Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od kilku dni walczę z lewym modułem skrętu LSMC w BMW e46 coupe 2004 r. Moduł z uwagi na uszkodzenie został wymieniony na inny o takich samych numerach. Po wymianie modułu soczewka w lampie lewej odchylona jest w lewą stronę wcześniej stała centralnie. Przekodowałem go NCS-em tj. zmieniłem VIN oraz przekodowałem pustym plikiem MAN. Po podłączeniu PA-softa w module AHL pojawia się stały błąd 11 [017] "Motor curve light SMC Left defect". Robiąc test modułów w INPIE tj "Reference startup SMC-freedom of operation" wszystkie wartości są OK, prawa soczewka podczas testu odchyla się lewo prawo lewa stoi nieruchomo. Ponadto jak sprawdzam w IPNIE "Status-Stepper-Motor-Controller" to parametry:

 

Coding voltage

w lewym (wymienionym module) Coding voltage - 0 czemu?

w prawym module (starym module) Coding voltage - 254

 

Sensor value

w lewym (wymienionym module) Sensor value - 0 czemu?

w prawym module (starym module) Sensor value - -1

 

inne parametry w tym teście w lewym i prawym module są takie same.

 

Dodam jeszcze, że przez chwile po zakodowaniu modułu i wykasowaniu błędów PAsoftem zrobiłem test "Reference startup SMC-freedom of operation" i lewa soczewka wróciła na swoje miejsce tzn przestała być odchylona w lewo ustawiła się centralnie. W teście "Status-Stepper-Motor-Controller" parametry uległy zmianie:

 

Coding voltage nadal w lewym był 0

w lewym (wymienionym module) Coding voltage - 0

w prawym module (starym module) Coding voltage - 254

 

Sensor value zmienił się w lewym na -1

w lewym (wymienionym module) Sensor value - -1

w prawym module (starym module) Sensor value - -1

 

jak ponownie zrobiłem ten sam test soczewka ponownie odchyliła się w lewo i już nie chciał wrócić do centrum.

 

Nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu wygląda mi to na uszkodzenie silniczka od ustawiania soczewki w poziomie. Z drugiej strony gdyby silniczek był uszkodzony to czy soczewka ustawiła by się właściwie a wartości Sensor value uległy by zmianie. Nigdzie nie znalazłem podobnego problemu.

 

Może koledzy podpowiedzą co można jeszcze sprawdzić ewentualnie zdiagnozować.

 

pozdrawiam

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
OK, a coś więcej czy tylko nabijamy posty?

O Ista D wiesz co , nie ?

 

Co nie co wiem mam do niej dostęp. Tylko czego szukać?

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Tylko czego szukać?

zrobić plan kontroli co do błędu

Niestety ISTA poległa :( nie wykryła błędu więc nie było mowy o zrobieniu planu kontroli. Swoją drogą to dziwne bo jak robiłem test oddzielnie dla każdego reflektora to prawy poruszał się góra dół lewo prawo a lewy tylko góra dół w lewo i prawo nawet nie drgnął. Ista nie pokazała żadnego błędu. Wygląda to chyba na uwalonyn silniczek w lampie. Pytanie czy jak wyjmę lampy to będę mógł podpiąć zamiennie stronami, wykluczę wtedy uszkodzenie modułu, tego który wymiemialem? Czym skleic lampę po jej rozłożeniu?

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.