Skocz do zawartości

Bmw e60 525d Nie odpala. Blad pompy paliwa - fuel pump


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzis rano probowalem odpalic auto i nic...

Rozrusznik kreci i tyle. Na ekranie pojawil sie blad "Fuel pump".

Wczesniej nie mialem zadnych problemow z odpalaniem, autem jezdze codziennie. Dodam tylko ze od kilku miesiecy zapalal mi sie komunikat " high battery discharge".

 

Sprawdzilem bezpiecznik pompy paliwa jest ok.

Odlaczylem akumulator na jakies 20-30 minut, po ponowym podlaczeniu auto nadal nie odpala.

 

Czekam na kolege ktory podjedzie z kompem.

 

 

Co mam robic? Co sprawdzic?

POMOCY!!!

Opublikowano

Niestety dzis kolega nie przyjedzie z kompem. Musze czekac do soboty.

Jakies podowiedzi z wqszej strony co moze sie dziac?

Przejzalem troche internet ale nic konkretnie nie wiem.

 

Dzieki. Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plaga jakaś z tymi nieodpalającymi e60..

Komunikat, z którym jeździłeś, oznacza, że akumulator masz do wyrzucenia. Od tego zacznij.

Komunikat fuel pomp, no to co? No pompa paliwa. Sprawdź czy pompuje, zdejmij wężyk z wtrysku i zakręć, zobacz czy poleci.

Na swoim przykładzie (niedawnym), odepnij IBS i spróbuj zapalić :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Co do komunikatu "high battery discharge"czytalem duzo, moze akumulator moze klema ibs nie wiem jak to dokladnie zdjagnozowac co dokladnie trzeba zrobic dlatego wstrzymalem sie z wymiana akumulatora(ma 5,5 roku).

Wracajac do problemu z autem. Odpielem cienki kabelek na klemie PLUS i probowalem odpalic i nic.

Czekam na podlaczenie, jak bede wiedzial jakie bledy napisze.

Ps. Przed chwila probowalem odpalic auto jeszcze raz i bateria juz slaba, wlaczyly sie same wycieraczki. Odlaczylem kleme minusowa i podlaczylem prostownik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akumulator ładuje się poprzez podłączenie prostownika pod maską. Klema IBS, to cienki kabelek przy klemie minusowej, można ją łatwo rozpiąć, bo ma złączkę/kostkę/wtyczkę. Nie odpinaj plusów :wink:

Dobrze naładowany i sprawny akumulator ma napięcie 12,6V. Jeśli Twój nie będzie trzymał takiego napięcia, to szukaj nowego.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Odpielem cienki czarny kabelek przy klemie minusowej. Nadal nie odpala ale za to brak komunikatu na ekranie "Fuel pump"

 

Teraz uslyszalem ze po przekreceniu kluczyka w stacyjne slychac dosc glosna prace pompy przy prawym tylnym kole - tak jak by sie woda w czajniku gotowala.( nie wiem czy tak bylo tez wczesniej)

Opublikowano
Akumulator ładuje się poprzez podłączenie prostownika pod maską. Klema IBS, to cienki kabelek przy klemie minusowej, można ją łatwo rozpiąć, bo ma złączkę/kostkę/wtyczkę. Nie odpinaj plusów :wink:

Dobrze naładowany i sprawny akumulator ma napięcie 12,6V. Jeśli Twój nie będzie trzymał takiego napięcia, to szukaj nowego.

 

 

Prostownik podlaczony juz pod maska . Problem moze byc tez przez slaby aku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko to jest gdybanie i robota po omacku. Bez podłączenia się pod kompa nic się nie dowiemy. Skąd jesteś, może jest tu ktoś z Twojej okolicy z kompem, kto mógłby Ci pomóc. Elektronika w e60 jest bardzo "delikatna", słaby aku mógł spowodować te błedy. Niedawno również miałem problem z odpaleniem (temat kilka centymetrów poniżej Twojego), padnięty aku zaserwował mi sporo nerwów..

 

Co do filmiku, musiałbyś dłużej pokręcić. To są powroty nadmiaru z wtrysków, jak odpiołeś, to z nich zleciało co było w środku, teraz znowu muszą się napełbić. Czy przy kręcenie tryskało paliwo z otworu we wtrysku skąd wyjąłeś wężyk? Jak tak, to pompa pompuje.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Wszystko to jest gdybanie i robota po omacku. Bez podłączenia się pod kompa nic się nie dowiemy. Skąd jesteś, może jest tu ktoś z Twojej okolicy z kompem, kto mógłby Ci pomóc. Elektronika w e60 jest bardzo "delikatna", słaby aku mógł spowodować te błedy. Niedawno również miałem problem z odpaleniem (temat kilka centymetrów poniżej Twojego), padnięty aku zaserwował mi sporo nerwów..

 

Co do filmiku, musiałbyś dłużej pokręcić. To są powroty nadmiaru z wtrysków, jak odpiołeś, to z nich zleciało co było w środku, teraz znowu muszą się napełbić. Czy przy kręcenie tryskało paliwo z otworu we wtrysku skąd wyjąłeś wężyk? Jak tak, to pompa pompuje.

 

 

Ok. Napisze jak bede wiedzial jakie bledy pokazal komp.

Niestety mieszkam w Anglii.

