Skocz do zawartości

E61 2005 N52B25 przydusza przy ostrym dodaniu gazu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od wczoraj posiadam e61 z silnikiem N52B25 - manual. BMW po przesiadce z 406 Coupe to lekki szok patrzac pod katem tego co znajduje sie pod maska.

 

Auto mialo 2ch wlascicieli. Ma przejechane 103700 mil czyli okolo 170000km.

Nie znam sie na BMW kompletnie dlatego postanowilem napisac bo nigdzie nie znalazlem podobnego tematu!

 

Jak jade dosc wolno - 35 do 4tkmh na 3cim biegu (okolo 1500obrotow do 1800obrotow) i dam nagle do pieca auto jakby sie przyduszalo. Czuc 2 lekkie szarpniecia i sie zbiera ladnie.

Na 4tym w podobnej sytuacji ten efekt praktycznie nie wystepuje.

5 i 6 bieg sa ok... jak na razie.

 

Na obrotach powyzej 2100rpm problem nie wydaje sie wystepowac.

 

Nie wiem czy to bedzie mialo znaczenie ale:

Na wlaczonym silniku korek olejowy jest lekko zassany. Po otwarciu nie zauwazylem zeby silnik w jaki kolwiek sposob reagowal.

Na biegu jalowym silnik chodzi cicho, rowno i nie trzesie. Nie ma jeszcze powszechnie znanego klekotania.

Sa zauwazalne drgania drazka zmiany biegow na biegu jalowym - nie sa rytmiczne ale pojawiaja sie co kilka sekund i znikaja.

Komputer nie ma zalogowanych zadnych obecnych czy starych bledow.

Spalanie paliwa chyba ok.

Olej na kompie ok ale do wymiany (planowana w tym tygodniu plus filtry)

.

Obroty na luzie i cieplym silniku spadaja do 600-700max. Wtedy auto zaczyna lekko wibrowac co czuc na galce biegow. Nie slychac nic odbiegajacego od normy po podniesieniu maski.

Dzisiaj lekko przykopcil na zimnym silniku ale nie wiecej niz moj poprzedni v6.

Poziom oleju - ok

 

Moje przeczucia to separator lub valvtronic.

 

Z gory dzieki za kazde info.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Przybliz dane . Silnik benzynowy? Jesli tak to nie powinien miec zadkawienia. Diesel to co innego pozna reakcja na gaz ale jak wystrzeli to naprawde jest dobrze jeszcze zalezy jaki silnik.
Opublikowano

Hej.

Silnik n52b25 czyli 525i benzyna z valvetronic. 214koni. Skrzynia manualna.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Patrzylem i niestety nie.

Ale obroty juz nie spadaja do 600. Od dzisiejszego popoludnia na luzie ponizej 900 nie schodzi. Mozliwe ze cos sie stalo jak wymienialem filtr powietrza. Zdecydowalem zalozyc standardowy a nie sportowy na poczatek.

W piatek powinienem miec kable wiec polukam co sie swieci. W sobote olej filtry i swiece. Mysle ze sprawdze tez cisnienie na cylindrach. Gdzie moge szukac poprawnych wartosci kompresji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacznij od wyczyszczona zaworów magnetycznych. Dwie sztuki z przodu silnika. Lubią się zapchać olejem i wtedy nie działają poprawnie.

 

Musisz je zdemontować i wyczyścić czymś co rozpuszcza olej. Dając napięcie 12V na wtyczkę otworzą się i będziesz mógł je dokładnie wyczyścić.

 

Komputer pewnie pokaże ci problem z wanosem.

 

Aktualizacja softu też wskazana. Po niej zawory są regularnie przeplukiwane (nie pytaj jak bo nie wiem :D )

 

Ps. Nr. 1

 

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NL52-EUR---E61-BMW-525i&diagId=11_3736

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/11367585425_zpsmnkd9mtq.jpg

 

Y6275 i Y6276

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/Magnetventil_zpswwoibeka.png

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

ELM pokazuke brak bledow. Poczekam co pokarze kabel do bmw.

