Skocz do zawartości

bmw e46 328 jaki byl by koszt zalozenia kompresora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam chciałbym załozyc do swojej buni jakiś compresor ,chip czy cos w tym stylu tylko nie wiem za bardzo gdzie takiego czegoś szukac jakies firmy która się tym zajmuje itd ?? może wie któs cos na ten temat??

TYlko nie piszcie zebym sobie kupił M3 itd..:)

Opublikowano
Tylko samoróbka lub może jakiś KIT ze stanów. Pewnie do 2.8 by się coś znalazło. Od naszych zachodnich sąsiadów G-Power sprzedaje kompletne KITy do przekładki w promocji po 12tyś. Niestety są to do 3.0i. Myślę, że dało by się upakować do 2.8i. G-Power nie potrzebuje modyfikacji sterownika. ;)
Opublikowano
M52B28 wspaniała jednostka do doładowania!!! Potrzebujesz: planowanie głowicy i jej remont, obróbka cylindrów, metalową uszczelkę Cometic, śruby ARP głowicy, sprzęgło z M57, wydajniejsze wtryskiwacze, sterowanie ECU Master wraz z sondą szerokopasmową LC-1 Innovate, czujnik EGT, kompresor EATONA lub jakąś wydajną turbinę [zależy w jakie doładowanie celujesz], Intercooler, BOV, WG, regulator ciśnienia paliwa, wydajniejszą pompę paliwową, nowy dolot, kolektor wydechowy [pod turbo], układ wydechowy, łączniki zbrojone, wężyki podciśnienia, wężyki w stalowych oplotach, wyprowadzenia na chłodzenie turbiny, MAP sensor, wskaźniki: boost, AFR, EGT, ciśnienia oleju, strojenie i wiele wiele innych dupereli o których zapewne zapomniałem :wink: życzę wytrwałości w modzeniu tej zacnej jednostki :cool2: pozdr
Opublikowano
Czy aby na pewno nie pomyliłeś bloków, aluminiowego M52 z żeliwnym M50? Bo to właśnie te silniki przekładają pod dmuchawki. Z tego co czytałem na zagranicznych forach, za wiele nie się nie dmuchnie do M52 bo on tego po prostu nie zniesie. ;)
Opublikowano
chyba się trochę zapędziliście... zestaw G-Powera dla M54 to jest plug&play kit praktycznie, montuje się to szybko i można dalej normalnie jeździć po bułki do sklepu i do pracy - tylko trochę szybciej. a takim wyrzeźbionym M52 z turbo to chyba raczej ciężko normalnie i bezawaryjnie jeździć :roll:
Opublikowano

nie...ja się nigdzie nie zapędziłem i nawet nie wspomniałem o kicie od GPower :wink: kolega zapytał o alternatywę podniesienia mocy, więc mu ją podałem. Zestaw od GPower będzie i musi zawierać wszystkie elementy o których napisałem wyżej do poprawnej pracy no i ze względu na możliwość szybkiego montażu droższy.

takim wyrzeźbionym M52 z turbo to chyba raczej ciężko normalnie i bezawaryjnie jeździć :roll:

jeżeli doładowanie będzie się mieścić w rozsądnych granicach to seria [mówię o M52] spokojnie sobie z tym poradzi. A tak poza konkursem to sami wiemy, że uturbione jednostki lubią czasem napsocić :lol: pozdr

Opublikowano
chyba się trochę zapędziliście... zestaw G-Powera dla M54 to jest plug&play kit praktycznie, montuje się to szybko i można dalej normalnie jeździć po bułki do sklepu i do pracy - tylko trochę szybciej. a takim wyrzeźbionym M52 z turbo to chyba raczej ciężko normalnie i bezawaryjnie jeździć :roll:

 

Właśnie o GPower mówiłem. Może po lekkich modyfikacjach by się wcisnęło do M52. Nie widziałem M54 więc nie znam różnic ale chyba dość podobny do M52?

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie !

 

Na początek chciałem powiedzieć, że przeszukałem cały internet i nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na moje pytania.

 

 

Mam bmw 328Ci od około miesiąca. Chciał bym trochę podnieść jego moc, nie nadwyrężając przy tym żywotności silnika.

Co było by najlepszym rozwiązaniem na start ?

