Skocz do zawartości

[E39] 2.5 benzyna problem z wisko i ogrzewaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jakis czas temu pisalem o problemie z ogrzewaniem.

Problem polegal u mnie na tym ze temperatura maxymalnie rosla do 1/4 i bardzo dlugo musial byc odpalony silnik aby zaczelo grzac.

Doradzono mi aby zmienic termostat i problem zniknie.

Kupilem termostat Wahlera wraz z obudowa i dzis zmienilem i jest to samo.

Czyli termostat jest ok.Dodam ze ciezko jest odpowietrzyc uklad jezeli nie ma pelnej temperatury.

Dzis zauwazylem jedna rzecz.

Ten wiatrak (wisko) dziala odrazu po odpaleniu auta czy zimne czy cieple kreci jak posrane czyli chlodzi od zera nawet jak zimny silnik.

 

Co to moze byc ze nie moge dogrzac tej temperatury aby na polowie byla wskazówka i dlaczego ogrzewanie w aucie tak pozno lapie?

i co to moze byc?

Czujnik jakis czy cos?

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Wisko zawsze działa po odpaleniu silnika (po dłuższym postoju). Po chwili powinno przestać się kręcić na sztywno. Po kilku minutach pracy dalej masz huragan pod maską? Oczywiście odpowietrzasz jak masz na klimatroniku 32 stropnie ustawione? Spróbuj może postawić go pod górkę - może łatwiej będzie przeprowadzić procedurę. Masz gaz?
Opublikowano

Auto bez gazu.

Ogolnie to moze i by sie odpowietrzyl ale jak termostat sie nie otwiera bo wskazowka nie osiaga 2/4. To niewiem czy sie on odpowietrzy. Albo bede musial miec go odpalonego z 40 min to moze moze. Ale co z tego ze ja ustawie 32 na klimatronicu jak i tak cieplo nie leci.

Wisko kreci sie caly czas...

Opublikowano

Napisze wzzystkie objawy jakie u mnie wystepuja :

Gorny waz co idzie do chlodnicy gdy auto chodzi to waz jest bardzo cieply i miekki

Dolny waz jest caly czas zimny i miekki

Auto nie dymi

Odpala od strzała czy cieply czy zimny

Nawiew dziala ogrzewanie nie nie wazne na ile ustawie, oczywiscie podczas dlugiego odcinka podczas jazdy to tak po 15 minutach grzeje ale wyatarczy ze wylacze silnik i odpale i juz nie grzeje

Nie wywala mi wody ze zbiorniczka

W oleju nic nie ma tak samo odwrotnie

Wskazowka nigdy nie przekracza 1/4 ale tez nie spada

Chlodnica szczelna nie cieknie nigdzie

Bardzo ciezko jest go odpowietrzyc.Widzialem filmik jak gosc lal plyn i mu zasysalo i ta odpowietrzal a u mnie nic nie zasysa

Wisko (ten wiatrak) dziala odrazu o tam czasem obroty mu spadna ale kreci sie non stop

Termostat wymieniony

Opublikowano

Odpalam auto ogrzewanie na full i 32 stopnie na dwoch stronach.

Odktecam korek do wlewu plynu i odpowietrznik przy termostacie.wlewam plyn i czekam naciskam na weze itd z odpowietrznika nic zadnego plynu czasem tam delikatnie a tak to powietrze i tyle.

Opublikowano

Miałem ten sam problem mikro pęknięty był zbiorniczek i co parę dni się zapowietrzal.

 

Zaplon,32 stopnie,nawiew na minimum,odkrecasz korek i odpowietrzniki lejesz aż się bedzie wylewać sam płyn z odpowietrznika bez powietrza ,zakrecssz go,zakrecasz korek ,odpalasz kilka razy przygazowac.Jak ostygnie sprawdzasz płyn i uzupelniasz jak malo

Opublikowano
Możesz też kolego po zalaniu płynu na full do zbiorniczka dmuchać w niego,jednocześnie powoli zakręcając odpowietrznik przy termostacie(oczywiście gdy leci już sam płyn a nie powietrze),tak samo robisz z odpowietrznikiem na chłodnicy. Potem uzupełniasz płyn do właściwego poziomu i cieszysz Się jazdą. Ja zawsze odpowietrzam w taki sposób, jeśli jest potrzeba i zawsze kończy Się to za pierwszym podejściem :cool2:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

A wiec . auto odpowietrzone ogrzewanie dziala od razu.