Ale mozliwe ze masz racje.

 

Jesli chodzi o aktualizacje softu to na razie jest to ponad moje mozliwosci. Zaczne raczej od ogarniecia tematu komfortow bez grzania bo wszystkie ktore widzialem maja a moje nie :cry2:

Opublikowano

INPA pokazuje 2 bledy - 2D06 i P1415.

Niestety info o tym mam po niemiecku...

Czyli MAF i jeszcze cos. Musze ogarnac zmiane jezyka bo daleko bez tego nie pojade.

Opublikowano

Nie mam jak wkleic... Wiec przepisalem :lol:

MSV70 error memory with environment

 

Error 1(1) Nr: 11526        2D06 Luftmassensystem

Error type: 2                    (84) Messwert HFM zu niedrig

Readiness Flag:               (16) Testbedingungen erfullt

Error status:                    (32) Fehler momentan nicht vorhanden, nicht OBD-entprellt

MIL – Status:                   (49) Fehler wuerde das Aufleuchten der Warnlampe (MIL) verursachen

P-Code:                            P1415 Luftmassen- oder Luftmengendruchsats – zu gering

 

 

 

Environment text  /  entry at    167120 km(1.)

Motordrehzahl       672.00 RPM

VVT Istwinkel           19.53

Istwert DISA-Position     100.00%

Luftmasse gemessen    0.00kg/h

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z opisu wynika że samochód dostaje zbyt mało powietrza. Filter wymieniałeś. Dobrze założony i jaka marka?

Wentyle już wyczyściłeś?

 

Jeśli to nie pomoże będzie trzeba sprawdzić czujnik hfm

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Filtr Mann. Dobrze zalozony. Ciagle gdzies jezdze wiec Vanosy jeszcze nie. Robota na sobote lub niedziele. Myslisz ze benzyna dobrze je przeczysci?
Opublikowano

Jesli chodzi o FHM- czyszczenie czy wymiana?

 

Nie wiesz moze jak wyglada sprawa z lekko przyssanym korkiem od oleju?

Poza tym dzis zauwazylem ze na luzie lekko trzesie buda jakby od strony sprzyni czy tylu auta w momencie lekkiego dodania gazu.

To normalne? Takze jak depne na luzie mozniej to silnik rusza auem ma boki...

 

Pierwszy tydzien z tym autem do lekkich nie nalezy.

 

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Aby sprawdzić czujnik HFM musiał byś użyć oscyloskopu

Tutaj poprawny widok jego pracy

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/HFM%20Oscyloskop_zpsmmx4cx4m.png

 

 

 

System masa powietrza składa się z kilku grup komponentów, które zapewniają optymalny dopływ świeżego powietrza do silnika w każdym punkcie pracy. Usterki w tych grupach składowych powodować różne zaburzenia w prowadzeniu jak brak mocy, czarny dym, itp

 

Test System masa powietrza wykonuje całościowe badanie systemu przepływu powietrza, a tym samym pozwala na zawężenie przyczynę niepowodzenia wyraźnie do grup (y) uszkodzony (n) elementów.

 

grupy składnika układu mas powietrza

System składa się z masy powietrza:

 

- Czujnik ciśnienia doładowania

 

- Wlot powietrza

 

- Czujnik temperatury powietrza doładowującego

 

- Miernik masa powietrza

 

- Płyta recyrkulacji spalin, zawór EGR, zawiera przetwornik ciśnienia, pneumatyczne i elektryczne sterowanie przetwornikiem ciśnienia

 

- Regulator ciśnienia doładowania, turbosprężarki pokrywa z regulacją, przetwornik ciśnienia, pneumatycznych i aktywacji elektrycznej przetwornika ciśnienia

 

- klapy wirowe

 

- Filtr powietrza, przewody giętkie, rury powietrza, chłodnice powietrza, układ wydechowy, etc.