 

zastanawiałem się nad kilkoma rzeczami:

-zmianą układu wydechowego (jeśli tak to jaki polecacie do tego modelu ? Rok 99')

-wstawieniem turbo (choć nie wiem czy ktoś w warszawie mi to dobrze zrobi)

-włożeniem stożkowego filtra powietrza

- http://allegro.pl/chip-tuning-box-cyfrowy-30km-bmw-328ci-e46-193km-i2642589378.html

- i inne

 

Co polecacie ? Czy kupienie takiego chipa z allegro da mi faktycznie chociaż te 20 koni i czy zmieni się jakoś wyczuwalnie moment obrotowy ?

Czy lepiej iść do profesjonalistów z hamownią i zabulić ? Wiem że takie turbo raczej to ryzykowny zabieg i trochę mija się z moim celem bo pewnie oprócz dodatkowej mocy mogę mieć różne inne nowe problemy ale czy to nie jedyna rzecz która faktycznie coś zmieni na + ? Obecnie według danych internetowych mam 7 do 100, sprawdzałem gps'em, faktycznie jest. Chciał bym zejść do pułapu 6 sekund.

 

pozdrawiam :)

Opublikowano
Chip jest dobry ale w przypadku uturbionego auta w przypadku wolnossącej benzyny da bardzo mały przyrost mocy. W pierwszej kolejności powinieneś poprawić dolot i wydech ( dobra firma od wydechów to przemo-car we Wiązownej uspawają Ci co chcesz:)). Uturbienie tego silnika to już bardzo duże koszty. Moim zdaniem tunning wolnossącego auta to gra nie warta świeczki ale to tylko moje zdanie:) Ten chip z allegro da Ci co najwyżej 250zl mniej w portfelu. Jeśli chcesz uzyskać jakikolwiek przyrost to zrób dolot i wydech i wtedy udaj się do jakiegoś tunera (vtg, comp sport etc) żeby napisali Ci program.
Opublikowano
Chip jest dobry ale w przypadku uturbionego auta w przypadku wolnossącej benzyny da bardzo mały przyrost mocy. W pierwszej kolejności powinieneś poprawić dolot i wydech ( dobra firma od wydechów to przemo-car we Wiązownej uspawają Ci co chcesz:)). Uturbienie tego silnika to już bardzo duże koszty. Moim zdaniem tunning wolnossącego auta to gra nie warta świeczki ale to tylko moje zdanie:) Ten chip z allegro da Ci co najwyżej 250zl mniej w portfelu. Jeśli chcesz uzyskać jakikolwiek przyrost to zrób dolot i wydech i wtedy udaj się do jakiegoś tunera (vtg, comp sport etc) żeby napisali Ci program.

 

Wybacz, że zadam takie debilne pytanie ale niestety muszę bo w przeciwieństwie do mnie znasz się na rzeczy

 

".. to zrób dolot i wydech .. "

wydech czyli dokładniej co ?

 

cytuje wikipedię:

"W skład układu wylotowego wchodzą:

 

kolektor wylotowy z rurą wylotową,

tłumiki wylotowe,

reaktor katalityczny."

 

 

masz na myśli to wszystko razem wzięte czy np sam tłumik wylotowy ?

Bo wiem że np sama końcówka wydechu to tylko ładny wygląd a za osiągi odpowiada która część układu wydechowego ?

 

Sam już nie wiem, wiesz o co chodzi, mówiąc po polsku:

sama końcówka (ta puszka z rurkami) czy razem z tymi rurami idącymi do silnika ?

Opublikowano

dodałeś że nie znalazłeś na forum satysfakcjonujących cię odpowiedzi ... kłamstwo

ostatnio temat był wałkowany bo co chwilę ktoś z benzyną rzuca się z pytaniem co zrobić kosztem mniej niż 10- 15 tyś żeby odczuwalnie podnieść moc w swoim bolidzie

proponuję dokształcić się na forach, poznać choć kapkę tematyki a później - z braku informacji - co wątpliwe bo forum bmw jest masa - zapytać zaczynając że nie znalazłeś satysfakcjonujących odpowiedzi

znać się nie musisz ale jak nie masz podstaw to oczekujesz że ktoś tobie będzie referaty pisał

co innego jak ktoś ogół kuma a w czymś tam jego wiedza "kuleje"

i co najważniejsze - chyba jak jesteś osoba zainteresowaną to posty powinny być pozbawione ironii z twojej strony

z resztą kolega Yoshimura wskazał tobie gdzie masz się kierować

Opublikowano
dodałeś że nie znalazłeś na forum satysfakcjonujących cię odpowiedzi ... kłamstwo

ostatnio temat był wałkowany bo co chwilę ktoś z benzyną rzuca się z pytaniem co zrobić kosztem mniej niż 10- 15 tyś żeby odczuwalnie podnieść moc w swoim bolidzie

