Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam błąd na 6 cylindrze i muszę wymienić świece. Wiem, że najlepiej wymienić je wszystkie, ale nie wiem czy dam sobie rade sam to zrobić. Robił ktoś to wcześniej? Może ktoś zna jakiś turtorial etc? Na necie są tylko częściowo pokazane fotki / filmiki ale z E60...
b72b536e244610f0med.jpg
  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W przypadku wymiany jednego lub kilku kołków świece żarowe przed wymianą należy uruchomić funkcję serwisową "Sterowanie świec żarowych" za pomocą systemu diagnostycznego i aktywuj zestaw kopii w sterowniku układu wstępnego podgrzewania.

 

Wskazówka:

 

W przypadku wymiany jednego lub kilku kołków świec żarowych, po wymianie za pomocą systemu diagnostycznego BMW należy uruchomić funkcję serwisową "Zarządzanie systemem świec żarowych ".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wskazówka:

 

Dla ułatwienia demontażu kołków świec żarowych, zaleca się doprowadzić silnik do temperatury roboczej. Dodatkowo spryskać wałki świec żarowych środkiem i dać mu moczyć przez 2 min. Podczas demontażu kołków świec żarowych zimnego silnika może mieć miejsce uszkodzenie gwintu w głowicy cylindra.

Opublikowano
Robiłem to u ślusarczyka w Tarnowie, żadnych objawów nie było ale po jego diagnostyce wyszło, że na I cylindrze świeca jest na wykończeniu, postraszył mnie przyśpieszoną awarią dpf, więc przytaknołem 110zl szt 200robota. 5 używanych leży teraz na półce. Robił to tak że czymś posmarował jakimś smarem zajoł się innym tematem w aucie i po 3h dopiero zaczoł wykręcać, z jedną miał problemy ale jakoś poszło.
Opublikowano
Umówiłem się na wizytę w serwisie, bo jednak jak zdjąłem osłonę silnika to stwierdzięłm, że nie dam rady sam tego zrobić :D Po drugie Pan z serwisu mówił, że od razu trzeba wymienić sterownik świec, bo on też sprawia problemy. Koszt operacji 550e
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano

Boze, przerazajace historie "serwisantow".

 

Ktos potrafi mi pomoc zrozumiec wplyw swiecy zarowej na DPF? :mrgreen:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano

jak odpalałem swoje stare inne auta, to przy niesprawnych świecach była jedna wielka chmura czarnego dymu, na sprawnych świecach ta chmura dymu była o połowe mniejsza

Więc coś pewnie w tym jest

Opublikowano
jak odpalałem swoje stare inne auta, to przy niesprawnych świecach była jedna wielka chmura czarnego dymu, na sprawnych świecach ta chmura dymu była o połowe mniejsza

Więc coś pewnie w tym jest

"cos" jest.

Ale jak beda wszystkie niesprawne, a nie 1 na 6. Tego nawet nie da sie zauwazyc.

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Wymieniłem sam świece. Myślałem, że będzie gorzej ale udało się. Jednak na zimnym dalej telepie. Po podłączeniu do kompa - błąd 243300 Preheating control unit faulty. Sterownik świec zamówiony.
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Sterownik wymieniony. Problem występuje nadal. Jeden kolega z forum napisał, że problem telepania silnikiem na zimnym to wina EGR / AGR. Pytanie : Mogę go wyłączyć i zostawić niedziałający, czy lepiej go wymienić / wyczyścić?
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Wymieniłem sam świece. Myślałem, że będzie gorzej ale udało się. Jednak na zimnym dalej telepie. Po podłączeniu do kompa - błąd 243300 Preheating control unit faulty. Sterownik świec zamówiony.

Jezusmaria, Ty wymieniales swiece i sterownik, bo "na zimnym telepie"?!

Nikt Ci nie powiedzial do czego sluza swiece zarowe?! :shock:

Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Wymieniłem sam świece. Myślałem, że będzie gorzej ale udało się. Jednak na zimnym dalej telepie. Po podłączeniu do kompa - błąd 243300 Preheating control unit faulty. Sterownik świec zamówiony.