 

 

Przeprowadzenie badania

Czujnik ciśnienia doładowania jest sprawdzana pod kątem wskazania wartości realnych.

 

Wlot powietrza i czujnik temperatury powietrza doładowującego są sprawdzane pod kątem wyświetlania wartości prawdopodobnych

 

Miernik masy powietrza jest testowany przez porównanie zmierzonej i teoretycznie obliczonej masy powietrza przy WOT i bezczynności (dokładny opis patrz moduł testowy i Funktionsprüfanleitung "miernik masy powietrza").

 

W tym samym czasie również sprawdzić, czy system ciśnienie doładowania opiera się wystarczająco szybko i wystarczająco wysokie.

 

Test funkcjonalny przycisk recyrkulacji spalin i ciśnienia doładowania turbosprężarki / siłownika, wykonując automatyczną procedurę testową:

 

- Prowadzenie siłownika ciśnienia doładowania z cyklu minimalną stawkę (TV)

 

- Stopniowe otwarcie siłownika recyrkulacji spalin, pomiar zmiany masy powietrza

 

- Zamknięcie siłownik recyrkulacji spalin

 

- Prowadzenie siłownika ciśnienia doładowania o maksymalnym cyklu pracy

 

- Stopniowe otwarcie siłownika recyrkulacji spalin, pomiar zmiany masy powietrza

 

 

W tym teście, prędkość biegu jałowego jest automatycznie zwiększana.

 

Zmierzone zmiany masy powietrza są automatycznie oceniane. Robią tak ze sobą powiązane, to można stwierdzić, że funkcja siłownika recyrkulacji spalin, siłownik ciśnienia doładowania i turbosprężarki.

 

Ocenianie test

Program ocenia test automatycznie i przed zwraca resztę procedury dla ewentualnego następnego dalszej diagnostyki.

 

Uwaga: Jeżeli błędne odczyty są podane dla masowego czujnika przepływu powietrza, a w tym samym czasie do innej grupy składników, na błąd masowego czujnika przepływu powietrza może być wynikiem błędów. Dlatego trzeba zacząć rozwiązywanie problemów w drugiej grupie podzespołów. Następnie test systemu masa powietrza musi być powtórzony ponownie sprawdzić czujnik masowego przepływu powietrza.

 

Mierzone wartości, które są wykorzystywane do automatycznej analizy, wyświetlane są również po teście. Są one drukowane na protokole diagnostycznych i może być stosowany do oceny przypadku problemowych.

 

Oceniane i wyświetlane wartości zmierzone

wyświetlana wartość

znaczenie

 

Obliczona masa powietrza

Obliczona masa powietrza z danych operacyjnych w WOT i bezczynności

 

Zmierzona masa powietrza

Zmierzona masa powietrza z miernika masy powietrza przy WOT i bezczynności

 

Przerwa TV60 - TV70

Zmniejszenie masy powietrza, przy stopniowego sterowania EGR 60% do 70%

 

nachylenie TV60-65

Nachylenie zmniejszenie aktywacji EGR 60% do 65% EGR zadziałaniem

 

nachylenie TV65-70

Nachylenie zmniejszenie aktywacji EGR 65% do 70% EGR zadziałaniem

 

Różnica TV60,

różnica TV65

Różnica redukcji w 60% i 65% kontroli EGR, w każdym przypadku pomiędzy minimalną i maksymalną kontrolę siłownika ciśnienia doładowania

 

 

Wyświetlane są również Zmierzone wartości ciśnienia ładowania.

 

Wpływ klap wirowych

Z powodu usterki klap wirowych ma jedynie bardzo niewielki wpływ na teście systemu przepływu powietrza.

 

Podczas jazdy, awaria klap wirowych ma następujące efekty:

 

- Klapy wirowe zamknięte zaciski: brak mocy przy dużych prędkościach

 

- klapy wirowe otwartych zaciskach: pogorszenie emisji spalin

 

Das Luftmassensystem besteht aus mehreren Bauteilgruppen, die für die optimale Frischluftversorgung des Motors in jedem Betriebspunkt sorgen. Fehlfunktionen an diesen Bauteilgruppen verursachen verschiedene Störungen im Fahrbetrieb, wie Leistungsmangel, Schwarzrauch, etc. 