proponuję dokształcić się na forach, poznać choć kapkę tematyki a później - z braku informacji - co wątpliwe bo forum bmw jest masa - zapytać zaczynając że nie znalazłeś satysfakcjonujących odpowiedzi

znać się nie musisz ale jak nie masz podstaw to oczekujesz że ktoś tobie będzie referaty pisał

co innego jak ktoś ogół kuma a w czymś tam jego wiedza "kuleje"

i co najważniejsze - chyba jak jesteś osoba zainteresowaną to posty powinny być pozbawione ironii z twojej strony

z resztą kolega Yoshimura wskazał tobie gdzie masz się kierować

 

Niezmiernie się ciesze, że mogłeś nabić sobie 833 post (punk skilla) dodając ten nic nie wnoszący do tematu post.

Nie, nic o 328Ci nie znalazłem a nie wiem czy 328i (sedan geniuszu) o którym faktycznie jest sporo, będzie dzielił

części z modelem coupe.

 

Ogólnie rzecz biorąc jesteś dup*iem bo jak by był taki temat to ch** by cie bolało dać mi link do niego?

Ważne że nabiłeś pościk forumowy napinaczu, w końcu tematów takich jak mój powstaje na samym tym forum pewnie

koło 100 więc elegancko możesz sobie ponabijać robiąc kopiuj i wklej te swoje mądrości.

Opublikowano
Generalnie jeżeli chcesz coś poprawić to powinieneś przerobić cały układ wydechowy od kolektora do tłumika końcowego. Nie wiem dokładnie jaki to może być koszt natomiast w firmie o której pisałem kiedyś do a3 1.8t za przelotowy układ wydechowy chciano ok 2tys zl. W przypadku e46 pewnie będzie to ok 2500- 3000zl. Na znanym portalu aukcyjnym znajdziesz "dedykowany" dolot np simota koszt ok 1500zl. Te przeróbki spowodują że silnik powinien troche "odetchnąć". Żeby tak naprawde poprawić osiągi auta potrzebowałbyś turba i dobrego programu plus oczywiście wcześniej wspomniane rzeczy a to już niestety generuje nam bardzo wysokie koszty, być może wszystko razem przewyższy wartość auta a więc dlatego moim zdaniem jest to gra nie warta świeczki:)
Opublikowano
dodałeś że nie znalazłeś na forum satysfakcjonujących cię odpowiedzi ... kłamstwo

ostatnio temat był wałkowany bo co chwilę ktoś z benzyną rzuca się z pytaniem co zrobić kosztem mniej niż 10- 15 tyś żeby odczuwalnie podnieść moc w swoim bolidzie

proponuję dokształcić się na forach, poznać choć kapkę tematyki a później - z braku informacji - co wątpliwe bo forum bmw jest masa - zapytać zaczynając że nie znalazłeś satysfakcjonujących odpowiedzi

znać się nie musisz ale jak nie masz podstaw to oczekujesz że ktoś tobie będzie referaty pisał

co innego jak ktoś ogół kuma a w czymś tam jego wiedza "kuleje"

i co najważniejsze - chyba jak jesteś osoba zainteresowaną to posty powinny być pozbawione ironii z twojej strony

z resztą kolega Yoshimura wskazał tobie gdzie masz się kierować

 

Niezmiernie się ciesze, że mogłeś nabić sobie 833 post (punk skilla) dodając ten nic nie wnoszący do tematu post.

Nie, nic o 328Ci nie znalazłem a nie wiem czy 328i (sedan geniuszu) o którym faktycznie jest sporo, będzie dzielił

części z modelem coupe.

 

Ogólnie rzecz biorąc jesteś dup*iem bo jak by był taki temat to ch** by cie bolało dać mi link do niego?

Ważne że nabiłeś pościk forumowy napinaczu, w końcu tematów takich jak mój powstaje na samym tym forum pewnie

koło 100 więc elegancko możesz sobie ponabijać robiąc kopiuj i wklej te swoje mądrości.

