Skocz do zawartości

[E46 320d 150km] Niedogrzewanie sie silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, od jakiegoś czasu mam problem i chcę go rozwiązać przed zimą. Mianowicie auto długo go się nagrzewa, a przy 75 stopniach jeszcze bardziej zwalnia i nie chce minąć 80. Gdy auto osiągnęło 80 stopni chłodnica była już gorąca. Czy to termostat? Nie mam chłodnicy spalin.
Opublikowano

Piszesz

Nie mam chłodnicy spalin.

Czy przez to mamy rozumieć że EGR też wyeliminowany ?

Jak tak to pozostał Ci do wymiany jak to kolega napisał termostat główny.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

W mojej wersji silnika nie było chłodnicy spalin. Jest tylko rura prowadząca do egr, a sam egr zaślepiłem bo przepuszczał spaliny. Mam tylko jeden, główny termostat.

Wracając do tematu to wymieniłem dziś termostat. Wybór padł na termostat z obudową firmy Gates, a w pudełku był Motorad. W sklepie znajomy nie miał dojścia do Behr, Wahler. Po wymianie termostatu i przy okazji cieczy chłodzącej silnik szybko nabiera temperatury i utrzymuje ją na poziomie 88-91 stopni :) Nie spodziewałem się, że ogrzewanie może być aż tak dobre że kratki nawiewów są gorące.

 

Dziękuję za pomoc, problem rozwiązany :)

Opublikowano

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam takie pytanie. Czy w niedogrzanym R6 (konkretnie m54b25) winowajcą również jest najpewniej termostat? I czy to ten: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN31-EUR-03-2001-E46-BMW-325Ci&diagId=17_0141

 

Poniżej filmik pokazujący temperaturę silnika na postoju (podczas jazdy temperatura jest nieco niższa i waha się w okolicach 60-65 stopni)

 

https://youtu.be/PFSWtOoDc9c

 

Tak sobie myślę czy przyczyną tego niedogrzania może być nie do końca odpowietrzony układ chłodzenia? Przyszło mi to na myśl, ale sam nie wiem czy to ma sens...

Chodzi o to, że w sierpniu wymieniałem chłodnicę i co za tym idzie musiałem spuścić płyn. Po napełnieniu nowym płynem wszystko było ok. Z początku przed jazdą i podczas jazdy obserwowałem poziom w zbiorniku wyrównawczym i musiałem deczko dolać raz czy dwa. Potem stan płynu się unormował. W sumie weszło jakieś 7L. Niby wchodzi tam bodaj ponad 8L, ale pewnie trochę nie spłynęło przy wymianie. Generalnie rzecz biorąc wychodzi mi, że proces odpowietrzania przebiegł właściwie. Z temperaturą silnika też nie było problemu (tzn. nie wiem ile było stopni, ale wskazówka stała pionowo). Następnie przyszedł wrzesień, potem październik i zauważyłem, że wskazówka zaczęła mieć problemy z dojściem do pionu. I teraz sobie pomyślałem (być może błędnie) że może ta wymiana płynu spowodowała, że mam teraz problem. Czy to w ogóle możliwe? Czy to raczej zbieg okoliczności, że w odstępie 2 miesięcy od wymiany płynu pojawił się problem z temperaturą silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Układ może być źle odpowietrzony, w benzynowej r6 nie tak łatwo to dobrze zrobić, warto podnieść przód. Jak opisane na forum instrukcje nie pomogą to termostat do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No dobra, ale czy może się tak zdarzyć, że źle odpowietrzony układ da znać o sobie dopiero po przejechaniu 1000km? Bo przez ten pierwszy tysiąc kilometrów od wymiany płynu wskazówka stała pionowo. A może to była kwestia temperatury zewnętrznej, tzn. dopóki było ciepło (około 20 stopni) to silnik miał względnie optymalną temperaturę, a jak temp. otoczenia spadła, to i temperatura silnika zmalała? Zauważyłem, że im zimniej na dworze tym ciężej dogrzać silnik. Dziś przy temp około zera silnik nie miał nawet 60 stopni :(

 

Teraz przeglądam wątki o odpowietrzaniu i czytam, że trzeba przy tym odkręcić odpowietrznik na termostacie (a ja odkręcałem tylko ten przy korku wlewu, bo nawet nie wiedziałem, że jest jakiś inny odpowietrznik), więc może jednak układ nie jest odpowietrzony.

I teraz pytanie:

Czy chodzi o termostat, który siedzi przy zbiorniku wyrównawczym: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN31-EUR-03-2001-E46-BMW-325Ci&diagId=17_0141

Czy ten przy pompie wody: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=BN31-EUR-03-2001-E46-BMW-325Ci&diagId=11_2180

Opublikowano

Generalnie to zapowietrzony układ powoduje przegrzanie a niekontrolowany obieg płynu powoduje niedogrzanie ale w coraz bardziej skomplikowanych układach mogą się wydarzyć różne anomalie.