Der Luftmassensystemtest führt eine gesamthafte Prüfung des Luftmassensystems durch und ermöglicht damit, die Ursache der Störung eindeutig auf die defekte(n) Bauteilgruppe(n) einzugrenzen.

Bauteilgruppen des Luftmassensystems
Das Luftmassensystem besteht aus:

- Ladedruckfühler

- Ansauglufttemperaturfühler

- Ladelufttemperaturfühler

- Luftmassenmesser

- Abgasrückführsteller, umfasst AGR-Ventil, Druckwandler, Pneumatik und elektrische Ansteuerung des Druckwandlers

- Ladedrucksteller, umfasst Turbolader mit Verstellung, Druckwandler, Pneumatik und elektrische Ansteuerung des Druckwandlers

- Drallklappen 

- Luftfilter, Luftschläuche, Rohre, Ladeluftkühler, Abgasanlage, etc.


Ablauf der Prüfung
Ladedruckfühler wird auf Anzeige plausibler Werte geprüft.

Ansauglufttemperaturfühler und Ladelufttemperaturfühler werden auf Anzeige plausibler Werte geprüft

Luftmassenmesser wird bei Abregeldrehzahl und im Leerlauf durch den Vergleich von gemessener und theoretisch berechneter Luftmasse geprüft (genaue Beschreibung siehe Testmodul und Funktionsprüfanleitung ”Luftmassenmesser”).

Gleichzeitig wird auch geprüft, ob das System den Ladedruck schnell genug und hoch genug aufbaut.

Funktionsprüfung des Abgasrückführstellers und des Ladedruckstellers/Turboladers durch folgenden automatischen Prüfablauf:

- Ansteuern des Ladedruckstellers mit minimalem Tastverhältnis (TV)

- Stufenweises Öffnen des Abgasrückführstellers, Messen der Luftmassenveränderung

- Schließen des Abgasrückführstellers

- Ansteuern des Ladedruckstellers mit maximalem Tastverhältnis

- Stufenweises Öffnen des Abgasrückführstellers, Messen der Luftmassenveränderung


Für diese Prüfung wird die Leerlaufdrehzahl automatisch erhöht.

Die gemessenen Luftmassenveränderungen werden automatisch ausgewertet. Sie werden dabei so zueinander in Beziehung gesetzt, dass auf die Funktion des Abgasrückführstellers, des Ladedruckstellers und des Turboladers geschlossen werden kann.

Auswertung der Prüfung
Das Programm wertet die Prüfung automatisch aus und gibt die weitere Vorgehensweise für eine eventuell folgende weitere Fehlersuche vor. 

Achtung: Wenn für den Luftmassenmesser und zugleich für eine andere Bauteilgruppe fehlerhafte Messwerte angegeben werden, ist der Fehler am Luftmassenmesser möglicherweise ein Folgefehler. Deswegen muss mit der Fehlerbehebung an der anderen Bauteilgruppe begonnen werden. Anschließend muss der Luftmassensystemtest wiederholt werden, um den Luftmassenmesser nochmals zu prüfen.

Die Messwerte, die zur automatischen Auswertung herangezogen werden, werden nach der Prüfung auch angezeigt. Sie werden auf dem Diagnoseprotokoll ausgedruckt und können für die Beurteilung von Problemfällen verwendet werden. 