Jezusmaria, Ty wymieniales swiece i sterownik, bo "na zimnym telepie"?!

Nikt Ci nie powiedzial do czego sluza swiece zarowe?! :shock:

 

 

Przeczytaj wątek dokładniej. Świece miałem do wymiany tak czy siak. Sterownik też był walnięty - błąd na kompie.

b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano
Z czytania ze zrozumieniem jestem mistrzem swiata - i z Twojego tekstu wynika to, co napisalem.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
Ok mniejsza o to. Problem tkwi w zabrudzonym kolektorze (tak pisze większość osób).
b72b536e244610f0med.jpg
Opublikowano

Już jestem po zabiegu. Wyglądało strasznie jak się za to zabrałem, ale pomału się udało.

 

Było :

 

http://images81.fotosik.pl/128/9e8fd7547c8402e4med.jpg http://images84.fotosik.pl/127/db6cfcb87085b493med.jpg

 

Po :

 

http://images83.fotosik.pl/127/6eb006e97643344bmed.jpg

 

 

Autkiem już nie telepie. Zbiera się troszkę lepiej z dołu. Zobaczymy jak jutro rano będzie. Jak wszystko będzie ok to umawiam się na programowe wyłączenie EGR.

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Mogę powiedzieć na pewno - przez wadliwy system znacznie szybciej pojawi się brud w postaci gliny ))) w silniku

Co i należało udowodnić )))))))

Edytowane przez temsky740
Opublikowano
Mam nadzieje, że po tym zabiegu nie trzeba "czegoś" robić extra z poziomu komputera? Bo kabel to jeszcze mi nie dotarł.
b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam nadzieje, że po tym zabiegu nie trzeba "czegoś" robić extra z poziomu komputera? Bo kabel to jeszcze mi nie dotarł.

Po co zamawiać "gdzieś", jeśli możesz kupić kabel u mnie ? Tym bardziej zawsze mogę pomóc przez TeamViewer. I drugie pytanie - dlaczego wyciąć EGR , jeśli układ jest sprawny ?

Opublikowano
Mam nadzieje, że po tym zabiegu nie trzeba "czegoś" robić extra z poziomu komputera? Bo kabel to jeszcze mi nie dotarł.

Po co zamawiać "gdzieś", jeśli możesz kupić kabel u mnie ? Tym bardziej zawsze mogę pomóc przez TeamViewer. I drugie pytanie - dlaczego wyciąć EGR , jeśli układ jest sprawny ?

 

 

A skąd ja mogłem wiedzieć, że sprzedajesz kable? :D A EGR każdy radzi albo częściowo go zblokowac albo całkowicie wyłączyć

b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest temat o sprzedaży w dziale "Części zamienne"

Osobiście moje zdanie co do EGR. Zostaw system w spokoju, jeśli jest sprawna. Jeśli zaczną się problemy, to wtedy podjąć decyzję. Nowe silniki wysokoprężne N47, N57 i dalej bardzo wysoko techniczny, gdzie każdy mechanizm odgrywa swoją kluczową rolę. Silniki, które spełniają wysokie standardy ochrony środowiska. Zauważ jak z rury wydechowej nie widzisz wydech. Wszystko dlatego, że w każdy wykonawczy węzeł założony bardzo dokładny mechanizm działania, czy to wtryskiwacze, lub turbina i tak dalej. Wszystko to wysoce precyzyjne współdziałanie może służyć długo, pod warunkiem wymiany oleju co 10-15 tysięcy kilometrów i swoje tymczasowej naprawe.

Opublikowano
Nawet jeśli będę chciał zrobić program, to mam zostawić EGR w spokoju?
b72b536e244610f0med.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet jeśli będę chciał zrobić program, to mam zostawić EGR w spokoju?

Sprawa osobista . Piszę to tylko moje małe zdanie. Ja bym w ogóle nic nie wyciął i nie programowałem . Wiesz dlaczego ? Wiesz co oznaczają cyfry na wtryskiwaczach ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.