze za chwile bedzie wyprzedzal i chcialbys np. napedzic turbine (w uproszczeniu).

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A lopatki sa miedzy innymi po to, zebys sobie sam mogl zredukowac, wiedzac, ze za chwile bedzie wyprzedzal i chcialbys np. napedzic turbine (w uproszczeniu).

Właściwie to samo można zrobić kickdownem... (tym "lżejszym", pedał nie w podłogę)

Prawdę powiedziawszy nigdy nie udało mi przekonać się do posiadania łopatek :D choć zdarzało mi się jeździć autami weń wyposażonymi, ale jakoś nigdy ich nie używałem...

Opublikowano
Smiem twierdzic, ze lopatkami robi sie to szybciej und wygodniej. :D
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Kolego.

Nie wiem, jaki masz tryb SPORT, ze nie mozesz konfigurowac.

Ja na autostradzie zawsze uzywam tryb sport z wylaczeniem skrzyni biegow.

Co wiecej, jesli nie masz jakiejstam opcji (madrzejsi wiedza, ja nie), to tryb SPORT nie robi nic z kierownica - i dla mnie/u mnie, to jest najwieksza tragedia.

A ustawianie M8, to jest dla mnie w ogole jakis KOSMOS, bo skrzynia sama wrzuci 8-my bieg oraz sama, co jest najwazniejsze (!!!) zredukuje, gdy tego potrzeba, aby nie zabic silnika.

A lopatki sa miedzy innymi po to, zebys sobie sam mogl zredukowac, wiedzac, ze za chwile bedzie wyprzedzal i chcialbys np. napedzic turbine (w uproszczeniu).

 

Mam wrażenie, że nie zrozumiałeś problemu, ale spoko, niech będzie kosmos :)

Opublikowano
Chetnie zrozumiem - napisz.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Chetnie zrozumiem - napisz.

 

Już wszystko zostało tutaj napisane, więc tylko mogę powtórzyć. Zmienianie ręcznie na M8 nie jest KOSMOSem, bo w przeciwnym wypadku BMW będzie używało maksymalnie M7. Oczywiście komputer przerzuci na M8 jeżeli będą bardzo wysokie obroty. Ale nie chodzi o to, że człowiek boi się o zniszczenie silnika :D Chodzi oto, że człowiek nie chce go żyłować, jadąc autostradą, a chce korzystać z innych dobrodziejstw trybu SPORT (układ kierowniczy, pedał gazu/hamulca, zawieszenie (jak ktoś ma EDC czy tam DDC, nie pamiętam teraz które jest za to odpowiedzialne w SPORT).

Opublikowano

U mnie uzywa 8.

Niewazne.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Bez przeciągania biegu przez wysokie obroty? Zmiana z 7 na 8 jest dokładnie taka sama jak w innych trybach niż SPORT? Pierwszy raz o tym słyszę, czy skonfigurowałeś to jakoś specjalnie? Jeżeli tak, to jak? Bo bardzo bym chciał, aby ta opcja była konfigurowalna, ale nie znalazłem niestety nic na ten temat :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.