Ausgewertete und angezeigte Messwerte
Angezeigter Wert
Bedeutung

Berechnete Luftmasse
Berechnete Luftmasse aus Betriebsdaten bei Abregeldrehzahl und im Leerlauf

Gemessene Luftmasse
Gemessene Luftmasse aus Luftmassenmesser bei Abregeldrehzahl und im Leerlauf

Reduzierung TV60 - TV70
Reduzierung der Luftmasse bei schrittweiser AGR-Ansteuerung von 60 % bis 70 %

Steigung TV60-65
Steigung der Reduzierung von AGR-Ansteuerung 60 % auf AGR-Ansteuerung 65 %

Steigung TV65-70
Steigung der Reduzierung von AGR-Ansteuerung 65 % auf AGR-Ansteuerung 70 %

Differenz TV60, 
Differenz TV65
Differenz der Reduzierung bei 60 % und 65 % AGR-Ansteuerung jeweils zwischen minimaler und maximaler Ansteuerung des Ladedruckstellers


Die gemessenen Ladedruckwerte werden ebenfalls angezeigt.

Einfluss der Drallklappen
Eine Fehlfunktion der Drallklappen hat nur eine sehr geringe Auswirkung auf den Luftmassensystemtest. 

Im Fahrbetrieb hat eine Fehlfunktion der Drallklappen folgende Auswirkungen:

- Drallklappen klemmen geschlossen: Leistungsmangel bei hohen Drehzahlen

- Drallklappen klemmen offen: Verschlechterung der Abgasemissionen


Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Kompresja na cylindrach 1 - 5 12bar. Na cyl 6 6bar. :cry:

Wiec sprawa juz jasna - podlozyc sie komus zeby skasowal i szukac innego.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cisnienie mierzone dzis na zimnym silniku po nocy - cyl 1-5 12.5Bar. Cyl 6 ponad 13Bar. 2mce temu 6Bar...

Pomiar bez wciskania pedalu gazu podczas ktorego silnik obrocil sie 7 razy. Od ostatniego pomiaru tylko olej zmienilem bo poprzedni wlasciciel jezdzil na szlamie olejowym..

 

Jesli chodzi o przyduszanie to nadal jest minimalne. Teraz bardziej zatrzesie buda- jak by poduszka padla. Podobnie jest jak odpalam auto. Telepnie nim na boki.

Opublikowano
Kompresja na cylindrach 1 - 5 12bar. Na cyl 6 6bar. :cry:

Wiec sprawa juz jasna - podlozyc sie komus zeby skasowal i szukac innego.

Kolego uważaj żeby ktoś tak samo nie myślał i Tobie się nie podłożył :nienie: . Jak jeździł na szlamie to przypiekły się pierścienie, zalej płukankę do silnika i jeszcze raz wymień olej

Opublikowano
Kompresja na cylindrach 1 - 5 12bar. Na cyl 6 6bar. :cry:

Wiec sprawa juz jasna - podlozyc sie komus zeby skasowal i szukac innego.

Kolego uważaj żeby ktoś tak samo nie myślał i Tobie się nie podłożył :nienie: . Jak jeździł na szlamie to przypiekły się pierścienie, zalej płukankę do silnika i jeszcze raz wymień olej

Kolego w angli nie trzeba sie specjalnie podkladac na rondach. Wystarczy nie uciekac po kraweznikach i nie walic po hamulcach bo i to czesto konczy sie wypadkiem. :mad2:

Wyzej napisalem ze cisnienie na zimnym w normie dzis bylo i wyzsze niz poprzednio mierzone - na rozgrzanym silniku urzywajac tego samego miernika.

Jedyna roznica to nowy olej i przejechane na nim okolo 5000km.

Pomiar robilem 4 razy odstepach czasu.

Nie wiem czy olej pomogl czy nie bo nigdzie nie czytalem zeby komus pierscienie sie odpiekly! :?

Opublikowano

A robiles ponownie pomiar na cieplym silniku i tez jest wysoko?

Obstawialbym, ze poprzednio albo zle dokonales pomiaru, albo moze byc tez tak, ze jest nagar na zaworach, przez co cylinder nie jest szczelny przy sprezaniu

 

Dalej szarpie jak zaczynasz przyspieszać?

Opublikowano

Pomiar zrobiony byl prawidlowo pierwszym razem przeze mnie i 2ch roznych mechanikow na przelomie 2ch tygodni. 1-5 po 12Bar a 6 6Bar za kazdym razem.

