Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Hmm ja z mechaniki to taki samouk, więc ciężko mi wiedzieć co oznaczają numerki na wtryskach :). Możesz napisać?
b72b536e244610f0med.jpg
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Nie no z tą informacją to BMW sobie jaja robi i tyle. Na świecie jest tyle auto po remapie i jakoś nic się nie dzieje. Sam miałem już 2 auta po programie (Audi A6 C6 3.0TDI 224PS zrobionego na 285KM. Zrobiłem nią ponad 80tys km bez żadnego problemu). Więc co do tematu programu to nawet nie będę się zastanawiał - robię ;)
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Hmm ja z mechaniki to taki samouk, więc ciężko mi wiedzieć co oznaczają numerki na wtryskach :). Możesz napisać?

Ja moge Ci napisac, co to oznacza w "przemyslowych" silnikach, np. Caterpillar.

Kazdy skalibrowany wtryskiwacz ma swoj wlasny numer (nie mylic z numerem czesci), ktory trzeba wprowadzic do komputera.

Na pierwszy rzut oka, nie widac roznicy - wyglada jakby nic sie nie zmienilo.

Natomiast wg producenta jest to konieczne, wiec nalezy tego sie trzymac.

 

Nie no z tą informacją to BMW sobie jaja robi i tyle. Na świecie jest tyle auto po remapie i jakoś nic się nie dzieje. Sam miałem już 2 auta po programie (Audi A6 C6 3.0TDI 224PS zrobionego na 285KM. Zrobiłem nią ponad 80tys km bez żadnego problemu). Więc co do tematu programu to nawet nie będę się zastanawiał - robię ;)

Nie, BMW sobie jaj nie robi, ale to tyle ode mnie, bo ciezko dyskutowac z kims, kto nie ma choc podstawowej wiedzy w temacie.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Dlatego nie dyskutujcie o tym już :8) Jakby chiptuning był taki zły to nie było by w ogóle firm, które tym się zajmują. Niektóre auta są "grubo" porobione i jakoś jeżdżą. A jezeli coś się zepsuje to się to wymieni czy też naprawi, nie widzę w tym problemu. Pozdr.
b72b536e244610f0med.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Jednak dalej telepie z rana... Po czyszczeniu kolektora i klap był spokój na parę dni (może przypadek). Gdzie mogę szukać przyczyny? Błędów brak... :mad2:

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam!

 

Jednak dalej telepie z rana... Po czyszczeniu kolektora i klap był spokój na parę dni (może przypadek). Gdzie mogę szukać przyczyny? Błędów brak... :mad2:

Zobaczyć by jak wtryskiwacze działają na zimno

Opublikowano
Z tym, że wtryski niby są ok. Dodam, że po czyszczeniu kolektora, egr i przepustnicy miałem jakiś tydzień spokoju. Kanały dolotowe rownież były mocno zawalone sadzą, ale nie wiedziałem jak to mam wyczyścić by nic do środka nie wpadło i zostawiłem to.
b72b536e244610f0med.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś podczas porannego telepania podłaczyłem ISTA+ i wywaliło mi błąd :

 

2A6A00 - Regulator spokojnej pracy cylinder 3: Korekta poza dowolnym zakresem

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Jest takie ustrojstwo?! :shock:
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Jest takie ustrojstwo?! :shock:

 

 

W sensie jakie ustrojstwo? :)

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Regulator spokojnej pracy
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Regulator spokojnej pracy

 

 

A no nie wiem, tak mi wyskakuje jak telepie na zimnym

b72b536e244610f0med.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

 

Tu ci konkretnie i bez pytania typu czy istnieje życie na marsie

 

http://i.piccy.info/i9/cdf36d682791207c7e645c5a4bb53bfe/1483470612/31753/1098615/Snymok_2017_01_03_20_09_32_587_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-01-03-19-10/i9-10701315/800x247-r/i.gif

Opublikowano
3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

Hamulec i przycisk. Wszystko.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
3.0 d automat i pytanie

Czy najpierw wciskamy start/stop zapłon tylko i czekamy aż kontrolki pogasną świece podgrzeją się? Czy odrazu hamulec start i motor gada? Zawszę tak robiłem ale teraz zimą zaczołem zastanaw iść się, że świece nie mają czasu na podgrzanie. Sprawdzałem w instrukcji ale tam konkretnie nie jest napisane. Proszę o info jak powinno się prawidłowo rozpalać motor kogoś kto ma więdzę na ten temat, a nie wydaje mu się że tak jest

Też się nad tym zastanawiałem, odkąd nie muszę przekręcac kluczyka.