Zacząć od prostych klasycznych usterek czyli wymienić termostat główny ten przy pompie a w tych silnikach co mają EGR to też , Ty EGRu nie masz ale za to masz termostat do chłodzenia automatycznej skrzyni biegów który jak będzie cały czas otwarty to też będzie problem z niedogrzaniem.

Wkleję Ci linka co inni mieli podobne problemy z tym że nie te same silniki ale dla kumatych to może przybliżyć rozwiązanie ewentualnego problemu.

viewtopic.php?f=73&t=230999

viewtopic.php?f=73&t=208107&start=45

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik nie dogrzewa się, ale czy jak jedziesz ze stałą prędkością to wskazówka potrafi jeszcze opaść niżej?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zacząć od prostych klasycznych usterek czyli wymienić termostat główny ten przy pompie a w tych silnikach co mają EGR to też , Ty EGRu nie masz ale za to masz termostat do chłodzenia automatycznej skrzyni biegów który jak będzie cały czas otwarty to też będzie problem z niedogrzaniem.

 

Ale ja mam manualną skrzynię.

 

Silnik nie dogrzewa się, ale czy jak jedziesz ze stałą prędkością to wskazówka potrafi jeszcze opaść niżej?

 

Nie, generalnie temperatura się utrzymuje na stałym poziomie. Wahnięcia rzędu 2-3 stopni. Aczkolwiek na trasie jest gorzej niż w mieście (tzn temp. silnika niższa o jakieś 6-8 stopni). Sprawdziłem też czy jazda z wyższymi prędkościami obrotowymi wpłynie na temperaturę (czyli dajmy na to jadąc 100km/h zamiast na V biegu jechałem na IV) i okazało się, że nie wpływa.

 

p.s. A tak z ciekawości, orientujecie się ile powinna wynosić optymalna temp. tego silnika? Dla przypomnienia: m54b25 (2,5L 192KM)

Opublikowano

Zadajesz pytanie i wprowadzasz w błąd bo podajesz schemat do innego silnika z automatyczną skrzynią biegów

Czy chodzi o termostat, który siedzi przy zbiorniku wyrównawczym: http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts ... Id=17_0141

Czyli jak nie masz automatu to ten termostat nr 4 u ciebie nie występuje .

Termostat główny powinien się otwierać na 97C.

Prawidłowy schemat

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BN31-EUR-09-2001-E46-BMW-325Ci&diagId=11_2180

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ok, będę kupował ten termostat. Jak kupię firmy "BEHR" to będzie dobry wybór?

I jeszcze dla pewności, żeby wykluczyć inne niż termostat powody niedogrzania silnika (np. zapowietrzenie układu). Sprawdziłem, co się dzieje po odkręceniu korka wlewu płynu. Wygląda to tak:

 

Filmik dla zobrazowania: https://www.youtube.com/watch?v=ZD0wKSIt9ng&feature=youtu.be (na wyświetlaczu widać test 7.0)

 

- Płyn przelewa się ciągłym strumieniem niezależnie od ustawień klimy (ciepło/zimno)

- Na nagraniu tego nie ma, ale wcześniej zanim zacząłem nagrywać dodawałem gazu tak do około 2-2,5tys obr. i płyn bryzgał wtedy na zewnątrz (to dlatego na nagraniu widać trochę kropli płynu na obudowie filtra powietrza)

- Gdy klima była ustawiona na max czułem ciepłe powietrze z nawiewu.

 

Czy to potwierdza, że układ nie jest zapowietrzony i że prawdopodobnym winowajcą jest termostat?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Behr jest bardzo dobry, na reszte pytan nie odpowiem niestety.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Trochę czasu minęło, a ja nie napisałem jak się sprawy mają. Ta wiedza może komuś się przydać, więc nadrabiam. Więcej o rozwiązaniu mojego problemu napisałem w tym wątku: viewtopic.php?f=15&t=118837&p=2313178#p2313178, bo jest on chyba bardziej adekwatny (dotyczy silników R6, konkretnie m54). Tu napiszę tylko, że wymiana termostatu rozwiązała problem. Ostatecznie zdecydowałem się na termostat firmy Wahler. Podczas wymiany okazało się, że oryginał BMW był tej samej firmy. Jedyny minus jaki odnotowałem po wymianie jest taki, że podręcznikowa temperatura przy której powinien otwierać się termostat wynosi 97°C. Tymczasem u mnie temperatura silnika po nagrzaniu utrzymuje się w okolicach 91-93°C.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.