Wczoraj robilem sam w ten sam sposob jedynie na zimnym.

Co do nagaru na zaworach to nie bo kilka kropel beny uszczelnialo pierscienie i kompresja szla w gore na 6tym. Inne byly takie same.

Dzis rano na silniku po 30 minutach jazdy z woda rozgrzana do 100*C jest od 11.0Bar do 11.5 Bar od 1- 6.

Cylinder 6 ma 11.5Bar ma cieplym.

Nic specjalnego nie robilem z autem. Jedynie male pilowanie raz czy 2a jak zalecil mi mechamik z BMW. Po 2gim pilowaniu na nastepny dzien silnik po rozgrzaniu strzelil raz tak ze malo co sie nie... I od tego czasu jezdzil lepiej mi sie wydawalo ale to wydawalo to zawsze dluga historia jest.

Za tydzien wynieniaja mi uszczelke pod pokrywa to powiem zeby sprawdzili kompresje chyba tez dla pewnosci.

 

Dziwne ze na cieplym ma mniej...

Opublikowano

Zła wiadomosc jest taka, ze ten motor powinien dociagac do 15atm (lub 14.5bar jakos).

Pondrugie, czy wszystkie cylindry w takim samym czasie pompują do swoich docelowych wartosci.

 

Lepsza wiadomosc to taka, ze moze masz wadliwy manometr, choc pisales ze jakis mechsnik tez ci sprawdzal, ale czy mial swoj manonetr?

Podjedz jescze do kogos, niech ci zmierzy.

Jesli bedzie dalej slabo, to podjalbym sie operacji czyszcenia silnika z nagarow karbonowych, ew. Nawet zalal go naftą na noc- metoda stara jak swiat.

Jesli dalej bedzie slabo, to wlac jakis ceramizer, sprawdzic kompresje, jesli wróci wkasciwa, to wymienic motor, albo sprzedac auto, jednak radzilbym poinformowac o tym klienta.

 

A tak na marginesie, masz moc? Robiles np czas elastycznosci na IV biegu i trzyma katalogowo?

Ile wciąga oleju?

Opublikowano

Hej. Mierzone bylo jednym urzadzeniem zawsze. Dawalem swoj zeby nie bylo roznic. Autodata mowi ze cisnienie ma byc 10Bar niby.

Nigdy nie slyszalem o tescie elastycznosci ale zrobie jak juz poczytalem. Czy katalogowo bedzie to pewnie nie. Auto ma 180000 prawie. Katalogi tez troche klamia.

Na 3cim jest dosc elastyczny. Lepiej niz bylo kiedys. Moge spokojnie wejsc i wyjsc z ciasnego zakretu nie zmieniajac biegu.

Moc ma jak maly silnik w ciezkiej budzie o szerokich kolach a ja nie deptam go. Jezdze zwykle emerycko. Po przesiadce z lzejszego auta gdzie moment zaczynal sie nisko bmw jest dla mnie troche wolne ale definitywnie widac ze lubi obroty.

 

Olej - dolalem 1.2 litra na okolo 7600km przy czym mam wycieki z pod pokrywy.

Opublikowano
A tak na marginesie, masz moc? Robiles np czas elastycznosci na IV biegu i trzyma katalogowo?

Ile wciąga oleju?

Dzis rano mierzylem co nie bylo latwe bo jak jade do roboty znales miejsce z prosta i plaska droga gdzie mozna sie rozpedzic to ciezko. Staralem sie by tylko nie bylo z gorki.

Nie mam km/h u siebie tylko mile niestety. Katalog podaje 40m/h do 60m/h w 7 sekund. Czyli: 64.4km/h do 96.6kmh. Mysle ze te wartosci i sa dla e60 e wersji SE.

Pierwszy pomiar - 8.5sec

Drugi pomiar - 7.5sec

Trzeci pomiar 8.sec

Przy czym stare swiece i paliwo budrzetowe z Tesco.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.