 

Nie ma się co denerwować. Jak chcesz mieć pocisk i straszyć na światłach to myślę że to powinno Cię zadowolić

http://www.youtube.com/watch?v=w-HF6Bri7NY. A jeżeli Ci to nie wystarczy np: stojąc pod klubem i "siejąc czar" to zawsze możesz zasięgnąć rady na przykład

tak :https://www.google.pl/search?q=Podniesienie+mocy+328Ci&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

Opublikowano

dxtr71, jceel,SilverRangei i przede wszystkim arek1986, dzięki wielkie, takich odpowiedzi potrzebowałem

 

 

no na sam start chciałem się zamknąć w 1500zł i potem dalej kombinować w zależności od zasobów portfela

Opublikowano

mogę być dupkiem ale nie sierotą, skoro piszesz że nic nie znalazłeś to niech to będzie zgodne z prawdą

nieinterere mnie benzyniaki a linki chyba powinien sobie po forum odszukać zainteresowany

a akurat niedawno 3-4 tyg temu był temat o podniesieniu mocy w benzynie - skończyło się czy lepsze turbo czy kompresor

a czy podbijam sobie posty czy nie i w jaki sposób to już chyba moja sprawa einsteinie

poznaj trochę elementarnej wiedzy o tym czym sobie tyłek wozisz a później fikaj

Opublikowano

Sama turbina to wydatek rzędu ok 2tys zl (w dobrym przypadku). OK, to jeśli Kolega chce to lecimy. Załóżmy, że chcesz dużo więcej mocy, więc najlepszym rozwiązaniem będzie montaż turbiny. Po kolei do roboty: układ dolotowy: stożkowy filtr powietrza, orurowanie, łączniki sylikonowe, opaski zaciskowe, duży intercooler, zawór BOV. Układ wydechowy: turbina Holset HX35, kolektor wydechowy - ośmiornica, gniazdo na sondę lambda, orurowanie, tłumik końcowy. Układ paliwowy: wydajniejsze wtryskiwacze, wydajniejszy regulatora ciśnienia paliwa, wydajniejsza pompa paliwa WALBRO. Układ hamulcowy: wyczynowe tarcze i klocki, być może wydajniejsza pompa hamulcowa. Układ smarowania: podstawka filtra oleju z wyjściem na czujnik ciśnienia i węże, chłodnica oleju TDS, węże zasilające turbinę, spływ olejowy do miski. Silnik: możesz pokusić się na agresywne wałki rozrządu z wersji M3 US, przydałoby się zamontować półpanewki typu Sputter, przekładka odprężająca pod głowicę, układ podciśnienia. Sterownie elektroniczne: urządzenie typu "piggybox". Przydałaby się szpera dla dodatkowej przyjemności z jazdy takim modyfikowanym bolidem. I zapewne mnóstwo innych rzeczy o których zapomniałem. Koszt budowy czegoś takiego jest olbrzymi i 1500zł na pewno nie starczy nawet na samą robociznę.

 

Natomiast w Twoim przypadku pt LEKKI TUNING, zmiany typu: filtr stożkowy, tłumik, czy też kolektor nic nie dadzą. Musiałoby to przede wszystkim zostać wystrojone komputerowo, żeby sondy nie wpadały w "zakłopotanie" pomiaru.

Opublikowano

Wiesz co, czemu nic nie dadzą? Powszechnym faktem jest, że wywalenie kata i odciążenie wydechu i sportowy kolektor wydechowy (nie sam wydech tylko) dadzą mu nawet paręnaście koni.

Przecież to podstawa mechanicznego tuningu. Dolot da niewiele, ale coś tam da. Jakbyś sportowe wałki rozrządu dorzucił (droga rzecz), polerowanie kanałów dolotowych etc to już by było dużo więcej kucy.

Na koniec jak już masz zmiany fizycznie można by trochę skorygować do tego program ECU i jakaś malutka dawka kucy też by doszła.

 

Generalnie bez turbo tuningowanie poza wydechem i dolotem jest drogie. Najtańsza opcja to chyba kompresor. Nie wymaga innych kolektorów etc. Wymaga na pewno zmiany programu i nie wiem czy nie tak zwanej świni do kompa. Pogadaj z kolegą Forty np - on ma uturbione na kompresorze bodajże 325.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak w e46 328 ale w e36 328 każda tania ingerecja w wydech kończy się brakiem momentu obrotowego i co najwyżej przyrostem 5KM. A silniki sątam prawie identyczne. Ale auto jeździ gorzej, bo jest skopany moment obrotowy od 1500-5000tyś, jest w całym zakresie niższy i to nawet do 30NM. Dobry wydech kosztuje, ale jak kolega wspomniał, ma 1500złotych na początek, wiec po za sportową wkładką filtra powietrza, wyczyszczeniu przepustnicy, doloty, odmy, dobrych świecach i ewentualnie chipa od BAGORA nic wiecej bym nie robił.

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.