Ostatnio, właśnie z uwagi na spore mrozy, postanowiłem potestowac i faktycznie, wsiadam, naciskam start (sam zapłon, bez hamulca) i już kilka razy pojawił się komunikat "trwa rozgrzewanie, proszę czekać" do tego klasyczna ikonka świec. (Tekst komunikatu może nie identyczny, każdy wie o co chodzi).

Zaznaczę, że nie zawsze się pojawia ten komunikat, zwykle jak wychodzę z pracy to już się nie wyświetla (teraz zawsze odpalam, najpierw zapłon i czekam na komunikat).

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie o taki komunikat mi chodzi.

A próbowałeś w tych samych warunkach uruchomić auto (tzn. od razu z wciśniętym hamulcem)?

Pojawił Ci się chociaż raz ten komunikat?

Opublikowano
Owszem próbowałem, auto mam od wakacji i do tej pory (mniej więcej od tygodnia rozkminiam sytuacje) zawsze od razu odpalalem auto (równocześnie hamulec i start) i nigdy taki komunikat się nie pojawił, a było już tej zimy kilka dni mroznych, więc zakładam że pewnie by się wyświetlil.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli grzanie świec jest tylko przy przejściu przez zapłon...

Niby to odpowiednik stacyjki z kluczykiem, gdzie "świadomy" kierowca czeka kilka sekund przed przekręceniem kluczyka na rozruch...

 

Ale z drugiej strony instrukcja mówi:

Uruchomienie silnika

1. Wcisnąć pedał hamulca.

2. Nacisnąć przycisk start/stop.

Uruchamianie rozrusznika odbywa się automatycznie i zostanie automatycznie zakończone, gdy tylko silnik zaskoczy.

 

Jest też uwaga:

Silnik Diesla

Gdy silnik jest bardzo zimny a temperatury wynoszą poniżej ok. 0 ℃ proces rozruchu może się nieco wydłużyć ze względu na automatyczne załączenie świec żarowych.

Wyświetlany jest komunikat Check-Control.

 

Nie ma jednak nigdzie mowy, żeby w takim wypadku odpalać z "pauzą na zapłonie", aby dać szanse na załączenie się świec...

 

P.S.

W firmie mamy trochę Peugeotów i Renault.

Tam jest to rozwiązane inaczej - przy uruchamianiu aut z hamulcem samochody same "robią sobie przerwę" na podgrzanie świec, jeśli temperatura tego wymaga...

Opublikowano

Czasem mnie szokuje, jakie ludzie maja "rozkminki".

Tak prozaiczna rzecz, jak swiece zarowe i ich grzanie - kiedys zalatwiane mechanicznie, czyli grzane tak dlugo, jak uzytkownik chcial, nastepnie przez timer/termostat, a obecnie, jak mniemam przez komputer, ktory nie da sygnalu na rozrusznik, zanim nie nastapi podgrzanie swiec lub w wypadku awarii swiec i tak sprobuje uruchomic silnik.

 

Hamulec+start - ile mozna to samo walkowac? :roll:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
NIe wiem jak jest napisane, ale dla przezorności na dużych mrozach (moje auto stoi na zewnątrz,a ostatnio odpalałem kilka razy przy temperaturach poniżej -20st.C) dwa razy zagrzewam świecami: tzn. raz grzeję świece aż zgasną, wyłączam stacyjkę (ponowne wciśnięcie bez hamulca) i wtedy grzeję drugi raz a następnie dopiero odpalam. Niby stary patent, ale jak na razie mnie nigdy nie zawiódł :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.