Ale teraz wskazowka temperatury bardzo wolno rosnie i rownierz dociera do 1/4. Jakies rady?

Opublikowano

Termostat się otwiera? Wąż górny jaka ma temp? Jest gorący?

Strumień przelewowy jest?

Słabo szukałeś

 

viewtopic.php?f=72&t=295961&p=2202020&hilit=Odpowietrzniki#p2202020

 

 

viewtopic.php?f=72&t=275722&p=2066882&hilit=Odpowietrzniki#p2066882

Jeszcze jest kilka. To są z pierwszej strony.

 

To dmuchane w zbiorniczek też dobry sposób sam tak robiłem jak nie chciał się odpowietrzyc

Opublikowano
Juz sie normalnie nagrzewa nie wolno ale nadal do 1/4. Ogrzewanie dziala odrazu uklad odpowietrzony. Gorny waz miekki i taki no goracy ale reka normalnie dotykam taki mocno cieply natomiast dolny waz miekki ale zimny jak cholera.
Opublikowano

Danielxxc i chyba trafiles w sedno mistrzu.

W tescie zegarow tam gdzie wszystkie wskazowki itd ida do konca to ta od temperatury nie idzie do samego konca tylko do poczatku czerwonego pola.

Zaraz wrzuce zdjecie.

Opublikowano
Kolego w tym teście wskazówka od temperatury powinna wychylać Się poza skalę 2 razy, ale podejrzyj też temperaturę w teście nr 7 bo może wskazówka robi tylko psikusy. Jak odblokować testy masz tu
oczywiście w wersji z jednym przyciskiem na konsoli
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

A wiec . zrobilem ten test 7 i juz jak auto dzialalo 20 minut to takie wartosci mam

Test 7.0 - 095

Test 7.1 - 150

Test 7.2 - 0801 i sie te cyferki zmieniaja

Test 7.3 - 000

 

Moze ktos powiedziec czy to jesg wpozadku?

Opublikowano

Test 7.0 to temp silnika. Masz temp 95st. Masz uszkodzony licznik tak to właśnie z twojego opisu wyglądało

 

Pion powinieneś mieć od 75st aż do 115st. Ty masz coś ie tak z licznikiem. Tutaj ci nie pomogę bo nigdy nie rozbieralem go.

 

Jeśli chcesz sprawdzać temp to zawsze używaj testu 7.0. Przy 95 st powinieneś mieć lekko letnią chłodnice. Wąż to jakimś, czasie powinien zrobić się ciepły bo termostat otwiera się Przy tych temp lekko i zaraz zamyka. Musisz porządnie rozgrzać auto i nie musisz, na full ogrzewaniu.

 

Przelew jest w zbiorniczku. To ta górna dziurka. Jak Odkręcisz korek zbiornika na pracującym (chłodnym żeby mocno rozgrzany nie byl) silniku i dodać, trochę gazu powinien być widoczny przelew płynu. Powinien iść z tej, dziurki jednostajny bez przerw przelew

Opublikowano

Ogolnie to mam licznik od lifta i moze dlatego czyli 95 stopni to dobra temperatura?

Narazie z tego co zauwazylem to maxymalna temperatura jaka u mnie byla to 96 i tak raz spada dp 93-94 a raz 95-96. Co zauwazylem ciekawego bo robilem to przed chwila gdzie na podworku zimno to jak ta temperatura tak sie wacha to potrafi tak jakby zadymic para sama i tak przez 5 sekund i nie dymi i tak w kolko . w trakcie jazdy nawet pary nie pusci. Waz dolny miekki ale chlodny. Jakies rady?

Opublikowano

Teraz są takie temp że lekkie otwarcie termostatu wystarczy by s błądzić silnik i za, bardzo na chłodnicy i weź tego nie czuć. A temp rośnie i spada kilka st bo termostat reguluje temperaturę. Ile auto chodziło?

 

Jak, byś się przejechał po mieście kilka, km i zostawił auto na wolnych obrotach to by w końcu ten wąż z lewej się nagrzal. Ale one po kilku km powinny być twarde.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.