Nie zwrocilem uwagi czy z otworu we wtrysku tryska paliwo sprawdze jutro i nagram nowy filmik.

Opublikowano

siema. Komp byłby niezły bo czasami wystarczy błedy skasowac i będzie trybić.

 

 

Ja strzelam w ciemno ale sprawdz sobie bo to zaledwie 30 minut roboty. Z tym że tak... piszesz że mieszkasz w Anglii.. to pewnie masz tez angielską wersję. Generalnie istnieje przekaźnik który odpowiada za pracę silnika jak i samej pompy paliwa. Znajduje się on w skrzynce sterownika DDE (komp silnika). W wersji EU znajduje się pod filtrem kabinowym po stronie prawej (siedząc wewnątrz auta) ale jeśli masz anglika to pewnie masz z drugiej strony. Mało ważne... napewno zlokalizujesz. W skrzynce tej jest tylko jeden przekaźnik o kolorze niebieskim :) Weź go wyciągnij... rozłóż... wyczyść styki... załóż spowrotem i sprawdz czy odpala. Jesli tak to kup nowy (jakieś 66zł w pl)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Przeczyscilem przekaznik ale nadal nic(moze zrobilem to niestarannie. Na jutro rano bede mial nowy to wymienie odrazu.

Teraz zauwazylem jedna sprawe a mianowicie.

Po przekreceniu kluczykow slychac pompe przez jakies (30 sekund) gdy pompa przestaje pracowac znika takze blad na ekranie w opcji "service" ( fuel pump). Probowalem odpalic ale nic.

Opublikowano

Auto odpala i jezdzi.

Po podlaczeniu pod kompa wyszlo ze paliwo nie dociera do listwy.

Sprawdzilem z kolega przewody i stwierdzilismy ze jest problem z pompa w baku. Probowalem ja wyjac ale nie moglem odkrecic ( uderzalem mlotkim o srubokret, moze obrucila sie kawalek i koniec). Dolalem 20litrow paliwa i przekrecilem kluczy i auto odpalilo.

Teraz sam nie wiem czy pompa sie zawiesila i podczas mocnych uderzen zaczela dzialac lub nie bylo ropy i plywak sie zaciol( wstazowka paliwa byla na 1/4 wiec powinno byc w aucie okolo 20 litrow paliwa) jutro rano jade zatankowac auto "pod korek" i zobacze ile wejdzie.

Jesli paliwo bylo w aucie to wtedy pompa w baku do wymiany.

Jutro napisze jak wroce z cpn.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e39 jest słynny problem tzw "15 litrów". Gdy w baku jest poniżej tej wartości, to pompa w baku nie podaje paliwa i nie można odpalić. Też to przechodziłem właśnie w e39. Nie wiem jak to w e60 wygląda. Odpaliłeś gdy dolałeś 20l, więc może coś w tym jest. Na Twoim miejscu wyjeździłbym te paliwo, które zalałeś, wożąc ze sobą jakąś dychę. Będziesz miał pewność, że to pompa, tym bardziej, że komp Ci krzyczał o jej awarii.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Zalalem bak do pelna, weszlo jakies 60,5 litra czyli podczas awarii w aucie bylo okolo 10 litrow paliwa.

Jak narazie zero bledow auto pali i jezdzi ale boje sie ze jak zgasze auto na jakims parkingu moge nie odpalic bo pompa znowu sie zatnie.

Rozmawialem przez telefon z mechanikiem powiedzial mi ze moja pompa paliwa ma filterek ktory mogl sie zapchac i dlatego nie pompowala paliwa. Podjade do niego na dniach sprawdzimy ten filterek.

 

Napisze wszystko jak bede po wyciagnieciu pompy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hmmm. Miałeś 10, dolałeś 20 i zatankowałeś jeszcze 60... Duży masz zbiornik.. No ale może coś źle zrozumiałem.

Trzeba było wyjąć pompę zanim zatankowałeś i ja naprawić.. Teraz albo musisz wyjeździć, albo spuszczać.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Pod domem wlalem 20l i na cpn 40.5l.

Wyjezdze troche i podjade jutro do kumpla. Sprobujemy wyjac pompe. Sam probowalalem ale nie moge odkreci.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeże temat, poniżej mój problem

 

Witam, jakiś czas temu mialem problem ze po nocy zaraz po odpaleniu auto nie chodziło na wszystkich cylindrach, wystarczyło dodać gazu i wszystko wracało do normy. Diagnoza była prosta świece albo sterownik-świece byly ok więc założony został nowy sterownik. Wszystko wróciło do normy.

Niestety przy temperaturze powyżej -20 stopni super zimowe paliwo zamarzło i nie mogłem odpalić ale po odmrożeniu auta w garażu auto odpaliło i było ok.

Po tej przygodzie fachowcy wymienili mi filtr paliwa (założyli boscha) i wydaje mi się, że od tego momentu auto po odpaleniu za zimnym delikatnie bujało na obrotach aż któregoś dnia przy temp. -4 auto zapaliło z wielkim bólem dopiero za 6 razem. Zastanawiam się czy mogli coś zrobić źle i czy układ mógł się zapowietrzyć, na kompie był błąd "zbyt niskiego ciśnienia na szynie" czy coś takiego. Błąd został usunięty ale nie wiem czy wrócił bo dopiero w poniedziałek pojade na kompa.

Bede wdzięczny za wszelkie sugestie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.